Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פניות/עיקולים בהילוך גבוה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 979 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני כשעה, רוןS כתב:

 

את התואר בפיזיקה לא סיימתי, וזה גם היה לפני עשור, אז קטונתי - אבל נשמע לי שההשפעה של זה בסל"ד המדובר (נגיד, 4-5K לעומת 3K בהילוך גבוה יותר) אמורה להיות שולית.

פורסם

מעבר לקטע הפסיכולוגי, מכוניות מודרניות מכווננות כיום למקסימום יציבות ומינימום דרמה. כנראה שזה בא על חשבון שליטה נמוכה במצבי קיצון (אבל באמת-באמת-באמת קיצון), אבל בשורה התחתונה - בתנאי נהיגה לא-קיצוניים פיקנטו וקליו יהיו יותר יציבות ממיאטה שובבת-זנב על צמיגים דקיקים. 

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם (נערך)

הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו (חוץ מ "הכל בראש") זה שבהילוך נמוך למנוע יש יכולת להפעיל מומנט הרבה יותר גדול בגלגל בכל לחיצה או הורדה של הרגל מהגז.  במקרה שלך יש מספיק שינוי בלחיצה על הגז במהלך הפנייה כדי להפעיל יותר מומנט על הגלגל ולדרוש מהצמיגים האחוריים לבצע פעולה נוספת (האצה/בלימת מנוע) מה שמקטין את האחיזה הפנוייה כדי לפנות.

בהילוך גבוה גם הגלגל מקבל מומנט נמוך יותר מלכתחילה וגם הרגישות תהיה נמוכה יותר בסל"דים האלה.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
  • אהבתי 1
פורסם

לדעתי קח קורס נהיגה מתקדם או שתלמד לבד.
יש הבדל גדול בנהיגה בין הנעה אחורית לקדמית בסיבובים ואולי אתה נוהג ברכב הנעה אחורית עם הרגלים של הנעה קדמית.

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם
לפני 3 שעות, nadavd4 כתב:

הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו (חוץ מ "הכל בראש") זה שבהילוך נמוך למנוע יש יכולת להפעיל מומנט הרבה יותר גדול בגלגל בכל לחיצה או הורדה של הרגל מהגז.  במקרה שלך יש מספיק שינוי בלחיצה על הגז במהלך הפנייה כדי להפעיל יותר מומנט על הגלגל ולדרוש מהצמיגים האחוריים לבצע פעולה נוספת (האצה/בלימת מנוע) מה שמקטין את האחיזה הפנוייה כדי לפנות.

בהילוך גבוה גם הגלגל מקבל מומנט נמוך יותר מלכתחילה וגם הרגישות תהיה נמוכה יותר בסל"דים האלה.

כן, זה הדבר שאני חשבתי עליו גם מלכתחילה... אבל ההתנהגות הדומה בסימולטור, בו אני יכול לוודא שאני לא משחק עם הגז בטעות, מראה שמשהו אחר משפיע על זה.

לפני שעתיים, Coro כתב:

לדעתי קח קורס נהיגה מתקדם או שתלמד לבד.
יש הבדל גדול בנהיגה בין הנעה אחורית לקדמית בסיבובים ואולי אתה נוהג ברכב הנעה אחורית עם הרגלים של הנעה קדמית.

לקחתי כבר מספר קורסי נהיגה מתקדמת ונהיגת מסלול, והביצועים שלי שם סבבה (יחסית). ממש לא טוען שאני כשרון לא מנוצל בפורמולה 1, ובטוח יש לי עוד הרבה מה ללמוד ולהשתפר, אבל בהחלט לא שם קבור הכלב (מלבד זה שעצם השאלה הזו - כי אני רוצה ללמוד האם מה שאני עושה עם ההילוכים הוא שגוי, ואם כן - מדוע). ההרגלים שלי הם כבר המון שנים עם רכב הנעה אחורית, וגם כל הקורסים שלקחתי היו על רכבים כאלה. אם כבר, דווקא עם הנעה קדמית אני מרגיש פחות בנוח.

פורסם
בתאריך 14.10.2023 בשעה 19:27, רוןS כתב:

העומס על הצמיגים לא משתנה, המאסה של החלק הקדמי עולה.

 

המאסה של המנוע לא משתנה לפי סיבובי המנוע כל עוד אנחנו רחוקים ממהירות האור. מה שעולה זה מומנט התמד.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

לדעתי מהות העניין זה השליטה שלך על המנוע.
ככל שההילוך גבוה יותר הרגישות הנדרשת על גבולות האחיזה היא קטנה יותר, כלומר גם אם תתן פול גז באמצע הסיבוב בהילוך 5 ב70-80 קמ"ש, לא יקרה כלום.

