Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1815 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

יש קבלות שנראות כך...
30.PNG.377b9732f969b0e85a1c43382d48417b.PNG

לגבי המוסך מורשה יבואן/מורשה רגיל, יש דרך לדעת? הרי שחייגתי למוסך קיה בעיר מגורי הוא ידע לומר לי שהרכב לא עשה טיפולים במורשה (אני מניח שיבואן)
האם יש לו גישה לומר שזה גם לא מורשה רגיל _לא יבואן)?

בכל אופן, על החותמת בקבלה כתוב "פליקס מכונאות כללית"

@oriu תודה

עריכה אחרונה על ידי alonsheader
  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 4 שעות, alonsheader כתב:

אני אנצל את השרשור הזה לשתף את המשך חיפושי.
אבל קודם כל אומר תודה רבה לכולם על העזרה!

על השולחן יש עכשיו קיה פורטה 03/2017 עם 42km.
אחרי חקירה מעמיקה (שלמדתי הפורום הזה) הלו הממצאים:
היסטורית בעלויות:
1725929410_.PNG.77c319c261559aa0708f6ae8a889035f.PNG
הבעלים הנוכחיים של הרכב קנו אותו ב06/2020, כלומר היד השנייה החזיקה בו חודשיים בלבד.
יש הסטוריית טיפולים מתקופת הליסינג:
12/2017: 8km, נעשה: מסנן שמן מקורי, שמן מנוע סנטטי מלא, מסנן אוויר, נוזל בלמים 1 ליטר.
12/2018: 16km, נעשה: מסנן שמן מקורי, שמן מנוע סנטטי מלא, מסנן אוויר , אטם ר'שמן, LLC טל קולנט, נוזל בלמים 1 ליטר
19/2019: 26km, נעשה: מסנן שמן מקורי, שמן מנוע סנטטי מלא, מסנן אוויר, נוזל בלמים 1 ליטר.

הטיפול הרביעי לטענת המוכר נעשה ע"י קרוב משפחה שהוא מוסכניק ואין קבלות.
מוכרח לציין שהמוכר המקורי נשמע אמין מאוד ומשתף פעולה ומעביר לי את כל הניירת שיש לו.
הוא חשב שהוא קנה ממישהו שעשה ליסינג 0 ק"מ, והופתע לגלות שזה לא היה המצב כשביקשתי ממנו לבדוק במערכת ההשדהות הממשלתית...
לטענתו הוא מוכר (אחרי שנה) כי קיבל רכב מהעבודה, והוא שם 4 צמיגי דנלופ לפני חצי שנה אז אני מאמין לו בקטע הזה.

התקשרתי למוסך מורשה קיה והצגתי את עצמי כבעל הרכב החדש והוא בדק לי ואמר שהרכב מעולם לא ביקר אצל מוסך מורשה (פרט לפעם אחת שהוחלף
מתג של החלון בתקופת הליסינג). הבחור אומר שצריך לעשות טיפול יישור קו שכולל פלאגים.

* כמה זה נורא שהרכב לא טופל במורשה?
* נניח worse case , כמה זה נורא שהטיפול הרביעי (היה אמור להיות בתום 48 חודשים, כלומר לפני 4 חודשים) לא בוצע בכלל.?

* מה לדעתכם הסיפור עם הבעלות השניה של הרכב? הרי אם הרכב היה מציאה כמו שתארתם בהודעות הקודמות, לא היה צריך סוכן שיחזיק אותו חודשיים אחרי הליסינג?


אני מרגיש שלמדתי לחקור הסטורית רכב לפני קניה אבל את המסקנה הסופית אני לא יודע לקבוע...
האם כל אלו יתבטלו ברגע שאלך לבדוק את הרכב במכון ואפשר לברך עלה המוגמר בע"ה לדעתכם?

