Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב נכבה ספוראדית ולפעמים לא מניע


mycar2

פוסטים מומלצים

לפני 14 שעות, tribel כתב:

הכבוד של דור הקרבורטורים מונח במקומו חלילה לא נכתב מתוך זלזול.

זה מצב לא סביר שבגלל דליפת אוויר לא יגיע מספיק דלק לתנאי סף של בעירה - לא שייך. מדובר במנוע גדול עם הזרקת דלק.

צינורות סדוקים לא גורמים למצב שתיארת.

לא מדויק. אנסה להסביר שוב.

במנוע הזרקה, תערובת אוויר דלק נקבעת על ידי ה ecu שמקבל חיווי משני סנסורים. אחד בסעפת יניקה =חיישן maf  והשני mas .  

לכן צריך לבדוק חיבורים לחיישנים ואת החיישנים עצמם. שוב אין קשר ללחץ הדלק אלא לטיב התערובת.

תראה כאן -

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדוק שסתום pcv. 

זה שיושב על מכסה השסתומים עם צינור לסעפת היניקה. 

אם הקפיץ שלהם נתקע מפיח הם עלולים להשאר פתוחים במקום סגורים, ולכן התערובת ענייה מדי. 

נתק את הצינור שיוצא ממנו וסתום אותו לצורך בדיקה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה למי שענה, אתם עוזרים לי מאוד.

 

שאלה קטנה, לפני שאני מתחיל בניסוי וטעייה על כל רכיבי האוויר, האם יש דרך למדוד את תערובת האויר דלק ולהבין שהיא באמת ענייה? אני מניח שישנם חיישנים שמשדרים למחשב הרכב מידע. האם עם חיבור של ODB2 אפשר לראות את המטריקה הזו בלייב? ואם המטריקה קיימת והתעבורת אכן ענייה, לא הייתם מצפים מנורה מסויימת להידלק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, mycar2 כתב:

אם המטריקה קיימת והתעבורת אכן ענייה, לא הייתם מצפים מנורה מסויימת להידלק?

בדרך כלל תידלק נורה עקב החישנים בכניסה והיציאה של הממיר הקטליטי.

חיישן map ככל שאני יודע לא מדליק נורה אלא אם הוא עצמו תקול. ה ECU ״משחק״  עם התערובת על פי הקריאות ולכן לא דורש לדליק נורה. 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 19.1.2025 בשעה 12:39, zaf כתב:

לא מדויק. אנסה להסביר שוב.

במנוע הזרקה, תערובת אוויר דלק נקבעת על ידי ה ecu שמקבל חיווי משני סנסורים. אחד בסעפת יניקה =חיישן maf  והשני mas .  

לכן צריך לבדוק חיבורים לחיישנים ואת החיישנים עצמם. שוב אין קשר ללחץ הדלק אלא לטיב התערובת.

1.המנוע לא תלוי ב MAF או ב- MAP בשביל לעבוד.

במערכת הזרקה יהיה או או - לא גם וגם.

האוויר נשלט על ידי הפרפר אם מכני או חשמלי והדלק נשלט על החיישנים שבסעפת היניקה (לעיתים יש חיישנים נוספים ל MAF שהוא הנפוץ ביותר), מד טמפ' מים וחיישן החמצן שבסעפת הפליטה (שלא פועל כשהמנוע קר).

2.שים לב שהוא מציין שלאחר התזת ספריי המנוע עובד רגיל.

3.מנוע חם לא דורש הרבה דלק בסרק - אידוי הדלק טוב יותר כשהמנוע חם.

כשהמנוע קר נדרש הרבה דלק.

אנחנו מדברים על מנוע חם.

 

בקיצור אין שום קשר בין הדברים, צינורות סדוקים לא גורמים לכיבויים.

לפני כשעה, mycar2 כתב:

תודה למי שענה, אתם עוזרים לי מאוד.

 

שאלה קטנה, לפני שאני מתחיל בניסוי וטעייה על כל רכיבי האוויר, האם יש דרך למדוד את תערובת האויר דלק ולהבין שהיא באמת ענייה? אני מניח שישנם חיישנים שמשדרים למחשב הרכב מידע. האם עם חיבור של ODB2 אפשר לראות את המטריקה הזו בלייב? ואם המטריקה קיימת והתעבורת אכן ענייה, לא הייתם מצפים מנורה מסויימת להידלק?

אתה מחפש בכיוון הלא נכון.

אין דבר כזה רכיבי אוויר, מערכת ההזרקה מפצה על האוויר בדלק אם לא במישרין אז בעקיפין.

