Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

25 שנה לסיטרואן ברלינגו


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1149 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, khc כתב:

זכור לי משום מה שהקנגו נכנסה לשוק לפני הברלינגו.
גם תפסה חזק מאוד.

 

הקנגו הוצגה יותר משנה אחרי הברלינגו והגיעו לכאן מס' חודשים לאחר מכן. מכרה בערך שליש מהצמד פרטנר / ברלינגו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, llaavvii כתב:

אני קניתי רנו אקספרס (היו לי את שני הדורות) הרכב היה פחות נוח ומשום מה גם סחב פחות טוב

משום מה אני זוכר שהאקספרס (97') סחבה לא רע עם מנוע 1.4 ו-80 (?) כ"ס. אולי כי המדד שלי להשוואה זה פיאסטה 1.3...

לפני שעה, Roycohen1979 כתב:

זה התחיל מרנו קנגו 1.9 ליטר דיזל מודל 2006, הכרתי אותה מהשימוש שלה בצבא ונדהמתי לגלות שהיא עגלה לשכעצמה ולא בגלל שחיילים קרעו לה את הצורה, המנוע היה מביש, עליות גרמו לרכב לירוק מסמרים

זה רישמית הרכב הכי עגלתי שנהגתי בו, הפיאסטה שהזכרתי מקודם הייתה "מטוס" ליד הקנגו המדוברת.

אני לא מדבר על השוואה עם VW חיפושית וכ"ו, אלא כהוואה לרכבים מעל שנת 95'

עריכה אחרונה על ידי dotan123
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא הדגם שמוצג באתר הבריטי מציע פתרון נאה, הרבה אכסון, וגישה נוחה. אני מניח שיותר ורסטילי מC4.

מעבר לתדמיד הטכנאי, מה רע?

 

https://www.citroen.co.il/vehicle/berlingo/#version-2

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אין רע בעקרון.  אני בוגר ברלינגו (ו 2 C15) ועכשיו עם c4 פיקאסו קצר.  זה יותר "רכב פנאי" ופחות "מסיע נוסעים" לדעתי.   מכיוון שאחד הופסק ייצורו והשני לא מובא לארץ אז לפחות כאן בארץ זה דיון עקר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשגלשתי בפורום עם המשתמש הקודם שלי, זכור לי משתמש שרצה להעביר את הברלינגו שלו טסט והוא נכשל על צמיגים, אז משתמש אחר הלווה לו את רבעיית הצמיגים והגאנטים של הראלי mk1. האמת, זה היה נראה לא רע בכלל ועשה לי חשק לברלינגו. מעניין אם המשתמש עדיין פעיל או אם יש למישהו את התמונה

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הג'נטים היו דומים גם במקור. 

 

ברלינגו הראשונות הגיעו ללא טסות עם ג'נטים כאלה כמו בתמונה, הם לא היו לבנים אלא בצבע כסף בהיר. 

 

Screenshot_20210117-173957_(1).thumb.png.d91128bd18525317d7ea5543b622a061.png

 

Screenshot_20210117-174029_(1).thumb.png.43863eb0803fb2acacd73abe27614765.png

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצבע הלבן זה כל היחוד שהיה בתמונה ההיא (ג'אנט "פושט" בצבע לבן לעולם ירגיש לי מזוהה עם הראלי). 

אני זוכר שזו הייתה ברלינגו בצבע ירוק בקבוק כהה... 

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו כאלה ג'נטים בהירים במשלוחים הראשונים של ברלינגו, מאוחר יותר הגיעו עם טסות. 

 

מכיוון שבברלינגו אף אחד לא דאג לנקות אותם אף פעם, הם די מהר הפכו לשחורים. 

 

גם לדעתי הצבע הבהיר יפה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב לא זכרתי ממש טוב את הסיפור, אבל מצאתי את הוסט המקורי. אצלי התמונות לא עובדות אז הרצתי חיפוש בגוגל עם מילות מפתח מהפוסט ובסוף מצאתי. 

