Jump to content

oriu

  • פרסום הודעות

    128
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

13 נייטרלי

אודות oriu

  • דירוג
    נהג חדש (> 40 הודעות)

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    צפוני
  • איזה רכב יש לך?
    Octavia 1.8 Tsi 180 hp היום. מעניינות בעבר: גולףGTI דור 1, אוטוביאנקי אבארט, רנו 5 GT טורבו, BMW M5 1988
  • מקצוע
    שיווקי

צפיות אחרונות בפרופיל

1,433 צפו בפרופיל
  1. בהנחה שהרכב אכן היה מבוטח בעת קרות התאונה (ולא היה ליסינג...) - תוציא קודם כל דו"ח ממרכז הסליקה של חברות הביטוח - ותראה מה היהגובה הנזק באמת, וכמה היתה ירידת הערך בגינו. זה פוטר אותך מלחיות בניחושים - ועובר לעובדות. טיפ קטן: הייתי מתרחק מרכב שירידת הערך היתה מעל 5%, גם אם תקבל הנחה מהותית ממחיר מחירון.
  2. החיים זה לא רק 0-100... ההבדל במומנט לטובת האופל הוא כמעט 20%, תוסיף גם הילוך אחד יותר - וקיבלת רכב שיאיץ תאוצות-ביניים (שזה אומר בחיים האמיתיים, לא מעמידה ברמזור) יותר החלטיות בכל מצב, למרות היתרון האוירודינמי המובהק שבטח יש לאוקטביה (ומתבטא במהירות סופית גבוהה יותר ותיאורטית לגמרי). המשקל כמעט זהה. עקיפה? סחיבה בעלייה? - יתרון תמיד לאופל. עכשיו, אם ניקח את המנוע הנפלא של 1.5ל' באוקטביה - זה כבר סיפור אחר לגמרי... אך לא במקרה של פות"ש זה.
  3. האם גם שקוף לך שזקיפת ההכנסה נמוכה יותר על היברידית? אם חשוב - הנירו פלאג אין הוא הבחירה שלך לרכב גבוה יותר, פרקטי ונעים לזוג+ילד. אם לא משנה = האופל היא התמורה הטובה ביותר, גם לדעתי. האוקטביה החדשה ללא ספק מדהימה אבל 1.0 ליטר הוא, ביננו, קצת חלש עליה ולכן האופל תהיה החבילה המועדפת עלי.
  4. רכב 2016 עם 73000 ק"מ = ק"מ סביר. הבעיה שלי בהמלצה עליו היא בהיסטוריית הליסינג שלו. אם אכן מדובר בליסינג תפעולי - אתה מהמר מ-3 בחינות משמעותיות: 1. בדוק האם היה לו ביטוח מקיף. סביר להניח שלא - ואז לא תוכל להוציא היסטוריה ביטוחית. 2. לעולם לא תדע מי נהג בו, ואיך התייחסו אליו ("רכב השטח הטוב בעולם", או נהג שהיה גם בנאדם). 3. בלי היסטוריית ביטוח קשה לדעת אילו תיקוני תאונה נעשו (אם נעשו) - ובאיזה מוסך. כנ"ל לגבי היסטוריית טיפולים - רכבי ליסינג מקבלים לעיתים מיני "הנחות" בטיפולים : שמנים/פילטרים זולים ולא בהכרח מאושרי תקן יצרן, נוזל קירור = מים, מה שגורם לבלאי מואץ במנוע/ג
  5. זו לא באמת הרפתקאה אם יודעים ממה להיזהר ובמה לטפל. THP156 עם ק"מ נמוך (נניח עד 80,000), היסטוריית טיפולים מלאה (החלפות שמן על 15K) בשילוב עם מוסכניק אמין - וקיבלת מנוע שאין סיבה שלא יחזיק עוד 100,000 ק"מ. לגבי ה-2008 (בהנחה וכיוונת ל-1.2 טורבו עם תיבת 6 הילוכים פלנטרית) - אכן אחלה אוטו, אך היות ופות"ש ציין תקציב סביב 45,000ש"ח, יש בעיה למצא 2016 ומעלה בסכום זה. הם מתחילים כ-10,000ש"ח מעל.
