Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתי להחליף פלאגים ופילטר דלק, פיז'ו 108


yama
מעבר לפיתרון נפתר ע"י chrono,

פוסטים מומלצים

יש לי פיג'ו 108 שמתקרבת ל100 אלף ק"מ, במוסכים מורשים המליצו לי להחליף את הפלאגים כבר ב70K אבל האוטו נוסע בסדר וגם אני יודע שיש לי פלאגים אירידיום ואני קורא בחו"ל שמוסכניקים אומרים שפלאגים מאירידיום יכולים להחזיק גם עד ל100-120 אלף ק"מ.

אז השאלה שלי אם זה יהיה בסדר לחכות עוד ולהחליף יותר קרוב ל110K או שעדיף כבר להחליף עכשיו?

יש טעם לבקש בטיפול הקרוב לבדוק מה מצב הפלאגים ולפי זה להחליט?

 

ועוד שאלה, ב70K גם המליצו להחליף פילטר דלק אבל גם עליו קראתי באינטרנט שאין טעם להחליף עד 100-120K.

אני מתדלק תמיד בחצי מיכל, יש טעם בכלל להחליף את זה עכשיו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה באמת הולך לבקש המלצות ללכת נגד הוראות יצרן בתחזוקה שוטפת?

ברור לך שזה תלוי התנהגות נהג כביש מזג אוויר וכו' ?

לחסוך כמה מאות שקלים כדי לפגום במנוע? או להיתקע ולהזמין גרר?

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאין לך @arik100ועל בסיס מה אתה קובע שפות"ה חושב שלא לטפל על פי המלצות יצרן, בס"ה הציעו לו ולא טענו כי צריך עלפי הנחית היצרן לבצע החלפה, עלה הבחור לפורום והעלה כאן שאלה נכונה ובמקומה.

אל תטיל פחדים,  יש ברכב עוד 1000 סיבות להתקע הרבה לפני שפלג או מסנן ישבקו. נכון ובדוק שמוסכים אוהבים להחליף רכיבים כמו פלגים , מסנן אוויר  מנוע לעיתים בתכיפות גבוהה משמעותית מטבלת הטיפולים של הרכב , כי זו המלצתם וקשה שלא לחשוב על  הסיבה לכך.

מציע להכיר לפני כל טיפול שגרתי את דרישות היצרן ולבדוק אם אין חריגות מהנדרש בטענות שווא כמו מזג אוויר חם  וכ'ו ולא נשכח את נוזל ניקוי מזרקים המומלץ בכל הזדמנות שמושחל לחשבון.

זו דעתי , מבוססת על נסיון ארוך שנים עם לא מעט רכבים.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, yama כתב:

יש טעם לבקש בטיפול הקרוב לבדוק מה מצב הפלאגים ולפי זה להחליט?

 

עברו ותמו הימים שמכונאי רכב היה מפרק את הפלגים מנקה ובודק את מירווח האלקטרודה. אם כבר מפרקים את הפלגים אז מחליפים אותם. 

 

לפני 3 שעות, yama כתב:

אני מתדלק תמיד בחצי מיכל, יש טעם בכלל להחליף את זה עכשיו?

 

מה הקשר בין מילוי חצי מיכל לבין החלפת הפילטר ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, מרק10 כתב:

מה הקשר בין מילוי חצי מיכל לבין החלפת הפילטר ?

קראתי המלצה על למלא כל חצי מיכל כי ככה הלכלוך מהתחתית של המיכל פחות מגיע לפילטר ולמנוע אז משתמע שזה גם אמור לשמור על הפילטר דלק ליותר זמן. 

לפני שעה, topop כתב:

בדוק מה כתוב בלוח הטיפולים של הרכב (נמצא לרוב בספר הרכב) ועל פי זה תפעל. 

לא כתוב כלום בספר רכב לגבי מה מחליפים מתי, אני צריך להתקשר למוסכים מורשים וכל אחד אומר משהו קצת אחר מה שגורם לי לא לבטוח בהם.

