Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6244 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בישראל, גם לבן אדם שלא משלם ביטוח לאומי וקופת חולים, במקרה של סכנת חיים הוא יקבל את הטיפול הנרדש, גם אם הטיפול הזה דורש ניתוח יקר.

אחרי זה יבואו איתו דין וחשבון בענייני תשלום.

 

זה כי המדינה מכסה את ההוצאות האלו.

במקרה של וטרינרים, הם משלמים את הטיפול מכספם ואין אף ארגון שמחזיר להם את הכסף.

 

 

כן, הוטרינר מנייק, האמת, רוב הוטרינרים שנתקלתי בהם אוהבים כסף...

 

ואתה לא אוהב כסף?

 

כולם צריכים כסף ומה לעשות, למרות הדעה הרווחת, וטרינרים לא מגדלים כסף על עצים (נשבעת, ניסיתי, כל העציצים מתו).

 

וטרינרים צריכים להרוויח כסף בשביל לכסות 7 שנים של לימודים (12,000 ש"ח לשנה + שכ"ד + הוצאות), לכסות הוצאות שוטפות (הוטרינר שלף מזרק ומחט? זה עלה לו, הוטרינר הדפיס מרשם? זה עלה לו, הוטרינר נתן תרופה? זה עלה לו, הוטרינר ביקש מאסיסטנטית להחזיק את התוכי? זה עלה לו, האור דולק? המזגן מקרר? זה עלה לו!).

 

אחרי כל זה הוטרינר גם צריך לעשות טיפה רווח בשביל לשלם שכ"ד, לקנות אוכל למשפחתו, חיתולים לתינוק, הוצאות רכב בשביל להגיע לעבודה....

 

ובין כל ההוצאות האלו, רוב הוטרינרים גם מנסים לעזור כמה שאפשר לחיות אסופיות במצוקה, אבל צריכים את עזרתכם בשביל לכסות לפחות חלק מההוצאות.

 

בקיצור, מנסים להרוויח כסף ביושר בדיוק כמו כולם.

 

גילוי נאות,

אני וטרינרית שעד לא מזמן הרוויחה 25 ש"ח לשעה למרות שלפני השם שלי מופיעה המילה "דוקטור" (וזה איזור השכר של רוב הוטרינרים הצעירים במדינת ישראל).

"ת' המעדיפה לעיתים להקרא ט'"

  • תגובות 97
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

כמובן שהנהג יעצור לבדוק מה קרה,רק שידרוס בן אדם (וגם יש מקרים שלא). אנשים שלא השתתפו בתאונה כמעט לא עוצרים שרואים תאונות עם פגועים ,לא נראה לי לבקש שיעצרו בשביל חתול ישנה פה את דעתם :\.

כמובן שזה מבאס,אבל אם זה ישמח אותך,אני אף פעם לא דרסתי חייה,ולא פעם סיכנתי את החיים שלי כדי להימנע מדריסה (לא יודע כמה זה טוב).

פורסם
בלת"ק, יש סיבה עיקרית לא לעצור, זה אסור ע"פ בית משפט.

ולכל אלה שקופצים עכשיו, תגידו מה שאתם רוצים, לי יש פסק דין שאומר אחרת.

הפסדתי אלפים רבים של שקלים כשבלמתי בגלל חיה שהלכה על נתיבי אילון ונכנסו בי מאחורה, ציטוט של כבוד השופטת "זו לא סיבה מספיק טובה לעצור, היית צריך לדרוס את מה שזה לא היה, אני מוצאת אותך אשם בתאונה ועליך לשלם את 18000 השקלים שעלה לאדון סובארו שנכנס בך מאחורה"

 

ביננו, אני אעצור גם פעם הבאה, אבל הנה כבר נתתי לך סיבה אחת טובה למה הרוב לא יעצרו.

הכוונה לא הייתה לעצור כדי להמנע מפגיעה. עדיף לפגוע בבעל חיים מאשר לסכן את החיים של עצמך או אחרים.

הכוונה הייתה לעצור לאחר הפגיעה (בד"כ הלא מכוונת) על מנת לבדוק אם אפשר להציל אותו.

וגם כאן, לא מדובר בנתיבי איילון.

פורסם

ואתה לא אוהב כסף?

 

כולם צריכים כסף ומה לעשות, למרות הדעה הרווחת, וטרינרים לא מגדלים כסף על עצים (נשבעת, ניסיתי, כל העציצים מתו).

