רכב כללי
רכבים, נהיגה, חדשות, סקירות, סיכומים, וכל דבר אחר שקשור למכוניות אבל לא מתאים לפורומים האחרים.
כללי הפורום - לקרוא ולהפנים!
בנוסף להקפדה על כללי קארספורום, המפורטים כאן, הנהלת פורום "רכב כללי" שמה דגש על מתן מידע מבוסס ועדכני, מתן כבוד אחד לשני ושמירה על שפה נאותה.
כמה מהכללים:
1. למרות שכותרות ערוכות בידי המנהלים הן בדרך כלל מצחיקות, אנא כתבו כותרת עניינית ואינפורמטיבית.
2. על המידע שאתם מפרסמים להיות אמין, מבוסס ועדכני. המידע גם חייב להיות מנומק.
3. נא לשמור על יחס מכבד לחברי הפורום, לגורמים חיצוניים ולמגזרים ואוכלוסיות (כן, גם "אור ירוק" ורוכבי אופניים).
4. נא לשמור על כתיבה בעברית תקנית.
5. נא לא לפרסם הודעות שכוללות לינקים ללא תוכן משמעותי.
6. במקרה של שרשור בו אתם מבקשים תשובה לשאלה כלשהי, אנא בצעו חיפוש בפורום טרם פתיחת השרשור כדי לקדם דיון קונקרטי ומועיל יותר.
ההנהלה מאחלת לגולשים חוויה מעשירה ומהנה.
66,575 נושאים בפורום הזה
-
http://www.themarker.com/dynamo/1.2862273 מתברר שסף האכיפה גבוה בהרבה משחשבתי. ושימו לב לתגובה של אור ירוק בסוף הכתבה. תזכירו לי איפה הוא חי?
הודעה אחרונה מאת SlowRide, -
- עוקב אחד
- 15 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
שלום, רציתי לשאול את בעלי הרכב הנ"ל, אם איזה צמיגים (חברה ודגם) הרכב שלכם הגיע? אני חושב על הזמנת כזה רכב, הבעיה היא שקראתי בפורומים בחו"ל שהרכב מגיע בד"כ עם צמיגים ירוקים חוסכי דלק עם אחיזה גרועה בכביש רטוב וגם ביבש. תודה,
הודעה אחרונה מאת Tom_22, -
בפיאט מספרים על לא פחות מ-1,900 שינויים שהוכנסו ל-500 החדשה ואני שואל את עצמי איפה אפשר לדחוף כל כך הרבה שינויים במכונית כל כך קטנה? אבל אולי אלו רק אנחנו הגברים שמתקשים להבחין בדקויות האלו (ע"ע נשים ותספורות). מה שכן היה ונשאר זו מכונית קטנה שעוד מעט חוגגת עשור ועדיין נראית מצוין והקסם שבה עדיין עובד, אולי לא ברמה האובייקטיבית כמו בהיבט הרגשי כלפיה. עוד הגיגים ותובנות במבחן כאן
הודעה אחרונה מאת יבגניפ, -
- עוקב אחד
- 8 תגובות
- 10.5 אלף צפיות
השאלה בכותרת. אני יודע שאפשר למצוא את ארץ ייצור, יצרן, קוד מפעל ושנה, אבל האם אפשר לדעת את התאריך המדויק של ייצור הרכב? לפי האתר הזה אני מבין שאם הVIN אצלי מתחיל בWF, זה פורד גרמניה (דבר מוזר, כי לפי הרשיונות רשום פורד בלגיה), ותו עשירי זה שנה. אבל האם אפשר למצוא חודש ויום? תודה לעונים
הודעה אחרונה מאת primekart, -
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 9 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
