Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"יעילות מצלמות המהירות"


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3726 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

 

למה חשבונות אישיים?

[...]

משהו אחד זה להתקשר למספר של "איך אני נוהג" ומשהו אחר זה להראות וידאו של הנהג מתפרע.

 

סתם לידע כללי, לא חסרים מקרים בהם "איך אני נוהג" הפך לכלי סגירת חשבונות אישיים. נדיר שזה משרת את המטרה האמיתית שלו, כמות הדיווחים זניחה ביחס לכמות העבירות שמבצעים רכבים עם התוית הזאת (התוית הזאת מסוכנת - אנשים צריכים לרשום את המספר ועוד מספר הרכב, זה פשוט חלם לשים את זה על הרכבים).

 

דיווח קל על עבירות יהפוך את המנגנון בדיוק לסגירת חשבונות אישיים.

מישהו יתעצבן על מישהו אחר שניראה לו שהוא כבר נתיב קרוב מידי אליו וישר יתלונן. זה יהיה בלתי מעשי לפלטר עבירות אמיתיות לעבירות לא אמיתיות (למשל איך לאמוד נכון את המרחק בוידיאו? במצלמות שונות הזוית ראיה שונה, זה מעוות את התמונה וקשה מאוד לדעת מה המרחק האמיתי). בן אדם בזמן לחץ רואה את הדברים לא כפי שהם באמת.

מה שיקרה, אנשים ירדפו אחד אחרי השני בכביש כדי לצלם מספר ולהלשין.

אין בזה שום תועלת. שיטה של אחד מלשין על השני ידועה, זה היה בברה"מ, אנשים נשלחו לגולאג ממכתבים אנומיניים.

 

תפקיד האכיפה הוא של משטרה. ראית עבירה חריגה ואתה מרגיש שאתה חייב לדווח? עשה זאת בכלים הניתנים היום.

 

שיימינג שאתה מציע זה בכלל דבר מופרך, האנשים יעלו שם נהגים כדי לסגור חשבונות. הרי לא בסמכות של אזרח רגיל לקבוע אשמה של מישהו אחר, בשביל זה יש שופטים ושוטרים.

 

אז אכתוב זאת שוב: במקום להתעסק בסגירת חשבונות אישיים וסיפוק תסכולים, צריך להתעסק בדברים החשובים: שיפור בטיחות הדרכים בכבישים. הפתרון הוא לא בהחרפת האכיפה (בכל מקום איפה עשו את זה לרוב התוצאות היו הפוכות, כמו עם מצלמות המהירות - זה מוכח שהן מעלות כמות תאונות הדרכים ובחו"ל מורידים, אבל בארץ כל דבר שהוא מסחטת כספים, מתלבשים על זה לוביסטים מעמותות שאני לא יודע איך הם קשורים ועם מי, אבל המטרה היא כסף), אלא בשיפור התשתיות ובחינוך הנהגים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

  • תגובות 109
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
ואם אותו אידיוט נוסע על 140 בשמאלי ואתה בונה על שימור 150?

 

אז סביר להניח שאתה לא תעז להראות את זה למשטרה.

אם הוא תקוע בשמאלי ולא עוקף אף אחד אז זה לא משנה באיזו מהירות אתה נוסע.

 

ושוב:

אולי צריך לעשות כזה מנגנון אבל תצטרך להצהיר שאתה לא מכיר באופן אישי את מי שאתה מאשים.

אפשר גם להחליט שאם הוא מוכיח שאתה כן מכיר אותו וזו התנכלות לשמה אתה תקבל גם קנס.

 

אבל בואו לא נשכח שאם מישהו מתפרע ומתנהג כמו בריון אז הוא בכל מקרה צריך להיענש.

 

הרי כל אחד מאיתנו יכול כבר היום להאשים מישהו אחר בהעלמת מס, הטרדה מינית, איומים, גניבת חשמל, חניה לא חוקית וכו'.

 

זו לא באמת בעיה כמו שאתם עושים מזה.

 

מי שמפחד מזה פשוט מפחד שידפקו אותו כשהוא מתנהג ככה.

