Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 804 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כנראה שאתה מדבר על תאורת DRL (day running lights).

אמנם זה נדלק בתוך פנסי הערפל בחלק מהמכוניות, (גם בספייסטאר שלנו זה כך), אבל אין שום סיבה לנטרל את זה - אלו לא אורות הערפל (המסנוורים) וזה לא גוזל שום דבר מהרכב.

זה חוסך הדלקת אורות ביום, ומשפר מאד את הנראות שלך לרכבים שנוסעים לפניך או באים מולך.

אם אתה מתעקש - חפש את המונח DRL יחד עם דגם הרכב שלך בגוגל,  תראה אולי יש הסבר לנטרול שלהם (למרות שבאמת שאני לא מבין למה שיהיה)

  • אהבתי 3

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם (נערך)

נשאיר את זה ככה

זה יותר בטיחותי ונראה מדליק בלילה

היה לך מאזדה 3 שנתון  כמו שלי - אחלה אוטו -

עריכה אחרונה על ידי husky
פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, natco כתב:

זה חוסך הדלקת אורות ביום,

רכב עם DRL פטור מלהדליק אורות בחורף? נחמד לשמוע מזה רק בתחילת אפריל 😟

עריכה אחרונה על ידי לב טוב

נסיתי לשנות את העולם ולא הצלחתי, 

שיניתי את עצמי והשתנה כל העולם.

(ר' ישראל מסלנט)

פורסם (נערך)

ולהשלים את קורן, מתוך תקנות התעבורה:

ציטוט

 97. (ג)  לא ינהג אדם מונית, אוטובוס או רכב מנועי מסחרי שמשקלו הכולל המותר עולה על 14,999 ק"ג, בכל דרך וברכב מנועי אחר, למעט אופנוע, בדרך שאינה דרך עירונית, בתקופה שמיום 1 בנובמבר ועד 31 במרס בכל שנה, אלא כשמאירים בו פנסי החזית או פנס תאורת יום והפנסים האחוריים.

 

לפני 5 שעות, husky כתב:

זה יותר בטיחותי ונראה מדליק בלילה

אני מקווה שברור לך שזה לא תחליף לתאורה הרגילה (מעבר/דרך) בלילה.

כמו כן תאורת DRL נכבית או מתעמעמת ברגע שמדליקים את התאורה הרגילה.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • רעיון טוב! 3
פורסם
לפני כשעה, קורן בן אשר כתב:

בתנאי שעם ה-DRL דולקת גם תאורה אחורית. זה כך רק בחלק מהרכבים. רכבים שבהם תאורת DRL קדמית בלבד לא עונים על התנאים בחוק.

 

בחיי שאני לא מבין איך כשקבעו תקנות DRL במקומות שונים בעולם, התאורה האחורית לא הייתה חלק מהדרישה.

  • מבאס 1
פורסם (נערך)
לפני 29 דקות, chrono כתב:

 

בחיי שאני לא מבין איך כשקבעו תקנות DRL במקומות שונים בעולם, התאורה האחורית לא הייתה חלק מהדרישה.


זה דווקא כן קיים במדינות מסויימות, למשל במדינות הנורדיות (או לפחות בשבדיה ונורבגיה, ככל שאני זוכר). לדעתי ברוב כלי הרכב הפעלת תאורת DRL אחורית ניתנת לתכנות מסיבה זו.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

פורסם
לפני 39 דקות, קורן בן אשר כתב:

זה דווקא כן קיים במדינות מסויימות, למשל במדינות הנורדיות (או לפחות בשבדיה ונורבגיה, ככל שאני זוכר). לדעתי ברוב כלי הרכב הפעלת תאורת DRL אחורית ניתנת לתכנות מסיבה זו.

ככל שאני מוצא, החובה מתקיימת רק כלפי תאורת חזית כשמדובר בתנאי יום וראות/מז"א טובים. אולי @Rשף ידע להוסיף לגבי שוודיה.

https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Trafikregler/Generella-trafikregler/Fordonsbelysning/

בדגש על הפסקה השלישית שם.

 

ולדעתי זה נכון לכלל אירופה, כאשר יש הבדלים בין המדינות מבחינת החובה להדלקת אורות החזית.

 

אבל כמו שנאמר קודם, יש רכבים שבהם תאורת יום אחורית כלולה, לעיתים גם ניתן לשלוט בכך מתפריט הגדרות ברכב או שיש אפשרות לקודד דרך מחשב הרכב.

 

פורסם
לפני 12 שעות, Tom_22 כתב:

ככל שאני מוצא, החובה מתקיימת רק כלפי תאורת חזית כשמדובר בתנאי יום וראות/מז"א טובים. אולי @Rשף ידע להוסיף לגבי שוודיה.

https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Trafikregler/Generella-trafikregler/Fordonsbelysning/

בדגש על הפסקה השלישית שם.

 

ולדעתי זה נכון לכלל אירופה, כאשר יש הבדלים בין המדינות מבחינת החובה להדלקת אורות החזית.

 

אבל כמו שנאמר קודם, יש רכבים שבהם תאורת יום אחורית כלולה, לעיתים גם ניתן לשלוט בכך מתפריט הגדרות ברכב או שיש אפשרות לקודד דרך מחשב הרכב.

 

 

בשוודיה אסור לנסוע ללא תאורה כל השנה ובכל שעות היום, DRL חוקי מלפנים אבל יש חובה לתאורה אדומה מאחור. מעשית רוב הנהגים פשוט נוסעים עם אורות ״רגילים״ דולקים באופן קבוע ולא טורחים לשנות מצב.

  • אהבתי 3
  • מעניין 1
פורסם (נערך)
לפני 38 דקות, Rשף כתב:

אבל יש חובה לתאורה אדומה מאחור

אתה בטוח? 😅

כי בלינק שנתתי לעמוד משרד התחבורה השוודי, תרגום של החלק השליש שם מרמז שזה בסדר שאין אור אחורי (ביום, בתנאי ראות טובים) ברכבים שכך זה עובד. אבל אולי יש משהו בשוודית שלא עובר כראוי בתרגום.

 

אגב, מצאתי גם אתר לימוד תאורתי, שאומנם לא ממש מתייחס למצב הנידון, אבל מזכיר כל מיני שילובים אסורים מבחינת אורות החזית.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם

לפי שיטוט ברשת, יש מושג כזה Scandinavian lights.

אני זוכר שבפעם הראשונה ששכרתי רכב בשבדיה, חזרתי לסוכנות אחרי שתי דקות כדי לבדוק מה הסיפור עם מתג האורות שלא עושה כלום - האורות דולקים כל הזמן ולא ניתן לכבותם. נאמר לי שהכל בסדר, הרכב מחווט כך שהם דולקים תמיד.
 

 

  • אהבתי 1

חזיר דיזל

פורסם

גם בנורווגיה שגרתי, מדליקים אורות כל השנה וזהוא זה החוק. שם כל הרכבים האורות נסגרים עם הסוויץ ונדלקים איתו. אין מה לחשוב על זה. זה החוק וזהוא 

יותר מזה שהחברים שלי משם באו לארץ לפני שנה, ושכרו רכב, אחראי הלילה הראשון נגמר להם המצבר. כי לא סגרו את האורות שדוממו מנוע.

 

  • אהבתי 2

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

×
×
  • תוכן חדש...