שלום, הרכב שלי SX-4 שנת 2008 נפגע בתאונה ( רכב אחר התנגש בי בזוית 90 מעלות בצד הימני ). כתוצאה מהתאונה שתישתי הדלתות נפגעו כך שצריך להחליף את שתיהן. לגבי העמוד המרכזי ישנה פגיעה מסוימת אבל עדיין לא ברור כי לא קיבלתי את דו"ח השמאי. 1) רציתי לדעת האם להתעקש על החלפת עמוד בכל מקרה ? 2) האם החלפת עמוד מרכזי נחשב פגיעה במרכב ? איזה משמעות ? 3) מה אחוז ירידת הערך של הרכב ? תודה רבה
הודעה אחרונה מאת selnekav, -
-
-
- אחראי פורום
- 4 עוקבים
- 84 תגובות
- 11.3 אלף צפיות
האמת סתם מסקרנות חולנית - אולם מה דעתכם ? האם הפורשה 911 שגרמה לתאונה ברמת אביב במצב טוטאל לוס או ברת שיקום? ועוד שאלת תם - כמה להערכתכם הנזק לגרמנייה הלבקנית? http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4787280,00.html
הודעה אחרונה מאת נתנאל, -
-
- 10 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
כמוני כך בטח רוב חברי הפורום לא אוהבים את רעיון המכונית האוטונומית אבל כמו כל טכנלוגיה פורצת דרך שלכאורה היתרונות שלה עולים בהרבה על החסרונות, השאלה היא לא אם אלא מתי זה יגיע, והשאלה שלי היא באמת מתי? הכוונה לא מתי אחרון הרכבים ה'ידניים' יעלמו, אלא מתי נתחיל לראות מסה מספיק קריטית של רכבים כאלה נוסעים לצידנו בכביש? המגבלות הטכנולוגיות יפתרו כנראה ללא ספק בשנים הקרובות, השאלה אילו עוד חסמים ימנעו מזה לעלות על הכביש?
הודעה אחרונה מאת vadim6385, -
- 18 תגובות
- 3.6 אלף צפיות
שמעתי שיש ספריי שמתיזים על הלוחית רישוי ובכך לא רואים את המספר. זה עובד הדבר הזה? מה העונש אם תופסים מישהו שעשה את זה? קישור: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000724490
הודעה אחרונה מאת leasing driver, -
- 4 עוקבים
- 55 תגובות
- 14 אלף צפיות
שלום, אחרי חיפוש לא מצאתי משהו שיענה על שאלותי. אז ככה, רכשתי לפני חודש איביזה קופרה 2016 והרכב מגיע עם איתורן סופרפאל + עלוקה במחיר של 2875 ש"ח. בסוכנות של אלייאנס (מחברת צ'מפיונס) אמרו לי שהמינימום שאני יכול זה איתורן SAVE שעולה 1700 ש"ח מה שמוריד לי את העלות הראשונית ובנוסף שנה חינם ושנה שניה כל חודש סביב ה 20 ש"ח לעומת באיתורן הפעיל שזה מהשנה הראשונה 50+ לחודש. דרך סוכן אחר קיבלתי הצעת מחיר למקיף באותו מחיר כמו באלייאנס אבל הוא לא מחייב אותי לשום דבר (לא הזוי?) ההבדל היחידי היה בביטוח חובה שהיה יקר יותר ב 200 ש"ח.(אולי ניתן למיקוח) מה אתם אומרים? האם שווה כל המיגון הזה או שללכת על כלום ? האם לכם זה עזר מתי שהו ? תודה, אסף.
