Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6952 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני לא מכיר מספיק טוב מעברי רכבת אחרים ואני מניח שגם שם נוצר מצב לא נעים של פקקים, אבל לאחרונה המעבר בהרצליה נעשה בלתי נסבל, לפחות מכיוון רעננה.

 

תמיד בבוקר יש שם פקקים, בעקר בגלל שהכביש מצטמצם משני נתיבים לאחד ובגלל תנועת הרכבות. לא מזמן התקינו שם את הביצה הלבנה הסופר יקרה הזאת שאמורה לשפר את הבטיחות של המעבר, אבל מה-זה בא לי לדרוס אותה... בין השאר היא גורמת לכך שהמעבר יורד משהו כמו 3-4 דקות לפני שהרכבת באה, וכך מצאתי את עצמי כבר לפחות 3 פעמים בשבועיים האחרונים מחכה במשך דקות ארוכות לפני המחסום עד שהרכבת עוברת (ופעם אחת חיכיתי עוד 3 דקות עד שהרכבת מהצד השני עברה). כמובן שלא עוזר שאחרי שהיא עוברת נהגי ישראל הנהדרים חוצים את הפסים בשניים וחצי קמ"ש, ואז הזמן שמחכים גדל אף יותר.

 

מה שלא הולך להשתנות שם זה כמות המכוניות שעוברות - מה לעשות ובינתיים זו הדרך הנורמלית היחידה להגיע מרעננה לכביש החוף, ואלפי נהגים עושים את הדרך הזו בבוקר (זכרו שבבוקר יש הרבה יותר רכבות - כך שמחכים עוד יותר). לאחרונה אני רואה שהפקק בן מאות המכוניות נמשך גם לאורך כל שעות הבוקר ואפילו עד הצהרים!

 

השאלה היא מה יש לעשות. הקומבינציה של אלפי נהגים, שני נתיבים שהופכים לאחד וביצה היסטרית אחת יוצרת מצב שבו בשעות מסוימות של היום דרך של 10 דקות הופכת לדרך של 30 דקות עד שעה. אני בטוח שיש למדינה מספיק סיבות למה לא לבנות מחלף עילי כמו במדינה מתוקנת (זה עולה המון כסף, אלא מה), ולפחות בינתיים הביצה נשארת שם (עד שאדרוס אותה) - לא שבלעדיה זה היה כ"כ טוב...

 

בינתיים נראה לי שאפשר רק לחכות עד שיפתחו כביש נוסף בין רעננה לכביש החוף (531?). ועד שזה יקרה חזירים יגדשו...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

אין מה לעשות.

כשיש ציבור של נהגים מטומטמים שמשום מה מעדיפים לחצות את פסי הרכבת גם כשהרמזור דולק והמחסום מורד, אין מנוס מלקחת מקדמי בטחון גדולים יותר.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

הקרבה לתחנת הרכבת גורמת לזמן ההמתנה הארוך. כנראה המחסום מופעל כשהרכבת מתקרבת עד מרחק נתון (ולא זמן נתון)

לפני המחסום. רכבות המאיטות לפני עצירה, או רק יצאו מתחנת הרצליה, גורמות לסגירה מוקדמת של המחסום. במחסום בית

יהושע הסובל מתופעה דומה מדדתי כמה פעמים 5 וחצי דקות המתנה. כמובן שיש להוסיף לעניין את הנהלת רכבת ישראל

שמסיבותיה התמוהות "מענישה" את הנהגים. במחסום כפר נטר הנמצא פחות מ-3 ק"מ צפונה משם זמן ההמתנה קצר הרבה

יותר.

 

אני מעולם לא חציתי מסילה כשהרמזור מצלצל, אבל יש לי רושם שיותר נהגים "גונבים" את המחסום בגלל זמן ההמתנה הארוך,

ככה שהארכת זמן ההמתנה לא ממש יפתור את הבעיה אלא אף יחמיר אותה.

:turn-l:
פורסם

בהחלט יש מה לעשות...

קודם כל תחליף את העגלה שלך במשהו קצת יותר גבוה, עם מנוע אדיר של 1.3 ליטר ו 82 כ"ס.

קוראים לזה ג'מיני....נכון זה שובר לך את עצמות הגב בכל פעם שאתה עובר מעל מכסה ביוב בכביש.

