Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2086 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זה שמי שמשלם את המס זה האזרח הקטן בסופו של דבר.

 

אם חסר הכנסות ממיסים לא יקצצו תקציבי ישיבות או דיטיילינג למטוס החדש של ביבי, ימצאו מס שכולם (=מעמד הביניים) ישלמו בין אם ירצו או לא.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני 6 דקות, Potato כתב:

מה הבעיה בלא להוציא קבלות?

  • קבלה
    קבלה היא מסמך חוקי המאשר קבלת תשלום מהלקוח, יש להפיק אותה מיד לאחר קבלת התשלום בהתאם לדרישות שנקבעו בפקודת המס. הפקת קבלות אינה מחייבת בתשלום מסים כפי שנדרש מעוסק מורשה או חברה בע"מ.
  • חשבונית מס
    חשבונית מס מהווה מסמך רשמי לדרישת תשלום, את החשבונית שולחים ללקוח עבור השירות או המוצר שסופקו לו על ידי העסק. יש להפיק חשבונית מס לפי תנאי וסוג העוסק, כאשר רק עוסק מורשה רשאי להפיק מסמך זה, בעוד עוסק פטור מפיק רק קבלות כיוון שהוא אינו יכול לקזז מע"מ
  • משעמם 1

איזה כייף לי :)

פורסם
לפני 5 שעות, discoTD5 כתב:

אמר מי שמעולם לא הלינו את שכרו, פנה לאיגוד מקצועי לקבל עזרה, וקיבל אותה. 

 

מה ההסתדרות היא איגוד מקצועי? סיפרו להם את זה?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)
לפני שעה, מרק10 כתב:

מה אתם רוצים מהמגזר הציבורי ?

טפלו בבעיות בחברות הפרטיות שעשקו ובחלקן ממשיכות לעשוק את האזרחים עם ציון אפס במתן שירות ללקוחות והם:

סלקום, פרטנר, הוט , מוסכים, טכנאי מזגנים , אינסטלטורים וכול אלה שעובדים ללא הוצאות קבלות.

כשסלקום נותנת לך חרא שירות אתה מתנתק עובר לרמי לוי או גולן. כשהוט נותנת לך שירות מעפן אתה מתנתק עובר לנטפליקס. כשהמוסך מחרטט אותך אתה מוציא משם את הרכב והולך למוסך אחר וכן הלאה. אבל כשביטוח לאומי מחרטטים אותך ולא נותנים שירות אתה לא יכול לעבור למתחרה. כשנמאס לך לשלם לחברת חשמל תעריפים מנופחים אתה לא יכול להתנתק ולצרוך חשמל מחברה אחרת. אתה לא מרוצה מהחינוך של הילדים שלך בבית ספר ציבורי? שלח אותם לבי"ס פרטי שמשלמים בו בוכטות. אין לך בוכטות ואתה לא מרוצה מהתמורה למיסים שאתה משלם? תתמודד.

עכשיו מבין מה הבעיה?

 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני כשעה, מרק10 כתב:
  • קבלה
    קבלה היא מסמך חוקי המאשר קבלת תשלום מהלקוח, יש להפיק אותה מיד לאחר קבלת התשלום בהתאם לדרישות שנקבעו בפקודת המס. הפקת קבלות אינה מחייבת בתשלום מסים כפי שנדרש מעוסק מורשה או חברה בע"מ.
  • חשבונית מס
    חשבונית מס מהווה מסמך רשמי לדרישת תשלום, את החשבונית שולחים ללקוח עבור השירות או המוצר שסופקו לו על ידי העסק. יש להפיק חשבונית מס לפי תנאי וסוג העוסק, כאשר רק עוסק מורשה רשאי להפיק מסמך זה, בעוד עוסק פטור מפיק רק קבלות כיוון שהוא אינו יכול לקזז מע"מ

 

ובהמשך למה ש SLOWRIDE כתב,

כשלא בא לך לשלם מעם אתה קונה בלי קבלה.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

אני מאמין שקשה מאוד להבריא את המגזר הציבורי במצבו הנוכחי. אבל יש אולי אור בקצה המנהרה. תהליכי דיגיטציה שקורים בתקופה זו דיי מתחילים לייעל את השירותים לאזרח. ברגע שנראה יותר תהליכים דיגיטליים,  אני מאמין שהתקנים של המגזר הציבורי יצומצמו. 

 

מנגד, אני מבחין בכמות גיוסים מטורפת למגזר הציבורי בשנים האחרונות (לפחות במשרד בו אני עובד)  הרחבות והקמת משרדים חדשים אז דיי קשה לדעת מה יהיה בעתיד.

 

 

 

 

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם
לפני כשעה, SlowRide כתב:

כשסלקום נותנת לך חרא שירות אתה מתנתק עובר לרמי לוי או גולן.

ומקבל אותו שרות חרא (לפני שגולן עשה את הסיבוב שלו זה אכן היה אחרת לשנה שנתיים, אבל זה בדיוק היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל).

כשהוט נותנת לך שירות מעפן אתה מתנתק עובר לנטפליקס.

