Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב נכבה ספוראדית ולפעמים לא מניע


mycar2

פוסטים מומלצים

 

לפני 10 שעות, BassDriver כתב:

מנוע צעדים = stepper motor.
לא הבנתי לאיזו מצערת מכאנית הכוונה. במכאנית שאני מכיר מפעם (קרבורטור) - השתמשו בכבל. והיה בורג שמכוונים עמו סל"ד סרק.
stepper motor - יש במצערת אלקטרונית. לא רואה איך אפשר להזיז פרפר בלי stepper motor. וב CX30, CX5 שלי יש בית מצערת עם מנוע צעדים, ואין בורג - כשהפרפר סגור הוא סגור לגמרי (ראיתי כשביצעתי ניקוי מלא). יש שני סוגים של מצערת אלקטרונית? אשמח ללמוד מה ההבדלים ביניהן.
במזדות SkyActiv מנועי PE עם הזרקה ישירה ישר לתא הבעירה - לא בסעפת. אני מניח שהמחשב עושה את החישובים כמה דלק מול כמה אויר (ופרמטרים נוספים) לקביעת תמהיל התערובת.

בבית מצערת מכאני הפרפר מופעל בעזרת כבל כמו במצערת שאתה מכיר מפעם (קרבורטור).

"מנוע צעדים"  או (IAC) IDLE AIR CONTROL VALVE זה שסתום חשמלי השולט על תעלת אוויר חיצונית לפרפר ומוסיף \ גורע אוויר מהתערובת.

ימוקם על המצערת או על סעפת היניקה בקרבת המצערת.

לפני 10 שעות, נירו72 כתב:

לסעפת יניקה שלך יש מערכת גימטריה משתנה ע"י פרפרים שנפתחים ונסגרים ע"י המחשב  שקובעת כמה אוויר ייכנס בהתאם לסל"ד.

את המערכת הזו מפעיל סולנואיד ואם הוא נתקע הפרפרים ישארו יותר פתוחים ממה שאמורים, היחס אוויר יהיה גבוה והרכב ייכבה כאילו לא הגיע דלק. ככה בדיוק הם מתחילים להתפגר, מדי פעם קרטועים, כיבוי ו/או חוסר סחיבה. בחלק גדול מהמקרים זה לא מדליק מנורת שירות.  שנתון 2012 הגיוני שהתחיל להתפגר.  

 

מדפים בסעפת יניקה עם טכנולוגית גיאומטריה משתנה (גימטריה זה משהו אחר) קובעים את מהירות הזרימה של האוויר ביחס לזמן המופע של שסתומי היניקה ולא כמה אוויר נכנס לתאיי השרפה .

פרפר המצערת הוא שקובע אתה כמות אוויר שתיכנס לסעפת היניקה ומשם אל תאיי השרפה.

(האמור למנוע בנזין)

 

image.thumb.png.d2dbd82b9849a59d17e09ff14f68fbcc.png

לכן, 

היה ומפעיל המדפים (actuator) נתפס והמדפים נשארו פתוחים זה ממש לא ייצור תנאים של "יחס האוויר יהיה גבוהה" \ תערובת "ענייה" כי אחוז הדלק בתערובת, ברמת הסעפת, נמדד על ידי חיישן ה MAF שממוקם לפני המצערת.

מהדברים שאתה כותב שוב ניכר שאתה לא כל כך מבין על מה אתה מדבר.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, tribel כתב:

 

בבית מצערת מכאני הפרפר מופעל בעזרת כבל כמו במצערת שאתה מכיר מפעם (קרבורטור).

"מנוע צעדים"  או (IAC) IDLE AIR CONTROL VALVE זה שסתום חשמלי השולט על תעלת אוויר חיצונית לפרפר ומוסיף \ גורע אוויר מהתערובת.

ימוקם על המצערת או על סעפת היניקה בקרבת המצערת.

 

מדפים בסעפת יניקה עם טכנולוגית גיאומטריה משתנה (גימטריה זה משהו אחר) קובעים את מהירות הזרימה של האוויר ביחס לזמן המופע של שסתומי היניקה ולא כמה אוויר נכנס לתאיי השרפה .

פרפר המצערת הוא שקובע אתה כמות אוויר שתיכנס לסעפת היניקה ומשם אל תאיי השרפה.

