Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"יעילות מצלמות המהירות"


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3725 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הם צודקים לגבי העדר מוחלט של אכיפה.

רק מתעלמים באלגנטיות מזה שיש עבירות בעולם חוץ ממהירות.

 

אחד עשיר ולא כ"כ יציב, כנראה, בגלל טראומה אישית.

השני פשוט מרוויח מזה הון.

 

ושני אלו מכתיבים, או מנסים להכתיב למדינה מה לעשות. פשוט חלם.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • תגובות 109
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אני עדיין בעד מערך שיאפשר לאזרחים להציג למשטרה צילומי מצלמות דשבורד בקלות ושזה יהיה קביל בבית משפט.

 

למה אם אני מתעד איזה אידיוט שמסכן את כולם, מזגזג ומתפרע הם לא יקבלו את זה אלא אם אני מחכה שעתיים לחוקר ואז בסוף יסגרו את התיק מחוסר עניין?

 

צריך שלאזרחים תהיה אפשרות קלה לדווח על דברים כאלה בלי להפסיד חצי יום.

 

זה יעשה את הכבישים הרבה יותר בטוחים ברגע שאנשים יקלטו שכל רכב שהם מתנהגים אליו באלימות יכול לגשת לתחנה ולדווח עליהם.

 

גם צריך לחוקק חוק שאומר שחוקי לעשות שיימינג לנהגים עבריינים ולפרסם את המספר שלהם.

אני בעד, אך בתנאי שיוצג למשטרה (ולעבריין כביכול) 1/4 שעה של סרטון לפחות כאשר נקודת העברה היא באמצע הסרטון, כך שיהיה ניתן לראות את ההתרחשות במלואה.

פורסם

לא ענין מבוסס כמובן, אבל מהיכרות מעטה עם הנושא, הבעיה החמורה ביותר לדעתי בכל הקשור לבטיחות התנועה בדרכים, היא העובדה שאין איסור גורף על שימוש כלשהוא בטלפון בשעת נהיגה. הדבר הזה הוא רעה חולה אמיתית והגורם העיקרי לסטיות מנתיב, הפרעה לשטף התנועה בשל נסיעה איטית מדי, ובאופן כללי ניתוק כמעט הרמטי מהנעשה בכביש בשעת שימוש שכזה. העובדה שאין סטטיסטיקה בענין היא מהטעם הפשוט ששימוש בסלולר אינו נמנה עם הגורמים הישירים לתאונות בניתוחים הסטטיסטיים ולכן אי שמירת מרחק או סטיה מנתיב הם גורמים מוכרים, אבל הסיבה שגרמה להם לא. למצלמות אין כמובן כל תועלת במניעת תאונות, כנראה להיפך, אבל האובססיה להצדקתן תנצח קרוב לודאי ומספרן יגדל, חבל כאמור שהסיבה המשמעותית יותר לתאונות, לא זוכה לאותה מידת התנגדות ציבורית.

פורסם

פרנקוס, לא אישי, אבל מאחל לך שתכשל מכל הלב.

 

המזגזגים (שיש מעט מאוד מהם בכבישים מהירים, והמון מהם בכל פקק קטן) הם ממש לא הבעיה.

במקום לתעד את האידיוט, תתעד את הפרחה או את הנהג התורן של "אגד", שלא יסעו בנתיב הימני בחיים, אבל בחיים, גם אם יהיו הנהגים היחידים על הכביש.

אולי אם זה ייפתר, ולחלוקה לנתיבים תהייה משמעות, אז אנשים לא יצטרכו לזגזג?

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

אז אחרי שהבנו שמצלמות המהירות לא מועילות בשום דבר למניעת תאונות, וכולנו מסכימים שצריך לעשות דברים אחרים שיעזרו יותר, אני רוצה שניה לחטוף את השרשור עם שאלה אחרת.

 

למה בעצם אנחנו כל כך נגד המצלמות האלה? הרי מיקומן ידוע, ובכל נסיעה בכביש אנחנו לא מכירים, אנחנו מפעילים ווייז, והוא מתריע על כל מצלמה ומצלמה.

מרגע ההתרעה יש 500 (או 600? לא זוכר) מטרים ומספיק פשוט לעזוב את הגז בעדינות כדי לרדת אל מתחת לסף המהירות המותרת (ממהירות של 130-140). עברתם את המצלמה, חוזרים לגז, שוב בעדינות ומאיצים חזרה למהירות נורמלית.

