Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

"דגמי טסלה מעורבים בתאונות פי 2 יותר מרכבים אחרים בישראל"


avngas
שימו לב! השרשור הזה בן 834 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא חובה, אחרי הכל יכול להיות נהג מצוין והקורס לא יועיל לו או נהג כ"כ גרוע שבקושי יכול לשלוט במכונית מיני. מה שעדיף לדעתי הוא מסלול טסט שונה אותו הנהג/ת יצטרך לעבור.

מוזר לי שחברות הביטוח לא דורשות את זה, זה קלאסי בשבילם. רכבים היכולים/מפתים להכנס לצרות היו עד היום רכבים יחסית יקרים והביטוח שלהם תומחר בהתאם, הטסלה יחסית זולה ובעל פוטנציאל כניסה לצרות גבוה. נראה כי מבחינה ביטוחית עדיף לתת הנחה למי שעבר קורס/מבחן מאשר להעלות את התעריפים לרכב בכללותו.

  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

חברת ביטוח לא נותנת הנחות לנהג טוב. להיפך, יש יותר סירוב/פרמיה גבוהה מאד לרכבים ספורטיבים.

יש פרסומים מטעים לגבי הנחה לנהג זהיר (חייב להיות מנוטר) שזה ברמה של נהיגת "סבתא" על מנת להנות משקל הנחה.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, Haim_gds כתב:

לא חובה, אחרי הכל יכול להיות נהג מצוין והקורס לא יועיל לו או נהג כ"כ גרוע שבקושי יכול לשלוט במכונית מיני. מה שעדיף לדעתי הוא מסלול טסט שונה אותו הנהג/ת יצטרך לעבור.

מוזר לי שחברות הביטוח לא דורשות את זה, זה קלאסי בשבילם. רכבים היכולים/מפתים להכנס לצרות היו עד היום רכבים יחסית יקרים והביטוח שלהם תומחר בהתאם, הטסלה יחסית זולה ובעל פוטנציאל כניסה לצרות גבוה. נראה כי מבחינה ביטוחית עדיף לתת הנחה למי שעבר קורס/מבחן מאשר להעלות את התעריפים לרכב בכללותו.

 

סלח לי יקירי אך בעיני אתה מדבר דברי הבל. 

 

לא חסר רכבי ספורט אשר חלשים מהטסלה ואולם עדיין נקלעים לתאונות. 

קורס נהיגה מתקדמת לא יהפוך את הנהג לשומאכר, אך כן יתן לו חידוד של הכישורים המוטוריים שלו. 

כאשר יצרן משיק רכב עם ביצועים מסמרי שיער ומחיר נגיש למרבית האוכלוסייה הוא יודע טוב מאוד מה הוא עושה (ראה דוגמה כמה קופרות יש בארץ, ועכשיו כמה טסלה 3 יש), לדעתי קורס נהיגה ועמידה בתנאי נהיגה מסויימים צריך להוות דרישה לרכישת הרכב. 

 

ככה זה ישתלם לכולם: 

1. לבעל הרכב - כישורי הנהיגה המשופרים שלו יוכלו להציל אותו ממוות. 

2. לחברות הביטוח - נהג מיומן יותר = סיכויי תאונה פחותים. 

3. משתמשי הדרך האחרים יוכלו להיות פחות בסיכון כאשר מסביבם יש נהגים מיומנים. 

4. פחות פקקים בפוטנציה - פחות סיכוי לתאונות --> פחות סיכוי לפקקים. 

  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא לא אם היבואן צריך לתת הדרכה אלא האם המדינה צריכה לעשות דרגות רישיון כמו באופנועים.

 

באופן כללי ה sr שתגיע ב 2022 תגיע כנראה עם המנוע הישן של ה 287 כס עם סוללה קצת יותר גדולה(עוד משקל) במקום ה 325 כס הנוכחי כך שהביצועים יהיו קצת יותר "שפויים" (במונחים של טסלה) וכששאר היצרנים/יבואנים יתחילו להביא את שלל התוצרת העולמית(ובמידה שהם יתמחרו באופן הוגן) , יהיה לרוב עם ישראל אפשרות לקנות רכבים פחות חזקים (בין 160 ל 200 כס) במחירים יותר נוחים וסביר להניח שטסלה תהיה רכב עבור אנשים שמחפשים ביצועים ויודעים לנהוג עליו בהתאם. היום כשרק לטסלה יש מלאים סבירים ואין כמעט מבחר, הרבה טסלות מגיעות לאנשים שפשוט לא מתמודדים עם הכוח ואני מכיר הרבה טסלאים שפשוט נוסעים במצב chill (כולל אשתי) כי הרכב חזק מידי עבורם.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה עובר עליכם? חסרה לכם רגולוציה בתחום הרכב בארץ?
עוד מעט תבקשו הדרכה באיך להפליץ ברכב.
 