(האמור למנוע בנזין)

 

image.thumb.png.d2dbd82b9849a59d17e09ff14f68fbcc.png

לכן, 

היה ומפעיל המדפים (actuator) נתפס והמדפים נשארו פתוחים זה ממש לא ייצור תנאים של "יחס האוויר יהיה גבוהה" \ תערובת "ענייה" כי אחוז הדלק בתערובת, ברמת הסעפת, נמדד על ידי חיישן ה MAF שממוקם לפני המצערת.

מהדברים שאתה כותב שוב ניכר שאתה לא כל כך מבין על מה אתה מדבר.

 

 

 

 

איך בכל פוסט אתה מופיע, כותב שטויות בביטחון ועוד מתקן אותי כשפעם אחרי פעם מוכיח לך שאתה טועה. אתה פשוט מתיש. קודם כל להערכתי יש לו map שזה *אחרי המצערת* ונמצא בסעפת היניקה. 

 

 בעומס נמוך על המנוע, האוויר נכנס בדרך  מוארכת, ובעומס גבוה  בדרך קצרה של הסעפת. מצב הפעולה משתנה על ידי המחשב של המנוע באמצעות סולנואיד השולט על השסתום ובכך מכוון את האוויר לאורך מסלול קצר או ארוך.

סעפת היניקה באורך המשתנה מבוססת על השפעת הגברת התהודה ומספקת הזרקה אינטנסיבית של אוויר לתא הבעירה.

 

מעט אוויר נשאר בסעפת לאחר סגירת שסתומי היניקה. התנודה של שארית האוויר בסעפת היא פרופורציונלית לאורך סעפת היניקה ולמהירות המנוע. כאשר הרעידות מגיעות לתהודה, נוצר לחץ גבוה. אוויר דחוס מסופק כאשר שסתום היניקה נפתח.

 

כאשר יש בעיה כמו סולנואיד תקול  מגיע אוויר דחוס לצילינדרים שאינו תואם את מפות הדלק וההצתה, וכשזה קורה כשדלק על מינימום בסל"ד סרק, זה גורם לתערובת עניה.

 

חיישן maf יושב על הכניסת אוויר על בית הפילטר אוויר ובודק ספיקת אוויר בלבד, אין לו שום קשר לתערובת דלק! איך הוא בודק אחוז דלק אם לא עובר שם בכלל דלק? חיישני למדה בודקים תערובת דלק.

 

אתה נטול מושג בסיסי בחיישני רכב, לא מבין איך אתה עוד מתקן אחרים וכותב בביטחון כ"כ הרבה שטויות ומטעה אנשים שלא מבינים עד כמה אתה בור. אם אתחיל לתקן תשובה תשובה שלך רק בפוסט הזה, לא אצא מפה יומיים.

בתאריך 19.1.2025 בשעה 12:39, zaf כתב:

לא מדויק. אנסה להסביר שוב.

במנוע הזרקה, תערובת אוויר דלק נקבעת על ידי ה ecu שמקבל חיווי משני סנסורים. אחד בסעפת יניקה =חיישן maf  והשני mas .  

לכן צריך לבדוק חיבורים לחיישנים ואת החיישנים עצמם. שוב אין קשר ללחץ הדלק אלא לטיב התערובת.

תראה כאן -

 

 

תערובת אוויר דלק נקבעת עפ"י מפות דלק שנקבעו מראש במחשב עם תיקונים קלים של המחשב בהתבסס על קריאה בלייב  של החיישנים. אם זה יהיה שונה מאוד ממה שנקבע לו תידלק נורה. החיישן היותר משמעותי בתערובת אוויר דלק זה החיישן למדה בכלל שיושב על האגזוז ובהתאם לגזים הנפלטים המחשב עושה תיקונים לתערובת אוויר דלק. באמת שאין לך מושג, וחבל שאתה מטעה אנשים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי, לא צריך לחזור על זה כמה פעמים 😜

ושוב, אני שייך לדור הקרבורטורים.

תמיד שמח ללמוד ולהתעדכן.  

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, zaf כתב:

הבנתי, לא צריך לחזור על זה כמה פעמים 😜

ושוב, אני שייך לדור הקרבורטורים.

תמיד שמח ללמוד ולהתעדכן.  