 

בכבישים שאנחנו מכירים, אנחנו כבר יודעים איפה נמצאות המצלמות ויודעים להאט מבעוד מועד.

 

אז מה בעצם אכפת לנו שגם ירבעו ויחמשו את מספר המצלמות? מלבד העניין הברור של בזבוז כסף. אני לא יודע מה איתכם, אבל אני מעדיף מצלמת מהירות קבועה על פני מארב לא צפוי בכל יום.

 

*הכותב נוסע במהירות המותרת רק תוך כדי האצה למהירות לא מותרת.

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

לא כולם מחוברים לווייז וגם המחוברים לא תמיד נוהגים באותו אופן. אין, לא טעם רב ולא עודף ביטחון בכביש בבלימות פתאום שהן כמעט תמיד תוצר לוואי של מצלמה כזו בצד הדרך.

פורסם
אז אחרי שהבנו שמצלמות המהירות לא מועילות בשום דבר למניעת תאונות, וכולנו מסכימים שצריך לעשות דברים אחרים שיעזרו יותר, אני רוצה שניה לחטוף את השרשור עם שאלה אחרת.

מועילות בהרבה מאד כספים למדינה (ועצם זה שהם העלו את הרף של המהירות אומר שיש כל כך הרבה שהם לא מסוגלים להתמודד)

למה בעצם אנחנו כל כך נגד המצלמות האלה? הרי מיקומן ידוע, ובכל נסיעה בכביש אנחנו לא מכירים, אנחנו מפעילים ווייז, והוא מתריע על כל מצלמה ומצלמה.

כיוון שבכביש מהיר פתאום יש האטה שלא מתוכננת, ואז אם יש אנשים שלא שומרים מרחק - יש תאונה. בדיוק תאונה!

ובנוסף נוצר פקק מקומי שמשפיע על התנועה בכל הכביש

מרגע ההתרעה יש 500 (או 600? לא זוכר) מטרים ומספיק פשוט לעזוב את הגז בעדינות כדי לרדת אל מתחת לסף המהירות המותרת (ממהירות של 130-140). עברתם את המצלמה, חוזרים לגז, שוב בעדינות ומאיצים חזרה למהירות נורמלית.

גם מבזבז דלק - מאט ושוב מאיץ, למה??? ולא כולם יש להם התראה אז רכב מהיר ורכב איטי שמאט = סיכוי לתאונה

בכבישים שאנחנו מכירים, אנחנו כבר יודעים איפה נמצאות המצלמות ויודעים להאט מבעוד מועד.

ואם אתה נוסע לטייל? אתה לא תמיד מכיר את הכביש ומספיק אחד שלא מכיר ונוסע יותר מהר מהרכבים שמאטים לסיכוי של תאונה

אז מה בעצם אכפת לנו שגם ירבעו ויחמשו את מספר המצלמות? מלבד העניין הברור של בזבוז כסף. אני לא יודע מה איתכם, אבל אני מעדיף מצלמת מהירות קבועה על פני מארב לא צפוי בכל יום.

הפקקים המקומיים ותאונות בפוטנציה בתור התחלה

*הכותב נוסע במהירות המותרת רק תוך כדי האצה למהירות לא מותרת.

 

עניתי לך באדום

שיקחו את המצלמות וישימו אותן בערים עבור מי שעובר באדום למשל - זה יהיה מעולה

ואם קצת "תיקרא" המהירות היא לא הגורם העיקרי לתאונות, גם בפירסומים של משטרת ישראל וגם מעוד גופים.

אך יש אג'נדה כניראה למישהו עם המצלמות להכניס כסף ולכן מתמקדים בזה אפילו שבכל העולם מחקרים מוכחים מראים שזה לא עוזר

קובי

:-)

פורסם (נערך)
אני עדיין בעד מערך שיאפשר לאזרחים להציג למשטרה צילומי מצלמות דשבורד בקלות ושזה יהיה קביל בבית משפט.

 

למה אם אני מתעד איזה אידיוט שמסכן את כולם, מזגזג ומתפרע הם לא יקבלו את זה אלא אם אני מחכה שעתיים לחוקר ואז בסוף יסגרו את התיק מחוסר עניין?

