Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7326 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

ברשותי רנו 5 שמשרתת אותי נאמנה כבר מספר חודשים.

לאחר שנמאס לי מהשתנקות המנוע בהאצה, החלטתי להעיף מבט בקרבורטור.

להפתעתי גיליתי כי צינורית המאיץ לא קיימת. כלומר, כל פעם שאני לוחץ קצת חזק על הדוושה הדלק טס לו למעלה במקום למטה.

 

הקרבורטור הוא Solex 32 BIS והחלק המדובר מסומן באות i באיור המצורף

 

max.lille_1135867579_schema_solex_32_bis.jpg (Not linked)

 

האם ניתן להתקין את הצינורית ללא פירוק הקרבורטור לגורמים ?

 

ד"א, לאן נעלמה הצינורית ?

 

בתודה מראש על שיתוף הפעולה,

אסף.

פורסם

בכל מקרה אתה חייב לחצות את המאייד,שמיתפרק לשתיים.

צינורית המאיץ אמורה להתברג בחלק האמצעי אם זיכרוני אינו מטעני.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

צינורית המאיץ("שפריצר") , נכנסת בלחץ לתושבת הממוקמת בבסיס האמצעי ישל הקרבורטור,

ונוטה להשתחרר מאליה לעיתים קרובות, שני אפשוריות לאובדנה, הוא שהיא קפצה ונמצאת במרכז הלוע

של הקרבורטור, במקרה כזה יש לפרק את הקרבורטור, לגמרי מהסעפת יניקה, ולהזהר ללא ללוץ על דוושת התאוצה, על מנהת שהיא לא תיפול לסעפת יניקה, אן שהיא כברה חדרה לסעפת היניקה, ושוכבת שדם . במקרה הטוב, או שכבר חדרה למנוע, ונתקעה בשסתום,( לא סביר), או לבוכנה ונמעכה שם!

בכל מקרה מומלץ לפנות למכון קרבורטורים, על מנת שיפרק את הקרבורטור בזהירות המתבקשת, וידאג להשיג לך צינורתמאיץ קומפלט מקורית.(שקשה היום להשיגה).

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

צביקה,אינני מומחה כמוך בקרבורטור,אני מכיר את הקרבורטור בתור מכונאי 40 שנה.

זה הזמן לומר לך מנסיוני,לעולם מכונאי לא יגיע לרמת ניקוי ושיפוץ קרבורטור,כמו המכון לקרבורטור,

אפילו אם יש לו קיט חדש.

ולעניין השפריצר,עד כמה שזכור לי המכסה העליון לוחץ על השפריצר, ואין לו אפשרות לעוף לתוך הלוע.

יש לי קרבורטור של רנו 5 1400 מורכב על סעפת,מחר אפתח את המכסה העליון ואבדוק אם אני צודק

כל זאת מתוך עניין.

בברכה

דוד

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם
צביקה,אינני מומחה כמוך בקרבורטור,אני מכיר את הקרבורטור בתור מכונאי 40 שנה.

זה הזמן לומר לך מנסיוני,לעולם מכונאי לא יגיע לרמת ניקוי ושיפוץ קרבורטור,כמו המכון לקרבורטור,

אפילו אם יש לו קיט חדש.

ולעניין השפריצר,עד כמה שזכור לי המכסה העליון לוחץ על השפריצר, ואין לו אפשרות לעוף לתוך הלוע.

יש לי קרבורטור של רנו 5 1400 מורכב על סעפת,מחר אפתח את המכסה העליון ואבדוק אם אני צודק

כל זאת מתוך עניין.

בברכה

דוד

דוד שלום רב!

אתה אכן צודק קימת מגרעת במכסה העליון, אשר מונעת מצחנורית השפריצר לנוע, ואו לברוח, אך יש דגמים מסוימים שאין את המגרעת, ולומר את האמת איננ זוכר האם קים בדגם זה של רנו 5 המגרעת המדוברת, בכל מקרה היא איננה, לפי דברי פותח השרשור, וזאת כנראה עובדה מוגמרת.

