Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

(מצולם) אוברול מלא VW TWINCHARGER ועוד תיקונים


teyal
שימו לב! השרשור הזה בן 1233 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

וואו! אני לא מפסיק להתרשם מהעבודה שאתה עושה בפרוייקט הזה.

 

האמת שנגעת בנקודה רגישה עם ההתקנה של בקרת השיוט, זה נמצא גבוהה בווישליסט שלי, אבל מחיפושים שהרצתי מדובר במשהו כמו 400-500 יורו עבור כל הרכיבים הדרושים בשביל השדרוג בA1 שלי.

אפשר לשאול מאיפה את מזמין רכיבים כמו הגה מחשב הגה וכ׳ו?

 

ממשיך לעקוב בשקיקה

Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | Land Rover Discovery TD5
VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוריד בפניך את הכובע... מרשים.

 

כמות האלקטרוניקה המחשבים והחיישנים ברכב הזה היא פשוט הזויה... אני מניח שזה לא רק ברכב הזה.

פילוסופית, כמות המחשוב הזו לא מטיבה עם אמינות הרכבים

אני מתקשה לראות רכבים שכאלו שמגיעים לגיל אספנות, שהרי אלקטרוניקה לא שורדת יותר מידי שנים.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 37 דקות, סולל הדרך כתב:

אלקטרוניקה לא שורדת יותר מידי שנים

הבעיה היא לא השרידות, אלקטרוניקה דווקא יודעת לשרוד יפה מאוד, עובדה מחשבי הזרקה אלקטרוניים היו ברכבים רבים גם בשנות ה80, והם עדיין נוסעים. שלא לדבר על מטוסים...

הבעיה האמיתית היא יכולת הדיאגנוסטיקה והשיפוץ. הידע והחלפים הנדרשים לשיפוץ חלק מכאני לרוב זמינים גם אחרי עשרות שנים. לעומת זאת באלקטרוניקה העולם מתקדם מהר מאוד, ואחרי 20 שנה כבר קשה מאוד למצוא כלי דיאגנוסטיקה שמתאימים לרכב, תוכנות, וחלקי חילוף אלקטרוניים (שלא לדבר על ידע בשיפוץ)

  • אהבתי 1

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, teyal כתב:

רדיו RCD510 מקורי

אם יש לך אפשרות להזדכות עליו, ועוד לא הרכבת, יש לי מכשיר כזה לתת לך בחינם, כחדש. זה שקנה ממני את הגולף 2010, הרכיב מערכת אנדרואיד, והביא לי אותו.

20201101_122916.jpg

20201101_123910.jpg

  • אהבתי 1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, shakedi כתב:

וואו! אני לא מפסיק להתרשם מהעבודה שאתה עושה בפרוייקט הזה.

 

האמת שנגעת בנקודה רגישה עם ההתקנה של בקרת השיוט, זה נמצא גבוהה בווישליסט שלי, אבל מחיפושים שהרצתי מדובר במשהו כמו 400-500 יורו עבור כל הרכיבים הדרושים בשביל השדרוג בA1 שלי.

אפשר לשאול מאיפה את מזמין רכיבים כמו הגה מחשב הגה וכ׳ו?

 

ממשיך לעקוב בשקיקה

תודה, אני לא מכיר את האאודי אבל בגולף זה עניין של פחות מ 300 ש"ח.

את ההגה קניתי מזמן מטי ג'י (יש בעיה לייבא הגאים משומשים) , למעשה זה ההגה של האוטו של המפקדת.

התקנתי אותו לפני כמה שנים ולאחר מכן שדרגתי אותו להגה של MK6.

כשהוא התפנה פרסמתי אותו כאן בפורום למכירה מזל שזה לא יצא לפועל...

שאר הרכיבים הכל מאיביי ובפרוטות.

לפני 13 שעות, -מוטי- כתב:

אהלן
פשוט תענוג.
יכול לפרט מאיפה מזמין חלקים כאלה?
תודה רבה

Sent from my SM-N980F using Tapatalk
 

תודה, הכל מאיביי.

 

לפני שעתיים, סולל הדרך כתב:

מוריד בפניך את הכובע... מרשים.

 

כמות האלקטרוניקה המחשבים והחיישנים ברכב הזה היא פשוט הזויה... אני מניח שזה לא רק ברכב הזה.

פילוסופית, כמות המחשוב הזו לא מטיבה עם אמינות הרכבים

אני מתקשה לראות רכבים שכאלו שמגיעים לגיל אספנות, שהרי אלקטרוניקה לא שורדת יותר מידי שנים.

 

תודה,

האוטו אכן עמוס במחשבים וחיישנים אבל האלקטרוניקה ברמה מאוד מאוד גבוהה.

לא נראה לי שאיזשהו מחשב יכול להתקלקל אלא אם מחברים מצבר הפוך.

אני שורץ בפורומים בחו"ל ולא נתקלתי בתלונות, מעבר לכך אני מתחבר לתגובה של יגאל.

ד.א אחד הדברים שאני מחבב בגולף זו הרמה הגבוהה של מערכת החשמל

(חיווט, מחשבים וכו').

 

לפני כשעה, pasat04 כתב:

אם יש לך אפשרות להזדכות עליו, ועוד לא הרכבת, יש לי מכשיר כזה לתת לך בחינם, כחדש. זה שקנה ממני את הגולף 2010, הרכיב מערכת אנדרואיד, והביא לי אותו.

20201101_122916.jpg

20201101_123910.jpg

 

שמוליק, תודה אשמח מאוד.

אבל בחינם אני לא רוצה, או שתיקח אנדרואיד דאבל דין חדש שיש לי, או שאשלם לך.