 

נתקעה לי התגובה בטלפון ולחצתי כמה פעמים על המשך. אפשר לו שזה הפך לקצת יותר מתמשך ממה שרציתי 🙂.

 

דרך אגב גם אני שייך לדור הקרבורטורים, וקשה לי לספור כמה פימים הם ישבו אצלי בחומצה מפורקים. אבל השתדרגתי עם המכוניות.  ברכב הראשון התחלתי בקטן, סט של קרבורטורים וובר 40 של אלפא רומיאו

עריכה אחרונה על ידי נירו72
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משווה ומעלה - מחליף לסט של dellorto    שלמעשה למרבית ההפתעה במקור יועדו לאופנוע והתאימו במדויק לג׳וליה. 😉

 

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, zaf כתב:

משווה ומעלה - מחליף לסט של dellorto    שלמעשה למרבית ההפתעה במקור יועדו לאופנוע והתאימו במדויק לג׳וליה. 😉

 

 

 

אז אתה מהמיוחסים והמפונקים עם דלורטו 😉, אני מפשוטי העם, האלו שלפני כל נסיעה ולאחריה מכוונים מחדש את הקרבורטורים.

 

יש לי אחלה זכרונות מהג'וליה של חבר בדרך לאילת, לא היה צריך מזגן, הגיע לי אוויר לרגליים ישר מהריצפה יחד עם סאונד מוגבר מהמנוע, מי היה צריך רדיו

עריכה אחרונה על ידי נירו72
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, zaf כתב:

משווה ומעלה - מחליף לסט של dellorto    שלמעשה למרבית ההפתעה במקור יועדו לאופנוע והתאימו במדויק לג׳וליה. 😉

 

 

@zaf לך תסביר להם איך מאזנים 4 קרבורטורים נפרדים במכונית מרוץ group B באשקלון..

לפני 7 שעות, נירו72 כתב:

 

@נירו72 מהפקולטה להנדסה מכאנית?..

עריכה אחרונה על ידי BassDriver
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, tribel כתב:

פרפר המצערת הוא שקובע אתה כמות אוויר שתיכנס לסעפת היניקה ומשם אל תאיי השרפה.

(האמור למנוע בנזין)

 

זה היה נכון לימיי הקרבורטורים. כיום מחשב הרכב קובע כמה אוויר ייכנס בהתאם למפות שבו ולנתונים משאר החיישנים שנותנים לו נתונים מכניסת האוויר, לחיצה על הדוושה, ועד הגזים שנפלטים לאגזוז. כנ"ל לגביי דלק, או קידום ואיחור הצתה.

 

בימינו כל חיישן שנותן פרמטרים שגויים יכול לשבש את המנוע. יש שעשו זאת לחיוב ותכננו  מערכת שיפור למנוע שבנויה על התחברות לחיישנים וזיוף פרמטרים למחשב בכדי שיעלה הספק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, נירו72 כתב:

תערובת אוויר דלק נקבעת עפ"י מפות דלק שנקבעו מראש במחשב עם תיקונים קלים של המחשב בהתבסס על קריאה בלייב  של החיישנים. אם זה יהיה שונה מאוד ממה שנקבע לו תידלק נורה. החיישן היותר משמעותי בתערובת אוויר דלק זה החיישן למדה בכלל שיושב על האגזוז ובהתאם לגזים הנפלטים המחשב עושה תיקונים לתערובת אוויר דלק. באמת שאין לך מושג, וחבל שאתה מטעה אנשים.

 

לפני 10 שעות, נירו72 כתב:

 

איך בכל פוסט אתה מופיע, כותב שטויות בביטחון ועוד מתקן אותי כשפעם אחרי פעם מוכיח לך שאתה טועה. אתה פשוט מתיש. קודם כל להערכתי יש לו map שזה *אחרי המצערת* ונמצא בסעפת היניקה. 

 

 בעומס נמוך על המנוע, האוויר נכנס בדרך  מוארכת, ובעומס גבוה  בדרך קצרה של הסעפת. מצב הפעולה משתנה על ידי המחשב של המנוע באמצעות סולנואיד השולט על השסתום ובכך מכוון את האוויר לאורך מסלול קצר או ארוך.

