Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5537 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יצא לי בזמן האחרון לנסוע בכמה רכבים מודרניים נפוצים, כמו מאזדה 3, קורולה, C3, VERSO, פאסאט ופוקוס.

 

בדרך כלל כשאני במושב הנוסע או מאחורה, אני משחק עם הטלפון, קורא ושולח מיילים ואין לי בעיות עם זה.

בשבוע האחרון נסעתי בפוקוס של אחי ובמאזדה 3 של חבר, ושמתי לב שהנסיעה כל כך קופצנית שאני לא יכול אפילו לקרוא מה שכתוב על המסך.

 

לעומת זאת, בקורולה חדשה מהשכרה ובC3, הנסיעה הרבה פחות קופצנית ואפשר להירגע כמו שצריך ולקרוא מה שיש על המסך.

הVERSO איפשהו באמצע, ביחד עם הפאסאט, שבנסיעה לאילת פשוט פירקה לי את הגב (אולי זה כי הנהג היה דביל).

 

זה פשוט מפתיע אותי שאפילו המכוניות הישנות שלי יותר נוחות מחלק מהרכבים החדשים (או שהם פחות נוחים מרכב בן 20).

מצאתי שהמאזדה 3 פשוט מזעזעת אם אתה נוסע ולא נהג, וכנ"ל הפוקוס.

 

זוהי הרגשה סובייקטיבית או משהו שידוע כבעייתי?

 

האם זה הסטנדרט החדש? חוסר נוחות?

פורסם

תראה יכול להיות שהמגמה של להגדיל את קוטר החישוקים פגעה בנוחות באופן מסויים, אולי גם תכנון שלדה וכיול מתלים שמנסה להביא פן קצת יותר "אגרסיבי" על חשבון חלק מהנוחות. מה שכן, אתה צודק - לשם השוואה בסובארו לאונה הרגשתי נוח יותר מאשר בפורד פוקוס 2008.

בכל אופן נהגתי ברוב שנותיי על אמריקאיות, אז אני לא דוגמא טובה :twisted:

הבוז לך.

 

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

למאזדה 3 ופוקוס יש אותם מתלים לא?

גם אני חושב שה3 הקודמת וגם החדשה לא נוחות. כנ"ל פוקוס.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

יש לי שברולט קרוז 2010, ואני יכול להגיד שזה הרכב הכי לא קופצני שיצא לי לנהוג עליו.

עם כל השילוב גיר מנוע הדפוק שיש לרכב הזה, לא מרגישים את הכביש או את הבמפרים.

 

ממליץ לך לנסות לשבת פעם אחת, אולי דעתך תשתנה.

פורסם

אני למדתי שנוחות הוא עניין סובייקטיבי ממזמן.

 

לפני שקניתי את ה3 קראתי לפעמים בפורומים (יש לציין שרק בפורומים ולא מאנשים שאני מכיר) תגובות של אנשים שהיא קופצנית טיפה ולא כלכך נוחה, אחרי שעשיתי נסיעת מבחן בפעם הראשונה על הרכב הזה תפסתי את הראש ולא הבנתי על מה מדובר. גם על מה שאתה מדבר, על הקופצנות שאי אפשר לקרוא על מה שכתוב במסך, למצב כזה של קופצנות בחיים לא הגעתי.

 

רכב זה כמו מזרן, יש כאלה שנוח להם על רך מאד, ויש כאלה שנוח להם על טיפה קשה.

 

אתה כנראה מעדיף את האופציה הראשונה.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

עזוב. נסה שבוע עם סוזוקי איגניס. עזוב שבוע, יום.

אחרי החוויה הזאת תרגיש בכל רכב אחר כמו בC5 .:lol:

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אני מניח שזה שילוב של צמיגים רחבים יותר, בחתך נמוך יותר (נראה טוב, מעצבן מכל בחינה אחרת, עלויות, נוחות, להוציא האחיזה שעלתה בזכות רוחב הצמיגים) ואולי משקל גדל של כלי הרכב (דורש מתלים קשוחים יותר?).

בכל מקרה, ההבדלים מאוד מוחשיים. אני זוכר את נסיעת המבחן הראשונה שלי על ה-307, כשהיתה חדשה, כשיצאתי ואמרתי לאיש המכירות שעם כל הכבוד למרווח הפנים והפלסטיקה, ה-306 הרבה יותר טובה מבחינת איכות הנסיעה...

מאז דברים לא השתנו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
אני מניח שזה שילוב של צמיגים רחבים יותר, בחתך נמוך יותר (נראה טוב, מעצבן מכל בחינה אחרת, עלויות, נוחות, להוציא האחיזה שעלתה בזכות רוחב הצמיגים) ואולי משקל גדל של כלי הרכב (דורש מתלים קשוחים יותר?).

בכל מקרה, ההבדלים מאוד מוחשיים. אני זוכר את נסיעת המבחן הראשונה שלי על ה-307, כשהיתה חדשה, כשיצאתי ואמרתי לאיש המכירות שעם כל הכבוד למרווח הפנים והפלסטיקה, ה-306 הרבה יותר טובה מבחינת איכות הנסיעה...

מאז דברים לא השתנו.

