Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב נכבה ספוראדית ולפעמים לא מניע


mycar2

פוסטים מומלצים

שלום,

 

הרכב הוא יונדאי I35 שנת 2012. הרכב מטופל ושמור ועד היום עם אפס תקלות ואפס טיפולים מיוחדים. 

הרכב נכבה בצורה ספוראדית. לפני שהוא נכבה, הוא רועד כמה שניות ונכבה.

הרכב כבה ספוראדית 4 פעמים. בכל הפעמים הוא נכבה שהוא בטורים נמוכים (עצירה במעבר חציה או באמצע חניה).

לפני כמה ימים, הרכב נכבה כמה שניות לאחר ההנעה שהוא עדיין ב parking לראשונה. לאחר שזה קרה, לא הצלחתי להניע ורק אחרי מספר ניסיונות הנעה, הרכב הצליח להניע בסוף.

 

פרטים:

  • נורת המנוע לא נדלקת.
  • הוחלף חיישן קרנק, לא עזר
  • היום הייתי במוסך, המוסכניק בדק תקלות במחשב ולא מצא שום דבר.

 

במסגרת הביקור במוסך היום:

  • הוחלפו פלאגים - כולי תקווה שאולי הם חלק מהסיבה שהרכב נכבה.
  • לאחר ההחלפה של הפלאגים, הרכב לא הצליח להניע. הפעם, אחרי מעל 10 ניסיונות הנעה, הוא עדיין לא הצליח להניע. 
    • בעל המוסך חשב שמדובר בבעיה של חיישן קרנק, אך ראינו שלאחר החלפה ובדיקה, הרכב עדיין לא מניע.
    • לאחר מכן, הוא התיז קצת דלק למצערת, והרכב ישר הניע.
  • בעקבות בעיית ההנעה, בדקנו את לחץ הדלק בהנעה וכ-20 דקות לאחר מכן, והכל היה תקין. 

 

כלומר, הבעיה העיקרית הייתה שהרכב נכבה בצורה ספוראדית והיום, מסתבר שאולי הצטרפה בעיה חדשה של הרכב לא מניע בצורה ספוראדית.

לבעל המוסך די נגמרו הרעיונות ויצאתי מהמוסך בלי פתרון של ממש, מלבד החלפה של פלאגים (שכולי תקווה שאולי הם חלק מהסיבה שהרכב נכבה) ובדיקת מערכת לחץ דלק (שאמור לשלול בעיות בפילטר ובמשאבה).

 

הבעיות האלו מלוות אותי בערך חודש ובחודש הזה אני נוסע כל כמה ימים בתוך השכונה בשביל שהרכב לא יעמוד.

חלק מהנסיעות ממש חלקות ומדי פעם, אני נתקל במנוע שנכבה שאני בטורים נמוכים.

 

האם יש למישהו רעיון מה יכולה להיות הבעיה שלי?

 

תודה רבה!

 

 

עריכה אחרונה על ידי mycar2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המוסכניק הציע לנקות את המצערת לאחר החלפת הפלאגים אבל הרכב לא הניע, ופתאום בעיית ההנעה הפכה להיות הבעיה הראשית.

מניח שהמוסכניק היה דוחף לניקוי מצערת אם היה חושב ששם הבעיה, הרי הוא זה שהשפריץ דלק למצערת לטובת ההנעה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחליף מוסכניק .😜 מה הוא מחפש בפלגים , ועוד בכולם?

להצתה צריך ניצוץ (ככל הנראה יש) ותערובת נכונה של דלק ואוויר. 

 

התופעה היא של תערובת דלק עניה, כלאמר יותר מדי אוויר, ולכן שמוסיפים דלק היחס משתפר לטובה והרכב מניע.

אז תתחיל (המכונאי) לחפש למה אין תערובת אוויר/דלק נכונה. הבעיה באוויר ולא בדלק, לפחות לפי שמה שאתה כותב, לחץ המשאבה מספק גם בסרק וגם בהמשך, 

הרב ותיק אז חפש צינור גומי יבש/פגום/פצוע שממנו נכנס יותר מדי אוויר.

 

 

 

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, zaf כתב:

תחליף מוסכניק .😜 מה הוא מחפש בפלגים , ועוד בכולם?

להצתה צריך ניצוץ (ככל הנראה יש) ותערובת נכונה של דלק ואוויר. 

 

התופעה היא של תערובת דלק עניה, כלאמר יותר מדי אוויר, ולכן שמוסיפים דלק היחס משתפר לטובה והרכב מניע.

אז תתחיל (המכונאי) לחפש למה אין תערובת אוויר/דלק נכונה. הבעיה באוויר ולא בדלק, לפחות לפי שמה שאתה כותב, לחץ המשאבה מספק גם בסרק וגם בהמשך, 

הרב ותיק אז חפש צינור גומי יבש/פגום/פצוע שממנו נכנס יותר מדי אוויר.

