Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3731 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כמוני כך בטח רוב חברי הפורום לא אוהבים את רעיון המכונית האוטונומית

אבל כמו כל טכנלוגיה פורצת דרך שלכאורה היתרונות שלה עולים בהרבה על החסרונות, השאלה היא לא אם אלא מתי זה יגיע, והשאלה שלי היא באמת מתי?

הכוונה לא מתי אחרון הרכבים ה'ידניים' יעלמו, אלא מתי נתחיל לראות מסה מספיק קריטית של רכבים כאלה נוסעים לצידנו בכביש?

המגבלות הטכנולוגיות יפתרו כנראה ללא ספק בשנים הקרובות, השאלה אילו עוד חסמים ימנעו מזה לעלות על הכביש?

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers

:-):arrow::idea:

פורסם

למה לא לאהוב את רעיון המכונית האוטונומית? זה דבר נפלא. זו התקדמות שאם תיושם במלואה, לא יצטרכו עוד ללמוד נהיגה, לא יהיו יותר תאונות דרכים והכביש יהיה בטוח הרבה יותר.

אני לא יודע מתי נתחיל לראות מסה קריטית של מכוניות כאלה, אבל אפשר להסתכל על תהליכים אחרים שקרו וללמוד מהם-

הפלאפונים הראשונים נכנסו בתחילת שנות התשעים ולקח כ-10 שנים עד שזה נהיה נפוץ ביותר וכמובן השתכללו בצורה יוצאת מן הכלל.

הרחפנים היו קיימים גם כן שנים ארוכות כאיזה צעצוע מאוד מאוד יקר ואקסלוסיבי ואז נהיו נפוצים מאוד ועכשיו אפשר להתקל בהם בכל מקום.

אז אני לא יודע מתי יהיו הרבה מכוניות אוטונומיות, אבל כבר היום יש מכוניות חצי-אוטונומיות שמאפשרות נהיגה במהירות קבועה והנהג יכול לעזוב את הידיים מההגה והברקס והגז.

שמי איתי

וממש לאחרונה נעשיתי בעל רכב: יונדאי גטס 2007 !! 8)

פורסם

הגה עדיין לא, ברקס בעירבון מוגבל (עם בקרת שיוט מונחית רדאר).

 

Sent from my ASUS_Z00AD using Tapatalk

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

אני לא יודע איך אפשר "לא לאוהב" את הרעיון הזה של מכונית אוטונומית. גם כשאני מסתכל על זה בצורה הכי אובייקטיבית שאני יכל, אני לא רואה בזה פגם ריאלי אחד. לפי דעתי אין מקום להשוואה בין תכנולוגיות שנכנסו לנישה לא קיימת (טלפון סלולארי, רחפן, טאבלטים וכ'ו), לבין משהו כמו המכוניות האוטונומיות. מדובר בעיני במשהו שיכול להרעיד את כל התעשיה המוטורית, בין אם בתחום החלפים (פחות תאונות) ועד תחום השינוע היבשתי. מבחינה טכנולוגית אני לא יודע איפה זה עומד, אבל קיום יש רק 2 מקומות בעולם שמאפשרים שימוש במכוניות אנטומיות וזה שוודיה וקליפורניה (וכנראה גם סין, ששם באמת תעשה תבילת האש האמיתית). מהמעט שאני כן יודע התכנולוגיה באמת רק בתחילת דרכה, ודי מורכבת. להערכתי מדובר בלפחות שני עשורים עד שהיא תהיה "מבצעית", וזה לא רק מהסיבה התכנולגית אלא מכאבי לידה של יצרני הרכב שיאלץ לקבל זאת (בהנחה והם לא יגנזו זאת כמו המכוניות החשמליות של שנות התשעים שנגנזו ע"י יצרני הנפט). אגב זה שהמכוניות אנטומיות זה לא אומר שלא תהיה צריך ללמוד נהיגה, אין קשר בין הדברים. למשל החוק בקליפורניה דורש מכל מכונית אנטומית שיהיה בה הגה ופדלים ושבכל רגע הנהג יוכל לקחת שליטה מיידית על הרכב, ובנוסף על זה על הנהג להיות כל הזמן עם הידיים על ההגה ואסור לו להתעסק בדברים אחרים (קריאת עיתון, צפיה בתכנים וכ'ו) מיותר לציין שגם אסור לנהוג שיכור. נכון להיום מדובר במערכת עזר בטיחותית שממעיטה את הצורך והשימוש בנהג אנושי, וממש לא מבטלת אותו (ככה לפחות ע"פ החוק).

אגב, לפי דעתי עוד פקטור חשוב בכניסה של הטכנולוגיה הזו היא חברות הביטוח וציי הרכב, אבל יכל להיות שאלו בעיות שאופיניות רק לכלכלות-חמדנות אי כמו בארץ.

