Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נתקע בורג בכתף הצמיג (לפני שבוע) אך האוויר לא יורד (יש תמונות)


super-man

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

 

לפני שבוע 26.6 שמעתי בתחילת הנסיעה רעש. עצרתי, התקשרתי לחבר שאני סומך עליו, שהוא גם חבר פורום.

הוא אמר לי לא להוציא. שלא יברח האוויר. לנסוע בזהירות (80 קמ"ש). הנסיעה הייתה כ-25-30 ק"מ.

 

מאז הרכב בחנייה.

בדקתי בכל יום אם הצמיג השתטח - אך הוא לא השתטח.

 

יש לי מערכת TPMS שמבצבצת בתמונות שבקישור (הצג הירוק). והלחץ בה לא השתנה מאז אותו יום (61PSI).

 

האם לדעתכם אני יכול להוציא את הבורג הזה לבד? אם כן, איך הייתם מוציאים אותו כך שלא ייגרם נזק לגומי?

כי אני חושש שתנועה לא נכונה בזווית לא נכונה (למרות שאני לא יודע אם יש לו שפיץ בקצה, או שהוא חדר בין החריצים ולא עבר את הצמיג).

 

צירפתי 3 תמונות מאותו יום (26.6) ותמונות עדכניות מהיום (2.7) צירפתי בקישור בכדי לא להעמיס.

 

ניתן לראות בתמונות שבקישור שהשפרצתי היום מים עם סבון - לא ראיתי בועות.

 

רציתי לנסוע לפנצ'ריה ולבקש מהם להוציא בכדי לראות אם זה ארוך/קצר והאם זה חדר.

אך חבר שלי אמר לי לא למהר. כי יכולים שלעכב אותי בגלל האזור הבעייתי. כי זה אזור אסור לתיקון (כתף) ויגידו לי לרכוש 2 צמיגים חדשים.

כי הוא חושב שאם עבר שבוע והאוויר לא ירד אז ייתכן וזה כלום (אני גם מקווה שזה המצב)

הוא המליץ לי להתייעץ עם החברים בפורום

 

מה דעתכם חברים? האם מבחינת האזור אני באזור הבעייתי?

 

קישור לדגם הצמיג

קישור לתמונות נוספות מהיום

1.jpg

2.jpg

3.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תוציא את הבורג לבד כי אתה לא יודע מה אורכו. יכול להיות שאין צורך לתקן כי הוא קצר וההיפך.

תיגש לצמיגאי שישלוף את הבורג ויראה אם יש צורך בתיקון הצמיג. צמיגאי סביר לא יגבה תשלום אם אין צורך בתיקון. 

המיקום של הבורג ניתן לתיקון והצמיג נראה תקין כך שאין חשש מה לדאוג מהצורך בהחלפת צמיג. 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שתי אפשריות.

 

1.הבורג  חדר את הצמיג אבל אטם יפה את החור. 

אם תוציא אותו האוויר ירד.

 

 

2. הבורג לא חדר את הצמיג, אם תוציא אותו לא יקרה כלום ותוכל להמשיך לנסוע.

 

 

אם לחץ האוויר לא ירד בכלל ואין בועת בבדיקת סבון  יותר סביר שזה 2. אבל אי אפשר לדעת בוודאות. 

 

האיזור הזה קצת גבולי. קרוב לכתף אבל לדעתי עדיין באיזור שאפשר לתקן. 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משה בוקי וטן טן  - תודה על התייחסותכם חברים יקרים.

 

להוציא או לא להוציא ?

אני האמת נוטה להוציא אחרי מה שחבר שלי אמר לי שיכול להיות בפנצ'ריה.

לצערי הוא לא גר קרוב אלי, אז הוא לא יכול לעזור לי. אני בטוח שהוא היה עוזר אם כן. הוא עוזר לי כמוכם מרחוק 🙂

 

השאלה איך להוציא לבד?

הבורג ממש צמוד לצמיג (מאמין שהנסיעה איתו רק הכניסה אותו עוד יותר או חיזקה את ההצמדה).