וגם ברור שהיצרן והמוסכים ירצו להחליף חלקים מוקדם גם אם לא צריך, ככה הם עושים כסף. 

לפני 38 דקות, מרק10 כתב:

עברו ותמו הימים שמכונאי רכב היה מפרק את הפלגים מנקה ובודק את מירווח האלקטרודה. אם כבר מפרקים את הפלגים אז מחליפים אותם 

למה ככה? זה עולה באיזור ה600 שקל להחליף פלאגים ברכב הזה. זה לא זול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, yama כתב:

וגם ברור שהיצרן והמוסכים ירצו להחליף חלקים מוקדם גם אם לא צריך, ככה הם עושים כסף. 

אפשר להעלות חשדות בקשר למניעים של היצרן, אבל ככה שומרים על הרכב. 

תאמין לי, יותר זול לתחזק רכב בתחזוקת מנע מתחזוקת שבר. 

 

נסה לפנות ליבואן לקבל את שגרת הטיפולים.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, yama כתב:

לא כתוב כלום בספר רכב לגבי מה מחליפים מתי, אני צריך להתקשר למוסכים מורשים וכל אחד אומר משהו קצת אחר מה שגורם לי לא לבטוח בהם.

וגם ברור שהיצרן והמוסכים ירצו להחליף חלקים מוקדם גם אם לא צריך, ככה הם עושים כסף. 

 

תפנה ללובינסקי ישירות (לא לאחד המוסכים שלהם) ותבקש מפרט טיפולים מסודר. לחילופין, אתה יכול להירשם פה: https://public.servicebox.peugeot.com. לאחר הרישום, רוב המידע באתר עולה כסף, אבל מפרט הטיפולים שולחים לך בחינם. אם אתה מסתבך עם הרישום, אתה יכול לשלוח את מס' השלדה של הרכב שלך (VIN), פה או בפרטי, ואני אבדוק לך.

 

לפני 8 שעות, yama כתב:

למה ככה? זה עולה באיזור ה600 שקל להחליף פלאגים ברכב הזה. זה לא זול.

 

כולל עבודה זה מחיר סביר. בכל אופן, אתה יכול להוריד אותו אם תזמין את הפלאגים מחו"ל. שלישיית פלאגים תעלה לך באזור ה-$30 לפני משלוח. ואם תחליט ללמוד להחליף אותם לבד (זה לא כזה מורכב), אז המחיר הכולל להחלפה ייצנח עוד יותר (בוקסה בגודל מתאים מאמאזון עולה הרבה פחות משעת עבודה במוסך). אבל גם אם אתה מוותר על כל אלה והולך לשלם למוסך 600 ש"ח - זה לא כזה נורא, כי זה משהו שמבצעים לעתים רחוקות.

 

בכל אופן לשאלתך לגבי האם צריך להחליף את הפלאגים או לא - זה נכון שאומרים שהם מחזיקים 100,000 ק"מ. יחד עם זאת, המלצת היצרנים להחלפת פלאגים כאלה משתנה בין יצרן ליצרן - במאזדה אצלי אומרים 100,000 ק"מ, וברנו אומרים 60,000 ק"מ. יתרה מכך, בהוראות הרשמיות של מאזדה ממליצים להחליף לפי קילומטרז' (שאגב משתנה לפי האזור בעולם), אבל ספציפית בישראל הם ממליצים להחליף כעבור 3 שנים גם אם לא עברו 100,000 ק"מ.

 

בשורה התחתונה - תברר את מפרט הטיפולים הרשמי אצל לובינסקי, ותפעל לפי מה שכתוב שם.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ציינת באיזה מנוע מדובר (1 ליטר או 1.2).

ככל ומדובר על 1.2, לפי הנחיות יצרן יש להחליף פלאגים כל 45,000 ק"מ או 4 שנים, כמובן לפי המוקדם.