 

צריך שלאזרחים תהיה אפשרות קלה לדווח על דברים כאלה בלי להפסיד חצי יום.

 

זה יעשה את הכבישים הרבה יותר בטוחים ברגע שאנשים יקלטו שכל רכב שהם מתנהגים אליו באלימות יכול לגשת לתחנה ולדווח עליהם.

 

גם צריך לחוקק חוק שאומר שחוקי לעשות שיימינג לנהגים עבריינים ולפרסם את המספר שלהם.

 

יוסי, אור ירוק מחכה לך, תצטרף עליהם.

 

אכיפה הוא תפקיד של משטרה, דיווח זה לא כלי לסגור חשבונות אישיים ולספק את התסכול והעצבים של מישהו ממורמר שמשעמם לו בחיים. זה לא יעלה את רמת הבטיחות על הכביש, אנשים ירדפו אחד אחרי השני רק כדי לארגן דו"ח למישהו שעצבן אותם.

 

הנה בדיוק כתבה מאתמול: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4784688,00.html

לשלש את כמות המצלמות :lol:

 

יש לי הצעה, לחוקק חוק שלפני כל רכב ירוץ בן אדם עם חצוצרה ודגל אדום, והגביל את המהירות ל5קמ"ש.

 

הבעיה היא שבארץ אין עמותה אחת שבאמת עושה משהו למען בטיחות בדרכים ולצמצם את כמות ההרוגים. מפמפמים בלי סוף מהירות בגלל שזה מכניס המון כסף, ניראה שמדובר בלוביסטים ומישהו מתחת לשולחן מרוויח יפה מאוד מכל הסיפור הזה.

 

ובינתיים, התקינו מצלמות מהירות. והתוצאה? יותר הרוגים בכבישים.

 

מה שצריך לעשות זה להשקיע בחינוך הנהגים, אכיפה של עבירות אמיתיות שמסכנות חיים. אבל למה לעשות את זה? יותר קל לקטוף את הכסף מעצים (עבירות שלא דורשמות מאמץ כדי לתפוס כמו מהירות).

 

אתמול בדיוק מישהו עם קאדילק חדשה החנה את רכבו על מעבר חצייה וחסם אותו לחלוטין. מותר לו, המיסים על קאדילק כוללים פטור מדו"חות כניראה עבור חלק מהנהגים.

20 מטר ממנו הייתה ניידת משטרה, שוטר ניסה לתפוס עבריינים שלא נותנים על פניו זכות קדימה במעבר חצייה להולכי רגל. על פניו נשמע טוב, לא? אבל השוטר לא טאח לתת דו"ח לרכב שהחנה בסמוך למעבר החצייה את רכבו וחסם שדה ראיה. יש אגב חוק של 12 מטר, אבל למי אכפת מביריונות? בוא נתפוס את מה שקל. האירוניה שיש מעבר חצייה במרחק כ10 מטר ושם באמת עוברים הרבה רכבים והנהגים לא שמים לב להולכי רגל, לא עוצרים ואפילו עוקפים אותם במעבר חצייה.

לאחר מכן השוטר עבר למתחם מסחרי לתפוס משאיות שפורקות סחורה וחוסמות נתיב. אבל התעלם לחלוטין מהקאדילק שעבר לידה. להזכירכם, לבעל קאדילק מותר להחנות את רכבו איה שבא לו, מותר לו.

כמובן השוטר התעלם לחלוטין מכל אותם רכבים שחונים בחניות של נכה ללא תג. יש שם אפילו רכבים שחונים באופן סיסטמטי. אבל מותר להם, הרי אין אכיפה.

 

הבעיה שכל האכיפה היא מעוותת לחלוטין, במקום להתעסק במה שצריך, מתעסקים במה שקל ומביא הכי הרבה כסף. ובינתיים נשפך דם על הכבשישים ולאף אחד לא אכפת.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
מה שצריך לעשות זה להשקיע ב[...]אכיפה של עבירות אמיתיות שמסכנות חיים.[..]כמובן השוטר התעלם לחלוטין מכל אותם רכבים שחונים בחניות של נכה ללא תג. יש שם אפילו רכבים שחונים באופן סיסטמטי. אבל מותר להם, הרי אין אכיפה.

 

הבעיה שכל האכיפה היא מעוותת לחלוטין, במקום להתעסק במה שצריך, מתעסקים במה שקל ומביא הכי הרבה כסף. ובינתיים נשפך דם על הכבשישים ולאף אחד לא אכפת.