נכון שמאפס למאה...זה תאורתי בלבד.

אבל בבוקר, אתה יורד ממגרש החניה שמול האגם, דרך השדות ויוצא ישר במסילה (איפה שהביצה)

חורף, קיץ, סתיו אביב, הכל הולך.

אין פקקים, ואפשר להשתעשע קצת בשלוליות חורף, להנות מהפריחה וההדרים באביב ולצחוק על כל התקועים בפקקים בקיץ.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

רוני, אתה עיתונאי, למה שלא תשתמש בכוח הזה שיש לך בידיים?

מה אפשר לעשות? להוסיף עוד נתיב בכל צד\לבנות מחלף.

אני רוצה לספר שביציאה המערבית מרחובות יש מעבר רכבת, שלמרות שהוא לא מסוכן ממש, ולא עמוס יתר על המידה - הוחלט להקים במקומו מחלף (בנוסף מרימים שם כביש חדש), אז אם העירייה המעפנה של רחובות הצליחה, גם עיריית הרצליה\רעננה יכולות, אלא אם כן מדובר בתחום שיפוט של איזה מועצה מקומית קטנה, ואז זה מקרה אבוד.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

אני כבר מזמן נוסע דרך מחלף הסירה...

ואין מה להאשים את הרכבת. ההיסטריה והעמדה תמוהה של מנכ"ל הרכבת לדין, גרמה לכולם לכסות את התחת בשיריון עבה במיוחד...

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

המחסום של בית יהושוע גם סיוט לא קטן בכלל. בשעות העומס ההמתנה יכולה להגיע גם לחצי שעה בשביל לחצות קטע של קילומטר-שניים, אם כי שם נראה שעובדים על פתרון בדמות גשר (מועד סיום משוער: יולי 2014, ואז עוד חודשיים עד שהשר יבוא לגזור את הסרט).

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

פורסם

זה רדאר שמתפקידו לעצור את הרכבת באופן אוטומטי אם מתגלה מכשול על הפסים לאחר שהמחסום ירד.

לדעתי אין לזה קשר לאורך זמן המחסום. בהרצליה ובבית יהושע הכבישים והמסילות פשוט עמוסים מדי.

אז בבית יהושע עובדים על פיתרון ובהרצליה - יוק. נראה לי שזה בגלל הכוונה להזיז את כל המסילה מזרחה כחלק מהארכת נתיבי אילון. לכן לא משקיעים במעבר הרכבת הנוכחי.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

שאתה מתקרב לז'בוטינסקי אתה צריך להביט קדימה:

אם אין תור משמעותי לפני הפסים- המשך ישר.

אם יש תור רציני- פנה שמאלה לז'בוטינסקי וסע דרך מחלף הסירה (אתה יכול "לקצר" דרך שירת דבורה והקניון).

אני מניח שבסופו של דבר יהיה פתרון מוצלח יותר מהמחסום. עד אז צריך להביט רחוק...

פיני

עד 27.1.2020 אני עסוק

פורסם

קודם כל - אני לא יודע אם זו הביצה אשמה, אבל בוודאות מוחלטת משהו השתנה בשבועות האחרונים. אולי אפילו בימים האחרונים. התקשרתי למוקד של הרצליה ואמרו לי שהם קיבלו בימים האחרונים המון תלונות. שלחתי מייל לרכבת ונראה איך (אם בכלל) יענו לי.

 

לרוב האנשים לא שווה לחתוך שמאלה לכיוון הסירה כיוון שהם רוצים לנסוע צפונה בכביש החוף, או לכפר שמריהו/הרצליה פיתוח. מעבר לזה, הרבה פעמים הפקק מתחיל הרבה לפני הפנייה שמאלה להסירה. ויש גם פקק מהכיוון השני...

 

בקשר לבניית מחלף (כלומר מנהרה/גשר) - מעניין כמה דבר כזה עולה.

לפתוח עוד נתיב - לטעמי זו לא בעיה בכלל - יש את המקום הנדרש בכביש וזה נעשה גם במעברי רכבת אחרים בארץ. למה לא עושים את זה? מי יודע...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

יתכן שישנן סיבות שאנחנו לא יודעים עליהם.