הודעה אחרונה מאת quiksilver, -
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
היי חברים אני טס לרומא שבוע הבא ומתכנן להשכיר רכב לנסיעה דרומה לשבוע. אשמח לקבל המלצות על חברת השכרה טובה, האם צריך להזמין מראש או להגיע לשם ולהשכיר ואיזה סוג רכב מומלץ לזוג עם מזוודות בלבד? Sent from my iPhone using Tapatalk
הודעה אחרונה מאת zvigolden, -
-
- 3 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
אשמח לשמוע ממביני עניין מה התדירות המומלצת להחלפת מצתים ברכב סיאט לאון 2011 מנוע 1.8 טורבו. היצרן אם אני לא טועה ממליץ על החלפה כל 60K השאלה שלי האם לדעתכם כדאי לבצע החלפה בתדירות גבוהה יותר או שזה סתם בזבוז של כסף (לא שזה כזה סיפור יקר...) ולא ממש ישפיע על ביצועי הרכב? גילוי נאות, אני מזמין את המצתים באיביי מחו״ל ומחליף אותם בעצמי (מניח שזה חוסך לי לא מעט בהשוואה למחיר שהם עולים בארץ ועל העבודה שהיו לוקחים לי, אני גם באופן אישי אוהב לעבוד על הרכב גם לבד בדברים שאני יכול ויודע לבצע), משתמש במצתים הבאים: [TABLE=width: 100%] [TR] [TD=class: attrLabels]Brand:[/TD] [TD=width: 50.0%][h=2]NGK[/h][/TD] [/TR] [TR] [TD=class: attrLabels]Engine Size:[/TD…
הודעה אחרונה מאת Or05230, -
קניתי את הרכב הראשון שלי, באחת מחברות ההשכרה/ליסינג. בנוסף לבדיקה שלהם, לקחתי אותו למכון בדיקה נייטראלי מטעמי; (אני אעלה את טופס הבדיקה בהמשך) רציתי לקחת אותו לבדיקה בנתניה במכון "אלדר" (שמעון ביסמוט), לאור ההמלצות שיש בפורום. בסוכנות לא התלהבו מזה, ובהתחלה אמרו לי: "תקח אותו לאן שאתה רוצה, רק לא לשם..." , לאחר כמה זמן הם אמרו משהו שונה: "בסדר, אתה יכול לקחת אותו לשם אבל שתדע לך, שחלק גדול מהליקויים שהוא ימצא אנחנו לא נקבל ולא נתייחס אליהם" בנוסף אמרו שהוא בעייתי, שהוא מפוצץ להם עסקאות הוא מגזים מאוד בבדיקות שלו, והן לוקחות הרבה מאוד זמן... זה ישר הדליק לי אצלי נורה אדומה, אבל בכ"ז התפשרתי ולקחתי אותו ל"מכון האחים" שהבנתי שגם הוא מומלץ ואמין. בסה"כ הבדיקה הי…
הודעה אחרונה מאת Benor, -
- 2 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
היי, רציתי לדעת אם אתם יודעים על מקום שמשכיר רכבים לנהגים בגיל 20 בעל ותק של 3 שנים רישיון(חיילים). מאיזור המרכז.
הודעה אחרונה מאת Michaelr, -
שלטים לרכב
מאת amirbs21- עוקב אחד
- 0 תגובות
- 605 צפיות
שלום יש ברשותי שלטים לרכב שהזמנתי מהאיבאי בעלות של 40 שקל בערך ההתקנה שלהם גם לא קשה זה מגיע 2 שלטים ומוח הזמנתי כמה כאלה מאליאקספרס אבל יש לי שאלה האם ניתן להתאים שלטים למוח שהתקנתי מסט אחר שהזמנתי במקום להתקין עוד מוח לשלטים ?? מדובר בשלטים סינים הנה קישור http://he.aliexpress.com/item/Free-Shipping-12V-universal-remote-control-car-keyless-entry-system-flip-remote-control-Lock-unlock-Retail/1656883078.html?detailNewVersion=2 אשמח לדעת אם ניתן להוסיף שלטים על המוח המותקן
הודעה אחרונה מאת amirbs21, -
שלום לכולם, יש למישהו הערכה, מה תהיה תוספת בצריכת הדלק בנסיעה קבועה עם גגון ריק על הגג? מדובר בגגון, שכולל שתי מוטות לרוחב הגג וזהו. מי שחושב, שזה זניח - זה ממש לא כך, לדעתי מדובר בתוספת של משהו כמו 5 - 8 אחוז. הרכב - ברלינגו 1.6, רוב הנסיעות בינעירוניות. תודה מראוש למגיבים.
הודעה אחרונה מאת banji man, -
- 1 תגובות
- 752 צפיות
אני יודע שאפשר לדעת את השנה של הרכב לפי המספרים שעל הלוחית רישויי שלו אבל איך זה בדיוק עובד?