אם אני יודע שכשהערס חותך אותי ומתפרע אני פשוט מדווח עליו והוא מקבל קנס, אני לא אתרגז אפילו כשהוא יעשה משהו כי יהיו השלכות למה שהוא עושה.

מה שמפריע לרוב האזרחים הנורמטיביים זה שהם יודעים שהמשטרה לא תעשה לבן אדם הזה כלום ושיש סיכוי יותר גבוה שיתפסו אותך על מהירות מאשר יעשו משהו לו, שבאמת מסכן את כולם.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

בקצרה, אני חושב שחוש הצדקנות המפותח של הישראלי המצוי יקדש את המטרה הנעלה של לכידת עבריינים במצלמה וזה יצור הרבה מצבים מטומטמים ומסוכנים בכבישים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)

יוסי, האזרח הרגיל מהשורה הוא לא שופט ולא שוטר, לכן זה לא תפקיו להתעסק באכיפה ואין לו סמכות לשפוט.

 

אם אתה מרגיש שאתה רוצה לתרום לבטיחות בדרכים, לתפוס ולהעניש עבריינים (ולא סתם להוציא תסכול על מי שעצבן אותך בכביש), יש דרך. אפשר להתגייס או להתנדב למשטרה, למשטרת תנועה. אז תיהיה לך סמכות ויכולת לעשות את מה שאתה רוצה.

 

הפרדת תפקידים זה מאוד חשוב. אם האזרחים יקחו על עצמם תפקיד של שיפוט ואכיפה, תיהיה אנרכיה, בטח ובטח שזה לא יתרום לשיפור בטיחות בדרכים. בסופו של דבר אנשים יתלו "פושעים" בכיכר העיר (ראה את הזוועות ממדינות שכנות בקונפליקטים צבאיים). אני חושב שאנחנו לא רוצים בארצינו מצב כזה.

 

הפתרון לעצבים ותסכול הוא לא בהלשנה, הפתרון לא נמצא בתחום התחבורה.

הפתרון לבעיות תחבורה הוא גם לא בהלשנה, אלא בתחום חינוך ושיפור תשתיות.

 

אין הוכחות היסטוריות שהלשנה גורפת של אחד על השני אי פעם פתרה בעיות כלשהן, זה רק יצר בעיות חברתיות קשות מאוד.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
סתם לידע כללי, לא חסרים מקרים בהם "איך אני נוהג" הפך לכלי סגירת חשבונות אישיים. נדיר שזה משרת את המטרה האמיתית שלו, כמות הדיווחים זניחה ביחס לכמות העבירות שמבצעים רכבים עם התוית הזאת (התוית הזאת מסוכנת - אנשים צריכים לרשום את המספר ועוד מספר הרכב, זה פשוט חלם לשים את זה על הרכבים).

 

אז שיורידו את זה.

זה לא באמת יעיל לכלום ובכמה פעמים שהתקשרתי קיבלתי תשובות כמו "הרכב הזה כבר נמכר ולא שייך לחברה שלנו" ועוד תירוצים כאלו.

 

דיווח קל על עבירות יהפוך את המנגנון בדיוק לסגירת חשבונות אישיים.

מישהו יתעצבן על מישהו אחר שניראה לו שהוא כבר נתיב קרוב מידי אליו וישר יתלונן. זה יהיה בלתי מעשי לפלטר עבירות אמיתיות לעבירות לא אמיתיות (למשל איך לאמוד נכון את המרחק בוידיאו? במצלמות שונות הזוית ראיה שונה, זה מעוות את התמונה וקשה מאוד לדעת מה המרחק האמיתי). בן אדם בזמן לחץ רואה את הדברים לא כפי שהם באמת.

מה שיקרה, אנשים ירדפו אחד אחרי השני בכביש כדי לצלם מספר ולהלשין.

אין בזה שום תועלת. שיטה של אחד מלשין על השני ידועה, זה היה בברה"מ, אנשים נשלחו לגולאג ממכתבים אנומיניים.

 

אבל פה יש וידאו.

אם אי אפשר להעריך את המרחק אז זה לא קביל כראיה.

אבל אם מישהו מזגזג ומסכן את כולם בצורה קיצונית אז אין בעיה ורואים את זה.