 

איך העבירה (הנבזית מאוד, ללא ספק) שצוינה לעיל מסכנת חיים?

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

כבר היה דיון ארוך על מערכת האכיפה הזאת שיוסי מציע, לא מצליח למצוא אותו. אישית אני מתנגד לזה כי תפקיד אכיפת החוק צריך להיות מוגבל לגורמים מקצועיים בלבד, כלומר משטרת ישראל, מאותה סיבה מתנדבי משטרה זה גם פסול לטעמי.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
איך העבירה (הנבזית מאוד, ללא ספק) שצוינה לעיל מסכנת חיים?

 

 

זה לא מסכן חיים, אבל זה מראה את רמת הזלזול. הרכב שחנה לפני מעבר חצייה והקאדילק על המדרכה כן מסכנים חיים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אין לי ספק שזה סימפטום. אבל בסוף בכל דבר צריך לעשות תעדוף מסוים, ובמקרה של אכיפה יש לאכוף קודם כל עבירות שמסכנות חיים באופן ישיר, ואחר כך את השאר.

 

הדוגמאות האחרות שהובאו כמו חניה בסמוך למעבר חציה הן דוגמה טובה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
פרנקוס, לא אישי, אבל מאחל לך שתכשל מכל הלב.

 

המזגזגים (שיש מעט מאוד מהם בכבישים מהירים, והמון מהם בכל פקק קטן) הם ממש לא הבעיה.

במקום לתעד את האידיוט, תתעד את הפרחה או את הנהג התורן של "אגד", שלא יסעו בנתיב הימני בחיים, אבל בחיים, גם אם יהיו הנהגים היחידים על הכביש.

אולי אם זה ייפתר, ולחלוקה לנתיבים תהייה משמעות, אז אנשים לא יצטרכו לזגזג?

 

זו הייתה דוגמה.

אם אתה מביא תיעוד של מישהו שכולם עוברים אותו מימין, שגם יקבל קנס.

 

יוסי, אור ירוק מחכה לך, תצטרף עליהם.

 

אכיפה הוא תפקיד של משטרה, דיווח זה לא כלי לסגור חשבונות אישיים ולספק את התסכול והעצבים של מישהו ממורמר שמשעמם לו בחיים. זה לא יעלה את רמת הבטיחות על הכביש, אנשים ירדפו אחד אחרי השני רק כדי לארגן דו"ח למישהו שעצבן אותם.

 

למה חשבונות אישיים?

כבר עכשיו כל אחד יכול לצלם איך השכן שלו\ כל אדם אחר עושה עברה. העניין הוא שכדי לדווח על זה הוא ייצטרך לחכות שעה אצל החוקר ולבזבז חצי יום.

אבל טכנית, הוא יכול.

אז זה לא שזה יפתח משהו שאין כיום אלא פשוט יקל על אנשים שרואים בריונים לדווח עליהם.

משהו אחד זה להתקשר למספר של "איך אני נוהג" ומשהו אחר זה להראות וידאו של הנהג מתפרע.

רק היום היה איזה אידיוט בהיילקס ששיגע את כולם מזכרון יעקב עד יקנעם. זגזג אולי 40 פעם בלי לאותת ובמרחק קרוב מאוד ועדיין לא הצליח להתקדם ממש כי התנועה לא אפשרה לו.

כל הזמן הזה הוא היה עם הטלפון ביד.

אם הייתה לי מצלמה הוא היה מקבל הזמנה למשפט איפה שהוא היה צריך להתעמת עם מה שהוא עשה.

זה באמת יפתור בעיות.

 

וזה גם תקף לאידיוטים שנתקעים בנתיב השמאלי.

 

 

כבר היה דיון ארוך על מערכת האכיפה הזאת שיוסי מציע, לא מצליח למצוא אותו. אישית אני מתנגד לזה כי תפקיד אכיפת החוק צריך להיות מוגבל לגורמים מקצועיים בלבד, כלומר משטרת ישראל, מאותה סיבה מתנדבי משטרה זה גם פסול לטעמי.

 

נו, והמשטרה תעשה את האכיפה עצמה, לא האזרח.

אם השוטר לא רואה עבירה לא יהיה קנס.


×
×
  • תוכן חדש...