 

וטרינרים צריכים להרוויח כסף בשביל לכסות 7 שנים של לימודים (12,000 ש"ח לשנה + שכ"ד + הוצאות), לכסות הוצאות שוטפות (הוטרינר שלף מזרק ומחט? זה עלה לו, הוטרינר הדפיס מרשם? זה עלה לו, הוטרינר נתן תרופה? זה עלה לו, הוטרינר ביקש מאסיסטנטית להחזיק את התוכי? זה עלה לו, האור דולק? המזגן מקרר? זה עלה לו!).

 

אחרי כל זה הוטרינר גם צריך לעשות טיפה רווח בשביל לשלם שכ"ד, לקנות אוכל למשפחתו, חיתולים לתינוק, הוצאות רכב בשביל להגיע לעבודה....

 

.

 

את ממש לא צריכה להתנצל ולהסביר למה מגיע לוטרינר תשלום על עבודתו.

 

בדיוק כמו שאף אחד לא מצפה מהמוסכניק לעשות ברקסים בחינם לאוטו של חייל כי הוא חייל וזה פריט בטיחותי כך לא צריך לצפות מוטרינר לטפל בבע"ח חינם. אין שום סיבה שבעולם שהוא יספוג את העלויות על בסיס קבוע ולא אותו אדם שמביא את בעל החיים על בסיס חד פעמי.

 

הדבר היחיד שאני כן מצפה מוטרינר זה שבמקרה כזה יקח את מחיר עלות החומרים והציוד ויתן את הידע והזמן (בגדר הסביר כמובן) על חשבונו כי ברור שהוא לא צריך להפסיד במקרה כזה אבל הוא יכול להרשות לעצמו גם לא להרויח.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
אני בטח שלא אדרוס חיה בכוונה ואם היא קפצה לכביש ומר גורלה פגשה באחד (או יותר) מגלגלי המכונית שלי אני בטח שלא אדע מה לעשות.. להזיז אותה מהכביש? אפילו להסתכל עליה בלי לגעת יגרום לי להקיא ויחרוט במוחי תמונות לא רצויות..

....

שוב - בחיים לא אדרוס חיה בכוונה ואני אשנא אנשים שיעשו זאת! אבל אם זה קורה בטעות אין מה לעשות...

 

תגובה הנ"ל מתארת די במדויק את מה שאני חושב.

 

אבל עצוב לי מאוד לקרוא כל כך הרבה תגובות מגעילות והתייחסות צינית לסוגיה (בה"ש לא כולם).

 

במישור המעשי - אני מניח שלך יש יותר ניסיון עם אירגונים לשלום החיות וכו'.

 

אני פעם נסיתי לטפל בדרכי שלום בבעיה תברואתית שנוצרה עם חתולים בשכונה - עירייה התנערה לגמרי ושלחה אותי לאגודה למען החתול רק להשיג אותם בטלפון התברר כמשהו בלתי אפשרי בעליל. אחרי שבוע של עשרות ניסיונות הרמתי ידיים.

 

חודש אחרי התחלנו למצוא בסביבה חתולים מתים - כנראה שאחד השכנים בעל לב כהה יותר לקח את הטיפול לידיים :( - אף אחד לא הודה....

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

אחת מהסיבות שבעקבותן נפתח דיון זה, הינה בעיית ריבוי חתולי הכביש,

ובזה אני יכול להאשים רק את הארגונים הגדולים, כן זה נכון, להאשים את האחרים,

זה הדבר הכי קל שאפשר לעשות, אך חוששני שבמקרה זה היני צודק.

אימוץ יעזור בפתרון בעיה זו, אך בוודאות לעולם לא יפתור אותה.

ספרו לי מתי לאחרונה ביקרתם בחו"ל וראיתם כמות כה גדולה של חתולי כביש? ראיתם בכלל?

ידוע לכם, שאם במקרה , ולא שמתם לב , והכלב או\ו החתול שלכם יצא לטיול לבדו\ם , אתם עלולים

למצוא אותו\ם במכלאה? כמעט בטוח שלא, כי זה לא קיים פה , לא בארצנו.(הבנתם נכון, בחו"ל זה כן קיים)

איני יודע מה יכול להוות פתרון לבעיית ריבוי החתולים , אך ריבוי זה לא מביא תועלת לאף אחד, זה רק נזק סביבתי,

לכלוך, מחלות ,ולפעמים גורם מזיק ומטיש בלילות.