 

 

Screenshot_20210117_181154.jpg

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלושה זכרונות ברלינגו ותהייה אחת,

1. על תפר המיליניום, בקיבוץ ובמהלך השירות הצבאי נהגתי בברלינגו לא מעט פעמים, בשל חולשתו, הוא הרביץ לי את תורת תכנון הנסיעה. כמה כל קמ"ש שארוויח במישור חשוב בקצה הגלבוע, הוא לימד אותי כמו צלף לקרוא כיוון רוח לפי צמרות הברושים ואת העוצמה שלה לפי המהירות שבה האבק מהטרקטור נע ולהבין מה תהייה ההפחתה כאשר אהייה עם הפנים נגד כיוון הרוח.

 

2. ב-2003 אני חושב הגיע הדגם ה"חזק" עם 90 כ"ס ופתאום הוא העניק תחושה של מפלצת רושפת אש, פתאום היה איתו גם כיף לא רק כשכוח המשיכה הצטרף למנוע כדי לזוז מהר יותר.

 

3. קפיצה מהירה שנים קדימה למפגש הראשון עם הדור השלישי שלו, אני יושב בפנים, הרכב מונע בסרק ובמשך דקות ארוכות המבט שלי לא יורד מידית ההילוכים - שלא רועדת. ואין לי את מי לשתף ברגע הזה. 

 

ועכשיו התהייה שלי, האם, למרות שלא ישב על הקונספט התכנוני של הברלינגו ויותר דמה לדוגמאות האחרות של מסחרית מבוססת טנדר-סופר מיני, לא תחשיבו מכובי ומלומדי את המאטרה רנצ'ו כסוג של אב רוחני?

מסחרית עממית שעושה קרוס לכיוון הפנאי המשפחתי?

Images of Talbot-Matra Rancho 1980–84

 

  • אהבתי 3

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, קרמבו כתב:

כל קמ"ש שארוויח במישור חשוב בקצה הגלבוע, הוא לימד אותי כמו צלף לקרוא כיוון רוח לפי צמרות הברושים ואת העוצמה שלה לפי המהירות שבה האבק מהטרקטור נע ולהבין מה תהייה ההפחתה כאשר אהייה עם הפנים נגד כיוון הרוח.

 

 

מסכים בהחלט. בתחילתה העליה לירושליים הייתי מצמיד את הגז לרצפה, היליך 4, 80 קמ"ש. המטרה לא להאט ולא לרדת מהגז כל העליה כי אם האטת, אתה לא יכול להאיץ ל 80 בחזרה. 

 

זה די משעשע ואפשר לאמור שאפילו נהנתי מזה פה ושם. 

 

לפני שעה, קרמבו כתב:

קפיצה מהירה שנים קדימה למפגש הראשון עם הדור השלישי שלו, אני יושב בפנים, הרכב מונע בסרק ובמשך דקות ארוכות המבט שלי לא יורד מידית ההילוכים - שלא רועדת. ואין לי את מי לשתף ברגע הזה. 

 

נדמה לי ששיתפת בזה די הרבה אנשים בכתבה בעיתונות רכב מודפסת. אני חושב שזה היה בכתבה שלך, רק לא זוכר איפה היא הופיעה 😃

 

האמת אבל שהדור הראשון 1.9 הישן האטמוספרי לא התאפיין ברעידות חזקות ומפריעות יותר על המידה. היה די סיבר ואם ידית ההילוכים רעדה, היא רעדה ממש מעט. 

 

בחדשים זה כמובן שופר אבל זה לא שהישן היה בלתי נסבל מהבחינה הזו. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנת 1998 מצטרפת מתחרה חזקה - רנו קנגו, בעלת מבנה דומה. 