האם להכניס מברג מתחת (ליצור מנוף?) ולדחוף כלפי מעלה? אני חושש פשוט שאם יש לו שפיץ בקצה - שלא אעשה נזק לצדדים (אם הצלחתם להבין או לדמיין את זה)

 

פלייר?

להניע את האוטו להגיע למצב כך שהצמיג נמצא בזווית שבו הגישה נוחה עם פלייר ולנסות לשלוף.

אבל איך להכניס פלייר אם הוא ממש שטוח וצמוד כמו שרואים בתמונות?

 

 מה שיש לי בבית זה מברגים ופלייר רגיל פשוט.

 

אתם חושבים אולי ללחץ על הוונטיל להוריד את לחץ האוויר, ואז השליפה תהיה קלה יותר או שזה לא יעזור?

יש לי קומפרסור (אוכל אח"כ לנפח כרגיל ל-60PSI).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, super-man כתב:

משה בוקי וטן טן  - תודה על התייחסותכם חברים יקרים.

 

להוציא או לא להוציא ?

אני האמת נוטה להוציא אחרי מה שחבר שלי אמר לי שיכול להיות בפנצ'ריה.

לצערי הוא לא גר קרוב אלי, אז הוא לא יכול לעזור לי. אני בטוח שהוא היה עוזר אם כן. הוא עוזר לי כמוכם מרחוק 🙂

 

השאלה איך להוציא לבד?

הבורג ממש צמוד לצמיג (מאמין שהנסיעה איתו רק הכניסה אותו עוד יותר או חיזקה את ההצמדה).

האם להכניס מברג מתחת (ליצור מנוף?) ולדחוף כלפי מעלה? אני חושש פשוט שאם יש לו שפיץ בקצה - שלא אעשה נזק לצדדים (אם הצלחתם להבין או לדמיין את זה)

 

פלייר?

להניע את האוטו להגיע למצב כך שהצמיג נמצא בזווית שבו הגישה נוחה עם פלייר ולנסות לשלוף.

אבל איך להכניס פלייר אם הוא ממש שטוח וצמוד כמו שרואים בתמונות?

 

 מה שיש לי בבית זה מברגים ופלייר רגיל פשוט.

 

אתם חושבים אולי ללחץ על הוונטיל להוריד את לחץ האוויר, ואז השליפה תהיה קלה יותר או שזה לא יעזור?

יש לי קומפרסור (אוכל אח"כ לנפח כרגיל ל-60PSI).

סליחה אבל אתה קצת מגזים. 

תיגש לצמיגאי ותצא משם תוך 5 דקות ללא עלות או בתוך 10 דקות עם 50₪ פחות בארנק. 

חבל על כל המחשבות והתוכניות, מה גם שמאוד חם אז אפילו קצת כיף מההתעסקות לא תוכל להוציא מזה. 

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מודה לכם על ההתייחסות🙂

 

משה, זה באמת מה שרציתי לעשות. עבר שבוע - הרגשתי שעבר מספיק זמן

(ניתן להסיק מכך שהרכב עם נסועה נמוכה - איזה רכב יכול לעמוד שבוע/יותר ממספר ימים בחנייה).

תכננתי לנסוע היום לפנצ'ריה.

 

אבל החבר שלי, מתוך הכרות איתי ודאגה לי, אמר לי לא למהר לגשת לפנצ'ריה.

כי אם לאחר שבוע לחץ האוויר לא ירד (הצמיג לא השתטח, הלחץ שמציג הTPMS הוא אותו הלחץ - 61PSI,

אין בועות בהשפרצה של מים וסבון) אז אולי אין צורך לגשת,

כי זה יכול להיות פתח למצב שייעכבו אותי  - שלא יתנו לי לצאת מבלי שארכוש 2 צמיגים חדשים. כי המקום על גבי הצמיג נראה גבולי (כתף) וגם כי הוא מכיר אותי (מבחינת ההתנהלות, והאופי נקרא לזה האי-אסרטיביות שלי מול בעל מקצוע, איך שאגיב במצב כזה🤓)

 

לכן הגעתי להתייעץ,

גם בעצמי חשבתי שלאור כל הסימנים שתיארתי למעלה (שמעידים שעל פניו הכל בסדר) לא יקרה כלום אם אוציא את הבורג לבד.