וובמקרה הזה חברי דוד מדובר על קרבורטור סולקס בודד, ברנו 5 1400 קיים קרבורטור וויבר כפול, ושם הבעייה לא קיימת.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

צביקה,

 

 

מה שאתה אומר לי הוא די מטריד.

במקרה ואני לא מוצא את הצינורית בקרבורטור אז אני בצרות, לא ?

הקרבורטור המדובר הוא הקרבורטור באיור שצירפתי.

דרך אגב, האם פתיחת הקרבורטור הנ"ל גוררת שחרור של הרבה קפיצים ?

פורסם

כשאתה כותב צרות למה כוונתך... במקרה הכי גרוע עליך להשיג שפריצר מקורי לפרק מכסה עליון בלבד להרכיב וחסל.

ולא אין שום בעית קפיצים.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
כשאתה כותב צרות למה כוונתך... במקרה הכי גרוע עליך להשיג שפריצר מקורי לפרק מכסה עליון בלבד להרכיב וחסל.

ולא אין שום בעית קפיצים.

בברכה

צביקה

הצרה היא שהצינורית תהיה תקועה בתוך הצילינדר, לא ?

פורסם
הצרה היא שהצינורית תהיה תקועה בתוך הצילינדר, לא ?
לא בטוח , אם כן היא יתרסקה מזמן.

יתכן והיא תקועה במרכז הקרבורטור, בגלל הקימור של כמעט חצי קשת שלה, יתכן והים תקועה בתוך החלל של הצוואר וונטורי בקרבורטור, ומשהו מונע ממנה ליפול הלאה, יש לפרק את המסנן האוויר באור יום והציץ בעזרת פנס למרכז הקרבורטור, עם מנוע כבוי, האם היא תקועה שם!

בדוק ועדכן מחר בפורום.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
לא בטוח , אם כן היא יתרסקה מזמן.

יתכן והיא תקועה במרכז הקרבורטור, בגלל הקימור של כמעט חצי קשת שלה, יתכן והים תקועה בתוך החלל של הצוואר וונטורי בקרבורטור, ומשהו מונע ממנה ליפול הלאה, יש לפרק את המסנן האוויר באור יום והציץ בעזרת פנס למרכז הקרבורטור, עם מנוע כבוי, האם היא תקועה שם!

בדוק ועדכן מחר בפורום.

בברכה

צביקה

צביקה,

 

הורדתי את מסנן האויר, פתחתי את המכסה העליון של הקרבורטור, השתמשתי בפנס ולא ראיתי שום זכר לצינורית :(

 

ד"א, לא הצלחתי למצוא חנות חלפים שיש לה את הצינורית באיזור חיפה.

פורסם

צביקה, מסתבר שיש לי גם קרבורטור כזה.

פירקתי וצילמתי אותו,רואים את השפריצר מותקן בתוך מעין פחית אליפסה,בפחית יש חור לשם

נכנס הבורג שמחזק את הפחית יחד עים הצינורית לגוף הקרבורטור.

אסף, פתח את מכסה הקרבורטור שלך,ובדוק בגוף בחור האליפסי אים יש בורג .

אים יש, סימן שמן- דהוא עקר את הצינורית ממקומה בלי לפתוח את הבורג.

אים אין, סימן שכשפירקו את הקרבורטור לא הרכיבו חזרה את החלק כפי שצילמתי.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

ואם יורשה לי תגובה לפותח השירשור,אם אינך יכול להרחיק עד נתניה לצביקה,שאיכות עבודתו ידועה,ישנו בחיפה בקרית אליעזר את מכון הקרבורטורים של "מלמד",שידוע בתור מקצוען אמיתי,וקח עיצה ידידותית,וכמו שצביקה אמר הרבה פעמים-תן למומחים לשבור את הראש-הם יודעים את עבודתם-נכון זה עולה כסף,אך התוצאה שווה כל שקל!!אני הורדתי לא מזמן את הקרבורטור והיה חשש גדול שבהמהלך הפירוק נפל אום למנוע.מעבר לזה שפתיחה דורשת החלפת אטם לרוב,ואם כבר פותחים אז לנקות כמו שצריך.אני הרכבתי את המצוף לא טוב,וקרבורטור היה מציף,אז נאלצתי לפרק,ולהרכיב מחדש.כבל צ'וק קשה מאיזהשהי סיבה ולא היה כך לפני.אז נכון למדתי קצת.אבל אני עדיין חושב ובטוח שלהבא לא אעשה זאת לבד.