ומקבל תכנים לא רלוונטיים

כשהמוסך מחרטט אותך אתה מוציא משם את הרכב והולך למוסך אחר

ומקבל את אותם הרמאים (אלא אם כן אתה חבר בקארזפורום ומקבל המלצה על מוסך טוב)

וכן הלאה.

כשנמאס לך לשלם לחברת חשמל תעריפים מנופחים אתה לא יכול להתנתק ולצרוך חשמל מחברה אחרת.

מה גורם לך לחשוב שתעריפי החשמל מנופחים? או שאולי אתה מעדיף את המודל של חברת החשמל של קליפורניה? ואולי מה שקורה במסצ׳וסטס שבאמצע החורף זמן התיקון לתקלה הוא שבועיים?

אתה לא מרוצה מהחינוך של הילדים שלך בבית ספר ציבורי? שלח אותם לבי"ס פרטי שמשלמים בו בוכטות. אין לך בוכטות ואתה לא מרוצה מהתמורה למיסים שאתה משלם? תתמודד.

ומה אתה מציע? איפה יש מערכות חינוך אחרות שנותנות חינוך מצוין בלי בוכטות של כסף?

 

בפנים

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)
לפני שעתיים, borsood כתב:

ומקבל אותו שרות חרא (לפני שגולן עשה את הסיבוב שלו זה אכן היה אחרת לשנה שנתיים, אבל זה בדיוק היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל).

אתה יכול לנסות לדמיין לעצמך איך החיים פה היו נראים אם היתה רק חברת תקשורת סלולרית אחת ציבורית שמתוקצבת מכספי מיסים. אני לא רוצה לדמיין את זה כי לא מתחשק לי ללכת לישון עם סיוטים.

לפני שעתיים, borsood כתב:

ומקבל תכנים לא רלוונטיים

אז תעבור ליס או לפרטנר או לאמאזון או לדיסני אנערף. בכל שירות כזה יש תכנים לא רלוונטיים. לפחות יש לך את הבחירה להחליט כמה לשלם ועל מה, או לא לצרוך כלום ולא לשלם. אבל על ערוץ 11 ואגרת רדיו אתה חייב לשלם גם אם התוכן לא רלוונטי.
 

לפני שעתיים, borsood כתב:

ומקבל את אותם הרמאים (אלא אם כן אתה חבר בקארזפורום ומקבל המלצה על מוסך טוב)

אז תהיה צרכן חכם ותחפש המלצות בפורומים ובאתרים כמו "מדרג". או שאתה רוצה שגם את זה המדינה תעשה בשבילך?

לפני שעתיים, borsood כתב:

מה גורם לך לחשוב שתעריפי החשמל מנופחים? או שאולי אתה מעדיף את המודל של חברת החשמל של קליפורניה? ואולי מה שקורה במסצ׳וסטס שבאמצע החורף זמן התיקון לתקלה הוא שבועיים?

הם מנופחים כי לחברת חשמל אין תחרות והיא יכולה לקבוע איזה תעריף שמתחשק לה ואתה תשלם כי אין ברירה, או שתעבור לעששיות. בקליפורניה יש רק חברת חשמל אחת בגלל חוק ממשלתי, שיכולה להרשות לעצמה להיות כזאת מעפנה בדיוק בגלל שאין לה מתחרות. זה בערך המצב בארץ רק שאצלינו אין שריפות ענק ונזקי טבע ענקיים שהורסים תשתיות.
 

לפני שעתיים, borsood כתב:

ומה אתה מציע? איפה יש מערכות חינוך אחרות שנותנות חינוך מצוין בלי בוכטות של כסף?

אני מציע שהמדינה תפסיק לנהל את מערכת החינוך במיקרו מנג'מנט, שלמנהלי בתי הספר יהיה החופש להחליט איזה מורה להעסיק ואיזה מורה לפטר ואיזה מורה לקדם, ששכר המורים יותאם לביצועים שלהם ולא לוותק שלהם ושהמדינה תסבסד לכל משק בית תקציב חינוך וההורים יחליטו איפה ילמדו הילדים (מה שנקרא שיטת השוברים)
אני חושב שביטחון, חינוך, בריאות ותשתיות (תכנון והקמה, לא תפעול וגביה) אלה דברים שצריכים להיות באחריות המדינה ומסובסדים מכספי מיסים כי זה משמש את כל האזרחים. מעבר לזה, את הכל השאר אפשר לסגור ומי שמעוניין יצרוך שירותים פרטיים.



 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
לפני 14 דקות, SlowRide כתב:

אתה יכול לנסות לדמיין לעצמך איך החיים פה היו נראים אם היתה רק חברת תקשורת סלולרית אחת ציבורית שמתוקצבת מכספי מיסים. אני לא רוצה לדמיין את זה כי לא מתחשק לי ללכת לישון עם סיוטים.

 

אני יכול אפילו לספר לך - פלאפון היה רק לעשירים או קבלנים/מתקינים למיניהם, היית מוציא 4-5 אלף על מכשיר ברשת אנלוגית מעפנה, ומשלם 6 שקל לדקת שיחה פלוס לא יודע כמה דמי מנוי.