 

כל היצרנים האחרים שנכחו בשוק הזה - פיאט, פולקסווגן/סיאט, פורד - ירדו מאד במכירות או הפסיקו למכור מסחריות קטנות בכלל, יושבים ומסכלים מהצד ובנתיים עובדים על פיתוח מסחריות משלהם בפורמט דומה לברלינגו. 

 

פיאט דובלו הגיע ב 2001, פורד קונקט ופולקסווגן קאדי ב 2004. בנתיים ברלינגו התבססה הייטב בושוק והדגמים המתחרים, על אף שהיו מודרנים יותר ועדיפים עליה בלא מעט דברים,  לא הצליחו להתקרב למספרים שהיא מכרה. 

 

בשנת 2003 מגיעה מתחית פנים של ברלינגו. מתחית פנים במקרה זה, הוא תאור מאוד מדוייק כיוון שהעידכון העיצובי שבוצע נגע רק בחלק הקידמי של הרכב. פנסים גדולים יותר, מכסה מנוע גבוה יותר. לטעמי העיצוב המקורי הישן היה מוצלח יותר. 1951779323_1(10).jpg.feee3e5698f3d372fd99ef47fa848d1e.jpg

 

480292048_3(1).thumb.jpg.9e02eea5082836ce1025ed9ecb537e12.jpg

בסביבת הנהג הכל שונה. "תעשייתי" ופשוט יותר. לוח שעונים של פיז'ו 206. 

רמות האיבזור ללא שינוי, עדיין 2 כריות אוויר. רכב עבודה בסיסי עם דלת צד אחת, אותו דבר עם שתי דלתות צד ודגם "משפחתי" SX מאובזר יותר.

450493203_3(3).thumb.jpg.e6e26f574749cbfdc3b6d1a1e117c01d.jpg

 

המנוע הבסיסי עדיין אותו 1.9D עם 71 כ"ס, אבל במתיחת פנים של 2003 לראשונה נוספה בארץ אופציה למנוע טורבו דיזל 2.0HDI עם 90 כ"ס ששינה את הרכב לחלוטין וגם הוריד את צריכת הסולר מ 1 ל 11-12 ל 1 ל 14-15. 

 

עדיין בשנים 2003-2006 רוב היחדות נרכשות עם 1.9D הישן והזול.

במתיחת פנים מערכת החשמל הפכה למולטיפלקס, הרכב קיבל את ידית המגבים/איתות  COM2000 המפורסמת של פי'גו וכל הפיצ'רים הנלווים כמו שינוי מהירות מגבים בהתאם למהירות הנסיעה, כנסיה למצב חיסכון בחשמל אחרי 20 דקות, פחות מטרים של חיוט חשמלי וכן, אמינות טובה הרבה יותר. 

 

ב 2006 בוצע עידכונון עיצובי מזערי ונוסף למבחר מנוע טורבו דיזל חדש  - 1.6HDI בשתי רמות הספק - 75 ו 92 כ"ס. זה היה מנוע חדש לחלוטין, פיתוח משותף עם פורד. קל, חלק, שקט וחסכוני מאוד - עד 1 ל 17 משולב, גרסת 92 כ"ס שלו דומה בביצועים ל 2.0HDI. 

 

המומנט הגבוה של מנועי הטורבו איפשר לעבור לגיר עם יחסי העברה ארוכים יתר - 2300 סל"ד ב 100 קמ"ש לעומת 2900 באטמוספריים. הגיר הארוך תרם לשקט בשיוט ולחסוכון בדלק. 

 

בשנים 2006-2007 אפשר היה לבחור בין 4 מנועי דיזל. 1.9D הישן, 2.0HDI, ו 1.6HDI בשני ההספקים.

 

שני המנועים הראשונים לא עמדו בתקן יור 4 שנכנס לתוקף באותה שנה והחל מ 2008 נשאר רק 1.6HDI במבחר בתחום הדיזלים. באותה תקופה מחיר הסולר עלה מאוד והפך להיות דומה או יקר יותר ממחיר הבנזין ועקב כך חודש יבוא של גרסת בנזין 1.4  75 כ"ס לתקופה קצרה. 

