Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיבוב הגה בהצלבת ידיים או לא?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7446 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כמובן, הדרך שמלמדים בארץ לסובב הגה, זה שתמיד להצליב ידיים, אני מתכוון לדרך הרגילה שמסובבים הגה לפניות.

באנגליה מלמדים הפוך, שלעולם לא מצליבים ידיים. כלומר יד ימין לעולם לא חוצה את קו האמצע לכיוון שמאל, ולהיפך.

דוד שלי, שבצעירותו היה משתתף בתחרויות ראלי רחוב, טען לי שהדרך הזו טובה יותר, וגם כשרוצים לסובב מהר. בינתיים אני מתרגל זאת כדי לראות על מה הוא מדבר, ובינתיים נראה שיכול להיות..

 

אודה על התייחסותכם, אבל בבקשה רק ממי שיודע קצת על מה שאני מדבר. דוד שלי טען שהרבה נהגים טובים מאוד עושים כך. אין לי מושג, וכנראה יהיה פה מי שיש לו.

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

כמובן, זה מה שאני מתכוון, יד מעל יד. כך בארץ.

באנגליה וכנראה גם במקומות אחרים- נניח אני מסובב ימינה, יד ימין מושך, ואז יד שמאל דוחף, ובינתיים יד ימין חוזרת למעלה בהחלקה על ההגה, כדי למשוך וכן הלאה. אכן זה מסובך בלי וידיאו..

פורסם
אודה על התייחסותכם, אבל בבקשה רק ממי שיודע קצת על מה שאני מדבר. דוד שלי טען שהרבה נהגים טובים מאוד עושים כך. אין לי מושג, וכנראה יהיה פה מי שיש לו.

אני מכיר שלוש טכניקות בסיסיות לעבודת הגה ואישית משתמש בשילוב של שתיים שלא כוללות מצב של הצלבת ידיים. לעומת זאת הדרכה שעברתי ממדריך בבית הספר של BMW הוא דווקא כן לימד להצליב ידיים כשרוצים יותר מחצי סיבוב (כלומר עבודה רק עם החצי העליון של ההגה).

 

קטונתי מלקבוע מה הכי נכון ואני מניח שלכל שיטה יש היתרונות והחסרונות שלה. בכל מקרה אני לא מכיר מי שמלמד תמיד להצליב ידיים. חוץ ממורי הנהיגה בישראל, כמובן...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
כמובן, הדרך שמלמדים בארץ לסובב הגה, זה שתמיד להצליב ידיים, אני מתכוון לדרך .

אולי זה היה המצב אצלך, אצלי המורה אף פעם לא איפשר לסובב ככה את ההגה.

פורסם
בכל מקרה אני לא מכיר מי שמלמד תמיד להצליב ידיים. חוץ ממורי הנהיגה בישראל, כמובן...
לא למדת נהיגה אצל ישו כנראה.
פורסם
הדרכה שעברתי ממדריך בבית הספר של BMW הוא דווקא כן לימד להצליב ידיים כשרוצים יותר מחצי סיבוב (כלומר עבודה רק עם החצי העליון של ההגה).
כלומר יש מקצוענים בחו"ל שמלמדים כך, שיד לא עוברת יד לעולם, אלא שבBMW לימדו שילוב של שניהם?
פורסם
כלומר יש מקצוענים בחו"ל שמלמדים כך, שיד לא עוברת יד לעולם, אלא שבBMW לימדו שילוב של שניהם?

לא בדיוק. ב-BMW מלמדים להצליב כשרוצים לסובב יוצר מחצי סיבוב. כך לימד המדריך הראשי שלהם בהדרכה יומית שנערכה בארץ. אני לא ממש התעמקתי בשיטה כי כבר הייתי רגיל לטכניקה אחרת, אבל קטונתי מלהתווכח איתו מה נכון...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

לדעתי צריכים לפי נוחות אישית.

עד שהתרגלתי להצליב ידיים כמו שהמורה שלי אמר לי לקח זמן.

לי נוח בלי הצלבה.

פורסם

אני לא מסוגל יד מעל יד המורה שלי תמיד העיר לי על זה ותמיד התעלמתי ממנו בטענה שזה לא נוח לי

 

רק בהצלבה וקצת לפניי שהם ננעלות אני משחרר יד אחת וממקם אותה מחדש

פורסם

1. אני אישית לא אוהב להצליב ידיים. אבל לפעמים אין ברירה - סיבובים מלאים של ההגה וכדומה...

 

2. זה מאוד תלוי "באורך ההגה" - ב"הגה קצר" אין צורך להצליב ידיים גם לקבלת פנייה משמעותית של הגלגל והרכב. "הגה ארוך" - לפעמים יש צורך בהצלבה.

 

3. בנהיגת מירוץ - לא נהוג (שימו לב למשחק המילים) להצליב ידיים:

א. כי ההגה בעל יחס קצר.

ב. הצלבה מקשה על מתן מענה מהיר לתיקון טעויות.

ג. בנהיגת מירוץ, הרבה פעמים סיבוב הרכב נעשה כמעט ללא הגה ובעזרת העברות משקל.

 

4. בכל מקרה - אני לא מכיר טכניקה של "יד דוחפת"... - יש טכניקה של יד מושכת, יד שנייה נועלת ויד ראשונה מושכת שוב. אם צריך לעשות את זה (למשוך יותר מפעם אחת או לדחוף) - לתפיסתי, כבר עדיף להצליב ידיים. בכל מקרה - ברכב מירוץ זה לא קורה (הצלבת ידיים) - אולי לעיתים נדירות. ברכב כביש - זה לא נורא להצליב ידיים (טכניקת "יד רודפת יד") - בטח לא בנהיגה רגועה יום-יומית.

 

אלון

פורסם

יש טכניקות שבהן גם דוחפים וגם מצליבים (השם ישמור) ואכן גם כן בנהיגת ראלי, משתמשם בהן כשצריך לסובב את ההגה הרבה ומהר

 

כשצריך רגש לא מצליבים ולא דוחפים, אלא מכינים את היד מראש לפני הסיבוב במקום שלה ומושכים... זו השיטה האידיאלית

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

פורסם

 

כשצריך רגש לא מצליבים ולא דוחפים, אלא מכינים את היד מראש לפני הסיבוב במקום שלה ומושכים... זו השיטה האידיאלית

It's the only way I know....

 

אם אתה לא טועה - אתה לא צריך טכניקה נוספת....

 

מצד שני - מי לא טועה...

 

(חוץ מסבסטיאן לואב ועבדך הנאמן :wink::-P:wink: )...

 

אה...ה... גם סבסטיאן לואב טועה - רק לאחרונה ראינו את זה...

אז אני מניח שזה משאיר רק אותי - נו.... שויין.... (כמו שסבתא שלי הייתה אומרת....)

:wink:

אלון


×
×
  • תוכן חדש...