רק לא מיהרתי לעשות את זה כי אין לי כלים וגם מהחשש שההוצאה תגרום נזק.

כן עברה בי המחשבה אם הייתה לי דרך קלה לשחרר את הצמיג מהאוטו היה לי יותר קל לנסות להוציא (הזווית והגישה הייתה אחרת מאשר כשהצמיג מורכב)

אבל אני חושש לגזור את הג'וזונים כי סגרו אותם בלחץ אוויר כשהחלפתי את הצמיגים. ואין לי לצערי במי להיעזר.

 

נראה שלא תהיה ברירה, ואאלץ לגשת לבעל מקצוע. לפנצ'ריה. כמו שחשבתי.

כמובן שאדם שלא חושש או מפחד היה מוציא את הבורג. אבל אני חושש.

במקרה הכי גרוע אם הוצאתי וגיליתי שיוצא אוויר - גלגל רזרבי / יש קומפרסור.

הפנצ'ריה כ 2.5-3 ק"מ ממני.

 

מחיר תיקון תקר 50 ש"ח. כמדומני המחיר לרכב פרטי. עבור מסחרי לרוב גובים ממני יותר כנראה בסביבות ה60-65-70.

איזון גלגלים תשלום נפרד של 35 ש"ח. בדיקה בלבד של הצמיג במים תעלה 20 ש"ח.

 אוותר על האיזון גלגלים (אני יודע שזה כדאי, במיוחד במהירות מעל 100 קמ"ש, אך לא עשו לי בתקרים קודמים, אני חושב שהם עושים סימון לעצמם ליד וונטיל).

 

העניין הוא שאמר לי החבר -

שלא יעכבו אותי ויאמרו לי שלא ניתן לשחרר אותי מהפנצ'ריה עם צמיג במצב כזה (בורג בכתף) ושאני חייב לרכוש צמיגים חדשים.

 

וכמובן יש את העניין שאני עצמי לא ממהר לפנות לבעלי מקצוע. כי אני לצערי לא מכיר אנשים אז אני לא ניגש לפי המלצות או בליווי מישהו. אלא לבדי עם חוסר ניסיון.

אף פעם לא נעים ליפול על בעל מקצוע שהוא לא הכי.

 

למשל יש ביקורת שקראתי על פנצ'ריה בעיר שלי (לא מקום שהייתי בו, אבל חיפשתי ביקורות לראות לאן כדאי ללכת)

של תיקון תקר עם מדבקה. ביום שלמחרת - בריחת אוויר. לא עשו בדיקת בריחת אוויר אחרי התיקון. בדיקה בפנצ'ריה אחרת גילה כי היה צריך לתקן עם פטריה

שאוטמת משני צידי הצמיג (פטריה) ולא רק מהצד הפנימי (מדבקה). אך בכדי לתקן עם פטריה יש צורך להסיר את התיקון שנעשה עם המדבקה - דבר שיצריך לשפשף עד לרמה שיפסול את הצמיג. הבחור לא האמין לפנצ'ריה. וקיבל את אותה התשובה גם בפנצ'ריה אחרת.

מתיקון של בעל מקצוע שניסה לחסוך (הפנצ'ריה הראשונה שתיקנה במדבקה) הוא נאלץ להחליף צמיג חדש שעלותו כמה מאות שקלים.

 

נכון שזה מבאס? 😧

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סע למקום שיש בקרבתו פנצרייה ואז תוציא את הבורג.

קח איתך מעט מים עם סבון בכדי לוודא אחרי שאתה שולף את הבורג שאין בריחה (בועות).

 

אם יש לך אפשרות וסבלנות לתפוס את הבורג עם פלייר ולסובב זה עדיף. אם לא אז לך על ליצור מנוף עם המברג ולשלוף.

 

לעניות דעתי ולמיטב ניסיוני, הסיכוי לפנצ'ר נמוך לפי התיאורים והתמונות.

 

בהצלחה.