הצעתי לך לבצע בדיקה פשוטה - לשלול אי הגעת דלק לתאיי הבעירה בעת התרחשות התקלה - סטרטר ארוך ואז שליפת אחד המצתים ובדיקה האם הקצה רטוב מדלק או שהקצה נראה ייבש לגמרי.

 

זה יקדם אותך.

בהצלחה.

עריכה אחרונה על ידי tribel
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, tribel כתב:

האוויר נשלט על ידי הפרפר אם מכני או חשמלי

כלאמר, צריך לבדוק את מיקום הפרפר בסרק או בכלל את תפקודו?

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תארת את אופן השליטה בכמות האויר, לכן שאלתי.

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי, אבל אשמח לתובנה ועדכון בנושא שמירה על יחס תערובת אוויר דלק במנוע הזרקה מודרני . 

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא כתב:

"הדלק נשלט על החיישנים שבסעפת היניקה (לעיתים יש חיישנים נוספים ל MAF שהוא הנפוץ ביותר), מד טמפ' מים וחיישן החמצן שבסעפת הפליטה (שלא פועל כשהמנוע קר)".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, וכל זה מתייחס לכמות הדלק.

מה עם כמות האוויר? 

image.thumb.png.00f50ee63b3a338759c584559a4e35f9.png

 

האיור לצורך הבהרה.

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האיור לא מתאר את הרכב שעליו הדיון.

למעשה ההבהרה לא מתארת הרבה רכבים שאפשר לדון עליהם.

רוב הרכבים אינם בעלי שני סוגי מזרקים ולא בכולם תמצא  FLAP VALVE שהוא אגב בכלל לא שולט על כמות האוויר (מה ההיגיון לשים שני פרפרים בטור?).

 

כמות האוויר למנוע מנוהלת על ידי הפרפר.

במצערת מכנית ישנו מנוע צעדים (IAC VALVE) שפועל בסרק כאשר הפרפר נשאר פתוח מעט ע"י מעצור בורג שהכיוון שלו קבוע ונקבע ע"י היצרן.

במצערת אלקטרונית (ETB) כמות האוויר, בכל קשת הסל"ד, נקבעת על ידי הפרפר שמנוהל על ידי מחשב הניהול.

עריכה אחרונה על ידי tribel
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, tribel כתב:

במצערת מכנית ישנו מנוע צעדים (IAC VALVE) שפועל בסרק כאשר הפרפר נשאר פתוח מעט ע"י מעצור בורג שהכיוון שלו קבוע ונקבע ע"י היצרן.

מנוע צעדים = stepper motor.
לא הבנתי לאיזו מצערת מכאנית הכוונה. במכאנית שאני מכיר מפעם (קרבורטור) - השתמשו בכבל. והיה בורג שמכוונים עמו סל"ד סרק.
stepper motor - יש במצערת אלקטרונית. לא רואה איך אפשר להזיז פרפר בלי stepper motor. וב CX30, CX5 שלי יש בית מצערת עם מנוע צעדים, ואין בורג - כשהפרפר סגור הוא סגור לגמרי (ראיתי כשביצעתי ניקוי מלא). יש שני סוגים של מצערת אלקטרונית? אשמח ללמוד מה ההבדלים ביניהן.
במזדות SkyActiv מנועי PE עם הזרקה ישירה ישר לתא הבעירה - לא בסעפת. אני מניח שהמחשב עושה את החישובים כמה דלק מול כמה אויר (ופרמטרים נוספים) לקביעת תמהיל התערובת.

עריכה אחרונה על ידי BassDriver
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הניע כששמו ספריי קרבורטורים מישהו העלה כבר שהתערובת עניה, גם לדעתי.  ספריי קרבורטורים יותר דליק מבנזין ולכן דייק יותר את התערובת והרכב הניע. בריחת ואקום קבועה וכניסת אוויר לא הגיוני, כי התקלה צצה רק מדי פעם ובכל שאר הזמן הרכב נוסע טוב.

 

לסעפת יניקה שלך יש מערכת גימטריה משתנה ע"י פרפרים שנפתחים ונסגרים ע"י המחשב  שקובעת כמה אוויר ייכנס בהתאם לסל"ד.

את המערכת הזו מפעיל סולנואיד ואם הוא נתקע הפרפרים ישארו יותר פתוחים ממה שאמורים, היחס אוויר יהיה גבוה והרכב ייכבה כאילו לא הגיע דלק. ככה בדיוק הם מתחילים להתפגר, מדי פעם קרטועים, כיבוי ו/או חוסר סחיבה. בחלק גדול מהמקרים זה לא מדליק מנורת שירות.  שנתון 2012 הגיוני שהתחיל להתפגר.  

 

אופציה שניה שיכולה להיות היא מצבר תקול או אלטרנטור.

הייתי מתחיל לאבחן לפי הסדר הזה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...