Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

25 שנה לסיטרואן ברלינגו


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 1137 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 20 שעות, Buki כתב:

С15 נמרצת אבל ואפילו נחמדה במובן מסויים, אבל חייבים לקחת בחשבון שזו סיטרואן ויזה, מתיחת פנים של 1981 לרכב שהוצג ב 1978. היא גם נראתה הכי פחות טוב והייתה הכי מיושנת מכל המסחריות.

אהם, אני בטוח שקראת...:

 

428609352_1978Simca1100Commercial1011.thumb.jpg.125866a10c30d4b06825d41771894042.jpg

 

וגם בארץ, כמובן (זה כבר תחת מותג טלבו):

 

https://olam.eu-central-1.linodeobjects.com/pages/2298/f-12.png

 

לפני 11 שעות, קרמבו כתב:

ועכשיו התהייה שלי, האם, למרות שלא ישב על הקונספט התכנוני של הברלינגו ויותר דמה לדוגמאות האחרות של מסחרית מבוססת טנדר-סופר מיני, לא תחשיבו מכובי ומלומדי את המאטרה רנצ'ו כסוג של אב רוחני?

מסחרית עממית שעושה קרוס לכיוון הפנאי המשפחתי?

 

אני לא רואה את זה. הקונספט של הראנצ'ו היה להפריד אותו לחלוטין מהבסיס המסחרי (היה מבוסס על הסימקה 1100 המסחרית עם הארגז המוגבה, ראה בתמונה הנ"ל), וכוון ישירות להיות מתחרה לריינג' רובר- אבל ל"עניים", כאלה שלא מעניין אותם שטח אבל רוצים להיראות באחד שנראה כאילו הוא גיבור (עובדה שהם הצליחו, כי הם מכרו המונים ממנו). אז נכון שהבסיס היה המסחרית, אבל הם ביצעו בידול מושלם מספיק כדי שלא "תרגיש" את זה. אם כבר, הראנצ'ו הוא-הוא האבא האמיתי של קטגוריית ה-SUV המודרני, מה שנקרא "All show and no go".

 

הברלינגו הוא בדיוק הפוך- לקחו משפחתית (306\קסארה) ועשו ממנה מסחרית. הקונספט, לפחות לטעמי- מושלם. וככל שהשנים והדורות מתקדמים, היא נהיית יותר ויותר מושלמת. אני מוצא את עצמי חושב על הרכב הזה כרכב הבא שלי, כי הוא פשוט עונה על כל הצרכים באופן אופטימתי, במיוחד בדור הנוכחי, כפי שעולה מהמבחן של בוקי כאן.

 

אבל כמו ש @f31 כתב, גם אשתי לא מוכנה לנסוע באחד כזה, וזה כל פעם מדהים אותי, שכמה שהיא לא Car Guy או יותר נכון, Girl, יש כמה מאפיינים שהיא תילחם כנגדם קשות...

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, ceyal כתב:

... שקיבלו אותם בהנחה בתנאי שידביקו מאחור מדבקה גדולה עם סמל סיטרואן ואיזה משפט שיווקי שאני לא זוכר.

 


המשפט שזכור לי על המדבקה הגדולה היה "כוח הדיזל" :)
אעלק כוח...

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לוחית צהובה דומה מאוד ללוחית רישוי. 

צד אחד לוחית רישוי, צד שני לוחית עם כיתוב "כוח הדיזל".

 

זה היה מנוע דיזל ישן וחלש אפילו יותר מאשר בברלינגו הראשונה - 1.8 אטמוספרי 60 כ"ס. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, ceyal כתב:

ה C15 והחברות שלה, קיבלו את הקוביה מאחור, כי לפי המפרט, רכב מסחרי קל להובלות בתוך העיר אמור לבלוע לתוכו משטח שלם וארוז.

הראשונים לרכוש את ה C15 בארץ היו חברת בזק עם כמה אלפי רכבים שקיבלו אותם בהנחה בתנאי שידביקו מאחור מדבקה גדולה עם סמל סיטרואן ואיזה משפט שיווקי שאני לא זוכר.

המנועים הראשונים היו 1.1 ליטר, 4 הילוכים ידניים בלי מזגן (כולם קיבלו מאוורר שהתחבר למצת)

מאוחר יותר הגיע מנוע 1.4 עם 5 הילוכים ומזגן בהתקנה מקומית של אלכס שאף פעם לא עבד.