 

 

 

 

 

אהבתי את הניתוח שלך.

אני מרגיש שבעיה קטנה גורמת לכל הבעיה הזו.

 

יכול להיות שגם תעבורת עם יותר מדי אוויר מכבה לי הרכב, נכון?

יודע להגיד איך האוויר מגיע לתעבורת? אני מניח שהוא מגיע דרך הפילטר אוויר למצערת ושם לתעבורת, נכון? האם יש משאבה ששואבת את האוויר הזה?

האם אני יכול לבצע בדיקה בעצמי?

 

 

עריכה אחרונה על ידי mycar2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, ba323f כתב:

הייתי מציע להחליף את הדלק, יתכן וקיים במיכל דלק מהול.

גם לי זה עבר בראש. הייתי על בערך רבע מיכל דלק ובכל החודש הזה, לא תדלקתי.

היום תדלקתי 15 ליטרים של דלק למקרה שבאמת נפלתי על דלק לא איכותי.

 

תודה רבה לכולם על התשובות. אתם ממש עוזרים לי!

אני אשמח לשמוע על עוד עצות אם יש לכם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, mycar2 כתב:

יודע להגיד איך האוויר מגיע לתעבורת? אני מניח שהוא מגיע דרך הפילטר אוויר למצערת ושם לתעבורת, נכון? האם יש משאבה ששואבת את האוויר הזה?

אין משאבת אוויר... מה שגורם בעצם לאויר להכנס זה התת לחץ שנובע מעצם תזוזת הבוכנות.

האויר אכן עובר מהסביבה, דרך הפילטר, למצערת ומשם ישר לסעפת יניקה.

 

שים לב שיש גם מערכת ואקום ובריחה של ואקום גם יכולה לגרום לבעיות... חפש בצינורות ואקום חיבורים רופפים, סדקים, חורים וכו'.

ניקוי מצערת מומלץ מידי פעם בלי קשר, זה גם די פשוט וקל יחסית לבצע לבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, zaf כתב:

תחליף מוסכניק .😜 מה הוא מחפש בפלגים , ועוד בכולם?

להצתה צריך ניצוץ (ככל הנראה יש) ותערובת נכונה של דלק ואוויר. 

 

התופעה היא של תערובת דלק עניה, כלאמר יותר מדי אוויר, ולכן שמוסיפים דלק היחס משתפר לטובה והרכב מניע.

אז תתחיל (המכונאי) לחפש למה אין תערובת אוויר/דלק נכונה. הבעיה באוויר ולא בדלק, לפחות לפי שמה שאתה כותב, לחץ המשאבה מספק גם בסרק וגם בהמשך, 

הרב ותיק אז חפש צינור גומי יבש/פגום/פצוע שממנו נכנס יותר מדי אוויר.

מה הקשר ליותר מידי אוויר שנכנס?

הבעיה בזה שלא מגיע דלק לשרפה - הספריי הוא תחליף לדלק.

לחץ המשאבה לא תקין (בסרק העומס על המשאבה מתגבר) או שהבעיה היא ברמת המזרקים - חיווי  \ תפקוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, ba323f כתב:

הייתי מציע להחליף את הדלק, יתכן וקיים במיכל דלק מהול.

זה אכן השלב הקל והראשון שצריך לעשות.

 

לאחר מכן, לבדוק לאורך זמן מה קורה עם לחץ הדלק (20 דקות לא תמיד מספיק). ייתכן ומגע רופף בדרך למשאבה גורם לבעיות (מגע, ממסר, תקע...כל דבר אפשרי) או שהמשאבה עצמה בדרך לעולם הבא (נתפסת באופן אקראי).


@mycar2האם יש קשר למיכל מלא\חצי\ריק או שזה קורה בכל המצבים ?

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, tribel כתב:

מה הקשר ליותר מדי אוויר נכנס?

הבעיה בזה שלא מגיע דלק לשריפה - הספריי הוא תחליף לדלק.

לחץ המשאבה לא תקין (בסרק העומס על המשאבה מתגבר) או שהבעיה היא ברמת המזרקים - חיווי  \ תפקוד.

אנסה להסביר. (אני שייך לדור הקרבורטורים 😜 נתקלתי בלא מעט תופעות הקשורות לתערובת)

 

לא מכיר תקלה שבה כל הפלגים לא תקינים (המנוע יכול לעבוד גם על 3 צילינדרים) או כל המזרקים. הוספת הדלק ״מאזנת״ את יחס אוויר דלק. כי התערובת דלילה מידי עקב כניסת יותר מידי אויר.  לא כי לא מגיע מספיק דלק. 