כנראה שיש תוכניות עתידיות, וכנראה שהמפתח הוא השלמת איילון דרום מאיזור כפר שמריהו.

בינתיים עיריית הרצליה לא ממהרת להשלים את הרחבת ז'בוטינסקי עד סופו, בתקווה שהבאים מרעננה יעדיפו לנסוע מכפר שמריהו, ומי שאחראי על הנתיבים החסרים באיזור פסי הרכבת מקווה שבינתיים נהגים הבאים מרעננה יסעו דרך רחוב ז'בוטינסקי...

ורק איילון לא מתקדם, ומי יודע מתי יושלם הקטע הזה...

ולחשוב שאיילון אמור היה להגיע עד נתניה...

עד 27.1.2020 אני עסוק

פורסם

חכה שיהיה שם גם מתחכם שיוריד רכבת מהפסים ןאז אולי גם לך יבנו מחלף עילי.

 

לגבי בית יהושע המחלף יהיה מוכן יחסית מהר, נראה שעובדים עליו במרץ.

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

מועד סיום עבודות משוער במעבר בית יהושוע - תחילת 2008, כלומר עוד כחצי שנה.

הגשר ברובו כבר מוכן וכך גם הרמפה מכיוון מזרח.

 

נכון להיום בשעה שמונה בבוקר - קטע צומת דרור - צומת פולג לוקח כ 40 דקות. (אורך הקטע -6 ק"מ )

 

 

פורסם

נו, עבר שבוע מאז ששלחתי לרכבת ישראל מכתב, והפלא ופלא! קיבלתי מכתב תשובה ארוך ומפורט!!! אני מצרף אותו למטה אבל מי שלא רוצה לקרוא - לאחר הסברים על הסיבה לפקקים במעבר הרצליה, נכתב שם כי תוך חודשים ספורים אמור להיסלל במעבר הרכבת נתיב שני, ובתקווה מתישהוא ב-2008 תסתיים בנייתה של הפרדה מפלסית כדי למנוע לחלוטין את הבעיה.

 

הנה הטקסט המלא:

 

הנדון: פנייתך לרכבת ישראל

 

ברצוננו להודות לכם על הפניה לרכבת ישראל, על דבריכם ועל הערותיכם, אשר הועברו גם לגורמים המקצועיים העוסקים בנושא ולהשיבכם (התנצלותנו מראש על אורכה של התשובה, הנובעת ממורכבת הסוגיה אותה הארתם) כלהלן:

 

 

 

 

 

רכבת ישראל מפעילה את רשת המסילות ברמה כוללת/ארצית ובתוך כך, גם עושה כל מאמץ כדי לשרת נאמנה את ציבור הנוסעים בפרט ואת הציבור הרחב בכלל - הן בהיבטים השירותים והן בהיבטים הבטיחותיים. בפתח הדברים נזכיר, כי רכבות הנוסעים בארץ נעות במהירויות המגיעות, לעיתים עד 150 קמ"ש בקטעים מסוימים! במהירויות כאלו "מרחקי העצירה" (המרחק שעברה רכבת מהרגע שבו הנהג החליט לעצור ועד לרגע שהרכבת עצרה לחלוטין), הינו ארוך ביותר ומגיע אפילו, לכדי כאלף מטר! בכל העולם, גם בשל הקשיים הללו, הגדירו מלכתחילה, את הזכות של הרכבות לנסיעה על גבי המסילות "כזכות בלעדית". הכוונה היא, שלרכבות ישנה זכות קדימה, על פני כל כלי הרכב האחרים ו/או המשתמשים האחרים בדרך.

 

 

 