  • אהבתי 4
  • מצחיק 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כבר מתחיל להתייאש מהרמה של המגיבים פה, קארספורום נועד בכדי לתת מענה לחובב הרכב הישראלי וכדי שנוכל לתת טיפים אחד לשני על שיפור כישורי הנהיגה שלנו ועידוד תרבות מוטורית בארץ. 

 

כאשר אני שומע שהצעה אשר נועדה לשפר את הכישורים הללו נדחית בטענות ילדותיות, מטופשות וחסרות כל אמת אני נטרף. 

 

אני מבקש שמנהל פורום ינעל את הדיון לאלתר, בטיחות וחיי אדם הם לא משהו שניתן לזלזל בו. 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, חולה רכב#1 כתב:

 

סלח לי יקירי אך בעיני אתה מדבר דברי הבל. 

 

לא חסר רכבי ספורט אשר חלשים מהטסלה ואולם עדיין נקלעים לתאונות. 

קורס נהיגה מתקדמת לא יהפוך את הנהג לשומאכר, אך כן יתן לו חידוד של הכישורים המוטוריים שלו. 

כאשר יצרן משיק רכב עם ביצועים מסמרי שיער ומחיר נגיש למרבית האוכלוסייה הוא יודע טוב מאוד מה הוא עושה (ראה דוגמה כמה קופרות יש בארץ, ועכשיו כמה טסלה 3 יש), לדעתי קורס נהיגה ועמידה בתנאי נהיגה מסויימים צריך להוות דרישה לרכישת הרכב. 

 

ככה זה ישתלם לכולם: 

1. לבעל הרכב - כישורי הנהיגה המשופרים שלו יוכלו להציל אותו ממוות. 

2. לחברות הביטוח - נהג מיומן יותר = סיכויי תאונה פחותים. 

3. משתמשי הדרך האחרים יוכלו להיות פחות בסיכון כאשר מסביבם יש נהגים מיומנים. 

4. פחות פקקים בפוטנציה - פחות סיכוי לתאונות --> פחות סיכוי לפקקים. 

אני מרשה לעצמי להעלב קצת 😉

הקופרות זוכות להצלחה בזכות תמחור טוב וקהל אוהד. הן לא מעורבות יותר מכלי רכב אחרים בתאונות פר דגם בדומה לטסלה והרבה פחות בתאונות עצמיות.

זה שנסיעות המבחן וכמה ימי מסלול נוהלו בידי מדריכים (לאון טאובס ואנשיו למשל) נעשה כחלק מחיזוק המותג. ההתחלה בכלל הייתה בסיוע של ראם סמואל והקופרה שלו.

 

טסלה מלכתחילה פונה לכולם, לא רק לנהג הספורטיבי. וזה שחלק מבעלי הרכב לא מצליחים לשלוט בו, זה לא בגלל טסלה אלא בגלל חוסר המיומנות או המודעות שלהם לביצועים של הרכב, הם מן הסתם מגיעים מהר מאד למגבלות שלהם ולא של הרכב. 

 

כן, חברות הביטוח בחלקן סרבו לבטח קופרות עקב מספר תאונות קשות של נהגים צעירים בעיקר ששברו את הרכב לחלוטין,כולל בנו של עיתונאי ידוע ששבר רכב הדגמה (הכחול 😉) אבל אי אפשר להאשים את היבואן שהוא זה שגרם לכך ולחייבו בקורס לרוכשי הרכב. 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  

לפני 25 דקות, חולה רכב#1 כתב:

אני כבר מתחיל להתייאש מהרמה של המגיבים פה, קארספורום נועד בכדי לתת מענה לחובב הרכב הישראלי וכדי שנוכל לתת טיפים אחד לשני על שיפור כישורי הנהיגה שלנו ועידוד תרבות מוטורית בארץ. 

 

כאשר אני שומע שהצעה אשר נועדה לשפר את הכישורים הללו נדחית בטענות ילדותיות, מטופשות וחסרות כל אמת אני נטרף. 

 

אני מבקש שמנהל פורום ינעל את הדיון לאלתר, בטיחות וחיי אדם הם לא משהו שניתן לזלזל בו. 

 

רגולציה היא לא פתרון קסם לכל הבעיות.
רגולציה היא לא פתרון לטמטום.

בארה"ב יש כמעט 0 רגולציה בתחום הרכב ורכבים עם מאות כ"ס במחירים של המודל 3 נגישים לכל ג'ו כבר בערך 70 שנה. לא ראיתי שם בעיות מיוחדות להפך.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • רעיון טוב! 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Haim_gds כתב:

לא חובה, אחרי הכל יכול להיות נהג מצוין והקורס לא יועיל לו או נהג כ"כ גרוע שבקושי יכול לשלוט במכונית מיני. מה שעדיף לדעתי הוא מסלול טסט שונה אותו הנהג/ת יצטרך לעבור.