פורסם
צביקה, מסתבר שיש לי גם קרבורטור כזה.

פירקתי וצילמתי אותו,רואים את השפריצר מותקן בתוך מעין פחית אליפסה,בפחית יש חור לשם

נכנס הבורג שמחזק את הפחית יחד עים הצינורית לגוף הקרבורטור.

אסף, פתח את מכסה הקרבורטור שלך,ובדוק בגוף בחור האליפסי אים יש בורג .

אים יש, סימן שמן- דהוא עקר את הצינורית ממקומה בלי לפתוח את הבורג.

אים אין, סימן שכשפירקו את הקרבורטור לא הרכיבו חזרה את החלק כפי שצילמתי.

דויד, תודה על התמונות החשובות.

 

נראה לי כי הקרבורטורים שלנו שונים במיקום הצינורית אבל הצינוריות נראות דומות עד זהות.

מצרף תמונות של הקרבורטור ובסיס הצינורית וכמו שאתה רואה הבורג ישנו והצינורית חסרה.

IMG_1269.jpg

IMG_1271.jpg

IMG_1268.jpg

IMG_1259.jpg

פורסם

אסף,אני לא מציע לך לדחוף צינורית פנימה,הצינורית במקורי מולבשת פנימה ע"י חום וקור

עים דבק מיוחד.תן לבעל מקצוע לשבור את הראש,צריך להחליף את כל החלק ולא רק את הצינורית.

יש סיכון גדול שהצינורית תישאב למנוע.

תפיל את הבעיה על צביקה,שיסבול מעט. :-P

צביקה, אם לא תשיג את החלק אשלח לך אותו במעטפה, חינם.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם
אסף,אני לא מציע לך לדחוף צינורית פנימה,הצינורית במקורי מולבשת פנימה ע"י חום וקור

עים דבק מיוחד.תן לבעל מקצוע לשבור את הראש,צריך להחליף את כל החלק ולא רק את הצינורית.

יש סיכון גדול שהצינורית תישאב למנוע.

תפיל את הבעיה על צביקה,שיסבול מעט. :-P

צביקה, אם לא תשיג את החלק אשלח לך אותו במעטפה, חינם.

דויד,

 

תודה על שיתוף הפעולה. הבוקר קניתי ממגן קרבורטורים (זה עם הזקן) שבתל חנן את כל החלק במחיר סביר. לקח לו כעשר דקות רק לפשפש ולמצוא את החלק המתאים.

 

יש לציין כי גם אורי מלמד מחיפה הסכים לשתף פעולה ולחפש במחסן או להזמין בשבילי את החלק, בו בזמן שבקרסו שבשדרות ההסתדרות במפרץ חיפה אמרו שלפני יותר מחמש שנים הם החזירו את כל מלאי הקרבורטורים שלהם ואפילו לא הציעו להזמין לי את הרכיב. יתרה מזאת, הם לגלגו על כך שהעליתי בדעתי שיהיה להם. למיטב ידיעתי, יבואן חייב להחזיק במלאי חלפים לרכבים עד 15 שנה. רנו 5 עוד נמכרו בשנת 1991, זה לא כל כך מזמן. פשוט בושה.

 

כבר הרכבתי את החלק והרנו פשוט טסה בלי שום גיהוקים :)

היה כיף קצת להתעסק עם הידים ולא רק למטרת הקלדה.

 

תודה בשנית לכולכם על העזרה,

 

בברכת חג שבועות שמח,

אסף.

×
×
  • תוכן חדש...