Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיבוב הגה בהצלבת ידיים או לא?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7448 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

השיטה הפרטית שלי כוללת שלושה מצבים, השניים הראשונים נפוצים, השלישי הרבה פחות.

1: עד קצת פחות מחצי סיבוב הגה. מכסה את רוב המצבים למעט היירפינס איטיים. ידיים לא זזות על ההגה. במצב הקיצוני של הפניה - נגיד ימינה - יד שמאל סובבה את ההגה עד שעה 2 בערך ואוחזת בהגה באופן מלא, יד ימין נגדית לה ולמעשה תומכת בחישור הגה מלמטה בשקע שבין האגודל לכף היד ולא ממש אוחזת. במצב הזה יש עוד קצת רזרבה באמצעות יד שמאל שיכולה להמשיך ולסובב את ההגה עד שעה 4 בערך, אבל אז יד ימין כבר לא משחקת. אם חושבים מראש שיש סיכוי למצב הנ"ל עדיף לנקוט בשיטה...

2. (שוב בפניה ימינה, יותר חדה) מכין את יד ימין על-ידי הבאתה לשעה 10. בכניסה לפניה מושך את ההגה עד שיד ימין מגיעה ל-3 כשיד שמאל "מרחפת" במקומה באותו שלב, ואז אוחז עם יד שמאל וממשיך כמו במצב 1. זה נותן בסך הכל קרוב לסיבוב אחד של ההגה.

3. פניות חדות באמת - דוחף עם יד שמאל ימינה עד שעה 2 בערך ובמקביל מצליב את יד ימין ומביא אותה מעל יד שמאל לשעה 10. עוזב את יד שמאל, מסובב את ההגה עם יד ימין עד שחוזרת לשעה 3 ובמקביל מחזיר את יד שמאל לשעה 9, ומשם ממשיך כמו במצב 1. כך מתקבל בערך סיבוב וחצי של ההגה. לי אישית השיטה הזו יוצרת את הרצף הכי נכון בשלב החשוב של הפניה. כאמור, זהו מצב נדיר.

 

תמיד, המפתח הוא הכרה של המכונית וספציפית ההגה, וקריאה נכונה של הכביש. את זה נותן רק תרגול, תרגול ועוד תרגול. הנסיון הפרטי אמר שעדיף לטעות לכיוון ה"יותר מדי", דהיינו עדיף לנקוט בשיטה 2 אם אתה לא בטוח ש-1 יספיק. מקסימום תמצא את עצמך לא מנצל את כל יכולת ההפניה שנותן מצב 2. זה עדיף על פני למצוא את עצמך במצב 1 בלי מספיק יכולת הפנייה ולהזדקק לתיקון אחיזה דווקא בשלב הקריטי של הפניה.

 

היגוי נעים

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אתה צודק נדב בהחלט בקשר לאיבוד השליטה, אך בנוגע להגה עף מהידיים: באמת מעניין אותי הדבר..

 

האם אבן לדוגמא תעיף לך את ההגה אם אתה מחזיק אותו בחוזקה עם יד אחת? בשעה 12 לדוגמא??

 

אבל בכל זאת אני יודע שבמכוניות הטיפה יותר חדשות( רכבים בעלי הגה כוח) העניין פחות עקרוני, יותר קשה לאבד את ההגה מאשר ברכבים ללא הגה כוח....

 

שמתי לב שלא ממש עניתי לך. אז כך, כשמחזיקים את ההגה עם יד אחת בשעה 12, ההגה בהחלט יכול לעוף לך מהידיים, ולא רק בנהיגת ראלי אלא גם על הכביש, כמו שנאמר פה, אם כבר ביד אחת אז בשעה 9 או 3 או 10 או 2.... לא 12! בכל מקרה עדיף להחזיק את ההגה בשתי ידיים.