בכל אופן, אני כבר מחכה ליום שאני אוכל לחלום בהקיץ והרכב יקח ויחזיר אותי מהעבודה, ומי יודע אולי גם בעתיד הרחוק לא יהיה צורך בנהג תורן :-P

פורסם

יש מספיק חסמים עוד לעבור. עליית המכונית החשמלית האוטונומית מתקרבת, אבל בדרכה יש את חברות הנפט, חברות הביטוח, הממשלות ועוד גורמים רבים. תחשבו גם על הכמות האדירה של הנהגים המקצועיים שברגע אחד בעצם יאבדו את עבודתם.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

כמו שמעליות אוטומטיות השאירו מפעילי מעליות בלי עבודה (אבל הפכו את המעלית לנגישה לציבור הרבה יותר רחב).

 

ואם מכונית אוטונומית תיכנס על בסיס שירותי carsharing, אז זה די יחסל את כל התעשייה שקמה סביב המכונית הפרטית.

 

ועל הדרך את התחבורה הציבורית, כי לא יהיה צורך בה יותר, לפחות לא בתוך המדינה.

 

מכונית אוטונומית תהיה גם בשורה מרה לחובבי רכב ונהיגה - כי נהיגה עצמית תוצא מחוץ לחוק (או שתהיה מאוד יקרה בגלל כל הביטוחים והאגרות מסביב), ואנחנו עוד ניזכר בהווה בתור a better times before

The Motor Law.

 

בקיצור, כמו בשיר הזה:

 

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
יש מספיק חסמים עוד לעבור. עליית המכונית החשמלית האוטונומית מתקרבת, אבל בדרכה יש את חברות הנפט, חברות הביטוח, הממשלות ועוד גורמים רבים. תחשבו גם על הכמות האדירה של הנהגים המקצועיים שברגע אחד בעצם יאבדו את עבודתם.

מה הקשר לחברת נפט? משהו מפריע ליישם רכב שנוהג לבד על בסיס רכבים קיימים בתוספת חיישנים (יש כבר בארץ רכבים כאלה בצורת אבי טיפוס כחלק מפיתוח שנעשה בארץ עבור יצרניות מסויימות, למשל קאדילק SUV כחולה שמסתובבת במרכז)?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

חסרות סיבות? אפילו אם תעשיית הרכב החשמלי לא הייתה מתקדמת צד בצד עם תעשיית הרכב האוטונומי (והיא כן), לכלי רכב עצמאיים תהיה השפעה אדירה על צריכת הדלק. למשל בעצם העובדה שהם יהיו מתואמים אחד לשני, יוכלו לשמור מרחק בצורה הרבה יותר חכמה, להאיץ ולבלום ביחד ולחסוך שעות של פקקים. הם יחסכו זמן וכסף בחיפוש חנייה ויוכלו לנהוג ללא נהג אנושי - כלומר לא נצטרך להחזיק רכב אלא פשוט נזמין אחד מ-uber כשנצטרך אותו, כך שהרכב האוטונומי יאסוף כמה נוסעים בדרך ויחסוך גם כאן בדלק.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
חסרות סיבות? אפילו אם תעשיית הרכב החשמלי לא הייתה מתקדמת צד בצד עם תעשיית הרכב האוטונומי (והיא כן), לכלי רכב עצמאיים תהיה השפעה אדירה על צריכת הדלק. למשל בעצם העובדה שהם יהיו מתואמים אחד לשני, יוכלו לשמור מרחק בצורה הרבה יותר חכמה, להאיץ ולבלום ביחד ולחסוך שעות של פקקים. הם יחסכו זמן וכסף בחיפוש חנייה ויוכלו לנהוג ללא נהג אנושי - כלומר לא נצטרך להחזיק רכב אלא פשוט נזמין אחד מ-uber כשנצטרך אותו, כך שהרכב האוטונומי יאסוף כמה נוסעים בדרך ויחסוך גם כאן בדלק.

והנכדים שלך לא יידעו מה זה מונית מסריחה עם נהג עצבני :roll:

 

כמו שצעירים של היום לא מכירים את החוויה המפוקפקת של להתניע עם צ'וק (אלא אם יש לך גנרטור), או חלונות ידניים (אלא אם יש לך פיאט פנדה).

 

מעניין אם יאסרו בחוק נהיגה ברכב כתחביב, שלא במסלולים סגורים.

בישראל, אם הלובי של גוגל ושאר החברות שדוחפות את הרעיון יהיה מספיק חזק, אז כן, אם כל המסחטת כספים סביב המכונית הפרטית תהיה יותר חזקה, אז לא.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

×
×
  • תוכן חדש...