עריכה אחרונה על ידי אורח לרגע
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכתב לפניי - זה מה שאני עושה, נוסע לפנצרייה ומוציא את הבורג בעצמי לפני שבכלל פונה אליהם, אין מה לחשוש מהקטע של הוצאת הבורג, אתה דוחף מברג פס בין הבורג לצמיג ומפריד ביניהם עד שיש לך מקום לתפוס עם פלייר, כשאתה גומר להוציא - אם יש חור רציני אתה תשמע מיד, תצטרך להרטיב קצת את המקום כדי לשלול יציאת בועות שמעידות על חור קטן יותר.

אם הכל תקין - סע לשלום, אם יש חור - אתה נכנס לתיקון, סביר להניח שיסכימו לתקן ולא יעשו בעיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. את המשחקים כמו שאמרו לפני תעשה 5 מטר מהפנצריה, ככה אתה הכי רגוע בעולם

ב. איפה אתה גר ננסה להמליץ לך על פנצריה טובה. לדוג' בפ"ת יש תיקוני תקרים ב10 ש"ח (רח' בר כוכבא, אישית אני הולך לצמיגי המושבה 20 ש"ח)

ג. כן זה נקודה שרוב הפנצריות יתקנו, אתה יכול לשאול מראש את העובד בפנצריה, 

 

כמו"כ מה הגיל של הצמיג שלך וכמה ק"מ הוא עשה, אולי כבר הגיע זמנו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, super-man כתב:

והאופי נקרא לזה האי-אסרטיביות שלי מול בעל מקצוע,

קח איתך מישהו - חבר/בן דוד/שכן. אי אפשר להכריח אותך לקנות צמיגים חדשים.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, ArikB כתב:

קח איתך מישהו - חבר/בן דוד/שכן. אי אפשר להכריח אותך לקנות צמיגים חדשים.

 

 

 

אי אפשר גם להכריח פנצריה לתקן תקר בשטח אפור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי אין לי. חבר לפנות אליו, משפחה שיכולה לבוא איתי, אחי לא יכול ללוות אותי או להצטרף אלי, בכדי שלא אלך לבד, ואופציה אחרת אין לי. גם לא דוד או משהו כזה.

שכן גם אין שכן שאני ביחסים שאני יכול לבקש ממנו דבר כזה או בכלל לפנות לכל סיבה שהיא, אפילו בשביל לבקש פלייר נניח.

כל אחד גר בדירה שלו. לעיתים עונים שלום בחזרה.

זה המצב. רגילים לעשות דברים לבד ומסתדרים. יהיה בסדר בעזרת ה'. רגיל לזה כל החיים ובטוח שאני לא היחידי ככה.

ברור שזה יותר קל כשיש למי לפנות או מישהו שיתלווה איתך. אבל זה המצב.

לפחות יש לי אתכם חבר'ה . החברים בפורום🙂

 

הוותיקים פה יזכרו שאפילו כשהוצאתי רישיון וקיבלנו את הרכב - אתם אלה שעזרתם לי להתרגל אליו ולתרגל את הנהיגה.

הייתי צריך מלווה - ולא היה לי למי לפנות כאמור. לא למשפחה, לא קרוב, לא שכן לא חבר לא אף אחד. אז החברים מהפורום מילאו את המקום הזה😇

 

(אין עליכם!!!)

 

טוב, עד כאן החפירות שלי. כי אני בטוח בכל פעם שאני כותב הודעות כאלה יש מי שאולי זה מרגיז אותו😅

 

______________

 

אני מבין שבסוף אין ברירה. צריך לגשת לבן אדם שזה העיסוק שלו.

כמובן שאם הייתי יכול לבד או לפחות עם עוד זוג ידיים הייתי מנסה לפרק את הגלגל/לשלוף את הבורג עם פלייר. לי עצמי אין אפשרות.

 

ניסע בעזרת ה' לפנצ'ריה. הם בטח יראו אותי כבר מרחוק עם הבורג (צמיד קדמי, מבצבץ מקדימה).

אגיד שבאתי לבדוק את הבורג הזה ואם אפשר להוציא אותו.

