Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה שמים אנטיפריז בארצנו החמה?


Shmulikdh

פוסטים מומלצים

אני גר במישור החוף. לא זוכר מתי הפעם האחרונה שהאוטו היה בסביבה שבה הטמפרטורה ירדה מתחת לאפס. אולי מעולם לא.

עריכה אחרונה על ידי Shmulikdh
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעשית אין צורך.

אבל מי ברז יפתחו לך אבנית ברדיאטור.

ומים מזוקקים גם עלולים ליצור נזק במערכת הקירור בגלל חוסר האיזון הקוטבי (אני לא בדיוק יודע להסביר)

 

לכן שמים נוזל קירור.

כי בנוזל קירור יש עוד תוספים תוספים להגנה על מערכת הקירור (לדוג' סוג של "שימון" למשאבת מים)

והם הותאמו ונבדקו על ידי יצרן הרכב.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באתר של קיה יש הסבר לא רע:

https://kia-israel.co.il/טיפול-ותחזוקה/מהו-נוזל-קירור-במנוע

 

הדגש הוא שמדובר בנוזל קירור ולא אנטיפריז טהור (שהשם שלו נדבק).

נקודת הרתיחה של הנוזל אגב גבוהה מעט ממים.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, Tom_22 כתב:

נקודת הרתיחה של הנוזל אגב גבוהה מעט ממים.

 

נקודת הרתיחה של אנטיפריז טהור קרי אתילן גליקול ללא מהילה במים היא בסביבות 160 מעלות צלזיוס.

כאשר יחס המהילה הוא 50/50 טמפ' הרתיחה בערך 110 מעלות צלזיוס בלחץ אטמוספירי בגובה הים.

  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מים רותחים ב100 מעלות. 

אם יש מצב של רתיחה במערכת הקירור, הנזק הוא עצום כי יש בועות אויר במערכת. איפה שיש בועה אין קירור.

נקודת הרתיחה של נוזל קירור הרבה יותר גבוהה וככה לא מגיעים מהר לקטסטרופה גם כשיש תקלה.

יש מנועים שמתוכננים מראש לעבודה בטמפ' גבוהה, לדוגמה המנוע ברכב שלי עם טמפ' עבודה תקינה של 120 צלזיוס. עם מים זה ממש היה בלתי אפשרי.

בנוסף יש בנוזל הקירור חומרים למניעת קורוזיה, מניעת אלקטרוליזה שתגרום לאיכול של מעברי מתכת. אין אבנית ככה שלא נוצרים משקעי אבנית. כמו שהזכירו, נוזל הקירור גם משמן את הציר של משאבת המים 

נקודת הקיפאון היא רק תכונה נוספת וחשובה של נוזל הקירור אבל השם שלה נדבק.

 

אגב, הרבה לא יודעים, אבל גם לשמן תפקיד בקירור המנוע.

  • אהבתי 6

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, amosbmw כתב:

מים רותחים ב100 מעלות. 

אם יש מצב של רתיחה במערכת הקירור, הנזק הוא עצום כי יש בועות אויר במערכת. איפה שיש בועה אין קירור.

נקודת הרתיחה של נוזל קירור הרבה יותר גבוהה וככה לא מגיעים מהר לקטסטרופה גם כשיש תקלה.

יש מנועים שמתוכננים מראש לעבודה בטמפ' גבוהה, לדוגמה המנוע ברכב שלי עם טמפ' עבודה תקינה של 120 צלזיוס. עם מים זה ממש היה בלתי אפשרי.

בנוסף יש בנוזל הקירור חומרים למניעת קורוזיה, מניעת אלקטרוליזה שתגרום לאיכול של מעברי מתכת. אין אבנית ככה שלא נוצרים משקעי אבנית. כמו שהזכירו, נוזל הקירור גם משמן את הציר של משאבת המים 

נקודת הקיפאון היא רק תכונה נוספת וחשובה של נוזל הקירור אבל השם שלה נדבק.

 

אגב, הרבה לא יודעים, אבל גם לשמן תפקיד בקירור המנוע.

מים רותחים ב 100 מעלות בלחץ אטמוספרי (מיכל פתוח לסביבה - אין לחץ) במערכת הקירור הלחץ גבוהה יותר ונק' הרתיחה גבוהה יותר.

במנוע שתוכנן לעבוד ב 120 C הלחץ יהיה בהתאמה (לחץ גבוהה = נק' רתיחה יותר גבוהה בהתאמה).

לכן ברכב סטנדרטי, עם מע' קירור תקינה, לא תהיה רתיחה אם תמלא מים רגילים.

יש הבדל בין נקודות הרתיחה אבל הוא לא הרבה יותר גבוהה.

 

משמעותי להשתמש בנוזל קירור חשוב מהסיבות הנוספות שציינת, והחשובות שבהן - מניעת עיכול של המתכות ואי היווצרות אבנית שגורמת לסתימות ברדיאטור ועוד.

וגם לשמן את האטם של משאבת המים (הציר מסתובב בתוך מיסב אטום ומגורז - ללא שימון אקטיבי).

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוסיף לכל הדברים הנכונים שנאמרו שעצם זה שאין בארץ טמפרטורות מתחת ל 0 מעלות, פגע בהרבה בעלי מכוניות שלא מבינים את החשיבות בשימוש בנוזל קירור ומלאו מי ברז למערכת. 