 

מחיפוש זריז ברשת, נראה שביחס למנוע 1.0 זה כל 3 שנים או 60,000 ק"מ. אבל לא ראיתי מסמך רשמי של היצרן.

 

 

 

 

 

Screenshot_2024-08-15-10-03-28-71_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f.jpg

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.8.2024 בשעה 09:16, chrono כתב:

 

תפנה ללובינסקי ישירות (לא לאחד המוסכים שלהם) ותבקש מפרט טיפולים מסודר. לחילופין, אתה יכול להירשם פה: https://public.servicebox.peugeot.com. לאחר הרישום, רוב המידע באתר עולה כסף, אבל מפרט הטיפולים שולחים לך בחינם. אם אתה מסתבך עם הרישום, אתה יכול לשלוח את מס' השלדה של הרכב שלך (VIN), פה או בפרטי, ואני אבדוק לך.

 

 

כולל עבודה זה מחיר סביר. בכל אופן, אתה יכול להוריד אותו אם תזמין את הפלאגים מחו"ל. שלישיית פלאגים תעלה לך באזור ה-$30 לפני משלוח. ואם תחליט ללמוד להחליף אותם לבד (זה לא כזה מורכב), אז המחיר הכולל להחלפה ייצנח עוד יותר (בוקסה בגודל מתאים מאמאזון עולה הרבה פחות משעת עבודה במוסך). אבל גם אם אתה מוותר על כל אלה והולך לשלם למוסך 600 ש"ח - זה לא כזה נורא, כי זה משהו שמבצעים לעתים רחוקות.

 

בכל אופן לשאלתך לגבי האם צריך להחליף את הפלאגים או לא - זה נכון שאומרים שהם מחזיקים 100,000 ק"מ. יחד עם זאת, המלצת היצרנים להחלפת פלאגים כאלה משתנה בין יצרן ליצרן - במאזדה אצלי אומרים 100,000 ק"מ, וברנו אומרים 60,000 ק"מ. יתרה מכך, בהוראות הרשמיות של מאזדה ממליצים להחליף לפי קילומטרז' (שאגב משתנה לפי האזור בעולם), אבל ספציפית בישראל הם ממליצים להחליף כעבור 3 שנים גם אם לא עברו 100,000 ק"מ.

 

בשורה התחתונה - תברר את מפרט הטיפולים הרשמי אצל לובינסקי, ותפעל לפי מה שכתוב שם.

שלחתי לך הודעה, לובינסקי לא ממש זמינים. 

חשבתי להחליף בעצמי וזה באמת נראה קל אבל צריך בשביל זה כלים מיוחדים לרכב שאין לי וגם גריז מיוחד שאין. 

 

זה לא מוזר שבמאזדה זה מאה ובצרפתים זה הרבה פחות? כמה שונים פלאגים אירדיום יכולים להיות.

 

בתאריך 15.8.2024 בשעה 10:12, ay115 כתב:

לא ציינת באיזה מנוע מדובר (1 ליטר או 1.2).

ככל ומדובר על 1.2, לפי הנחיות יצרן יש להחליף פלאגים כל 45,000 ק"מ או 4 שנים, כמובן לפי המוקדם.

 

מחיפוש זריז ברשת, נראה שביחס למנוע 1.0 זה כל 3 שנים או 60,000 ק"מ. אבל לא ראיתי מסמך רשמי של היצרן.

 

 

 

 

 

Screenshot_2024-08-15-10-03-28-71_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f.jpg

 

מנוע 1.0.

אני אחליף בטיפול הקרוב. 

מוזר שהאוטו בן 9 עם כמעט 100K ק"מ והוא נוסע בסדר והצריכת דלק זהה לפעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון
לפני 24 דקות, yama כתב:

שלחתי לך הודעה, לובינסקי לא ממש זמינים. 