לא אתחיל ללמד את העובד את העבודה ("אם אפשר להוציא בבקשה בסיבוב, בכדי לא למשוך ולא לקרוע בפנים")

מקווה שהוא עצמו יעשה כמו שהיה עושה לו זה היה הרכב שלו.

 

העובד ייראה לי מן הסתם את הבורג ומה היה האורך שלו. קצר/ארוך. אני מקווה, כן? זה הרי הגיוני שיראו לי את הבורג שיצא.

אחרי זה הבנתי ששמים רוק (אני העדפתי מים עם סבון) לראות אם יש בועות.

 

אם אין בועות - משוחרר.

או אם העובד מגדיל ראש הוא מפרק את הצמיג וזורק אותו לאמבטיה מלאה במים. לראות אם יש בועות (חור קטן).

אין לי מושג לכמה זמן צריך שהצמיג יהיה באמבטיה. אבל זו העבודה שלהם וצריך לתת להם קרדיט.

רק פירוק והרכבה זה 20 ש"ח אצלנו. תלוי אם לא יבקשו יותר כי הרכב מסחרי (כמעט בכל שירות המחיר משתנה לרכב מסחרי).

אם אחרי בדיקת רוק/מים עם סבון, בהנחה והוא אכן יבדוק אחרי שישלוף את הבורג אם הכל ייראה תקין. אני לא חושב שאתעקש על האמבטיה שהזכרתי מקודם.

או שאולי כן, תלוי איך יהיה היחס האם ירגיש לי שיש אפשרות להתעקש על דבר כזה או שאין עם מי לדבר (זה מסוג המצבים שנוכחות של עוד מישהו היה באמת עוזר:wink:)

 

הנתונים ששכחתי להזכיר ושאל אותי החבר כאן:

הצמיג נרכש במאי 2021. כמה ק"מ עשה אני לא יודע במדויק לדעתי פחות מ-10-15 אלף. מקסימום 20 אם אצטרך להגזים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, super-man כתב:

ניסע בעזרת ה' לפנצ'ריה. הם בטח יראו אותי כבר מרחוק עם הבורג (צמיד קדמי, מבצבץ מקדימה).

אגיד שבאתי לבדוק את הבורג הזה ואם אפשר להוציא אותו. - אף אחד לא אמור להתעניין במה שאתה עושה ליד הפנצריה, ואתה לא צריך להתנצל, הכל טוב

לא אתחיל ללמד את העובד את העבודה ("אם אפשר להוציא בבקשה בסיבוב, בכדי לא למשוך ולא לקרוע בפנים")

מקווה שהוא עצמו יעשה כמו שהיה עושה לו זה היה הרכב שלו. - מוציאים איך שמסתדר, צורת ההוצאה לא גורמת נזק נוסף

 

העובד ייראה לי מן הסתם את הבורג ומה היה האורך שלו. קצר/ארוך. אני מקווה, כן? זה הרי הגיוני שיראו לי את הבורג שיצא. - את השלב הזה תוכל לעשות בעצמך

אחרי זה הבנתי ששמים רוק (אני העדפתי מים עם סבון) לראות אם יש בועות. - את השלב הזה תוכל גם לעשות בעצמך

 

אם אין בועות - משוחרר. - נכון מאד

או אם העובד מגדיל ראש הוא מפרק את הצמיג וזורק אותו לאמבטיה מלאה במים. לראות אם יש בועות (חור קטן). - אין צורך, מפרקים ושמים באמבטיה בשביל לאתר דליפה שלא מוצאים, אבל כשיודעים מה המיקום בודקים כמו שציינת - רוק או מי סבון

 

הנתונים ששכחתי להזכיר ושאל אותי החבר כאן:

הצמיג נרכש במאי 2021. כמה ק"מ עשה אני לא יודע במדויק לדעתי פחות מ-10-15 אלף. מקסימום 20 אם אצטרך להגזים. - הסוליה לא שחוקה בכלל, תעלה תמונה של הדופן ונוכל לזהות אם יש סימני יובש, אם אין סדקים בדופן אז הצמיד תקין ככל הנראה.

תפתח את הציטוט, עניתי לך בפנים בשורות המודגשות

עריכה אחרונה על ידי chezik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...