 

אמת:

 

1. צמיגים - פעם משפחתיות כמו ה306 הגיעו עם ג'נט 14 בגרסאות הפשוטות וצמיגי 175, כיום המגמה היא 16 וגם 17 ורוחב סביב 205, זה הבדל עצום מבחינת איכות נסיעה (את רוב הג'נק הקטן בכביש סופגים הצמיגים, לא המתלים)

 

2. משקל רכב גבוה יותר שדורש יותר ריסון, יותר דגש על בטיחות אקטיבית - התחמקות ממכשול וכו' - ומשקל בלתי מוקפץ גבוה יותר של הגלגלים (הגדולים יותר) שמפריע לעבודת המתלים

 

3. רצון ליצור איזו אווירה ספורטיבית

 

אני משער שגם מגמת ההקשחה בשלדות לא תרמה לעניין.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

אין לי מושג על מה אתה מדבר יש לנו בבית פוקוס 2008, והיא יותר נוחה מרוב המשפחתיות שיצא לי לנהוג עליהם.

לגבי הקורולה עד לא מזמן הייתה לנו כזאת מהעבודה, הדגם הרובוטי, אני מסכים עם זה שהיא נוחה אבל הפוקוס עדיפה עליה.

היום: MG E-HS '23 ליסינג זמני/ יונדאי טוסון 17' Open Sky

הקודם: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ טויוטה קורולה F/L GLI '16

פורסם

התופעה של רכבים מודרניים קשיחים לא נוחים במיוחד אכן הינה רעה חולה לנהג / נוסע המחפש רכב ככלי שינוע פונקציונלי ונוח

 

ככל האפשר.

 

שתי סיבות נוספות שגרמו למגמה הזו הינן כדלקמן :

 

במשך שנים רבות תעשיית הרכב הגרמנית יצרה רכבים בסגנון כזה.(למשל, BMW / MB וגם VW ואופל ) .

 

מובן , כי בגרמניה ,מקום בו סטנדרט הסלילה והאחזקה של הכבישים מעולה, הלקוחות לא התלוננו על נוחות לקוייה , ונהנו מיתרונות

 

ההנדסה של המתלים - אחיזה,בטיחות, הרגשה ספורטיבית.

 

היות ועתונות/תקשורת הרכב במשך שנים נהגה להלל את התוצרת הגרמנית ולהציבה כסטנדרט, בפרט בהשוואה למתחרות

 

אחרות , הרי קובעה אקסיומה שסגנון גרמני זה הוא המועדף והרצוי , ובהתאם שאר יצרני הרכב חיקו את המתכון.

 

דוגמא, בפלח הקומפקטיות גולף סומנה כמובילה , ובהתאם פיז'ו בסדרת ה - 30X הלכה ואיפיינה את המוצר כתואם

 

במעבר מ - 306->307->308.

 

הסיבה השנייה הינה כלכלית וקשורה למגמה הקודמת. כמעט אף יצרן רכב לא מייצר את רכיבי המתלים/בולמים ואם התרחבות

 

המגמה/ אופנה המתוארת לעיל כבר אין כדאיות לצייד רכב בתצורה נוחה , כי היצרנים המובילים הבולטים בתחום מציעים ציוד

 

"נוקשה" כסטנדרט זול ונפוץ. יקר לייצר מכונית שתהווה פשרה מוצלחת של נוחות , אחיזה , רכות וספורטיביות.

 

מכוניות המיועדות בעיקר לעולם השלישי נוטות להיות שונות ונוחות במפתיע (קרוז ?) בגלל התשתיות הרעועות.

פורסם

הסיבה השנייה הינה כלכלית וקשורה למגמה הקודמת. כמעט אף יצרן רכב לא מייצר את רכיבי המתלים/בולמים

 

אף יצרן רכב לא מייצר אף רכיב, כבר כמה עשרות שנים. אולי יש יוצאי דופן פה ושם, אבל כהכללה זה נכון.

 

כי היצרנים המובילים הבולטים בתחום מציעים ציוד "נוקשה" כסטנדרט זול ונפוץ.

 

אם היתה דרישה לרך, אזי רך היה הסטדנרט הנפוץ והזול, לא?!

 

יקר לייצר מכונית שתהווה פשרה מוצלחת של נוחות , אחיזה , רכות וספורטיביות.

 

 

קראתי פעם שהיתרון המסורתי של פיז'ו בתחום המתלים התבסס על ייצור עצמי, ושיתרון זה אבד בדר של ה-307, כי הם עברו לצרוך מתלים מצד שלישי. אולי. בכל מקרה, אני לא יודע אם אפשר להכליל את הסיפור הזה לכלל התעשייה.

 

בכל מקרה, ככל הנראה, את השוק הבדלי הנוחות פחות מעניינים מג'אנטים מגנזיום. עובדה שגם במדינה מערבית, כמו ארה"ב, מוכרים אוניות מתנדנדות, כי זה מה שהשוק רוצה ו/או רגיל לו.

וכרגיל, אלו כוחות השוק שמגדירים את המוצר, בד"כ.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

זה נכון שהמגמה בלא מעט מכוניות אירופאיות מודרניות היא של קשיחות גדולה יותר, זה נובע גם מעליית המשקל (אפשר לטפל בעליית המשקל עם מתלים איכותיים - אבל זה יקר), וגם מעליית מהירות הנסיעה והצורך בבטיחות אקטיבית משופרת. בכל מקרה, אכן מכוניות המיועדות לשווקים מתפתחים הן לרוב נוחות יותר. אבל ממש לא תמיד...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

×
×
  • תוכן חדש...