  6. PSA עם גובה סביר פלוס = 3008, כגון זו https://www.yad2.co.il/s/c/4plke8rw - עם ק"מ נמוך במיוחד, בלובינסקי טרייד. המנוע עד 2016 הוא ה-1.6 טורבו בגירסת 156 כ"ס. מנוע שיצא לו שם רע בשל בעיות שקשורות במתיחה של שרשרת התזמון (נדרשת החלפה באם יש אפילו רמז לרעש מכיוון המותחן שלה), ובשל העובדה שב-PSA התעקשו משום מה לפרסם החלפת שמנים רק כל 30,000 ק"מ. איך אומרים בצרפתית? - BIG MISTAKE .... בעיות נוספות - בוצה שמפריעה בכל מקום (גל זיזים, טורבו ועוד) - רק בשל אינטרוואל לא ריאלי. רוב התקלות נפתרו במנועים משנת 2014 ואילך, כך שעדיף בכל מקרה לא לקנות 2013 ומטה, אם תוכל. אז - אוטו נהדר
  7. לגבי רכב של PSA שיחליף את ה-307 שלכם - אין ספק שתרגישו מאד בנוח עם 308SW. לתקציב שלכם יכול להתאים בול מודל 2015-16. הרוב המוחלט - ברמת גימור אקטיב, אולי תתפשו משהו עם מובילאיי. המנוע היחיד שרלוונטי כאן הוא ה-1.2 3 צילינדר, שמגלה אמינות טובה, ובתנאי שטופל בזמן ונכון. הסיפור עם רצועת התזמון במנוע הזה הוא פשוט: היא טבולה בשמן המנוע (בניגוד לרוב הרצועות שהן יבשות) ומסתבר שיש לרצועה נטייה להימתח ולהתפורר לאט (סיבים בתוך השמן), תוך אפשרות לסתום מעברי שמן קריטיים - כולל לטורבו. הפיתרון - בדיקה פשוטה של רוחב הרצועה במוסך מורשה, ואם היא מראה סימני התרחבות אז יש להחליפה. מוסך מורשה יבואן
  8. מצ"ב סירטון יוטיוב שמצדיק את הציניות... הבחור הזה הקדיש 22 דקות שלמות (!!) לטחון את המח למה הוא חושב שהמיראז' (ספייס-סטאר אצלנו, וכמובן הבסיס לאטראז' הנוראית) היא היא המכונית הזולה בעולם. זולה - במשמעות גרועה, לא מושקעת... לא יודע אם הוא צודק כי לא יצא לי לנהוג בה, אבל אי-נוחות, רעש והתנהגות כביש בסיסית ביותר באמת לא גורמים לחשק לנסות... ןלענייננו - אני מאלו שחושבים, שאם לא ממש הכרחי מכונית קטנה וזולה - עדיף ללכת קצת אחורה בשנתון ולקנות סופר -מיני מודרנית שמעניקה חוויית נהיגה, התנהגות וחשוב מכל - בטיחות - בליגה אחרת. כך אני ממליץ לכל מי שמתייעץ איתי.
  9. זהו, שלפי מה שהבנתי ממכונאים ומישהו שמעורב בתביעה - זו אכילת שמן שלא בהכרח מתבטאת תמיד ומיד בענן עשן כחלחל מהאגזוז בכל לחיצה על הגז, רנו עצמם לא ממש יודעים להסביר מה בדיוק לא בסדר במנוע (קשור בהיפוך-לחצים בסעפת היניקה שעלול "למשוך" שמן דרך טבעות הבוכנה ולשרוף בתא השריפה). כלומר - גם קרסו לא יוכלו לעזור באיבחון, מה גם שבהשראת היצרן הם נקטו עד התביעה בגישה שמאד מקטינה את הנושא. מציע שתקרא בקבוצה שנפתחה בפייסבוק, אולי תלמד שם: נפגעי רנו, ניסאן ודאצ'יה - צדק חברתי-כלכלי
