Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיבוב הגה בהצלבת ידיים או לא?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7448 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לא רק שטועים אלון...

גם כשמסתובבים סביב קונוס, כשפונים פנייה איטית חדה וארוכה (גם קצרה) וגם כשעפים לקיבנימאט 20 מטר ימינה בתוך שדה ומשהו באוטו צועק אהההההההההה וההילוך קופץ :wink:

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

פורסם
לא רק שטועים אלון...

גם כשמסתובבים סביב קונוס, כשפונים פנייה איטית חדה וארוכה (גם קצרה) וגם כשעפים לקיבנימאט 20 מטר ימינה בתוך שדה ומשהו באוטו צועק אהההההההההה וההילוך קופץ :wink:

1. "כשמסתובבים סביב קונוס" - בלם יד!!! :wink:

2. "כשפונים פנייה איטית..." - אין כזה דבר "פנייה איטית" - יש "נהג איטי"!!! :wink: :wink:

3. "כשעפים לקיבנימאט 20 מטר ימינה בתוך שדה... וגו'..." - אז באמת לעזעזל עם כל הטכניקות - העיקר לחזור למסלול!!! :wink: :wink: :wink:

 

לילה טוב!

או עבודה נעימה?!?!?...

 

אלון

פורסם

טוב אז או שאני התבלבלתי או שלא: בבתי הספר לנהיגה בארץ מלמדים לפנות עם העברת ידיים, זתומרת שני ידיים על 2 ו 10 בפנייה לסובב לדוגמא פנייה שמאלה אז עד בערך 2/3 סיבוב להחזיק את יד שמאל ואז להרים אותה מההגה ולשים אחרי יד ימין, זתומרת יד מעל יד.

 

נהוג ומקובל ומאוד מומלץ במרוצי מכוניות/בקרב נהגי מירוצים לא לשחרר ידיים מההגה!! זתומרת הצלבת ידיים: סובב את ההגה עם שתי ידיים על בערך 9:30 ו 2:30 ולא לשחרר אלא אם כן הפנייה היא במהירות נמוכה והיא גם חדה(אבל אין כאלה באמת במירוצים נכון?), הכוונה שיד ימין בסופו של דבר מגיעה לצד שמאל של ההגה ויד שמאל מגיעה לצד ימין.

שיטה זו מועדפת בגלל ששיטת יד מעל יד היא פחות מדוייקת(נסו את זה-אבא שלי דחק בי לפנות עם הצלבה ולאחר הרבה וויכוחים ניסיתי, התרשמתי, בהתחלה הרגשתי מפגר, אבל אחרי שמתרגלים- הרבה הרבה יותר נוח ובטוח, נותן יותר מקום לתקן טעויות למיניהן אה וגם הרגשה של איך זה להיות לואב :wink: ).......

הכוונה שביד מעל יד ההגה נעזב באיזשהו שלב ובמהירויות גבוהות קשה לתמרן את הרכב עם יד אחת.....

פורסם
1. אני אישית לא אוהב להצליב ידיים. אבל לפעמים אין ברירה - סיבובים מלאים של ההגה וכדומה...

 

4. בכל מקרה - אני לא מכיר טכניקה של "יד דוחפת"... - יש טכניקה של יד מושכת, יד שנייה נועלת ויד ראשונה מושכת שוב.

אלון

1. יש ברירה. בקצרה, תפיסת ההגה בשעה שש עם אצבעות כף היד מצביעות כלפי מטה. לאחר התפיסה יש לך משיכה של שלושת רבעי סיבוב במכה.

 

4. לשימוש ביד דוחפת יש יתרון בכל הקשור למהירות התגובה. ליד מושכת יש יתרון בדיוק. יש מקומות שמלמדים קודם כל לדחוף ויש מקומות שמלמדים כפי שציינת.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

כשהייתי בן 18, עשיתי את הקורס הבסיסי הזה שעושים לקארטינג.

חוויה מהנה ביותר. רק ששם יש לך חצי סיבוב מנעילה לנעילה ולכן אתה לעולם לא צריך להרפות ידיך ממיקומיהן הנוכחי. בדרך הביתה מרוב ההרגל שיום שלם אני לא עוזב ידיימגלגל ההגה, הייתי בסיבוב רגיל כזה בלי יומרה לפורענות מצידי. פתאום אני קולט שאין לי מספיק הגה לסים את הסיבוב כי ידיי הצטלבו וכעת נוגשות אחת בשניה. מזלי המדרה הייתה סופר נמוכה (כניסה למתחם משאיות), עליתי על המדרכה מחוסר הברירה וקפצתי בהמשך הסיבוב לכביש עם בלימה חזקה וסיחרור.

OK, תתאפס על עצמך עכשיו, זו הרנו 9 שלך ולא הקארט הגמדי ההוא. לא קרה כלום.

אופנוען

פורסם
כשהייתי בן 18, עשיתי את הקורס הבסיסי הזה שעושים לקארטינג.