אם היה פתרון קסם שבו היה אפשר להעלים את כול חתולי הכביש , זה היה יכול להיות ה-פתרון,אך כולנו יודעים

שקסם וחיים מציאותיים , לא ממש הולכים ביחד.

פתרון שעלה בדעתי הוא להכניס סעיף בביטוח הרכב, שקשור לחיות, כמו שיש סעיפים במקרה של נזקי גוף וכה לבני-

אדם,יש לצרף סעיף שקשור לחיות ולגבות עליו מחיר מסויים(50 ש"ח למשל) , ובכסף הזה לארגן עמותות שתהיינה

מוכנות לטפל בחיות שנפגעו או נדרסו על ידי נהגים , ובכך במקרה שנהג פגע בחיה, יהיה לו למי לפנות בלי להתאמץ יותר

מדי(שירות דומה למד"א , אך לבע"ח),והנהג לא יהיה חייב לשלם מכיסו, הריי הוא מבוטח,

ואז אני מבטיח שהרוב יעצור במקרה ופגעו בחיה, כי הם ידעו כיצד להתומדד עם בעיה זו, ואלה שלא יעצרו, הינני

חושש שהם גם לא יעצרו במקרה ופגעו בבן-אדם.

פורסם

יש לי הסטורייה לא כל כך טובה עם מפגשים עם חיות בכביש נכנסתי בחמור שרץ לתוך ככיש בין עירוני,החמור והאוטו עליהם השלום.

בנוסף דרסתי פעם יונה בזמן נסיעה לאחור בחנייה (הן לא אמורות לעוף?), עדיין זה לא אומר שלא אעזור לחיה בשעת הצורך.

פורסם
rt;2118889']אחת מהסיבות שבעקבותן נפתח דיון זה, הינה בעיית ריבוי חתולי הכביש,

ובזה אני יכול להאשים רק את הארגונים הגדולים, כן זה נכון, להאשים את האחרים,

זה הדבר הכי קל שאפשר לעשות, אך חוששני שבמקרה זה היני צודק.

אימוץ יעזור בפתרון בעיה זו, אך בוודאות לעולם לא יפתור אותה.

ספרו לי מתי לאחרונה ביקרתם בחו"ל וראיתם כמות כה גדולה של חתולי כביש? ראיתם בכלל?

ידוע לכם, שאם במקרה , ולא שמתם לב , והכלב או\ו החתול שלכם יצא לטיול לבדו\ם , אתם עלולים

למצוא אותו\ם במכלאה? כמעט בטוח שלא, כי זה לא קיים פה , לא בארצנו.(הבנתם נכון, בחו"ל זה כן קיים)

איני יודע מה יכול להוות פתרון לבעיית ריבוי החתולים , אך ריבוי זה לא מביא תועלת לאף אחד, זה רק נזק סביבתי,

לכלוך, מחלות ,ולפעמים גורם מזיק ומטיש בלילות.

אם היה פתרון קסם שבו היה אפשר להעלים את כול חתולי הכביש , זה היה יכול להיות ה-פתרון,אך כולנו יודעים

שקסם וחיים מציאותיים , לא ממש הולכים ביחד.

פתרון שעלה בדעתי הוא להכניס סעיף בביטוח הרכב, שקשור לחיות, כמו שיש סעיפים במקרה של נזקי גוף וכה לבני-

אדם,יש לצרף סעיף שקשור לחיות ולגבות עליו מחיר מסויים(50 ש"ח למשל) , ובכסף הזה לארגן עמותות שתהיינה

מוכנות לטפל בחיות שנפגעו או נדרסו על ידי נהגים , ובכך במקרה שנהג פגע בחיה, יהיה לו למי לפנות בלי להתאמץ יותר

מדי(שירות דומה למד"א , אך לבע"ח),והנהג לא יהיה חייב לשלם מכיסו, הריי הוא מבוטח,

ואז אני מבטיח שהרוב יעצור במקרה ופגעו בחיה, כי הם ידעו כיצד להתומדד עם בעיה זו, ואלה שלא יעצרו, הינני

חושש שהם גם לא יעצרו במקרה ופגעו בבן-אדם.

 

 

כן כל הכבוד זה אשמתם של הארגונים ללא מטרת רווח שנמצאים כמעט תמיד על סף פשיטת רגל, גאוני.

כמו שיש בני אדם שנפגעים, יש גם חיות אחרות שנפגעות. השאלה שעולה מהדיון הזה היא האם לקחת אחראיות ולעזור למישהו במצוקה או לזרוק ז ולחפש מישהו או משהו חיצוני שניתן להאשים מלבד עצמנו.