סעפת היניקה באורך המשתנה מבוססת על השפעת הגברת התהודה ומספקת הזרקה אינטנסיבית של אוויר לתא הבעירה.

 

מעט אוויר נשאר בסעפת לאחר סגירת שסתומי היניקה. התנודה של שארית האוויר בסעפת היא פרופורציונלית לאורך סעפת היניקה ולמהירות המנוע. כאשר הרעידות מגיעות לתהודה, נוצר לחץ גבוה. אוויר דחוס מסופק כאשר שסתום היניקה נפתח.

 

כאשר יש בעיה כמו סולנואיד תקול  מגיע אוויר דחוס לצילינדרים שאינו תואם את מפות הדלק וההצתה, וכשזה קורה כשדלק על מינימום בסל"ד סרק, זה גורם לתערובת עניה.

 

חיישן maf יושב על הכניסת אוויר על בית הפילטר אוויר ובודק ספיקת אוויר בלבד, אין לו שום קשר לתערובת דלק! איך הוא בודק אחוז דלק אם לא עובר שם בכלל דלק? חיישני למדה בודקים תערובת דלק.

 

אתה נטול מושג בסיסי בחיישני רכב, לא מבין איך אתה עוד מתקן אחרים וכותב בביטחון כ"כ הרבה שטויות ומטעה אנשים שלא מבינים עד כמה אתה בור. אם אתחיל לתקן תשובה תשובה שלך רק בפוסט הזה, לא אצא מפה יומיים.

 

תערובת אוויר דלק נקבעת עפ"י מפות דלק שנקבעו מראש במחשב עם תיקונים קלים של המחשב בהתבסס על קריאה בלייב  של החיישנים. אם זה יהיה שונה מאוד ממה שנקבע לו תידלק נורה. החיישן היותר משמעותי בתערובת אוויר דלק זה החיישן למדה בכלל שיושב על האגזוז ובהתאם לגזים הנפלטים המחשב עושה תיקונים לתערובת אוויר דלק. באמת שאין לך מושג, וחבל שאתה מטעה אנשים.

 

 

 

כדאי שתעשה קצת שיעורי בית במקום להעתיק תשובה מצ'אט GPT.

חישן MAF משפיע הרבה יותר על תערבות הדלק מאשר חיישן חמצן, החיישן חמצן מתקן סטיות קלות במדידות של כל החיישנים יחד הקשורים לתערובת כדי להגיע לאחוז דיוק גבוה.

אם תנתק חיישן חמצן לצורך העניין המנוע יניע והתערובת תהיה לא תקינה אך קרובה לתערובת נכונה, מנגד אם תנתק חיישן MAF או MAP המנוע כלל לא יניע או יזייף קשות וזאת משום שהתערובת רחוקה מאוד מלהיות נכונה.

קצת כבוד לאחרים לא יזיק.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, tribel כתב:

 

אני מבין ששלח אותך טריבל להציל כבודו המועט שעוד נשאר לו, ואתה מתחרה בו בידע הרב. והתותח ששלפת זה, איזה חיישן מנתקים ומשפיע יותר על התערובת  כי הרכב לא מניע. זה ברמת גנון. אפילו עם בני 5 ניתן לנהל דיון יותר רציני. אז פיוז של משאבת דלק, אימובילייזר או של מחשב רכב משפיע  יותר כי הרכב לא מניע. ניצחתי. מרגיש בכיתה מיוחדת 🫣.
 

 

עריכה אחרונה על ידי נירו72
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, ba323f כתב:

 

 

כדאי שתעשה קצת שיעורי בית במקום להעתיק תשובה מצ'אט GPT.

חישן MAF משפיע הרבה יותר על תערבות הדלק מאשר חיישן חמצן, החיישן חמצן מתקן סטיות קלות במדידות של כל החיישנים יחד הקשורים לתערובת כדי להגיע לאחוז דיוק גבוה.

אם תנתק חיישן חמצן לצורך העניין המנוע יניע והתערובת תהיה לא תקינה אך קרובה לתערובת נכונה, מנגד אם תנתק חיישן MAF או MAP המנוע כלל לא יניע או יזייף קשות וזאת משום שהתערובת רחוקה מאוד מלהיות נכונה.

קצת כבוד לאחרים לא יזיק.

 

Maf = mass air flow.