ברכב ישן הסבירות שצינורית גומי סדוקה/יבשה קרועה גבוהה מאשר משאבה תקולה , לכן אני הייתי מחפש קודם כל את זה. 

 

 

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, tribel כתב:

מה הקשר ליותר מידי אוויר שנכנס?

הבעיה בזה שלא מגיע דלק לשרפה - הספריי הוא תחליף לדלק.

לחץ המשאבה לא תקין (בסרק העומס על המשאבה מתגבר) או שהבעיה היא ברמת המזרקים - חיווי  \ תפקוד.

בדקנו את המשאבה. יצא לחץ של 45 PSI בהנעה. לאחר מכן, מד הלחץ הושאר בערך 20-30 דקות וירד והתייצב על 40 PSI.

בנוגע למזרקים, שאלתי את המוסכניק והוא אמר שהבעיה לא שם, אבל הוא לא ביצע בדיקה.

 

לגבי הדלק - מאז הפעם הראשונה שנכבה לי הרכב, לא תדלקתי. הייתי מתחת לרבע מיכל ונסעתי איתו.

יתכן שהגעתי לרף נמוך של דלק או שהתדלוק האחרון היה עם דלק רע, למרות שאני מתדלק באותה התחנה כבר שנים ובחיפוש באינטרנט לא מצאתי כלום.

 

למה לדעתך זה מופרך שהבעיה תהיה בעודף אויר שנכנס?

לפני 10 שעות, איציק נ. כתב:

זה אכן השלב הקל והראשון שצריך לעשות.

 

לאחר מכן, לבדוק לאורך זמן מה קורה עם לחץ הדלק (20 דקות לא תמיד מספיק). ייתכן ומגע רופף בדרך למשאבה גורם לבעיות (מגע, ממסר, תקע...כל דבר אפשרי) או שהמשאבה עצמה בדרך לעולם הבא (נתפסת באופן אקראי).


@mycar2האם יש קשר למיכל מלא\חצי\ריק או שזה קורה בכל המצבים ?

האמת שמאז שזה קרה לי, הפסקתי לנסוע ברכב בצורה שוטפת. רק סיבובים בשכונה.

הייתי בערך על רבע מיכל כשזה קרה וביום שנסעתי למוסך, הייתי על פחות מזה.

לאחר שסיימתי אצל המוסכניק, תדלקתי 15 ליטרים ואראה איך הרכב מתנהג איתם.

 

עריכה אחרונה על ידי mycar2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, mycar2 כתב:

בדקנו את המשאבה. יצא לחץ של 45 PSI בהנעה. לאחר מכן, מד הלחץ הושאר בערך 20-30 דקות וירד והתייצב על 40 PSI.

בנוגע למזרקים, שאלתי את המוסכניק והוא אמר שהבעיה לא שם, אבל הוא לא ביצע בדיקה.

 

לגבי הדלק - מאז הפעם הראשונה שנכבה לי הרכב, לא תדלקתי. הייתי מתחת לרבע מיכל ונסעתי איתו.

יתכן שהגעתי לרף נמוך של דלק או שהתדלוק האחרון היה עם דלק רע, למרות שאני מתדלק באותה התחנה כבר שנים ובחיפוש באינטרנט לא מצאתי כלום.

 

למה לדעתך זה מופרך שהבעיה תהיה בעודף אויר שנכנס?

מהסיבה שבמנוע גדול עם הזרקת דלק זה כיוון לא הגיוני.

אם היה מדובר במנוע 50 סמ"ק דו פעימתי עם קרבורטור זה היה אפשרי.

 

הספריי הוא תחליף לדלק, מנוע שנדלק רק בעזרת ספריי מעיד על שהמנוע לא מקבל דלק.

הדרך הפשוטה לוודא אם מגיע דלק למנוע או לא זה להוציא את אחד המצתים אחרי מספר סטרטרים.

על הקצה הפנימי של מצת צריך להופיע סימני דלק נוזלי ואם הפלאג יוצא ייבש זה סימן שלא מגיע אליו דלק.

 

אם המשאבה תקינה (דרך איפה נמדד הלחץ?) תמשיך למזרקים.

יתכן שיש בעיה במעגל של המזרקים והם לא מקבלים חיווי להיפתח.

כל המזרקים ניזונים מאותו מעגל.

לפני 11 שעות, zaf כתב:

אנסה להסביר. (אני שייך לדור הקרבורטורים 😜 נתקלתי בלא מעט תופעות הקשורות לתערובת)

 

לא מכיר תקלה שבה כל הפלגים לא תקינים (המנוע יכול לעבוד גם על 3 צילינדרים) או כל המזרקים. הוספת הדלק ״מאזנת״ את יחס אוויר דלק. כי התערובת דלילה מידי עקב כניסת יותר מידי אויר.  לא כי לא מגיע מספיק דלק. 