רק תסתכל על השרשור של הסרטונים שיש פה בפורום.

לרוב כולם יודעים להבדיל בין התקטננות ובין עבירה.

מה שאני מציע זה פשוט שהמשטרה תסתכל על זה ותקבל את זה כראיות.

תפקיד האכיפה הוא של משטרה. ראית עבירה חריגה ואתה מרגיש שאתה חייב לדווח? עשה זאת בכלים הניתנים היום.

 

אין כיום כלים.

גם אם אני מביא להם וידאו הם לא יודעים להפעיל אותו במחשבים שלהם.

צריך אנשים שיסתכלו על זה (שופטי תנועה?) ויקבלו החלטות.

להם יש את היכולת להחליט על זה.

 

שיימינג שאתה מציע זה בכלל דבר מופרך, האנשים יעלו שם נהגים כדי לסגור חשבונות. הרי לא בסמכות של אזרח רגיל לקבוע אשמה של מישהו אחר, בשביל זה יש שופטים ושוטרים.

 

בדיוק!

 

אז אכתוב זאת שוב: במקום להתעסק בסגירת חשבונות אישיים וסיפוק תסכולים, צריך להתעסק בדברים החשובים: שיפור בטיחות הדרכים בכבישים. הפתרון הוא לא בהחרפת האכיפה (בכל מקום איפה עשו את זה לרוב התוצאות היו הפוכות, כמו עם מצלמות המהירות - זה מוכח שהן מעלות כמות תאונות הדרכים ובחו"ל מורידים, אבל בארץ כל דבר שהוא מסחטת כספים, מתלבשים על זה לוביסטים מעמותות שאני לא יודע איך הם קשורים ועם מי, אבל המטרה היא כסף), אלא בשיפור התשתיות ובחינוך הנהגים.

 

אני לא רוצה שיחמירו עם המהירות וכל השטויות האלה שלא קשורות.

אני רוצה שיוריד עבריינים מסוכנים מהכביש.

זה כולל תיעוד חד משמעי של בריונים או להעמיד מתנדב עם מצלמה (אפילו בלי ניידת) בכמה צמתים ולתעד פרחות שמדברות בטלפון.

אין צורה אחרת לחנך את האנשים האלו כי הנהגים הנורמטיביים כבר נוהגים כמו שצריך.

זה אלו שמסכנים אותנו שמצליחים להתחמק מזה.

 

יוסי, האזרח הרגיל מהשורה הוא לא שופט ולא שוטר, לכן זה לא תפקיו להתעסק באכיפה ואין לו סמכות לשפוט.

ובגלל זה הוא מביא את זה לשופט שכן עושה את זה!

אם אתה מרגיש שאתה רוצה לתרום לבטיחות בדרכים, לתפוס ולהעניש עבריינים (ולא סתם להוציא תסכול על מי שעצבן אותך בכביש), יש דרך. אפשר להתגייס או להתנדב למשטרה, למשטרת תנועה. אז תיהיה לך סמכות ויכולת לעשות את מה שאתה רוצה.

 

זה לא יעזור כי ההוראות שמקבלים המתנדבים והשוטרים לא קשורות לאכיפה של דברים מסוכנים אלא רק של מהירות ודברים אחרים שקל מאוד להוכיח אבל אין להם שום השפעה (ואני כבר במגעים להתנדב).

 

הפרדת תפקידים זה מאוד חשוב. אם האזרחים יקחו על עצמם תפקיד של שיפוט ואכיפה, תיהיה אנרכיה, בטח ובטח שזה לא יתרום לשיפור בטיחות בדרכים. בסופו של דבר אנשים יתלו "פושעים" בכיכר העיר (ראה את הזוועות ממדינות שכנות בקונפליקטים צבאיים). אני חושב שאנחנו לא רוצים בארצינו מצב כזה.

 

בגלל זה יש שופט.

 

הפתרון לעצבים ותסכול הוא לא בהלשנה, הפתרון לא נמצא בתחום התחבורה.

הפתרון לבעיות תחבורה הוא גם לא בהלשנה, אלא בתחום חינוך ושיפור תשתיות.

