Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלות בנוגע להחלפת שמן תיבת הילוכים אוטומטית יונאי אטוס


odednovo
שימו לב! השרשור הזה בן 5611 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברצוני לבצע החלפת שמן בתיבת ההילוכים האטומטית באטוס

1. אני לא רואה פקק ריקון באטם ולכן אני מניח שעלי לפרק את אגן השמן (לפתוח 12 ברגים בערך) האם נכון?

2. אם 1 נכון האם עלי לקנות אטם חדש, אני לא מבחין באטם בין האגן לתיבה, ניראה לי שיש שם מין סילקון בלבד האם נכון?

3. האם יש שם גם פילטר שדורש החלפה? אם כן, כיצד לפרק אותו לאחר פירוק האגן.

4. מהי כמות השמן גיר שעלי לקנות לצורך המשימה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני לא מבחין באטם בין האגן לתיבה, ניראה לי שיש שם מין סילקון בלבד האם נכון?

 

אתה יכול להסתדר עם אטם סיליקון, מחיר כ-60 ש''ח

 

 

מהי כמות השמן גיר שעלי לקנות לצורך המשימה?

 

מיכל אחד (4 ליטר) יספיק לך בהחלט.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פתחתי את האגן ואכן אין שם שום אטם אלא רק שרידים של סיליקון.

האוטו יד ראשונה ומעולם לא פתחו את האגן כך שאני בטוח שככה זה מהיצרן.

השאלה שלי היא אייזה סיליקון לקנות שיתאים לשם?

אדום, כחול, שחור, לבן, שקוף. RTV. יש כל כך הרבה סוגים...

 

שאלה נוספת, האם יש שם פילטר שמן שצריך להחליף? כל מה שאני רואה לאחר פתיחת האגן זה רק חוטי חשמל, ממסרים וכדומה אבל לא משהו שנראה כמו פילטר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה לא רואה פילטר סימן שאין שם, תסתכל בצידי הגיר מסביב, יש רכבים שהוא חיצוני (אימפרזה, B4).

 

אתה קונה ושם סיליקון של חברת האטמים האמריקאית הגדולה VICTOR REINZ. מומלץ בחום.

אתה תמצא אותו בחנויות חלפים ואל תתפשר על פחות, הוא בא באריזה כחולה-לבנה וצבעו אפור.

הוא יקר פי 5 מסיליקון אדום פשוט של אמריקן איגל לדוגמא אבל הוא שווה את זה.

תנקה טוב טוב את האגן משאריות קודמות. אל תתבייש כשאתה שם סיליקון אבל גם אל תגזים, המיותר

יצא החוצה. תייבש את הגיר מסביב בפס המגע עם האגן. תמלא שמן 15 דקות אחרי שסגרת את הברגים,

על מנת שהאטם יתייבש. בדוק מפלס שמן גיר ב-P כשהרכב מונע לאחר שהנעת והיית במשך שניה בכל ההילוכים. בדוק נזילות.

אל תשים ישר הרבה שמן. רכבך קטן עם מנוע קטן, אני הייתי שם אפילו 2.5 ליטר, מניע ובודק. לא יקרה כלום. שים לב לתחום חם-קר במדיד.

 

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שם לב - לסוג נוזל הממסרה , והמלצת היצרן .

מצורף קישור , הוראות טיפולים וסוגי הנוזלים המתאימים ל יונדאי .

 

http://www.hyundaimotors.co.il/Content.aspx?id=904

 

אפשר לקנות נוזל לממסרה , במוסכי יונדאי , ומיצובישי ( SP III ) .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר להשתמש בכל נוזל ממסרה מסוג DEXRON III

 

"שמן מקורי בלבד של יונדאי" בהרבה מקרים זה 'אמריקאן איגל' ב-60 שקל לגלון.

 

ומהיכן המידע, שברשותך .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומהיכן המידע, שברשותך .

 

אייל .

 

בין השער אני בסחר חלפים. כמובן שאני לא אנקוב שמות של מוסכים, אבל מוסכים מורשים רבים מזמינים נוזל ממסרה אוטומטית של 'אמריקאן איגל'.