הודעה אחרונה מאת TDean, -
- 9 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
לאחר קניית הלאנסר ספורטבק 2010 וביצוע טיפול קטן (שמן, פילטר שמן וטבעת אטימה) שעלה במוסך היבואן (כלמוביל) 750 ש"ח עלו בי כמה תהיות. כאשר התקשרתי לאחר הקניה למוסך לשאול כמה יעלה הטיפול וענו לי את הסכום הנ"ל אמרתי לעצמי שזה נשמע לי יקר אבל הרכב טופל מאז ומתמיד במורשה אז אמשיך גם אני לטפל במורשה כאשר אני מוכן לשלם פרמיה על זה. גם ברכב השני שלנו (קורולה 2008 ) אני מטפל רק במוסך מורשה מאז הוצאת הרכב מהסוכנות ואני לא חולק כאן בכלל על מקצועיות המוסכים המורשים בהם אני מטפל. מה שכן חורה לי הוא עליית המחירים שהיא חסרת כל פרופורציה. אתמול עשיתי סדר בכל הקבלות של הרכבים והזדעזעתי לראות כיצד המחירים עלו על אותו הטיפול משנת 2008 ועד היום. בשנת 2008 בוצע טיפול 15,000 ראשון לקור…
הודעה אחרונה מאת eyals05, -
- עוקב אחד
- 7 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
שלום חברים, הגיע הזמן להחליף את רכב הליסינג. מחזיר קורולה החדשה משנת 2013. הרכב היה נהדר. הייתי בוחר שוב קורולה (בודאי אם הייתי רוכש רכב משפחתי פרטי ), אך מכיוון שמדובר בליסינג רוצה לגוון. שתי האפשרויות כרגע הן יונדאי אלנטרה החדשה וסאנגיונג טיבולי. אני יודע שמדובר בקטגוריות שונות ובכל זאת... מה הייתם בוחרים?
הודעה אחרונה מאת Lich, -
- 9 תגובות
- 2 אלף צפיות
ה Entry שלי לתחרות שליח הפורום השנוא בחו"ל, ככה כדי לבנות קצת קרדיט לפני שעברתי לשוודיה, הבטחתי לעצמי לא לקנות רכב. האבולוציה של המחשבה הזאת הלכה בערך ככה: *לפני הטיסה* - אל תקנה רכב, אל תקנה רכב, אל תקנה רכב. - נו, לפחות לא בשנה הראשונה. *בהגעה* - אז אולי תקנה רכב זול יחסית? - אל תקנה, אל תקנה. - טוב, אבל מתחת ל 15k אירו, ושיהיה 4 דלתות. - אבל בא לי רודסטר. - בסדר בסדר. כל רכב עד 15k אירו ואל תקנה הגה ימני... רק אל תקנה הגה ימני! מה שמביא אותי למציאה הבאה- פשוט לא להאמין. במרחק עשרים דקות נסיעה, מצאתי במחסן ניסאן סקייליין R32 GT-R משנת 1991, שעמדה שם משנת 2007:-o הרכב נקי מחלודה, תאונות ופשוט חתיך אמיתי. תא המנוע מפורק חלקית, יש את…
הודעה אחרונה מאת Avia, -
שלום, שמעתי וקראתי בהמון מקומות שמומלץ כאשר מדובר ברכב עם מנוע טורבו להמתין דקה או שניים לפני כיבוי הרכב, לפי המלצה זו מערכת הSTART-STOP בעצם יוצרת נזק למנוע? הרי לא משנה איך נוהגים ובאיזו אגרסיביות, ברגע שנעצרים המערכת ישר מכבה את המנוע...