חוויה מהנה ביותר. רק ששם יש לך חצי סיבוב מנעילה לנעילה ולכן אתה לעולם לא צריך להרפות ידיך ממיקומיהן הנוכחי. בדרך הביתה מרוב ההרגל שיום שלם אני לא עוזב ידיימגלגל ההגה, הייתי בסיבוב רגיל כזה בלי יומרה לפורענות מצידי. פתאום אני קולט שאין לי מספיק הגה לסים את הסיבוב כי ידיי הצטלבו וכעת נוגשות אחת בשניה. מזלי המדרה הייתה סופר נמוכה (כניסה למתחם משאיות), עליתי על המדרכה מחוסר הברירה וקפצתי בהמשך הסיבוב לכביש עם בלימה חזקה וסיחרור.

OK, תתאפס על עצמך עכשיו, זו הרנו 9 שלך ולא הקארט הגמדי ההוא. לא קרה כלום.

זה מזכיר לי את "מושיקו הנהג" מהפורום של NetCar ששולח כל שואל בעניין קורס נהיגה מתקדמת ללכת להתאמן על קארטינג...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
1. יש ברירה. בקצרה, תפיסת ההגה בשעה שש עם אצבעות כף היד מצביעות כלפי מטה. לאחר התפיסה יש לך משיכה של שלושת רבעי סיבוב במכה.

 

4. לשימוש ביד דוחפת יש יתרון בכל הקשור למהירות התגובה. ליד מושכת יש יתרון בדיוק. יש מקומות שמלמדים קודם כל לדחוף ויש מקומות שמלמדים כפי שציינת.

 

 

השיטה שאמרת ב1 בעיתית מאוד... כל זמן שאתה מחזיק את ההגה בצורה הזו אין לך שום שליטה עליו, ואם אתה עולה על איזה מכשול, או סתם צריך פתאום לשנות משהו (בעיקר בראלי אבל בהחלט לא רק!!!) אז אתה ממש אבוד וחסר שליטה, ההגה יכול לעוף לך מהידיים...

 

בברכה נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

פורסם

אתה צודק נדב בהחלט בקשר לאיבוד השליטה, אך בנוגע להגה עף מהידיים: באמת מעניין אותי הדבר..

 

האם אבן לדוגמא תעיף לך את ההגה אם אתה מחזיק אותו בחוזקה עם יד אחת? בשעה 12 לדוגמא??

 

אבל בכל זאת אני יודע שבמכוניות הטיפה יותר חדשות( רכבים בעלי הגה כוח) העניין פחות עקרוני, יותר קשה לאבד את ההגה מאשר ברכבים ללא הגה כוח....

פורסם
השיטה שאמרת ב1 בעיתית מאוד... כל זמן שאתה מחזיק את ההגה בצורה הזו אין לך שום שליטה עליו, ואם אתה עולה על איזה מכשול, או סתם צריך פתאום לשנות משהו (בעיקר בראלי אבל בהחלט לא רק!!!) אז אתה ממש אבוד וחסר שליטה, ההגה יכול לעוף לך מהידיים...

 

בברכה נדב

:shock: אין לי מושג למה אתה חושב ככה, היות שתמיד יש יד אחת מאבטחת בשעה 3 או 9 (תלוי לאן מסתובבים).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
:shock: אין לי מושג למה אתה חושב ככה, היות שתמיד יש יד אחת מאבטחת בשעה 3 או 9 (תלוי לאן מסתובבים).

 

בגלל ששתי הידיים קרובות אחת לשנייה, ובכלל בשלב (נדבר על פנייה ימינה כרגע) שיד ימין חולפת על פני השעה 9 יד שמאל צריכה לעזוב את ההגה, וזה כאשר יד ימין במצב בכלל לא טוב ואוחז בכלל...

יכולה להיות אי התאמה קלה בין הטכניקות שאני מדבר עליהן למה שאחרים מיישמים כיוון שאני משתדל לנהוג כל הזמן תחת אותם הכללים של נהיגת ראלי, הרגל זה הרגל, ואין דרך אחרת להטביע הרגלים. למרות זאת אני עדיין חושב שהשיטה של לשים את יד ימין (שוב פונים ימינה) בשעה 6 ואח"כ לסובב היא בעייתית גם על הכביש לנהגי כביש... אמרתי כבר שהיא מסורבלת?

 

המדריך הפולני לימד אותי שיטה כזו:

יד רודפת יד, עם אבטחה, כלומר לא להשאיר את היד השנייה בשעה 9 אלא להמשיך להחזיק אותה עם ההגה כדי שתמיד שתי ידיים יאחזו את ההגה(שוב פנייה ימינה),

ואם צריך יותר מחצי סיבוב אז מה שעושים זה עם יד שמאל דוחפים חזק ובמדוייק את ההגה, וגם מהר(!), למקום שצריך ומייד מהדקים אחיזה עם יד ימין,

לאחר מכן מחזירים את ההגה (שוב מהר וחזק) עם יד ימין ומייד מהדקים חזרה עם יד שמאל... כך לא מאבדים את ההגה (זוכרים כמה סובבנו) ההגה לא עף מהיד (עבדנו מהר ועם אבטחות) ואפשר להחזיר מהר מאוד (מאוד) את ההגה למרכז כדי לצאת מההחלקה בלי Fish Tail ובלי להתבלבל...