מוזר לי שחברות הביטוח לא דורשות את זה, זה קלאסי בשבילם. רכבים היכולים/מפתים להכנס לצרות היו עד היום רכבים יחסית יקרים והביטוח שלהם תומחר בהתאם, הטסלה יחסית זולה ובעל פוטנציאל כניסה לצרות גבוה. נראה כי מבחינה ביטוחית עדיף לתת הנחה למי שעבר קורס/מבחן מאשר להעלות את התעריפים לרכב בכללותו.

הפוך גוטה. לפי אירגון לבטיחות של חברות הביטוח האמריקאי, אכן נהגי טסלה גורמים ליותר תאונות עצמיות (נזק לרכב) אבל מעורבים פחות בכל שאר סוגי התאונות.

בהנתן וטסלה מתמחרת רכיבי חלפים לרכב בצורה דומה בכל העולם בתוספת מס מקומי,  בניגוד ליבואנים שלוקחים אתנן גדול בזכות המונופול על החלפים:

https://www.google.com/amp/s/www.themarker.com/amp/magazine/.premium-1.6996515

אומר שחברות הביטוח ישלמו הרבה פחות עבור הנזק הביטוחי ברכבי טסלה.

 

אלה הנתונים של טסלה sr (של ה lr והפרפורמנס הם קצת גבוהים יותר אבל דומים) לפי ארגון הבטיחות של חברות הביטוח, לדוגמה:

Screenshot_20211202-163218_Chrome.thumb.jpg.b90da5d10c73f7ee62fe80e2145aa9d8.jpg

למי שלא מכיר, מדובר  בכמה כסף (יותר או פחות  ) שילמו חברות הביטוח ככיסוי עבור תאונות ביחס לממוצע בקטגוריה.

תרגום(למי שלא מכיר):

Collision - נזק לרכב הטסלה באשמת נהג הרכב.(נהג הטסלה במקרה הזה)

Property damage - נזק צד ג' (רכוש) שבאשמת נהג הרכב (הטסלה)

Comprehensive - נזק לרכב (טסלה) בעקבות  גניבה או אירועים שהם לא תאונה.

Personal injury ו Medical payment הם וראיציות שונות של ביטוח נזקי גוף לבעלי הרכב(והנוסעים). הראשון באשמת נהג הטסלה.

Bodily injury - נזקי גוף שנהג הטסלה גרם לאנשים אתרים(לא נוסעים שלו ברכב)

כך שבכללי חברות הביטוח ישלמו הרבה פחות עבור התאונות של טסלה, ובתאונות העצמיות לרכב ,שהן רבות יותר, הן זוכות להנחה עבור התמחור ההוגן של טסלה בחלפים כך שהם לא ישלמו מחיר עודף.

 

* מדובר בתשלום ביחס לקטגוריה ולא כלל הרכבים. הקטגוריה שטסלה משתייכת אליה בארה"ב (ובכל העולם) היא laxery mid-sadan שכוללת רכבים כמו במוו 3, אודי a4, וולוו s60 ועוד.

הנתונים מה iihs

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, hans כתב:

כשהמציאו את הכרכרות היו כל מיני תאונות שלא התרחשו עם סוס בודד. אחרי תקופת הסתגלות קצרה זה עבר.

 

כנ"ל במעבר מכרכרה למכונית ממונעת.

 

אז הנה עוד שלב, מעבר ממכוניות עם רצועת מומנט + סלד מינימלי לפעולה,  אל מכוניות עם גרף מומנט שטוח.

 

יסתגלו, ילמדו וזהו.

 

תאונות עצמיות מתרחשות גם במעבר מתלת אופן לאופניים עם גלגלי עזר...

 

אתה לא חושב שיש קצת הבדל בהשלכות של פגיעה בנפש ורכוש בין תאונה עצמית עם תלת אופן לבין תאונה עם רכב שלוקח סיבוב ב 100 קמ״ש ?

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש השלכות גם במעבר מאופניים לרכב בסביבות גיל 18. נו אז מה. המדינה היא לא בייביסיטר.

 

כל עוד התאונות של טסלה הן עצמיות ולא נוטות להעלות את מספר ההרוגים הכללי - הכול טוב. זבש"ם של הנהגים. אחריות אישית וגו', שישברו את הראש לבד מול הביטוח, אין שום סיבה ביקום שהמיסים שלי יממנו את ההזיות שמתוארות כאן.

 

כל דבר שמצפים מה"מדינה" לממן הוא פשוט לומר "אני רוצה לשלם יותר מיסים". היישות הפיסקלית שנקראת "מדינה" היא בעצם אני ואתה וכל רעיון שמניחים לפתחה של המדינה ממומן הלכה למעשה על ידינו.