הודעה אחרונה מאת falou, -
- 3 תגובות
- 884 צפיות
מבקש המלצה על מכון לבדיקה באזור רמת ישי. תודה חן
הודעה אחרונה מאת edanj, -
- 11 תגובות
- 2 אלף צפיות
שלום לכולם, הזמנתי השבוע גולף חדשה מהסוכנות ללא תוספת השחרה של 65% כמו שמצוין באתר שלהם בעלות של 2200 ש"ח , החלטתי שלא לשלם סכום כזה התקשרתי לסוכנות והם אמרו לי שם שגם אם מזמינים מהחברה זה לא מופיע ברישיון, הבחור מהסכונות אמר לי שמקדימה בצדדים מותר השחרה של 35% ומאחורה בצדדים 65%. והייתי רוצה לדעת מבחינת החוק, מה הוא באמת אומר ? תודה רבה , איליה.
הודעה אחרונה מאת Ilya G, -
- 7 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
אני חוזר היום בערב בכביש 6 ולפתע עקפה אותי מכונית (לא הספקתי לזהות אותה, נראה כמו X5 או אודי), מה שהיה מוזר בה הוא שפנסי האיתות האחוריים היו מורכבים מלדים ובזמן ההפעלה (נאמר איתות שמאלה) הם היו נדלקים קודם בצד ימין של הפנס וזורמים שמאלה וממלאים את הפנס. זה אמיתי? יצרן רכב כלשהו מוכר כך את הרכבים שלו או שזה "שיפור" אפטר-מרקט?
הודעה אחרונה מאת bmw ricer, -
בארץ, בכל הצמתים המרומזרים יש לפחות שני רמזורים באותו כיוון נסיעה. אחד בכניסה לצומת, השני ביציאה מהצומת. בחו"ל במקומות מסויימים מסתפקים ברמזורים בכניסה בלבד. יתרון של השיטה הראשונה - נהגים שממתינים לאור ירוק רואים הייטב את הרמזור שביציאה. חיסרון - אחרי שנהג כבר נכנס לצומת, העין ממשיכה לעקוב אחרי הרמזור שביציאה, אפילו שהוא כבר לא רלוונטי. השאלה שלי, למה בעצם אני צריך לראות רמזור בשדה הראיה שלי אחרי שכבר עברתי את קו הצומת? האם אין בכך הסחת דעת? לא עדיף אולי להציב רמזורים בכניסה בלבד? הרי אחרי שנהג נכנס לצומת באור ירוק, הוא לא צריך יותר להסתכל על רמזור, אלא להתמקד בתנועה. מה אתם חושבים?
הודעה אחרונה מאת kompy, -
- 2 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
אז כמו שאולי מי מכם שמתעניין בתחום כבר יודע, ברק והצוות שלו מכוכב יאיר עברו לצומת בילו, והקימו שם מסלול חדש, במקום המסלול שהיה שם עד לפני כמה חודשים. בתור אורח קבוע בכוכב, כמובן שמאוד שמחתי לשמוע שהם חוזרים לעניינים, והיום בערב כשהיה לי קצת זמן פנוי, והחלטתי לקפוץ לבדוק את המיקום החדש. סך הכל התוואי שנבנה שם מהיר וטכני, עם ישורת אחת ארוכה, כמה היירפינים וכו'. אולי זה פסיכולוגי, ואולי לא, אבל לי אישית מסלול outdoors תמיד מרגיש מהיר יותר ממסלול סגור, וגם כאן הרגשתי שאני נוהג בקצב סביר למדי, ושמשהו קורה. אולי גם בזכות זה שהקרטים (אותם הקרטים שהיו בכוכב) גם עברו כיול מחדש, כדי להתאים אותם לתוואי הקצר יותר של המסלול החדש. מבחינת זמנים, לי תמיד לוקח זמן - מה לתפוס …
הודעה אחרונה מאת kompy, -
-
- אחראי פורום
- 18 תגובות
- 4.1 אלף צפיות
אהלן חברים, נאמר לי שהמרווח ברגים ברכב שלי שנת 2015 הוא 5x 120 זה נכון? אני רוצה לקנות שתי גלגלים אחוריים משומשיפ כדי לא לגרום בלאי , הרוחב שלי מאחורה הוא 245/17 שזה דיי רחב לרכב עם 170 כוח, אני רוצה לצאת לחפש בפנצריות סט אחוריים במרווח ברגים הזה אך שהצמיגים יהיו צרים יותר, באיזה מידה אתם ממליצים להשתמש שלא יהיה רחב מדי אך גם לא צר מדי? והאם אתם מכירים עוד מותגי רכב שמשתמשים במרווח ברגים של במוו? כדי שאני יקנה משהו זזול יותר. שאלה אחרונה , אני יודע שלרכב שלי יש צמיגי ראנפלאט, נגד פאנצרים, אם אני ישתמש במששהו אחר בשבת האם תדלוק לי מנורה אזהרה? תודה רבה מראש!