פורסם

אני קצת סוטה מהנושא אבל זה ניראה לכם בסדר שליד הבית שלי יש כ40 חתולים(ואני לא מגזים) שזוג זקנים מגיעים משכונה אחרת לגמרי עם רכב, ומאכילים אותם עם צלחות ואוכל חתולים 3 פעמים ביום? והחתולים כמובן ממשיכים להתרבות! כל פעם אני רואה איזה גור חדש.

יצא לי לדבר איתם כמה פעמים ואפילו פעם אחת לקחתי חתול שהם ביקשו שאני אשים אצלי בבית לכמה ימים כי הוא נפצע, אבל בזמן האחרון אני מרגיש שזה חוצפה לעשות את זה וזה די מרגיז כי כל היום רק מאכילים אותם והם רק מתרבים והכמות שלהם כאן מגוחכת.

פורסם

אני בטח אתפס לא טוב מהמשפט הבא - אבל אני חושב שמי שכל כך אוהב חתולים שחייב להאכיל אותם - שיקח אותם לביתו ויטפח אותם כמה שהוא רק רוצה.

אבל לעשות את זה ברחוב מייצר בעיה לכל הסביבה שלמתגוררים בה אין כילים להתמודד איתה.

אז זה רחמנות על החיות - אבל עלול להביא לפגיעה באנשים.

 

לבוא ולהאכיל אותם הרחק מביתך - זה בכלל נראה לי חוצפה.

שיאכילו ליד ביתם ושכל החתולים החמודים יגורו לידם.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

קח בחשבון שכשאין חתולים ברחוב יש עכברושים + ג'וקים + נחשים (בקוריאה נתקלו בבעיה הזו לאחר שהדבירו את כל חתולי הרחוב).

 

אני מעדיפה 40 חתולים ליד הבית על 40 עכברושים.

 

מנסיוני האישי, גדלתי באזור בו לא היו בעבר חתולי רחוב.

מידי יום הייתי נתקלת בעכברושים שרצו בין השיחים ואפילו נכנסו לי לחדר מספר פעמים (יצא לי להתעורר עם עכברוש שבוהה בי ממרחק מטר).

בשנים האחרונות אוכלוסיית חתולי הרחוב באזור גדלה, ולי לא יצא להתקל אפילו בעכברוש אחד.

 

מה שכן, בחלק גדול מהערים בישראל יש מבצעי עיקורים וסירוסים.

אוכלוסיית חתולי רחוב מעוקרים ומסורסים שמקבלים מזון ומים על בסיס קבוע, היא אוכלוסיה בריאה שמבחינה תברואתית יעילה יותר מכל הדברה.

 

אבל הדיון הזה באמת גולש לתחומים שלא רלוונטים לפורום רכב כללי.

אפשר להמשיך אותו בפורום חתולים בתפוז (אם יש לכם אומץ :wink:).

"ת' המעדיפה לעיתים להקרא ט'"

פורסם
... אני מכירה נהגת שעשתה רוורס על חתול גוסס עם המעיים בחוץ (שמישהו אחר דרס)... מה גם שמאוד קשה להחליט מתי צריך לעשות את זה ומתי לא. הכי פשוט זה להתקשר לוטרינר ולהביא את בעה"ח אליו כדי שהוא ימית אותו.

 

גם אני מכיר אחת כזאת, שנסעה לאחור והרגה כלב שהיא בעצמה דרסה. ולמי שלא מבין - מתוך רחמים ולא מתוך רוע (כי הוא במילא גסס).

 

שתי הערות:

 

1. לא תמיד אפשר או כדאי לעצור, לפני או אחרי שפוגעים בחיה. המחיר של סטיה מהנתיב יכול להיות תאונה, וכנ"ל עצירה בכביש סואן. כפי שהעירו לפני, חיי אדם קודמים לחיי חיות.

2. לא תמיד מעשי להזעיק וטרינר - במיוחד בכביש בין עירוני. בכביש כזה גם יתכן שלחיה (נגיד שועל) יש כלבת, ולכן לפני שניגשים לחיה צריך לחשוב פעמיים.