לאחר כל ההקדמה הנ"ל לעצם העניין נבהיר, כי מחסום, מעצם הגדרתו, הינו מיתקן בטיחות, המותקן במפגש רכבת/כביש, אשר תפקידו העיקרי, הוא למנוע התנגשויות, בין רכבת לרכב, במפגשים אופקיים. המתקן הנ"ל/המחסום, מופעל ע"י הרכבת זמן מה לפני בוא הרכבת להצטלבות/למפגש, בהתאם/כנגזרת מהמהירות המכסימלית, המותרת בקטע לרכבת. נוסיף ונציין, כי במעבר כפר שמריהו, ממוקמים ומותקנים מחסומים אוטומטיים והרכבות נוסעות במקום, לשני הכיוונים ובשתי מסילות נפרדות. זאת ועוד, הרמזורים והמחסומים האוטומטיים, ברשת מסילות הברזל, משולבים עם מתקני איתות (סימנורים) בתחנה ומופעלים, באופן אוטומטי, על-ידי הרכבת לאחר שבוצעה "נעילת מסלול" ע"י האתת/המפעיל. ברור, כי נעילה כנ"ל כוללת (במידת הצורך), גם את עצירת הרכבות בתחנת הרצליה. מכל מקום, הרכבות אשר באות, מכיוון צפון לדרום, יוצאות/מתחילות את דרכן, לכיוון המחסום, ממצב עצירה/עמידה, בתחנת הרצליה ולכן המחסום, צריך להיות מורד, מרגע יציאת הרכבת מהתחנה.

 

 

 

 

מעבר לאמור, במפגש כפר שמריהו הותקנה לאחרונה מערכת רדאר אשר נועדה לשפר את רמת הבטיחות (מערכת כזו נדרשת בעיקר לנוכח העובדה כי לצערנו נהגים רבים אינם מצייתים להוראות הרמזור והמחסום ועל כן גורמים לסיכון של ממש במפגש). תפקידה של מערכת הרדאר הוא לזהות מכשולים באזור מפגש מסילת רכבת כביש, להתריע על קיומו של מכשול ולעצור את הרכבת באם קיים. הרדארים מחוברים אוטומטית למערכת האיתות. עם ירידת המחסום עורך הרדאר סריקה של שטח המסילה בין הזרועות על מנת להתריע על מפגעים. הפעלת מערכת הרדאר מתבצעת לאחר קבלת אישור ועדת ההיגוי העליונה בראשות מנכ"ל מת"ח, בה חברים גם גורמי המקצוע במת"ח, משטרת ישראל, מע"צ ועוד. הוועדה שוקלת כמובן את מכלול השיקולים הנוגעים להפעלת הרדאר, לרבות שיפור רמת הבטיחות ועומסי התנועה בכבישים. בשנה האחרונה הותקנו בישראל 6 מערכות רדאר.

 

 

 

זמן המחסום מחוייב להיקבע בהתאם לסטנדרט מוגדר וככלל הוא נקבע לזמן הקצר ביותר אשר יאפשר כי המערכת והמחסום יפעלו לפי הסטנדרטיים הבטיחותיים הבינ"ל ויאפשרו את רמת הבטיחות הנאותה אותה הם נועדו להשיג. על מנת להקל על זרימת התנועה עד להקמת הפרדה מפלסית במקום כמפורט להלן, יסלל נתיב תחבורה נוסף אשר יאפשר זרימת תנועה טובה יותר (גם ביחס למצב הקיים טרם הפעלת מערכת הרדאר). עבודות סלילת הנתיב אמורות, להסתיים למיטב ידיעתנו, תוך חודשים ספורים (כפי הידוע לנו כמובן, מאחר והעבודות הנ"ל, הינן באחריותה וטיפולה של חברת נתיבי איילון). במקביל לפתרון זמני זה, תבנה במקום הפרדה מפלסית אשר תביא לשיפור רמת הבטיחות לטווח הארוך וכמובן גם לשיפור זרימת תנועת כלי הרכב במקום, שהריי באמצעות הקמתה מתבטל למעשה המפגש בין הכביש למסילה. עבודות אלו כבר החלו ואנו תקווה, כי פתרון זה יעמוד לרשות הציבור, כבר בשנה הבאה 2008. לא למותר לציין כי רכבת ישראל ומשרד התחבורה, נוקטים שורה ארוכה של צעדים לשיפור רמת הבטיחות ולצמצום הסיכונים הקיימים במפגשי מסילה/כביש. אנו מקווים כי גם חוסר הנוחות הזמנית מובן לאור מטרה חשובה זו.

 

 

 

תודה על תשומת הלב האכפתיות והסבלנות ובתקווה, כי נמשיך כולנו להשתמש, בזהירות הראויה והמתבקשת ולהינות, משירותי רכבת ישראל.

 

 

 

בכבוד רב,

 

יריב אגמון

 

ממונה פניות הציבור

 

רכבת ישראל

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

×
×
  • תוכן חדש...