מצד שני, בהילוך נמוך בוא אתה נמצא בתחום רצועת הכח - יש המון רגישות לתאוצה: מעבר מגז סגור לפתוח שמשחק עם העברת המשקל של הרכב, בהנעה אחורית כמו שלך - העברת משקל אחורה תגרום לתת היגוי אבל מצד שני לחיצה בריאה על הגז תגרום לאבדן אחיזה - הנק' הזאת שבה הרכב יושב על הקשקש של המגבלה וסוג של 'צף' - זה היעד שבעיני אתה רוצה לשאוף אליו, המון דיוק של רגל ימין נדרש שם.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

אממ... סוג של כן.

 

התייחסתי לשני מצבים:

 

1. ברכב אמיתי, בכביש אמיתי. שם כמובן לא החלקתי לשום מקום, כי מדובר בכביש ציבורי. אך עדיין הורגש הבדל באחיזה שנותרה לי בין עיקול בהילוך גבוה יותר לעיקול בהילוך נמוך יותר. בפרט, בהילוך גבוה יותר יכולתי לעבור את העיקול במהירות גבוהה יותר ולהרגיש שיש לי עוד רזרבות אחיזה (כלומר, בפועל אפשר היה לנסוע עוד יותר מהר), בעוד שבהילוך נמוך יותר, עברתי את אותו העיקול במהירות נמוכה יותר, והרגשתי שאין לי ממש מרווח תמרון.

 

2. בסימולטור נהיגה. שם יכולתי לקחת את הרכב לקיצון, כי אין שום סיכון. שם הסיפור היה דומה - רק שיכולתי לבדוק מה קורה אם אני לוקח את הפניה במהירות הגבוהה יותר אך בהילוך הנמוך יותר - ואכן התחושה שלי הייתה נכונה והמכונית החליקה החוצה. ולפי התצוגה של הסימולטור, לא היו שינויים דרסטיים בכמה לחצתי על הגז, אז זה לא מה שהיה אמור להוציא את הרכב מאיזון, לדעתי.

פורסם (נערך)

קודם כל ברכבי הנעה קדמית מודרניים יש אחיזה גבוהה בהרבה מרכבי הנעה אחורית.

תוסיף לזה רכב עם גג חתוך ונקודת ההתחלה שלך היא שלדה הרבה פחות קשיחה.

בקליאו ז''ל (1.2T מקורית לגמרי) שהיתה לנו הייתי לוקח עיקולים במהירויות שלא יכולתי לחלום עליהם מבלי לאבד אחיזה במיאטה עם AR1 ומתלים ב $2000.

הסיבה שמיאטה מהירה יחסית בכביש מפותל היא מרכז כובד וזוויות גלגול נמוכות בתוספת משקל עצמי נמוך שמאפשרים העברות משקל חדות.

עריכה אחרונה על ידי yossi126
פורסם
בתאריך 14.10.2023 בשעה 10:07, chrono כתב:

לאחרונה, אחרי שנים שהנושא מטריד אותי, החלטתי לנסות לעבור את אותן פניות מבלי להוריד הילוך (כך שבפועל המנוע נשאר בטווח של 2K-3K סל"ד), ובאופן מפליא - המהירות בה עברתי את הפניות גברה והרכב הרגיש יציב יותר. אני מנסה להבין מה קורה פה, ולא מצליח

 

הגיוני. מדגישים את זה בנהיגת מסלול הרבה, שהילוך גבוה יותר מרגיש לעיתים פחות ״קרבי״, אבל זה יותר מהיר (וחוסך לך הורדה מיותרת).

בסל״ד ״השמח״ תגובת הדוושה חדה יותר, ולכן כל שינוי קטן משנה את איזון הרכב. זה אמנם מרגיש מהיר, שהמנוע רועש, אבל זה לא בהכרח כך.

לגבי טלטול הרכב בשל בלימת מנוע בהורדת הילוך, תרגל גז ביניים. זה לא פותר את הבעיה לחלוטין, כי עדיין יש פרק זמן שאתה לא מאיץ, אבל אתה לא בולם בעזרת המנוע.

לפני 52 דקות, yossi126 כתב:

קודם כל ברכבי הנעה קדמית מודרניים יש אחיזה גבוהה בהרבה מרכבי הנעה אחורית.

 

 

אין שום קשר בין ההנעה לאחיזה, אלא אם אתה מאיץ, ובכל מקרה זה משפט שגוי.

לפני 53 דקות, yossi126 כתב:

תוסיף לזה רכב עם גג חתוך ונקודת ההתחלה שלך היא שלדה הרבה פחות קשיחה.

 

 

פחות קשיחה ממה?

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

×
×
  • תוכן חדש...