חיישן מסת אוויר לא מודד דלק רק את כמות האוויר הנכנסת. ולא משנה כמה ינסו לשכתב את העובדות. את התערובת מחשב הרכב מבצע. לומר שבגלל שהוא מנותק הרכב לא מניע וזה מוכיח טענה  זה בדיוק כמו הפיוז של משאבת הדלק. זה לא רציני.

 

ברכב ממוחשב יש מיליון פרמטרים שמשפיעים על המנוע, ואם היה קל ללמוד אותם ולהבין או לאבחן על מחשב,  לא היה אף מכונאי שמתחיל להחליף חלקים סתם, או יבואנים גדולים של רכבי יוקרה שמחליפים חצי רכב עד שעולים על תקלה. תקלת maf גם תדליק מנורה מיד, הרכב יקרטע, וגם על סקאנר קל לזהות. לא קשורה לתקלה של פותח הדיון. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר להתנצחות כאן. מעניין מי מהעונים עוסק בדיאגנוסטיקה של תקלות ברכב בפועל.

אני כותב מנסיוני , אמנם על בסיס טכנולוגיה ותיקה (קרבורציה) אבל התופעה שפות״ש מתאר מציגה למעשה ״תערובת עניה״ , כלאמר מחוץ לטווח המפות של ה ecu . ולכן השאלה היא, היכן לחפש את הגורם ובוודאי שלא במה שקשור לניצוץ (פלגים) .

  • רעיון טוב! 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, נירו72 כתב:

 

Maf = mass air flow.

חיישן מסת אוויר לא מודד דלק רק את כמות האוויר הנכנסת. ולא משנה כמה ינסו לשכתב את העובדות. את התערובת מחשב הרכב מבצע. לומר שבגלל שהוא מנותק הרכב לא מניע וזה מוכיח טענה  זה בדיוק כמו הפיוז של משאבת הדלק. זה לא רציני.

 

ברכב ממוחשב יש מיליון פרמטרים שמשפיעים על המנוע, ואם היה קל ללמוד אותם ולהבין או לאבחן על מחשב,  לא היה אף מכונאי שמתחיל להחליף חלקים סתם, או יבואנים גדולים של רכבי יוקרה שמחליפים חצי רכב עד שעולים על תקלה. תקלת maf גם תדליק מנורה מיד, הרכב יקרטע, וגם על סקאנר קל לזהות. לא קשורה לתקלה של פותח הדיון. 

 

 

אף אחד לא שלח אותי ואינני מכיר אותו אישית.

לפי ספיקת האוויר תערובת הדלק מחושבת.

זה כמו שתטען שהמזרקים הם קובעים את התערובת כי רק להם יש קשר ישיר להזרקת הדלק.

בקיצור מערכות הזרקה לא לומדים ביום אחד בוודאי שלא עם צ'אט gpt, הניסיון שלי עם מערכות הזרקה מוכח וזה התחום עיסוק שלי ואין לי כל עניין להמשיך ולהתנגח עם חובבן קשקשן מקובע.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, ba323f כתב:

אף אחד לא שלח אותי ואינני מכיר אותו אישית.

לפי ספיקת האוויר תערובת הדלק מחושבת.

זה כמו שתטען שהמזרקים הם קובעים את התערובת כי רק להם יש קשר ישיר להזרקת הדלק.

בקיצור מערכות הזרקה לא לומדים ביום אחד בוודאי שלא עם צ'אט gpt, הניסיון שלי עם מערכות הזרקה מוכח וזה התחום עיסוק שלי ואין לי כל עניין להמשיך ולהתנגח עם חובבן קשקשן מקובע.

 

קשה  להבין מאין ונאמר בעדינות, "היחס" של חלק ממבקשי פתרון לתקלה ואחרים שחושבים עצמם לברי סמכא בתחום, לשפוך  תגובות לא מכבדות כלפי אלה שרוצים לעזור ולתרום ידע רב ועיניני שצברו לאורך שנים. הזוי לגמרי.

עריכה אחרונה על ידי ד ו ד
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

חבל. היה יכול להיות מעניין להקשיב לבעלי ניסיון, במקום זה הלכתם לשירותים עם סרגל קליבר.

ננעל.

  • רעיון טוב! 2

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...