  10. אתה אתה עושה את הדבר הנכון, ואל תיתן לאף אחד להגיד לך אחרת! עם זאת, נקודות למחשבה: 1. האם המחיר שלך כ"כ מופרז, עד שאף אחד לא רואה כאן VFM ששווה להמשיך איתו? 2. יחד עם הריג'קטים, האם באה איזו שורת הסבר להוריד את רמת החששות? לדוגמא: אם יש נזילת שמן ממחזיר שמן אחורי: "המוסך שלי איבחן זאת כעלות של 800 ש"ח לתיקון. המנוע ממשיך להיות חזק מאד ואוכל רק חצי ק"ג ל-5000 ק"מ. בקיצור - טיפה שיווק והסבר בווצאפ, ולא רק "חדשות רעות", כי אז אתה אכן נראה גרוע יותר מכל אלו שמבטיחים "אוטו במצב הצגה" (ולא ברור לי ממתי זה נהיה "הצגה" במקום תצוגה😉).
  11. בעיקרון - בעיני יש במקרה שלך יתרון לרכב שמוכיח היסטוריית טיפולים טובה ללא קשר ליבואן או לא. במילים אחרות - אם הרכב שנסע 100 אלף מוכיח לך בכתובים שטופל כמו שצריך (כלומר במוסך מוכר וידוע כאמין) - אתה יכול לקבל ניירת טיפול, וללכת גם עליו. בנוסף - תמיד עדיפות לרכב שניתן לבדוק בו היסטוריית תביעות - https://infocar.co.il/ אגב, האם אתה מודע לתביעה הייצוגית שהוגשה נגד קרסו בנושא מנוע TCE 1.2 טורבו? אם הרכב שאתה מחפש הוא מודל 2012-2016 - כדאי שתקרא כאן: https://law.walla.co.il/item/3352540
  12. בכבוד - אבל כאן המקום לעשות תרגיל קטן: לחסוך סביב 70,000 ש"ח בין האוקטביה הזו הספציפית, לדגם הדיזל. כמה ליטר דלק זה יקנה לך??😉
  13. בבקשה, הסרטון מיוטיוב. מסכים איתך, אולי אכן יוזמה פרטית. אבל זה בדיוק מוכיח את הפואנטה של מי שאומר שצריך לבדוק בציציות של כל רכב משומש שרוצים לקנות. נקודה. העובדה שזה מגיע על רכב של +100,000ש"ח, מהסוחר הכי אמין בעיר, עם "155 בדיקות", רק מוכיחה שבארזים אכן נפלה שלהבת....
  14. פוטייטו יקר, אתה מתאמץ מאד לשכנע אנשים ש"ממילא הכל אותו דבר, טיפול זה טיפול, לא חשובה האיכות של הטיפול/הניקוי/התיקון/רמת הגימור" ועוד כהנה וכהנה תובנות. עושה לי רושם, שאתה שייך לקבוצת הנהגים שלא ממש מעניין אותם דבר מלבד לסמן V בכל נושא תחזוקה, כל עוד הרכב ממשיך לנסוע.... וזה בסדר, באמת בסדר. איש איש וטעמו עימו. העניין הוא, שמבחינתי (וכנראה מבחינת עוד כמה בפורום הזה...) זה משייך אותך לקבוצה של אלה-שבחיים-לא-הייתי-קונה-מהם-רכב. אינני פרנואיד - אבל בתוך עמי אני חי. לא כל הרכבים זבל - וזו בדיוק הסיבה שבגללה יש צורך להשקיע זמן/מאמץ/כסף - לברור את המוץ מהתבן. ועכשיו,
  15. שאלה מצויינת להפנות למישהו כמו מוסך רון. אין ספק שקרור נוזל גיר יעזור להאריך חיי התמסורת. רון יוכל להסביר יותר לגבי אפשרויות ועלויות. רק על זה מגיעה לך מדליית נהג טכני מצטיין, ועוד ברכב כזה...🎖️
×
×
  • Create New...