תודה למי שהגיע עד לכאן וגם למי שלא :)

הכי מחשיד:
רכב חברה בן 4 עם נניח באזור ה 40K ק"מ, למה בכלל הגיע לסוחר? למרות כל מה שכתבתי למעלה, רק זה בלבד נראה לי מחשיד מאוד.

  • רעיון טוב! 1

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

  • ספונסר פורום
פורסם
לפני שעתיים, alonsheader כתב:

יש קבלות שנראות כך...
30.PNG.377b9732f969b0e85a1c43382d48417b.PNG

לגבי המוסך מורשה יבואן/מורשה רגיל, יש דרך לדעת? הרי שחייגתי למוסך קיה בעיר מגורי הוא ידע לומר לי שהרכב לא עשה טיפולים במורשה (אני מניח שיבואן)
האם יש לו גישה לומר שזה גם לא מורשה רגיל _לא יבואן)?

בכל אופן, על החותמת בקבלה כתוב "פליקס מכונאות כללית"

@oriu תודה

אכן - זה מסוג הקבלות שאני לא אוהב למצוא... מוסך ושמן עלומי-שם, אתה מבין כעת על מה דיברתי קודם. זו לא שקיפות, זה מיסוך-עשן בעזרת מסמך...

אבל יש עוד דבר אחד שאינני ממליץ עליו באופן כללי - והוא לקנות רכב ללא היסטוריית ביטוח.

לטעמי, זה לא מספיק ללכת למכון בדיקה, כי גם ההתנסחויות של מכון כזה לגבי תאונה יכולות להיות אמביוולנטיות ולהשאיר אותך עם לא פחות סימני שאלה אחרי הדו"ח. אני מתכוון לביטויים כגון "קצה שילדה" (שזה ממש פטנט ישראלי... מה זה קצה? ואם יותר מ-5 ס"מ נפגעו זה כבר לא ממש השפיץ, אלא כן שילדה??... וכיוב' אמירות) - מה שגורם לי לכנות את חלקם מכוני-כס"תח. אילו היה בידך דו"ח ביטוח לפחות היית יודע כמה כסף שולם ואיזו ירידת ערך נקבעה אם בכלל. 

אינני מבקש לבלבל אותך עוד יותר ממה שאולי עשיתי.

מאד מעריך את הרצון וההשקעה שלך לרדת לעומקם של דברים - כך עושים זאת נכון.

אך במקרה של רכב ליסינג, עם שתי היסטוריות מאד לא ברורות - מכנית וביטוחית - אני אישית הייתי מחפש משהו אחר, או לחילופין נכנס לחתונה הזו בידיעה ברורה שאין לך - למרות המאמץ - תמונה אמיתית של מצב הרכב, ולכן מנסה לכסח במחיר כמה שניתן כדי להשאיר "קופה קטנה" לתקלות בלתי צפויות.

בהצלחה!

לפני כשעה, yonisi כתב:

הכי מחשיד:
רכב חברה בן 4 עם נניח באזור ה 40K ק"מ, למה בכלל הגיע לסוחר? למרות כל מה שכתבתי למעלה, רק זה בלבד נראה לי מחשיד מאוד.

אל תנסה לנחש ולשער - נסה להתייחס לעובדות בלבד.

אולי לסוחר היתה בדיוק ה"בובה" שהמוכר חשק בה בטרייד-אין? אי אפשר לדעת.

לכן, הבעיה שאני מוצא עם הרכב הנ"ל היא לא רק בגלל הסוחר, אלא בגלל השילוב של סוחר יחד עם רכב שלא ניתן להגיע איתו להיסטוריה האמיתית. מתכון לבעיות, שהיה גורם לי להמשיך לחפש.

  • אהבתי 1

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

פורסם
לפני שעה, oriu כתב:

אכן - זה מסוג הקבלות שאני לא אוהב למצוא... מוסך ושמן עלומי-שם, אתה מבין כעת על מה דיברתי קודם. זו לא שקיפות, זה מיסוך-עשן בעזרת מסמך...