 

גרסה נוספת שמגיעה ב 2008 היא הגרסה הארוכה. סיטרואן הלכו בדרך הפשוטה והזולה - בסיס גלגלים ללא שינוי. תוספת אורך של כ 30 ס"מ כולה מאחורי הסרן האחורי. 

 

הדגם הארוך הוצע גם עם 7 מקומות (מושבים בהתקנה מקומית) ובשילוב עגלתי במיוחד עם מנוע בנזין 1.4 או עם 1.6HDI75 שהיה יותר סביר. 

333.thumb.jpg.509391599234d65359a3ef412d4b62e4.jpg

 

בשנת 2008 ברלינגו הוחלפה באירופה בדגם חדש לחלוטין שמבוסס על פלטפורמה של C4, אבל בארץ שיווק הדור הראשון נמשך עד 2011. יותר נכון עד אמצע 2012, כאשר בשנים 2009-2011 המכוניות יובאו מטורקיה שכן ייצור באירופה של הדור הראשון הופסק. 

 

החל משנת 2012 כלי רכב מסחריים חוייבו במערכת ESP (כמו שמכוניות פרטיות חוייבו ב 2010) ומכיוון שיא אפשר היה להזמין את ברלינגו  דור ישן עם המערכת, היבואן רכש בסוף 2011 מלאי גדול, כאשר חלק ממנו עלה על הכביש כבר עם רישוי 2012 ורק אז הסתיים שיווק הדור הראשון בארץ. 

 

 

בשנים 2008-2011 (וכאמור עם גלישה ל 2012) שני הדגמים - הישן והחדש יובאו במקביל. 

גרסת עבודה הזולה והפשוטה הייתה "בגוף" של הדור הישן (ורק עם 1.6HDI75), גרסה משפחתית מאובזרת הייתה "בגוף" של הדור החדש (ורק עם 1.6HDI92).

 

לאחר מכירת היחידות האחורנות של הדור הישן ב 2012, התחילו להגיע גירסאות עבודה בסיסיות של הדור החדש, על כך בהמשך...

 

 

 

 

  • אהבתי 6

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בין הגרסה הפשוטה של הדור הראשון לגרסה הפשוטה של הדור השני הגיעו לארץ גם כמה יחידות של סיטרואן נמו - מסחרית שהיתה קטנה יותר ומבוססת על פיאט פיורינו.

אחרי שנה הנמו עזבה, והשאירה את השוק של המסחריות הקטנות לפיאט שהתחילה עם הפיורינו המסחרית ואחרי זה עברה לייבוא של הקובו שהיה למעשה גרסת הנוסעים של הפיורינו.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה C15 והחברות שלה, קיבלו את הקוביה מאחור, כי לפי המפרט, רכב מסחרי קל להובלות בתוך העיר אמור לבלוע לתוכו משטח שלם וארוז.

הראשונים לרכוש את ה C15 בארץ היו חברת בזק עם כמה אלפי רכבים שקיבלו אותם בהנחה בתנאי שידביקו מאחור מדבקה גדולה עם סמל סיטרואן ואיזה משפט שיווקי שאני לא זוכר.

המנועים הראשונים היו 1.1 ליטר, 4 הילוכים ידניים בלי מזגן (כולם קיבלו מאוורר שהתחבר למצת)

מאוחר יותר הגיע מנוע 1.4 עם 5 הילוכים ומזגן בהתקנה מקומית של אלכס שאף פעם לא עבד.

אחר כך היה גם הדיזל שצהל קנה בכמויות והכניס כרכב פטרול עם הסרת הדלת האחורית והכנסת כסא הפוך עם מקלע תלוי מהתקרה.

ואז בא הברלינגו ועשה מהפיכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1149 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...