אחר כך היה גם הדיזל שצהל קנה בכמויות והכניס כרכב פטרול עם הסרת הדלת האחורית והכנסת כסא הפוך עם מקלע תלוי מהתקרה.

ואז בא הברלינגו ועשה מהפיכה.


בשנים הראשונות עבד כמו ענק - והרכב היה זריז (מנוע 1.4 75 סוסים שהגיע מה205), הרכב אצלינו החזיק 230K ק"מ והוחלף בעיקר בגלל שהפעלת המזגן הייתה גורמת להתחממות הרכב,
האחזקה הייתה זולה מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בין השנים 2003 ל2006 עבדתי בחברת מיחשוב קטנה ביפו. 

הייתי הלפדסק, טכנאי PC וגם עשיתי שרתים, מערך גיבויים ועוד דברים אבל פה ושם הייתי גם יוצא ללקוחות בשטח. 

 

הייתי צריך להגיע לחיפה למרגלות הכרמל ולקחתי ברלינגו ידנית אם אני זוכר נכון זה היה הדיזל עם ה90 כוח סוס ואני זוכר שכולם אמרו לי שלעומת שער המסחריות הישנות של החברה האחת הזאת נוחה וזזה לא רע בכלל. 

 

אז נוחה כן היא היתה מאוד נוחה אבל אני זוכר את עצמי מנסה לעבור 90 קמ"ש על כביש החוף ומאותה נקודה הרכב פשוט מתחיל להתאמץ - ב120 קמ"ש פחדתי שהדבר הזה יתפוצץ. 

 

שנים רבות קדימה - אני שוכר ליום אחד רכב מסחרי בשביל לפנות רהיטים ובגדים מהדירה של אמא שלי ז"ל ואני מקבל ברלינגו חדשה דנדשה מחברת ההשכרה - נותן גז והדבר הזה עף!!! עוצר בצד, מוציא את רישיון הרכב לראות מה שמו שם - הייתי בטוח 2 ליטר בנזין וגיליתי שזה 1.5 טורבו דיזל שבכלל לא נשמע ולא מרגיש כמו דיזל. 

 

לא יכול להתכחש למחשבות שלי באותו רגע שזה אחלה רכב משפחתי.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בברלינגו החדשה יש כח, בשפע.
קיבלנו בעבודה לפני כשנתיים את הדגם המפואר.

יש גם גיר רובוטי מחורבן.
ואיכות הרכבה טורקית שאומרת:
המון ברגי דלתות השתחררו להם לאיטם.
ומדובר על רכב "מנהלתי" אצלנו בעבודה, לא סוחב משקלים, לא נוסע רחוק. בקושי 30 אלף קמ


Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

|fiat punto 16v Speedgear 2006|

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, khc כתב:

קיבלנו בעבודה לפני כשנתיים את הדגם המפואר.

יש גם גיר רובוטי מחורבן.

למען הדיוק, קיבלתם רכב מסוף ייצור הדור השני שנמכר עד אמצע 2018. 

במהלך 2018 הגיע דור שלישי עם גיר פלנטרי מצויין 8 הילוכים. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, elibaba כתב:


המשפט שזכור לי על המדבקה הגדולה היה "כוח הדיזל" :)
אעלק כוח...

 

לפני שעה, Buki כתב:

הייתה לוחית צהובה דומה מאוד ללוחית רישוי. 

צד אחד לוחית רישוי, צד שני לוחית עם כיתוב "כוח הדיזל".

 

זה היה מנוע דיזל ישן וחלש אפילו יותר מאשר בברלינגו הראשונה - 1.8 אטמוספרי 60 כ"ס. 

אתם מדברים על הדיזל

אני מדבר על הבנזין 1.1 ליטר מ 1986.

מעל הדלת האחורית הענקית היתה מדבקה אדומה עם המילה סיטרואן טוטאל והסמל של סיטרואן ועוד משפט בעברית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיטרואן C15 הייתה נפוצה גם בצה"ל בתור רכב יחידה. משום מה על פי עדות ממקור ראשון (מש"ק רכב שהיה אחראי על הקשר שבין הצבא לבין מוסך מורשה לובינסקי) הייתה משמעותית פחות אמינה מפיז'ו 205. 

 

מצד שני אולי הטנדרונים באלו עברו שימיש עוד יותר קשה וזה מסביר. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר את עצמי מחפש בנרות ברלינגו 7 מקומות יד2, וללא הצלחה.