ברכב ישן הסבירות שצינורית גומי סדוקה/יבשה קרועה גבוהה מאשר משאבה תקולה , לכן אני הייתי מחפש קודם כל את זה. 

הכבוד של דור הקרבורטורים מונח במקומו חלילה לא נכתב מתוך זלזול.

זה מצב לא סביר שבגלל דליפת אוויר לא יגיע מספיק דלק לתנאי סף של בעירה - לא שייך. מדובר במנוע גדול עם הזרקת דלק.

צינורות סדוקים לא גורמים למצב שתיארת.

 

הפלאגים אצלו תקינים מהסיבה שעם ספריי זה כן נדלק, משמע שהבעיה היא במשאבה או במזרקים.

הם לא תקולים, פשוט לא מקבלים חיווי.

כנראה.

 

עריכה אחרונה על ידי tribel
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, tribel כתב:

מהסיבה שבמנוע גדול עם הזרקת דלק זה כיוון לא הגיוני.

אם היה מדובר במנוע 50 סמ"ק דו פעימתי עם קרבורטור זה היה אפשרי.

 

הספריי הוא תחליף לדלק, מנוע שנדלק רק בעזרת ספריי מעיד על שהמנוע לא מקבל דלק.

הדרך הפשוטה לוודא אם מגיע דלק למנוע או לא זה להוציא את אחד המצתים אחרי מספר סטרטרים.

על הקצה הפנימי של מצת צריך להופיע סימני דלק נוזלי ואם הפלאג יוצא ייבש זה סימן שלא מגיע אליו דלק.

 

אם המשאבה תקינה (דרך איפה נמדד הלחץ?) תמשיך למזרקים.

יתכן שיש בעיה במעגל של המזרקים והם לא מקבלים חיווי להיפתח.

כל המזרקים ניזונים מאותו מעגל.

הכבוד של דור הקרבורטורים מונח במקומו חלילה לא נכתב מתוך זלזול.

זה מצב לא סביר שבגלל דליפת אוויר לא יגיע מספיק דלק לתנאי סף של בעירה - לא שייך. מדובר במנוע גדול עם הזרקת דלק.

צינורות סדוקים לא גורמים למצב שתיארת.

 

הפלאגים אצלו תקינים מהסיבה שעם ספריי זה כן נדלק, משמע שהבעיה היא במשאבה או במזרקים.

הם לא תקולים, פשוט לא מקבלים חיווי.

כנראה.

 

 

משאבת הדלק ברכב שלי ממקומת במיכל הדלק, שממוקם מתחת לכסאות הרכב. שם גם מדדו את הלחץ.

גם אני שאלתי האם יש מצב שהמנגנון שמוביל את הדלק מהמשאבה לכיוון המנוע אולי חווה כשל? והמוסכניק אמר שלא אבל לא בוצעה בדיקה.

 

אני לא מומחה גדול לרכבים, אבל רוצה לנסות לאתגר את עניין הדלק שוב פעם.

ניסיתי להניע את הרכב בין 10 ל 20 פעמים בטווח זמן של שעה. הרכב לא הניע.

המוסכניק לקח תרסיס דלק שהיה לו והשפריץ בדיוק שפריץ אחד למצערת, ביקש להניע וישר הרכב הניע.

נניח וזו הייתה בעיה במערכת הדלק, איך שניה לאחר שהרכב נדלק, הוא לא נכבה כתוצאה מחוסר אספקה של דלק? 

אני מבין שיכולה להיות תקלה ספוראדית במשאבת הדלק, אבל הייתי מצפה שספציפית בסיטאוציה שהיינו, שהמנוע לא הניע שעה שלמה ופתאום אחרי השפריץ הוא כן הניע, שאם הבעיה הייתה במשאבת הדלק, הרכב היה נכבה כמה שניות לאחר ההנעה.

 

בנוגע לטענה של מעגל של המזרקים מול חיווי המפתח, מה אפשר לעשות בכדי לבדוק את הדבר הזה? ואני מזכיר, בעיית ההנעה היא בעיה חדשה. הבעיה המקורית היא שהרכב נכבה בצורה ספוראדית ואני מעריך ששתי הבעיות קשורות אחד בשניה. גם המוסכניק חשב שמדובר בקודן תקול ובחיישן קרנק תקול, אבל ראינו שלא.

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון עם בעיה זהה ברכב אחר, הרכב היה נכבה תוך כדי נסיעה במהירויות שונות. לאחר בדיקת כל הרשימה המוזכרת אצלך ואף מעבר לכך, איבחנו במוסך שמיכל הדלק קיבל מכה חזקה בדיוק במקום החיבור לצינורות למנוע והמכה גרמה לקשיים ביציאת הדלק מפיית המיכל. לאחר החלפת מיכל הדלק הבעיה חלפה כלא הייתה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...