 

בברכה נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

פורסם

הסבר על רגל אחת(ממש לא מלא, אם יהיה ביקוש אפרט יותר)

 

יש להגה 4 שעות עיקריות לאחיזה בהגה ולהלן: 12\3\6\9.

 

אפשר להצליב ידים.

החוכמה היא לקטלג את סוג הפנייה, ולדעת מראש "כמה הגה" צריך.

 

דוג':

יש פנייה, ואתם מעריכים אותה כפניה של חצי סיבוב לכל היותר.(תוך היכרות מעמיקה של יחס סיבובי ההגה)

אזי אפשר בהחלט להצליב ידים.

 

דוג' 2:

יש פנייה שמאלה בזווית של 95 מעלות, וההערכה שלכם היא שלושת-רבעי סיבוב הגה.

עוד לפני שנכנסים לפנייה, מחיזיקים את ההגה בשעה 12:30.

יד שמאל תהיה בשעה 6

יד ימין תהיה שעה 12

ולביצוע.

 

הערה חשובה: אין לעשות את השיטה המוזכרת לעיל, רק אחרי אימון של קיטלוג של כל סוגי הפניות, והכרת סיבובי ההגה הנדרשים.

וכל זאת במהירויות איטיות מאוד.

שכן אם ננהג מהר, נעשה טעויות כי לא יהיה לנו מספיק זמן לחשיבה.

לאט-תתרגלו ותתעלו.

 

הערה 2: אין זה תחליף לקורס נהיגה מתקדמת-לא לומדים נהיגה בהתכתבות.

וכל העושה פעולה זו על אחראיותו בלבד.

 

אביחי

פורסם

דוג':

יש פנייה, ואתם מעריכים אותה כפניה של חצי סיבוב לכל היותר.(תוך היכרות מעמיקה של יחס סיבובי ההגה)

אזי אפשר בהחלט להצליב ידים.

 

דוג' 2:

יש פנייה שמאלה בזווית של 95 מעלות, וההערכה שלכם היא שלושת-רבעי סיבוב הגה.

עוד לפני שנכנסים לפנייה, מחיזיקים את ההגה בשעה 12:30.

יד שמאל תהיה בשעה 6

יד ימין תהיה שעה 12

ולביצוע.

אביחי, נראה לי שהתבלבלת קצת עם הרבעים שלך.

אם התכוונת בדוגמא הראשונה שלא משנים בכלל מיקום של הידיים אז ממש לא. זה אפילו מאוד מסוכן. אולי התכוונת לרבע סיבוב. במצב של חצי סיבוב אתה כבר נעול עם הידיים ואין לך שום דרך לתקן אפילו קצת אם מתברר שצריך טיפה יותר.

הרעיון הכללי של זיהוי הפניה והכנת היד בהתאם הוא נכון וזה מה שמלמדים בהרבה מקומות אבל לא בצורה הזאת. מדובר על זיהוי והכנה כך שבתוך הפניה תהיה על 3-9 ותוכל להתמודד הכי טוב עם כל דבר שיבוא.

גם בדוגמא השניה זאת לא הצורה ה"נכונה" (תכל'ס אין כזה דבר נכונה, כל אחד שיעשה מה שמרגיש לו הכי טוב אבל זאת הצורה שמלמדים וגם יש בה הכי הרבה היגיון). אם מדובר על רבע סיבוב אז ההכנה היא ע"י הבאת יד שמאל ל-12 ואז כשנכנסים לסיבוב מחליקים את גלגל ההגה דרך יד ימין עד להגעה ל-9-3 בו יש הכי הרבה שליטה.

אם התכוונת באמת לשלושה רבעי סיבוב אז לא ברור לי איך אתה כבר מכין את שתי הידיים ב-6-12, זה אומר שאתה עובר מנעילה אחת של הידיים ("הצלבה") לנעילה בצד השני. גם מעבר מוקדם של שתי הידיים לעמדה שעדיין לא מתאימה באותו רגע לא ממש מומלצת.

 

ניר

פורסם
בגלל ששתי הידיים קרובות אחת לשנייה, ובכלל בשלב (נדבר על פנייה ימינה כרגע) שיד ימין חולפת על פני השעה 9 יד שמאל צריכה לעזוב את ההגה,
יד שמאל לא ממש עוזבת, לשבריר שנייה היא מחליקה על יד ימין. גם את הטכניקה שאתה מתאר אני מכיר וכאמור, היא קבילה. יש מקומות שמלמדים כך ויש שאחרת.

 

הערה קטנה לגבי fish tailing... טוב, אני גולש. בפרטי (קצת אחר כך)....

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...