מתישהו רכשתי ברלינגו דיזל 2003 ממכרז עם הרבה קילומטרז, הייתה נוחה וזריזה אך היו לה תקלות רבות.

כשהיא התפגרה אבי ז''ל רכש לי כמתנה משכן זקן פיורינו 87 יד 1 בת 20 שנה עם מעט מאוד ק''מ. אהבתי את הפשטות שלה ואשתי אהבה את העובדה שניתן להכניס עגלת תינוק בלי לקפל. 

עדיף לא לציין היכן ואיך שהה התינוק.

עריכה אחרונה על ידי tinoki

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בצה"ל לא באמת היה רכב אמין, זה לא קשור לרכב אלא לילדים שנהגו עליו...

אני זוכר את הסונומה רכב א' של הפלוגה שהיתה נכנסת ליום טיפול ביום שלישי ומושבתת עם א' קודקוד שתופס טרמפים בחזרה. ביום חמישי הרכב היה יוצא מהסדנה והמ"פ היה נוסע איתו הביתה, ביום ראשון א היה חוזר לבסיס, יום ג' יום טיפול, והרכב מושבת...

אותו סיפור היה עם הונדורה של הנגדים, בהמשך ההילקס של המ"פ מפקדה..בסופו של דבר במהלך מעל 3 שנים סדיר ועוד 20 שנות מילואים לא יצא לי לראות רכב צבאי אחד שלא התפרק ברגע שעלה על מדים גם אם על לוח השעונים שלו עדיין לא היו 10000 קילומטר.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, yohai71 כתב:

אבל כמו ש @f31 כתב, גם אשתי לא מוכנה לנסוע באחד כזה, וזה כל פעם מדהים אותי, שכמה שהיא לא Car Guy או יותר נכון, Girl, יש כמה מאפיינים שהיא תילחם כנגדם קשות...

בעיה קשה שאני לא יודע איך הם יפתרו.
לפני כמה שנים גיסתי באה אלי לייעוץ, רצתה רכב ל3 ילדים קטנים עם מושבי בטיחות ו2 עגלות.
אמרתי לה - רק ברלינגו. עיקמה את הפרצוף - "אבל אני רוצה ג'יפ!". הלכה קנתה RAV4 ואחרי שבוע חזרה אלי עם המושבי בטיחות שאנסה לקשור אותם אחד ליד השני, משימה כמעט בלתי אפשרית.

אחרי שנה העיפה את הRAV4..

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, amosbmw כתב:

לפני כמה שנים גיסתי באה אלי לייעוץ, רצתה רכב ל3 ילדים קטנים עם מושבי בטיחות ו2 עגלות.
אמרתי לה - רק ברלינגו.

זה דבר די מדהים, בישראל מבורכת הילדים (לפחות סטטיסטית ביחס למדינות אירופה) אני רואה הרבה אנשים מחפשים רכבים שיכולים להכיל 3 כסאות ילדים בקונסטלציה כזו או אחרת במושב האחורי, אנחנו ממליצים פה על איירקרוס ודברים דומים אבל תאכלס האפשרויות מעטות ומאוד לא מגוונות.

אילו רק הרכבים האלו היו מאובזרים מעט יותר ויכללו איזה טוויסט בערך כמו הגרסאות ה"משפחתיות" שנמכרות בחו"ל שכוללי תאי אחסון מיוחדים, סאן-רופ מרשים ופתרונות מיזוג משוכללים למושב האחורי והם היו אחלה אופציה למשפחה צעירה עם מעל 2.5 ילדים וכלב.

בארץ עדיין יש להם שם של רכבי טכנאים ספרטניים והמעבר לגירים אוטומטיים לא השפיע מספיק כדי שיהיו אלטרנטיבה למשפחטומטית סטנדרטית וזה מאוד חבל, אני זוכר את ההרגשה הדחוסה משהו של אשתי (והקצת מבואסת) כשעברתי מהדובלו המאוד מרווחת ליונדאי I30CW מהעבודה, פתאום נאלצנו לקפל את העגלה, לחשוב כמה מזוודות לוקחים לטיול ובמושב האחורי התחילו חיכוחים בין הילדים. הוילונות שהפכו לחלק בלתי נפרד מהטנדרונים היו נהדרים בטיולים כשהתינוק החליט שהגיע הזמן לאכול.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1137 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...