Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6986 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

איזה שמן מנוע מומלץ לרכב שלי? המליצו לי על מולי ליקווד עם תוסף מוס-2 (מיכל אפור)

האם מומלץ לדרוש פילטרים מקוריים (שמן, אוויר)

 

האם מומלץ להחליף שמן גיר אוטומט? לא החלפתי מעולם.

פורסם
האם מומלץ להחליף שמן גיר אוטומט? לא החלפתי מעולם.

 

האם אתה מדבר על פונטו ספייס אוטומטית?

 

כדאי לקרוא את ספר הרכב מדי פעם וגם אם היית מסתכל בפורום שממנו באת היית רואה הרבה שרשורים בנושא.

 

אם מדובר בתיבה רציפה (מנוע 16V, עם 80 כ"ס) אז די חובה להחליף שמן גיר כל 40 אלף ק"מ או 3 שנים, המוקדם מהם. יש לשים רק שמן "מקורי" שמתאים לתיבה רציפה: Tutela CVT New Generation (NG). לחלק מהשמנים של גירים אוטומטיים כתוב עליהם במפורש שלא מתאימים לגיר רציף. אז שים לב.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

על שמן גיר אני סגור... רק רציתי להיות בטוח האם מותר להחליף.. יש מוסכים שאומרים לי לא!

 

השאלה המרכזית שלא מצאתי תשובה עליה אצלנו זה על שמן מנוע... כי זו שאלה יותר כללית להמון רכבים... לכן אני בטוח שיש כאן יותר אופציות...

 

תודה..

פורסם
על שמן גיר אני סגור... רק רציתי להיות בטוח האם מותר להחליף.. יש מוסכים שאומרים לי לא!

 

פילטר שמן גיר רציף לא מומלץ להחליף.

 

לעומתו, שמן גיר אתה חייב להחליף כי הוא חיוני לפעולת הגיר וכנראה שעם הזמן הוא מאבד מהתכונות שלו. מוסך שאומר לך לא להחליף שמן גיר לתיבה הרציפה הוא גם קרוב לוודאי לא מבין כלום בתיבה הזו וגם עלול לשים לך שמן לא מתאים שיכול בשקט פשוט להרוס את הגיר. תפעיל שיקול דעת.

 

האם מעולם לא החלפת שמן גיר ? כמה האוטו נסע ואיזו שנה ?

 

שמן מנוע - היצרן ממליץ 10/40 (חצי סינטטי???). פשוט חפש בפורום לגבי הליקוויי מולי מה אומרים עליו באופן כללי. לא לשכוח להחליף את גם את הפילטר.

 

הפילטרים המקוריים לא יקרים במיוחד ואם אתה שם חלופי כדאי להקפיד על האיכות שלהם. אתה יכול לקנות חלקים ב- "מ.י.ר" בתל אביב (כולל מקוריים) או "נחום סודאי" שמשווקים חלקים לפיאט

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

דווקא בספר מציינים שכן צריך להחליף פילטר גיר.. מוזר למה מומלץ לא....

 

תודה.. להבא נסגור את הדיון "בבית"

פורסם
דווקא בספר מציינים שכן צריך להחליף פילטר גיר.. מוזר למה מומלץ לא....

 

תודה.. להבא נסגור את הדיון "בבית"

 

איפה כתוב בספר שמומלץ לא להחליף?

 

בספר הטיפולים של היינס לפונטו הם ממליצים על החלפת שמן התיבה האוטומטית + המסנן כל 40K ק"מ או שנתיים.

 

ולגבי רמת אנשי המקצוע במוסכים בארץ - לא הייתי סומך על העצות שלהם במיוחד אם הם מקילות ולא מחמירות.

פורסם
דווקא בספר מציינים שכן צריך להחליף פילטר גיר.. מוזר למה מומלץ לא....

 

תודה.. להבא נסגור את הדיון "בבית"

זה איום ? :lol:

 

בספר כתוב להחליף פילטר גיר, נכון. אבל במוסכים אומרים שלא להחליף פילטר גיר ולא ראיתי אך אחד שקופץ ואומר שאצלו כן החליפו, או שאמרו לו שחייבים להחליף. ברור שכדאי שתוודא זאת בעצמך. את הפילטר מחליפים רק במקרה שיש ממנו נזילה או שהוא נראה לא טוב, נניח החליד . או במקרה של שיפוץ, לא עלינו.

 

תיבת הילוכים שונה ממנוע ולי הסבירו שבתיבה יש מגנט לתפיסת שבבי המתכת (אם יש) והשמן כמו שהוא נכנס נקי אמור לצאת נקי ובמצב עדיין טוב (לך תבין את המונחים שהם) ככה שבעצם אורך החיים של הפילטר ארוך מאוד ואין צורך להחליפו. שאלתי האם לא מחליפים כל החיים וענו: "בינתיים, לא!". תשאל שוב בפעם הבאה שתחליף שמן גיר, אמרו.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

×
×
  • תוכן חדש...