 

יכול גם להזכיר לך מה היה בתקופת שליטת ה"ביג 3" בשוק - היית לוקח SK מעפן ב49 ש"ח ל36 תשלומים, פלוס תוכנית 100 דקות ו50 הודעות ב199 ש"ח בחודש

עריכה אחרונה על ידי vadim6385
  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני 11 שעות, wa11a כתב:

אפשר להתחיל מלהחריב את ההסתדרות, the rest will follow.

תשובה ללא נימוקים מאחוריה.
ההסתדרות (כמו איגודים אחרים ברחבי העולם) יכולים אולי להיות לא-יעילים, מושחתים או ביורוקרטיים, אבל הם עדיין אבן בסיס של הדמוקרטיה וההגנה על זכויות האדם.
הרי על כך אני מדברים כאן, על שיפור וייעול השירות לאזרח.
לא על ביטול הגופים האמונים על כך.

פורסם (נערך)
לפני כשעה, vadim6385 כתב:

 

אני יכול אפילו לספר לך - פלאפון היה רק לעשירים או קבלנים/מתקינים למיניהם, היית מוציא 4-5 אלף על מכשיר ברשת אנלוגית מעפנה, ומשלם 6 שקל לדקת שיחה פלוס לא יודע כמה דמי מנוי.

 

יכול גם להזכיר לך מה היה בתקופת שליטת ה"ביג 3" בשוק - היית לוקח SK מעפן ב49 ש"ח ל36 תשלומים, פלוס תוכנית 100 דקות ו50 הודעות ב199 ש"ח בחודש

 

אני יכול לספר לך שזה לא דווקא בגלל התחרות העזה שהחברות העזו לעשות - אלא דווקא בזכות רגולציה שהופעלה ע"י משרד התקשורת ודחיקת הרשתות הסלולריות:

 

- מישהו זוכר שפעם היית מתחייב! עם קנס! על 36 חודשים לרשת הסלולרית?

- מי זוכר שפעם מעבר לרשת סלולרית אחרת משמעות איבוד המספר טלפון שלך?

- זוכר שפעם קנית מכשיר עם SIM LOCK? (כזה שאי אפשר להעביר אותו בין רשתות סלולריות בלי לשלם מאות שקלים על שחרור שלו?)

 

כל אלו שונו לא בגלל הרשתות הסלולריות(שבשבילן היה הכי משתלם להשאיר את ההגבלות שהן יצרו כמונופולים) שלא נדבר על פתיחת התחרות - כל אלו קרו בגלל שמשרד התקשורת דחק את החברות המסחריות לפינה, והוכיח כמה חזירות הייתה בשוק הזה.

עריכה אחרונה על ידי noknok
  • אהבתי 1

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)
לפני שעתיים, borsood כתב:

 

כדי לאפשר שוק חופשי עם תחרות ולא מונופול חייבת להיות רגולציה. אין כזה דבר ג'ונגל בלי חוקים.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • מעניין 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

תן להם לפחד על מקום העבודה שלהם. כיום מי שהולך למגזר הציבורי הולך בגלל ביטחון תעסוקתי. השכר ממילא מעפן. אבל היכולת לזרוק ז ולא לדאוג לעבודה שלך, נותן לאנשים לישון טוב בלילה. אותה גב׳ מהביטוח הלאומי שתחרטט אותך לא צריכה לדאוג שמה המנהל שלה ישמע על זה ותפוטר. אם זה היה כך הכול היה נראה אחרת. אני עובד עם המגזר הציבורי של הקריירה שלי, גם מה שקורי מאחורי קלעים, חבר׳ה אם הייתי יכול לברוח מפה הייתי בורח. זה זוועה. חושבים שהפוליטיקה שלנו גרועה? תחשבו מה קורה בכל השכבות האחרות. 

בעיקרון ואני לא צוחק, יש להחזיר את המנדט הבריטי לשלוט פה. עמך ישראל כשלו בל הקשור ליצירת ותחזוק מדינה. צריך לתת למישהו אחר את ההגה. 

פורסם

אני הייתי מחזיר את המנדט הבריטי רק בשביל להעביר את התנועה לצד שמאל של הכביש, וכל הJDM שיהיה אפשר להביא לפה בעקבות כך

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני 13 שעות, ירחמיאל כתב:

תשובה ללא נימוקים מאחוריה.
ההסתדרות (כמו איגודים אחרים ברחבי העולם) יכולים אולי להיות לא-יעילים, מושחתים או ביורוקרטיים, אבל הם עדיין אבן בסיס של הדמוקרטיה וההגנה על זכויות האדם.
הרי על כך אני מדברים כאן, על שיפור וייעול השירות לאזרח.
לא על ביטול הגופים האמונים על כך.

הוא לא צריך לנמק, אתה עשית את זה לבד.

גוף שאמון על דבר ולא מבצע אותו אין לו זכות קיום ולכן צריך לסגור אותו. 

אני רק לא הבנתי מה קשור "אבן בסיס של הדמוקרטיה"

×
×
  • תוכן חדש...