 

עריכה אחרונה על ידי hans
  • אהבתי 5

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רואה כל סיבה להדרכה. זה לא רכב עם התנהגות כביש מפתיע או שיכולה להפתיע, זה לא רכב ספורט אלא רק רכב עם המון כוח. 

לפני 9 שעות, Uri-G כתב:

הפוך גוטה. לפי אירגון לבטיחות של חברות הביטוח האמריקאי, אכן נהגי טסלה גורמים ליותר תאונות עצמיות (נזק לרכב) אבל מעורבים פחות בכל שאר סוגי התאונות.

בהנתן וטסלה מתמחרת רכיבי חלפים לרכב בצורה דומה בכל העולם בתוספת מס מקומי,  בניגוד ליבואנים שלוקחים אתנן גדול בזכות המונופול על החלפים:

https://www.google.com/amp/s/www.themarker.com/amp/magazine/.premium-1.6996515

אומר שחברות הביטוח ישלמו הרבה פחות עבור הנזק הביטוחי ברכבי טסלה.

 

אלה הנתונים של טסלה sr (של ה lr והפרפורמנס הם קצת גבוהים יותר אבל דומים) לפי ארגון הבטיחות של חברות הביטוח, לדוגמה:

Screenshot_20211202-163218_Chrome.thumb.jpg.b90da5d10c73f7ee62fe80e2145aa9d8.jpg

למי שלא מכיר, מדובר  בכמה כסף (יותר או פחות  ) שילמו חברות הביטוח ככיסוי עבור תאונות ביחס לממוצע בקטגוריה.

תרגום(למי שלא מכיר):

Collision - נזק לרכב הטסלה באשמת נהג הרכב.(נהג הטסלה במקרה הזה)

Property damage - נזק צד ג' (רכוש) שבאשמת נהג הרכב (הטסלה)

Comprehensive - נזק לרכב (טסלה) בעקבות  גניבה או אירועים שהם לא תאונה.

Personal injury ו Medical payment הם וראיציות שונות של ביטוח נזקי גוף לבעלי הרכב(והנוסעים). הראשון באשמת נהג הטסלה.

Bodily injury - נזקי גוף שנהג הטסלה גרם לאנשים אתרים(לא נוסעים שלו ברכב)

כך שבכללי חברות הביטוח ישלמו הרבה פחות עבור התאונות של טסלה, ובתאונות העצמיות לרכב ,שהן רבות יותר, הן זוכות להנחה עבור התמחור ההוגן של טסלה בחלפים כך שהם לא ישלמו מחיר עודף.

 

* מדובר בתשלום ביחס לקטגוריה ולא כלל הרכבים. הקטגוריה שטסלה משתייכת אליה בארה"ב (ובכל העולם) היא laxery mid-sadan שכוללת רכבים כמו במוו 3, אודי a4, וולוו s60 ועוד.

הנתונים מה iihs

 

 

זה לא רק הרכב, זה בעיקר הנהג. לפי אותו ארגון אמור להיות הרבה יותר זול לבטח פורשה או קורבט עם נתונים טובים יותר אך זה ממש לא המצב. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, חולה רכב#1 כתב:

אני כבר מתחיל להתייאש מהרמה של המגיבים פה, קארספורום נועד בכדי לתת מענה לחובב הרכב הישראלי וכדי שנוכל לתת טיפים אחד לשני על שיפור כישורי הנהיגה שלנו ועידוד תרבות מוטורית בארץ. 

 

כאשר אני שומע שהצעה אשר נועדה לשפר את הכישורים הללו נדחית בטענות ילדותיות, מטופשות וחסרות כל אמת אני נטרף. 

 

אני מבקש שמנהל פורום ינעל את הדיון לאלתר, בטיחות וחיי אדם הם לא משהו שניתן לזלזל בו. 

 

ואם מישהו קונה את הרכב יד שנייה, או שלישית, או כל מספר n'י, טסלה גם צריכה לספק הדרכה? או רק לבעלים המקוריים? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההצעות להדרכה קצת מצחיקות, כי אני זוכר את הימים שלרכבים היתה הרבה פחות אחיזה, הרבה פחות ESP (בכלל לא...), וגם ABS לא הייתה. חראקות ופירפורים היו הפסקול של שישי בערב בת״א, ומכוניות החליקו בגשם על ימין ועל שמאל (ועל גדר הבטיחות). 

אם אז לא חייבו הדרכות, היום בטח שלא צריך.

  • אהבתי 2

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה אתמול ידיעה שהנסועה של רכב חשמלי גדולה ב-30% מזו של רכב בנזין. גם את הפקטור הזה צריך לשקלל.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 834 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...