 

הנה מפרט הטיפולים הרשמי של פיג'ו עבור הרכב שלך (לפי מס' שלדה):

 

Screenshot2024-08-16at12_48_46.thumb.png.1e2b8a90dab24fa98460beda6525f953.png

 

והנה פירוט התנאים הקשים (Arduous):

 

Screenshot2024-08-16at12_48_53.thumb.png.3cd351ecbaac6eb3208fc8d124de3d8b.png

 

מעבר לתנאים כמו נסיעות קצרות וכד' (זה משהו שאתה יכול לענות עליו בעצמך), אני לא יודע האם ישראל נחשבת למדינה עם הרבה אבק או דלק באיכות לא מספקת... לצערי האתר הרשמי של פיג'ו נותן את ההוראות הנ"ל בלי להתייחס למדינה ספציפית.

 

לפני 24 דקות, yama כתב:

חשבתי להחליף בעצמי וזה באמת נראה קל אבל צריך בשביל זה כלים מיוחדים לרכב שאין לי וגם גריז מיוחד שאין. 

 

אתה אכן צריך כלים מיוחדים (צריך בוקסה מגנטית בגודל מתאים כדי להוציא את הפלאגים, מפתח מומנט, וגריז דיאלקטרי). העלות הכוללת שלהם כנראה תסתכם פחות או יותר בסכום שהיית משלם על העבודה במוסך (מחירים מאמאזון של הכלים שהזמנתי: $12 לגריז, $8 לבוקסה, ו-$22 למפתח מומנט; אולי צריך גם $10-15 משלוח, אבל לא מן הנמנע שתמצא כאלה עם משלוח חינם על הזמנה מעל $50). כמובן שצריך עוד קצת כלים כדי לפרק דברים מסביב וכד' - אבל יכול להיות שיש לך כבר ארגז כלים שמכיל את כל מה שנדרש. ואם לא, אז כדאי לרכוש וזה יכול לשמש אותך גם בעתיד. מעבר לכך שתקבל את הכלים ב"חינם" (על חשבון העבודה במוסך שתחסוך), ובעתיד לא תצטרך לרכוש אותם (אלא אם תעבור לרכב עם פלאגים בגודל שונה, אבל תצטרך רק השלמות, כמו בוקסה בגודל מתאים), אתה גם מרוויח את תחושת הסיפוק בכך שעשית את העבודה בעצמך, ואתה גם יודע בדיוק מה נעשה ואיך. כמובן שמנגד ישנם סיכונים - דברים יכולים להשתבש בגלל טעויות שנעשות בעקבות חוסר נסיון (אני מדבר מנסיון אישי ;) ), אבל בגדול, אם עובדים לאט ומסודר, ולומדים מראש עד כמה שאפשר על pitfalls אפשריים, הסיכון יורד. אין פה נכון או לא נכון, כל אחד מחליט עבור עצמו האם הוא מעוניין להיכנס לסיפור הזה של לטפל ברכב לבד, או לא. אני אישית מאוד מרוצה מזה שהתחלתי לעשות את זה, ואני מבסוט גם על הכסף שאני חוסך כתוצאה מכך. אבל ברור לי שיש אנשים שזה לא מתאים להם, וזה ממש לא הופך אותם לפראיירים שמשלמים למוסך.

 

לפני 29 דקות, yama כתב:

זה לא מוזר שבמאזדה זה מאה ובצרפתים זה הרבה פחות? כמה שונים פלאגים אירדיום יכולים להיות.

 

כן, נראה שהטווח גדול. שים לב גם שכשהנסיעה לא בתנאים קשים, ההחלפה המומלצת אצלך היא ב-90,000 ק"מ או כל 6 שנים, שזה מאוד דומה למאזדה. פשוט בתנאים קשים הם ממליצים להחליף הרבה יותר מוקדם - אולי בפיג'ו יודעים משהו שבמאזדה עוד לא עלו עליו 😕

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.8.2024 בשעה 00:56, yama כתב:

קראתי המלצה על למלא כל חצי מיכל כי ככה הלכלוך מהתחתית של המיכל פחות מגיע לפילטר ולמנוע אז משתמע שזה גם אמור לשמור על הפילטר דלק ליותר זמן.