 

אגב, ביחוד כאשר נוהגים מהר (אפילו לא בנהיגה ספורטיבית) דברים יכולים להתבלבל וההגה יכול ללכת לאיבוד, כדאי מאוד לסגל עבודת הגה נכונה ולהטמיע אותה לתוך הנהיגה היום יומית! ולדעתי לא צריך קורס נהיגה מתקדמת בשביל לעשות את זה! מספיק לקרוא את השרשור הנ"ל

 

בברכה נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

פורסם

טל, אם הבנתי נכון את ההסבר שלך, אתה מתאר מצב של דחיפת ההגה לפניה (בניגוד למשיכה שלו). אני יודע שאין פה נכון/לא נכון ומה שעובד בשבילך זה מה שהכי טוב, אבל עדיין ה"תאוריה" אומרת שעדיף למשוך את ההגה (כלומר בפניה ימינה - יד ימין מושכת את ההגה לכיוונה).

הסיבה שאני כותב את זה היא על-מנת למנוע בלבול של אלה שעוקבים אחרי השרשור.

[LEFT][B][FONT=Times New Roman]Damn it boy, you are about as useless as a cock-flavoured lollipop.[/FONT][/B] [FONT=Times New Roman][I]Coach Patches O'Hulihan[/I][/FONT][/LEFT]

פורסם

אם תעקוב אחרי השרשור, תבין בדיוק על מה טל דיבר!

ואגב הטכניקה שהוא דיבר עליה היא בדיוק אותה הטכניקה שלמדתי בפולין, והיא טכניקה שמלומדת ע"י ביה"ס בפינלנד... והיא לדעתי טובה יותר מאשר לבלבל את הידים בכל מיני צורות שונות ומוזרות, ביחוד על דרכים משובשות ולא סטריליות

 

בברכה נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

פורסם

נדב, לגביך העניין היה ברור. ההתיחסות שלי היתה רק לגבי דחיפה מול משיכה של ההגה בהפנייה שלו ולא על מיקום הידיים, שהנו זהה בסופו של דבר בשתי הטכניקות.

[LEFT][B][FONT=Times New Roman]Damn it boy, you are about as useless as a cock-flavoured lollipop.[/FONT][/B] [FONT=Times New Roman][I]Coach Patches O'Hulihan[/I][/FONT][/LEFT]

פורסם

אני חייב לציין כי דחיפה, לעומת משיכה, נותנת הרבה יותר פידבק, למרות שהיא קצת יותר קשה לתפעול בנהיגה ספורטיבית מתמשכת.

 

אביחי

פורסם
טל, אם הבנתי נכון את ההסבר שלך, אתה מתאר מצב של דחיפת ההגה לפניה (בניגוד למשיכה שלו).
אנסה להבהיר: תוארו שלושה מצבים. במצב הראשון אין כלל תזוזה של הידיים על ההגה (דהיינו אין ענין של דחיפה או משיכה). במצב השני, בשלב הראשון מתבצעת משיכה עם יד אחת, ולאחריו שתי ידיים על ההגה. במצב השלישי (והנדיר, כאמור) מתבצעת דחיפה בשלב הראשון, אח"כ משיכה עם היד השניה, ואז שתי ידיים על ההגה. אני אישית לא אוהב להשתמש בדחיפה אבל זהו מבחינתי הרע במיעוטו - במצב השלישי הדחיפה מתבצעת רק בשלב הראשון, לפני שהגענו לחלק הקריטי של שיא ההפניה (ושיא הפניה...).

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

פורסם
חבר'ה , לא יודע מה איתכם - אבל היום המורה נהיגה שלי לימד אותי להצליב ידיים בסיבוב ולפי דעתי זו השיטה הכי נוחה שיש.
אכן, עד לאחר הטסט, תיצמד להוראות מורה הנהיגה שלך, והוא יעביר אותך טסט. לאחר מכן בשלב מסויים, תשתדרג ותלמד שיטות טובות יותר למצבים מסויימים, אם יש לך את הרמה השיכלית לזה (לרוב האוכלוסיה אין). ואתה לא יכול לומר עדיין "לפי דעתי" כשדעתך מסתכמת בערך בעשירית האחוז של חלק מהמייעצים כאן. אני לא מזלזל, גם אני לא מתיימר לדעת כמוהם עדיין, ולכן שאלתי.

צריך גם נסיון כדי לדבר בנושא.

 

איפה מוטי בכל השרשור הזה? לא נשמע את חות דעתו??


×
×
  • תוכן חדש...