אבל יש עוד דבר אחד שאינני ממליץ עליו באופן כללי - והוא לקנות רכב ללא היסטוריית ביטוח.

לטעמי, זה לא מספיק ללכת למכון בדיקה, כי גם ההתנסחויות של מכון כזה לגבי תאונה יכולות להיות אמביוולנטיות ולהשאיר אותך עם לא פחות סימני שאלה אחרי הדו"ח. אני מתכוון לביטויים כגון "קצה שילדה" (שזה ממש פטנט ישראלי... מה זה קצה? ואם יותר מ-5 ס"מ נפגעו זה כבר לא ממש השפיץ, אלא כן שילדה??... וכיוב' אמירות) - מה שגורם לי לכנות את חלקם מכוני-כס"תח. אילו היה בידך דו"ח ביטוח לפחות היית יודע כמה כסף שולם ואיזו ירידת ערך נקבעה אם בכלל. 

אינני מבקש לבלבל אותך עוד יותר ממה שאולי עשיתי.

מאד מעריך את הרצון וההשקעה שלך לרדת לעומקם של דברים - כך עושים זאת נכון.

אך במקרה של רכב ליסינג, עם שתי היסטוריות מאד לא ברורות - מכנית וביטוחית - אני אישית הייתי מחפש משהו אחר, או לחילופין נכנס לחתונה הזו בידיעה ברורה שאין לך - למרות המאמץ - תמונה אמיתית של מצב הרכב, ולכן מנסה לכסח במחיר כמה שניתן כדי להשאיר "קופה קטנה" לתקלות בלתי צפויות.

בהצלחה!

אל תנסה לנחש ולשער - נסה להתייחס לעובדות בלבד.

אולי לסוחר היתה בדיוק ה"בובה" שהמוכר חשק בה בטרייד-אין? אי אפשר לדעת.

לכן, הבעיה שאני מוצא עם הרכב הנ"ל היא לא רק בגלל הסוחר, אלא בגלל השילוב של סוחר יחד עם רכב שלא ניתן להגיע איתו להיסטוריה האמיתית. מתכון לבעיות, שהיה גורם לי להמשיך לחפש.

לבלבל אותי זה לא משהו בהכרח רע, מניסיוני בעולם אחרים כמו השקעות, אם אתה לא יודע להסביר לילד בכיתה ה' את המצב אז עדיף לא להיות בו...

 

תודה על ההשקעה ממש לא מובן מאליו.

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

פוסט סיכום

אמ:לק: קניתי היום יונדאי i35 2016 , מיד ראשונה פרטית 85 אלף ק"מ מטופלת במורשה ב63k.

השרשור הזה היה מעיין תהליך הבשלה עבורי, החלטתי שפאק איט ולא לנסות לגרד כמה אלפי שקלים וקילומטרים וללכת על בטוח.
יד ראשונה פרטית אמיתית (גם לא 0 ק"מ כי הם קונים בהנחה ומחליפים אחרי 3 שנים ולא מטפלים בצורה מחוייבת).

הi35 בדיוק התפרסמה, ספר טיפולים במורשה (יוסי כהן שם נרכשה גם) כמו שעון כל 15km.
הבודק בסוף השיחה אומר לי: "תקשיב, אני לא אמור להגיד את זה וגם לא אומר את זה בדרך כלל, אבל האוטו הזה כמו חדש".

מהדבר הכי מסובך, קניית רכב הפכה להיות הדבר הכי קל.

ניפגש עוד 5 שנים! 

או בפורום טכני אחזקה וטיפולים כי בתכלס סבבה פה ... :)

ותודה לכולם שעזרו.

עריכה אחרונה על ידי alonsheader
  • אהבתי 3
פורסם

תתחדש, אך מציע ניפגש בעוד שנה לסיכום שנתי.😀

  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.


×
×
  • תוכן חדש...