הודעה אחרונה מאת bagira, -
-
- 1 תגובות
- 627 צפיות
שאלה למביני עניין, במידה ואני מעוניין להתקין ברכב קיט קסנון אז אני רואה שיש שתי עוצמות מקובלות, 35W ו- 55W, על מה מקובל ללכת? הכוונה שלי שאני לא רוצה שהאור יהיה חזק מידי ויסנוור את הרכבים ממול או שזה לא קשור וזה רק העניין של כיוון הפנסים? כמו כן האם יש המלצות לקיט קסנון איכותי שמחזיק מעמד בתנאי האקלים הישראלי? תודה!
הודעה אחרונה מאת tzvipper, -
- עוקב אחד
- 8 תגובות
- 4.2 אלף צפיות
בוקר טוב לכולם, קיבלנו פניה בעניין יבוא אישי לב.מ.וו i8, ואנחנו מכירים היטב את הדגם. לאחרונה אף השלמנו רישוי לאחת כזו שהובאה לארץ בעזרתנו. המחיר לדגם 2015 הוא כ 695,000 ש"ח. 2016 חדשה תעלה 759,000 ש"ח. למיטב ידיעתנו, ואנחנו לא מכירים את התכניות המפורטות של היבואן הרשמי, הייבוא של דגם זה מתוכנן ל 2017, עם מחיר מטרה שנע בין 900,000 ש"ח למיליון ש"ח, אבל כאמור זו הערכה. חגיגות יום חמישי שמחות לכולם, SMC
הודעה אחרונה מאת SportsCar, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 14 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
בנטלי ארגנו אירוע שטח לכבוד הכבישטח היקר ביותר כיום. די מרשים, למרות שמדובר במסלול שטח מאורגן. מה שהרשים אותי זה חילוץ של בנטלי ששקעה ע"י... בנטלי אחרת. iGsEdARLDiM דרך יוטיוב ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
הודעה אחרונה מאת לאון, -
-
- 3 תגובות
- 3.8 אלף צפיות
אהלן, הרכב שנת 2001 עלה לכביש באפריל, מחר אני רוצה להעביר אותו טסט, צריך אישור בלמים או רק מהשנה הבאה? תודה !
הודעה אחרונה מאת איילצבי,
-
מי מחובר 54 משתמשים רשומים, 7 אנונימיים, 383 אורחים (הצג רשימה מלאה)
- IsraCar
- avargel
- אור1111
- KipodYam
- hunter22
- PASHUT
- גרנד פריקס
- sanekt17
- לומד לתקן
- blackpolo
- matan_mil
- Yuvalino
- carsgo
- orsh99
- יובל .מ.
- SlowRide
- zaf
- לירון .ה.
- פריג'י
- Night Driver
- גולדן191
- שחר 1
- פינדר
- ברווז
- efraimc
- RedLabel
- הצילינדר השישה עשר
- Shay Shd Dave
- David32
- Rongaflugen
- fatboy1340
- SniR89
- .r.i.
- פיני חד
- flytomars
- Shay_u
- Fazer
- sagi_11
- memilavi
- שי
- M H
- chrono
- razi_pazi
- ניקו פ.
- מיץ פטל
- mikk
- דובצע
- דאבל קלאצ
- falou
- natco
- david1986
- yuvk
- פיזיקאי שימושי
- yossiaviel