 

דני

פורסם

החתולים לא אשמים שאנשים זורקים אותם לאחר שהם מפסיקים להיות גורים חמודים(ליד הבית גרים לפחות 3 חתולי רחוב שפעם היו חתולי בית ומישהו זרק אותם, הם גם לא אשמים שהעיריה מתקמצנת ולא מוכנה לסרס אותם ובכך להקטין את האוכלוסיה שלהם .

אנחנו גם מאכילים חתולי רחוב (ועוד אנשים אצלנו ברחוב) כי מה לעשות שהם יצורים חיים שגם רעבים וצמאים , ואת האשמים יש לחפש במקום אחר .

בחו"ל אין חיות ברחוב כי כולם שם נאספים ע"י הרשויות וזוכים ליחס הרבה יותר טוב מאשר בארץ שכולל טיפול והאכלה פה רק מרדימים אותם.

לי גם יצא במוצ"ש האחרון לאסוף גור שנדרס קלות ע"י רכב בתחנת דלק הנהג אומנם יצא אמר "איזה חבל שהוא נפצע"

נכנס לרכב ונסע , אז נאלצתי לאסוף אותו (בכוונה לפחות לקחת אותו לצער בעלי חיים) למחרת התברר שהוא בסדר גמור, וכך הוא נשאר לגור אצלנו בחצר(מה לעשות שכבר אימצנו 3 חתולים מהאזור ואין יותר מקום בבית).

גם אם דרסתם חיה או שתקחו אותה לצער בעלי חיים או לפחות תבררו עם העיריה למי ניתן לפנות או שהם יבוא לקחת את החיה (או את הגופה שלה).

פורסם
אני בטח אתפס לא טוב מהמשפט הבא - אבל אני חושב שמי שכל כך אוהב חתולים שחייב להאכיל אותם - שיקח אותם לביתו ויטפח אותם כמה שהוא רק רוצה.

אבל לעשות את זה ברחוב מייצר בעיה לכל הסביבה שלמתגוררים בה אין כילים להתמודד איתה.

אז זה רחמנות על החיות - אבל עלול להביא לפגיעה באנשים.

 

לבוא ולהאכיל אותם הרחק מביתך - זה בכלל נראה לי חוצפה.

שיאכילו ליד ביתם ושכל החתולים החמודים יגורו לידם.

 

מסכים במאת האחוזים

 

קח בחשבון שכשאין חתולים ברחוב יש עכברושים + ג'וקים + נחשים (בקוריאה נתקלו בבעיה הזו לאחר שהדבירו את כל חתולי הרחוב).

 

אני מעדיפה 40 חתולים ליד הבית על 40 עכברושים.

 

 

זה כי אין לך רכב גג פתוח :-)

 

בדיוק ליד החניה הקבועה שלנו יש אשה שמאכילה את החתולים, התוצאה:

 

מספר רב של חתולים אשר מתרבים בכיף שלהם

אוכל מפוזר על הכביש רוב הזמן

המון חתולים חצופים שתופסים בעלות על גג הבד של המיאטה!

 

הפעם האחרונה שתפסתי אחד מהם על חם נגמרה בקלקר (לא מצאתי מקל) שנשבר על גב החתול החצוף, מאז לא ראיתי מקרים כאלו, אבל מדי פעם אני מגיע ורואה את סמני השיער ויותר גרוע - סמני הציפורניים של ההתמתחויות.

 

מסכים לגמרי עם קרוק - מי שרוצה לגדל חתולים שיעשה את זה בשטח שלו. להאכיל אוכלוסיות גדולות של חתולי רחוב זה בסוף רק נזקים לחברה.

 

ובקשר לעכברושים - חוקי הטבע קובעים איזון, איזון בין העכברושים לחתולים במקרה שלנו.

הטבע קובע את היחס המייטבי כך שלחתולים יהיה מספיק אוכל, כלומר ככל שיהיו יותר עכברושים החתולים יתרבו ואז מספר העכברושים יירד ואז מספר החתולים יירד.

 

ברגע שמחלקים המון אוכל לחתולים אז נוצרת התרבות לא טבעית של כמות החתולים, זה מאפשר קיום של חתולים חולים ונזק סביבתי מסויים: קרעים בשקיות הזבל, נזקים לבד הגג, ליכלוך וכו.

 

בקיצור - אוהבי החיות (גם אני אוהב חיות - בעיקר כלבים) - גדלו את בעלי החיים בבית ושמרו עליהם. ואם אתם רוצים לדאוג לחתול רחוב - אני בטוח שהוא ישמח לבית חם יותר מאשר לאוכל זול...


×
×
  • תוכן חדש...