 

דרך, אגב, אני לא רואה שום בעיה בכלל. אומנם נוזל זול, אבל עושה את העבודה כמו שצריך. בצי רכבי יונדאי אקסנט בחברה שלי אני מביא ארגזים של אמריקאן איגל DEXRON III ומחליפים כל 20-30 אלף ק''מ. אני מדבר על ק''מ של מכוניות מעבר ל-160.000 ק''מ. הגיר עובד חלק ואין שום בעיות. כמובן שהגיר כבר לא כמו שהיה פעם, וזה גם רכב מאוד זול ובסיסי ביצור, אבל כאשר הנוזל עושה את שלו הוא מוחלף לטרי. כמו שציינתי, לאחר 20-30 אלף ק''מ ניתן "לחדש" אותו ע''י ריקון נוזל מהאגן בלבד, ללא פירוק האגן. ז''א כל טיפול שני-שלישי משקיעים 60 שקל על גלון נוזל וזהו. כל 90-100 אלף ק''מ ניתן לפרק את האגן ולהחליף את הפילטר, אבל גם לא באמת חייבים.

 

נוזל מקורי של יונדאי סביר להניח שיהיה יותר טוב, אבל הוא גם זול, משלמים בעיקר על האריזה המקורית. הוראות היצרן להחליף נוזל מקורי כל 45 אלף ק''מ, אני ממליץ להחליף כל 30 אלף בנוזל אמריקן איגל ברבע עלות.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השקעה נכונה , עדיף טיפול שותף , מנזקים אחר כך .

 

שם לב - ל "אמריקן איגל " יש נוזל ממסרה סינטטי , ולא יקר .(נקודת שבירה, וחום גבוה יותר )

העומד בדרישות התקן SP III , של יונדאי , מיצובישי , מרצדס , קאיה , וקרייזלר .

טויוטה T-IV . ואחרות .

 

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכל למצוא נוזל סינטטי של ZIC בסביבות ה-80 ש"ח. הוא עדיף בהרבה על האיגל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכל למצוא נוזל סינטטי של ZIC בסביבות ה-80 ש"ח. הוא עדיף בהרבה על האיגל.

 

ZIC , הם שמנים ונוזלי ממסרה טובים - השאלה האם יש מפרט טכני , אשר מתאים , לדרישות התקן SP III ואחרים .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר פירוק האגן נתתי לשמן לזול כל הלילה, מסתבר שאפילו בבוקר היה עדיין טיפטוף שמן מהגיר, להערכתי חצי מהכמות יצאה לאחר פירוק האגן וחצי שני יצא במהלך הלילה, אפילו בבוקר עוד נימשך טיפטוף של טיפה כל כמה שניות.

מעניין מה הסיבה לשיחרור האיטי של השמן מהתיבה?

בכל אופן, לאחר הרכבת האגן בבוקר הוספתי כליטר שמן DEXRON III, המדיד הראה כאילו יש שמן הרבה מעל המקסימום. הנעתי את האוטו ולאחרדקה של מנוע עובד והעברה של הידית בין ההילוכים ניסיתי להתחיל לסוע אך הטורים עלו והאוטו לא זז.

בדקתי שוב את השמן והפעם המדיד הראה ריק. הוספתי עוד ליטר וחצי, המדיד שוב הראה שיש הרבה מעבר למה שצריך וניסיתי שוב לסוע. הפעם האוטו זז קצת אך לאחר כמה מטרים איבד הצמדה עם המנוע והטורים טסו למעלה. חיכיתי עוד דקה עם מנוע עובד והפעם האוטו החל לסוע בצורה תקינה. בדקתי שמן לאחר רבע שעה של נסיעה עם מנוע עובד במצב P והמדיד הראה כמות תקינה של שמן.

האם פעלתי נכון במהלך הוספת השמן? האם יתכן שנגרם נזק כלשהו למרות שהאוטו נוסע כעת בסדר גמור?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שם לב , מה כתוב בספר הרכב , לגבי בדיקת גובה נוזל הממסרה .

( אני חושב , .. כי הבדיקה מתבצעת ב ניוטרל (N) אז ממיר המומנט מחובר )

 

חשוב לבדוק את הוראות היצרן .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעלת לא כ"כ נכון. מה הייתה הדחיפות לנסוע עם הרכב ? לא היית צריך לנסוע רק עם ליטר 1 בפנים.

הרי בריקון אני בטוח שיצא מהרכב יותר מליטר אחד.

היית ממלא שניים וחצי ליטר, נותן לאוטו להתחמם, לשרוול של המדיד להתרוקן מהנוזל ואז לבדוק.

ציינתי שיש לבדוק תחום חם-קר, נותנים לאוטו לעבוד רבע שעה, והנוזל גם עובר טוב יותר במעברים

של הגיר כשהוא חם. יש העברת הילוכים נעימה יותר.

לא נגרם לך נזק. אל תדאג.

עכשיו בדוק נזילות, ושוב פעם לאחר נסיעה של כחצי שעה אפילו ובכל המהירויות עצור ובדוק מפלס

ב-P כשהרכב מונע. מיד אחרי הנסיעה, לא לכבות. כמובן על משטח ישר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5611 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...