 

תשתיות לא יעזרו לערס הבריון שמזגזג או לזה שנתקע בנתיב השמאלי.

גם חינוך לא יעזור כי זה בן אדם שמבין רק כוח ולא נמצא במקום שאפשר לחנך אותו.

אין הוכחות היסטוריות שהלשנה גורפת של אחד על השני אי פעם פתרה בעיות כלשהן, זה רק יצר בעיות חברתיות קשות מאוד.

 

אז זהו, שפה זה לא רק הלשנה אלא ממש להביא הוכחות.

פעם כל אחד יכול היה לדווח שהשכן שלו קומוניסט והיו מגיעים באמצע הלילה ולוקחים אותו מהבית והוא לא היה חוזר (נולדתי בדיקטטורה כזאת).

פה מדובר על עבירות קונקרטיות שמסכנות אדם.

פורסם

>>תשתיות לא יעזרו לערס הבריון שמזגזג או לזה שנתקע בנתיב השמאלי.

גם חינוך לא יעזור כי זה בן אדם שמבין רק כוח ולא נמצא במקום שאפשר לחנך אותו.

מישהו שמתנחל בנתיב השמאלי - זה מעצבן, אבל זה לא מסוכן. שוב, צריך לפתור לא בעיה של תסכול ועצבים, אלא לעלות את רמת הבטיחות על הכביש. תשתיות כבישים טובות בהחלט יעזרו להקטין את כמות ההגורים. קח לדוגמא כביש 66 - זה כביש דמים עם תאונות מחרידות. אתמול בדיוק הייתה תאונה בקטע שלא היה הפרדה מבטון. הפרדה מבטון בכביש הזה לכל אורכו הייתה יכולה להציל חיים של יותר מבן אדם אחד ולמנוע הרבה תאונות.

לגבי בן אדם מבין רק כוח, אתה שוב טועה. אדם מבין היטב גם קנסות. אבל קנסות צריכות להיות פרופורציונליות לשכר. לדוגמא עבור מישהו עם מרצדס S חדשה כדאי מאוד לנסוע בנתיב תחבורה הציבורית, כי הקנס רק 250ש"ח ואים נקודות. זה משתלם מאוד לחסוך את הזמן שלו ששווה הרבה יותר מאותם 250ש"ח. אבל אם זה היה 25,000ש"ח, אולי הוא היה חושב פעמיים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

קודם כל, לגבי התנחלות בנתיב השמאלי. לדעתי זה כן גורם להתנגשויות. אולי זה לא גורם בלב הסטטיסטיקה של הקטל בדרכים, אבל התנגשויות במעברי נתיבים הן נפוצות ולפחות את חלק ממעברי הנתיבים היה ניתן למנוע על ידי משמעת נתיבים.

 

ולגבי חינוך: לדעתי צריך להבדיל בין "חינוך" (ערכי) לבין "הכשרה" לנהיגה. חינוך עוזר נגד עבירות "תרבותיות". הכשרה עוזרת נגד עבירות מסוכנות.

 

ולגבי שימוש בתיעוד עבירות לטובת אכיפה: יש כמה מדינות שבחרו לעודד את זה. נמתין ונראה איך זה עובד.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)

לגבי בן אדם מבין רק כוח, אתה שוב טועה. אדם מבין היטב גם קנסות. אבל קנסות צריכות להיות פרופורציונליות לשכר. לדוגמא עבור מישהו עם מרצדס S חדשה כדאי מאוד לנסוע בנתיב תחבורה הציבורית, כי הקנס רק 250ש"ח ואים נקודות. זה משתלם מאוד לחסוך את הזמן שלו ששווה הרבה יותר מאותם 250ש"ח. אבל אם זה היה 25,000ש"ח, אולי הוא היה חושב פעמיים.

 

במקרה הזה כוח=קנסות.

 

ובמקרים של מישהו שמזגזג בבריונות לא צריך להסתפק בקנס אלא להשבית לו את האוטו לכמה שבועות.

 

יש גם מקרים שבהם לא באמת צריך משפטן כדי להחליט שהייתה שם עבירה.

זה סוג הדברים שצריך לאכוף.