 

במדינות עם חורף קר השאלה הזו בכלל לא עולה כי כל אחד מבין שמתחת ל 0 המים קופאים.  נפח הקרח גדול יותר מנפח המים ההתחלתי ופה הנזקים יהיו מיידים ולא אחרי כמה שנים כמו במקרה של שימוש במי ברז בטמפרטורות מעל ה 0.

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, tribel כתב:

מים רותחים ב 100 מעלות בלחץ אטמוספרי (מיכל פתוח לסביבה - אין לחץ) במערכת הקירור הלחץ גבוהה יותר ונק' הרתיחה גבוהה יותר.

במנוע שתוכנן לעבוד ב 120 C הלחץ יהיה בהתאמה (לחץ גבוהה = נק' רתיחה יותר גבוהה בהתאמה).

לכן ברכב סטנדרטי, עם מע' קירור תקינה, לא תהיה רתיחה אם תמלא מים רגילים.

יש הבדל בין נקודות הרתיחה אבל הוא לא הרבה יותר גבוהה.

 

משמעותי להשתמש בנוזל קירור חשוב מהסיבות הנוספות שציינת, והחשובות שבהן - מניעת עיכול של המתכות ואי היווצרות אבנית שגורמת לסתימות ברדיאטור ועוד.

וגם לשמן את האטם של משאבת המים (הציר מסתובב בתוך מיסב אטום ומגורז - ללא שימון אקטיבי).

 

למה צריך לשמן אטם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, Shmulikdh כתב:

למה צריך לשמן אטם?

האטם במשאבת המים עשוי מ 2 חלקים מוצמדים.

החלק הסטטי של האטם יושב בתוך גוף המשאבה והחלק שעל ציר האימפלור מסתובב בהצמדה אליו.

בין שני חלקי האטם נוצר חיכוך והם נשחקים.

חומר סיכה שיש בנוזלי קירור מקטין את החיכוך ומגדיל אטימה.

במים רגילים אין חומר סיכה.

עריכה אחרונה על ידי tribel
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 31.3.2024 בשעה 19:00, Shmulikdh כתב:

אני גר במישור החוף. לא זוכר מתי הפעם האחרונה שהאוטו היה בסביבה שבה הטמפרטורה ירדה מתחת לאפס. אולי מעולם לא.

האם נוזל ביחס 70 מים 30 אנטי פריז מרוכז זה טוב/סביר בארץ החמה שלנו? יש עדיפות ל50/50?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הוראות על הבקבוק.

כתוב איזה יחס עירבוב נותן הגנה עד איזה טמפרטורה.
אני מוהל אנטיפריז של BMW ביחס 1:2.

 

יש נוזלים אחרים שמגיעים מוכנים לשימוש ואין למהול אותם בכלל.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, chuny כתב:

האם נוזל ביחס 70 מים 30 אנטי פריז מרוכז זה טוב/סביר בארץ החמה שלנו? יש עדיפות ל50/50?

למשל הנוזל המקורי של יונדאי/קיה מגיע כתרכיז ועל הבקבוק יש הוראות שאומרות כך (בערך, לא זוכר את המספרים המדייקים).

 

 

אם הטמפרטורות בחוץ מתחת ל מינוס 40 מעלות, שים 70% תרכיז ו 30% מים, זה יתן עמידות  בקיפאון עד מינוס 45 מעולות.

 

אם הטמפרטורות בחוץ עד מינוס 20, שים 50% תרכיז ו 50% מים, זה יתן עמידות בקיפאון עד מינוס 25 מעלות. 

 

 

אם הטמפרטורות בחוץ עד מינוס 5 מעולות, שים 30% תרכיז ו 70% מים, זה יתן עמידות בקיפאון עד מינוס 10 מעולת.

 

זאת אומרת גם 30% תרכיז מכילים מספיק רכיבים להגנה על מערכת הקירור.

 

אישית בשביל להיות על הצד הבטוח ובשביל הפשטות שמתי תמיד 50/50. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, chuny כתב:

האם נוזל ביחס 70 מים 30 אנטי פריז מרוכז זה טוב/סביר בארץ החמה שלנו? יש עדיפות ל50/50?

הכי חשוב שיהיה מתאים לתקן של הרכב

ההבדל בין 30/70 ל50/50 זניח במדינה חמה.

עם יתרון פצפון לטובת 30/70

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 31.3.2024 בשעה 22:02, amosbmw כתב:

 

 

 

אגב, הרבה לא יודעים, אבל גם לשמן תפקיד בקירור המנוע.

אתה צודק בהחלט. ללא עוררין. אם אינני טועה, אל תתפוס אותי במספר אבל השמן מנוע סופח ואחראי על קירור המנוע באזור ה 80 אחוזים. והנה ההיגיון. נוזל הקרור "משייט" מחוץ ומסביב לצילנדרים. לעומתו, השמן מנוע בא במגע ישיר עם חצאית הבוכנה, ראש המנוע, גל הארכובה ושאר הרכיבים הנעים של המנוע. לכן הוא סופח את החום ביותר יעילות. זאת הסיבה שבמשאיות יש גם מד טמפרטורת שמן מנוע, שמן גיר ואחרים. זאת אחת הסיבות מדוע צריך להקפיד על כמות שמן תקינה במנוע. פחות שמן פחות יכולת קירור. עוד דבר, אני יודע שהיום זה לא נשמע מצמרר אבל בזמנו שהונדה הוציאה את המנועי ויטק 1800 שלה היא ציידה את המנוע במזרקים  שדואגים להשפריץ שמן כל הזמן על הבכונה מלמטה ובכך להוסיף יכולת קירור. 

 

עריכה אחרונה על ידי Cerebral Cortex

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...