 

עזוב אותך מעצות אחיתופל. מלא מיכל מלא וסע לשלום.

 

בתאריך 15.8.2024 בשעה 00:56, yama כתב:

למה ככה? זה עולה באיזור ה600 שקל להחליף פלאגים ברכב הזה. זה לא זול.

 

מצויין. המוסכניק יפרק את הפלגים לשם בדיקה ולאחר 10 שניות יגיד לך שיש פייח על הפלגים או האלקטרודה נשחקה והמירווח של האלקטרודה גדול מדי או כול דבר אחר. האם יש לך את הידע והכלים לדעת האם המוסכניק מחרטט אותך ?

 

לפני 23 שעות, yama כתב:

חשבתי להחליף בעצמי וזה באמת נראה קל אבל צריך בשביל זה כלים מיוחדים לרכב שאין לי וגם גריז מיוחד שאין. 

 

בעבר היה נהוג למרוח גריז המונע היתפסות של הפלגים בהברזה/הברגה של המנוע או מריחת גריז דיאלקטרי על הגוף הקירמי. היום 

אין שום צורך למרוח גריז במקומות אלה. 

 

בימינו הציפויים המתקדמים של ההברגה מונעים התפתחות קורוזיה בין שתי מתכות שונות וגם מונעים תפיסה של הפלג כתוצאה משינוי טמפ' לכן הפלגים לא נתפסים.

ברוב המקרים קשה לפרק פלגים כאשר מישהו הידק אותם במומנט הרבה יותר גדול מהנדרש. 

 

דרך אגב האם מריחת הגריז כתובה בהנחיות הייצרן או משהו שקראת באינטרנט ?

עריכה אחרונה על ידי מרק10
  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 17.8.2024 בשעה 11:28, מרק10 כתב:

 

עזוב אותך מעצות אחיתופל. מלא מיכל מלא וסע לשלום.

 

דרך אגב האם מריחת הגריז כתובה בהנחיות הייצרן או משהו שקראת באינטרנט ?

 

ראיתי באינטרנט בכללי לא ספציפי לרכב שלי. נראה שזה בטוח לא יזיק בכל מקרה. 

 

ולמה עצת אחיתופל? זה ממש המלצה נפוצה באינטרנט וזה גם נשמע הגיוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, yama כתב:

ולמה עצת אחיתופל? זה ממש המלצה נפוצה באינטרנט וזה גם נשמע הגיוני.

 

כי זה שטויות שמישהו ספק המציא, ספק הביא על בסיס רכב עם בעיה אמיתית של סינון דלק, ומאז אנשים ממשיכים למחזר את זה. אין לדבר הזה שום קשר למציאות. אם באמת הייתה לזה משמעות, היצרנים היו ממליצים לעשות את זה בחוברת ההדרכה. אבל הם לא, ואף אחד לא עושה את זה, ואתה לא שומע על רכבים מתפגרים על ימין ועל שמאל בגלל דלק מזוהם שמגיע למנוע.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, yama כתב:

 

ראיתי באינטרנט בכללי לא ספציפי לרכב שלי. נראה שזה בטוח לא יזיק בכל מקרה. 

 

אין שום צורך וגם ייצרני הפלגים ממש לא ממליצים על מריחת גריז.

אם ייצרן הרכב שלך ממליץ או ייצרן הפלגים ממליץ על מריחת גריז ברכבך אני מוריד את הכובע.

מקור הידע שלי הוא מניסיון של 30 שנה בטיפול ברכבים שלי ושל המשפחה וכמובן אני נעזר אך ורק בספרות אחזקה של הרכב

ולא מסרטונים של הודים ביוטיוב.

 

לפני 6 שעות, yama כתב:

ולמה עצת אחיתופל? זה ממש המלצה נפוצה באינטרנט וזה גם נשמע הגיוני.

 

כתבתי עצות אחיתופל בהקשר של מילוי חצי מיכל דלק. האם שאלתך קשורה לתגובה הזו ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...