בוא נראה אותך מגן על היצורים האלו:

 

[video=youtube;N8WDNOj-ZRQ]

פרסה באמצע כביש ביעירוני בבנייה עם קו הפרדה רצוף כתום.

 

https://www.youtube.com/watch?v=T4Qh0sT_R58

עקיפה מהשוליים (האופנוע פחות מציק. הרכבים מאוד מסוכנים ואני נתקל בהם כל הזמן בצפון)

 

עקיפה של כמה רכבים בקו הפרדה לבן בצורה מסוכנת.

זו לא טעות אנוש אלא גישה כללית לכביש.

רק אם יקחו לו את האוטו לחודש-חודשיים הוא יקלוט שיש משהו לא בסדר במה שהוא עושה.

כרגע יש לו "כבוד" כי הוא מצפצף על החוק ויודע שלא יעשו לו כלום.

עריכה אחרונה על ידי יוסי פרנקוס
פורסם

צריך להיות תמים לגמרי כדי לכתוב את מה שאתם כותבים.

 

מערכת המשפט בכל הקשור לעבירות תחבורה ק ו ר ס ת.

 

אז אתם רוצים להעמיס עליה עוד עבירות.

 

מה זה לא ברור לכם מדו"ח המבקר?

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

בוא נראה אותך מגן על היצורים האלו:

אני לא עורך דין ואתה לא שוטר. רוצה לתרום? תתגייס למשטרה.

 

ותקרא מה שכתב ישה על מערכת המשפט.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

לא צריך שופטים בשביל זה.

צריך קצין משטרה שייתן דוחות.

 

אני רוצה לראות את הדביל שיראו לו סרטון שהוא עובר בקו הפרדה רצוף והוא יגיד "אני לא אשם" ויילך עם זה למשפט.

 

זה דווקא יכול להוריד את העומס על מערכת המשפט כי ככה יתייחסו לעבירות עם הוכחות חד משמעיות ואיכותיות.

פורסם

אבל על עבירות כאלו יש ברירת משפט.

אם העומס גדול , והבחור כבר צבר כמה דברים בעבר ,

ידחה למשפט ככה ירוויח עוד שנה או יותר ,

אחר כך יגיע לאיזה עסקה עם התובע כי כבר מדובר על עבירה ישנה וכו'

 

ועוד לא דיברנו על כך שאת העונשים הכבדים של שלילה ארוכה , קנסות גדולים וכד' רק שופט יכול לתת

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

האם הצלם יוסי יהיה מוכן לבוא להעיד ב 100 המקרים שיגיש למשטרה?

 

כל פעם במקום אחר?

 

נכנסתי כמה ימים לשרשור שפתחת על העבירות המצולמות

 

חלק לא קטן מהם הייתי מכנה כרחוקות מאיכותיות.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

זה בדיוק העניין, שכיום דורשים ממני להגיע ולהעיד.

בגלל זה אני לא עושה עם זה כלום.

 

אם הייתה האפשרות להגיש את זה למרכז כלשהו שמסנן מהן עבירות איכותיות ומהן לא עבירות לפני שמוסרים למשטרה, זה היה מעולה.

אם יש מיקום GPS ותאריך אפשר בלי בעיה להציג את זה גם בלי לחכות שעה.

הסרטונים יכולים לאפשר שלא יהיה דיון של יותר משתי דקות כי הם מציגים עובדות.

 

שופט: "האם עקפת 3 רכבים בקו הפרדה רצוף?"

נאשם: "לא"

שופט: "הסרטון מראה שכן בלי מקום לספק. זה קנס כפול בגלל שגררת את העניין הזה למשפט ושיקרת".

The end

 

 

אגב, הסרטונים שלי הם כן של עבירות איכותיות.

אבל לי יש רק שניים שם.

כל השאר הם של אנשים אחרים.

פורסם

הנאשם לא מודה,

 

השוטר / העד חייב להתייצב.

 

לנאשם יש זכות לחקור את העד!!

 

ככה זה במדינה מתוקנת גם אם היא לא מתוקנת.

 

הענישה על בזבוז זמנו של בית המשפט תהיה בהגדלת העונש שהנאשם יקבל

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש


×
×
  • תוכן חדש...