אצור איתך קשר בה.פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, teyal כתב:

אבל בחינם אני לא רוצה

אז תישאר עם מה שיש לך... 🤷‍♂️

במילים אחרות, אין לי מה לעשות עם זה, מאז שפירסמתי, לא הייתה התעניינות. בשני הרכבים הנוכחיים שלי יש לי מולטימדיה תומכת AA, כך שאני מסודר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרוייקט מרשים!

 

ברוח התאריך, המחייב הדלקת אורות ביום מהיום, אמליץ/אציע לך לקודד תאורת יום - DRL לרכב (פנסי אורות גבוהים בעוצמה של כ-40%) יחד עם תאורה אחורית או חלק ממנה, ואתה יכול להשאיר את בורר האורות על מצב אוטומטי מעכשיו ועד ליומו האחרון של הרכב.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(לא יכול לערוך את ההודעה הקודמת)

מוסיף כי כמובן ניתן לקודד תאורת יום בפנסי האור הגבוה, ולחילופין בפנסי תאורת הערפל אם קיימים. (יפה יותר לטעמי)

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 1.11.2020 בשעה 18:05, Igalz כתב:

הבעיה היא לא השרידות, אלקטרוניקה דווקא יודעת לשרוד יפה מאוד, עובדה מחשבי הזרקה אלקטרוניים היו ברכבים רבים גם בשנות ה80, והם עדיין נוסעים. שלא לדבר על מטוסים...

הבעיה האמיתית היא יכולת הדיאגנוסטיקה והשיפוץ. הידע והחלפים הנדרשים לשיפוץ חלק מכאני לרוב זמינים גם אחרי עשרות שנים. לעומת זאת באלקטרוניקה העולם מתקדם מהר מאוד, ואחרי 20 שנה כבר קשה מאוד למצוא כלי דיאגנוסטיקה שמתאימים לרכב, תוכנות, וחלקי חילוף אלקטרוניים (שלא לדבר על ידע בשיפוץ)


חולק על חלק מהדברים שכתבת.
שינויי טמפ, אחסנה בטמפרטורה גבוהה ורעידות לכל הפחות יוצרים בעיית הלחמות לאורך זמן.
קבלים עם אורך חיים מוגבל בהגדרתם.
ריבוי מחברים חשמלים שעם הזמן עקב לחות מחלידים ואז מתחילה בעיית מגעים.

אל תשווה את עולם התעופה והסטנדרטים התעופתיים ששונים מרמת האטימה, הפלגים, הכבילה ואיכות הרכיבים

 

זה נכון שכלי דיאגנוסטיקה שנכתבו למערכות הפעלה ישנות או תקני חומרה שלא בשימוש הם מאוד בעייתים.
יש לי כלים שעובדים על חלונות 98 או 95 ומשתמשים בממשקי SCSI או אפילו IDE... שאלוהים ירחם אם משהו מתקלקל.

אני מתקשה לראות את הרכבים האלו שורדים מעבר ל 20-25 שנה והופכים לאספנות.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, סולל הדרך כתב:

אל תשווה את עולם התעופה והסטנדרטים התעופתיים ששונים מרמת האטימה, הפלגים, הכבילה ואיכות הרכיבים

למה לא להשוות? שם זה לא אלקטרוניקה? זה מדע בדיוני?

ההפך, זה רק מראה שניתן לייצר אלקטרוניקה גם ברמה שתשרוד 50 שנה, והידע קיים. כמובן שיש לזה מחיר. 

בהגבלה לעולם המכאני, ניתן לייצר מנוע למליון קילומטר, אבל יש לזה מחיר, ובשיקולי עלות תועלת היצרנים בוחרים לייצר מנועים ששורדים מאות בודדות של אלפי קמ. כך גם באלקטרוניקה, מרבית הדברים יש פתרונות וכל מערכת ניתן לתכנן עם זמן כשל ממוצע על פי דרישות. שום דבר לא נכתב מלמעלה. אבל ברור לך שכשיצרן הרכב מייצר מנוע ל250-300k קילומטר, אין שום הגיון שישקיע במערכות אלקטרוניות שישרדו פי 2 ויותר מזה. 

 

אז להגיד ״האלקטרוניקה לא שורדת״ זה משפט חסר בסיס. האלקטרוניקה שורדת בדיוק את מה שהיא תוכננה לשרוד.

 

לנושא מחברים ולחות ומגעים שציינת, אז זה נושא שדורש אחזקה ברכבים ישנים. וזה לא מסובך יותר משיפוץ קרבורטור. רק דורש ידע מסוג שונה..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם יגאל, ובכלל מערכת החשמל/אלקטרוניקה/מחשוב/תוכנה  ברכבי VAG היא פשוט ברמה גבוהה מאד, קלה מאד לקינפוג ונטולת בעיות. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, סולל הדרך כתב:


חולק על חלק מהדברים שכתבת.
שינויי טמפ, אחסנה בטמפרטורה גבוהה ורעידות לכל הפחות יוצרים בעיית הלחמות לאורך זמן.
קבלים עם אורך חיים מוגבל בהגדרתם.
ריבוי מחברים חשמלים שעם הזמן עקב לחות מחלידים ואז מתחילה בעיית מגעים.

אל תשווה את עולם התעופה והסטנדרטים התעופתיים ששונים מרמת האטימה, הפלגים, הכבילה ואיכות הרכיבים

 

זה נכון שכלי דיאגנוסטיקה שנכתבו למערכות הפעלה ישנות או תקני חומרה שלא בשימוש הם מאוד בעייתים.
יש לי כלים שעובדים על חלונות 98 או 95 ומשתמשים בממשקי SCSI או אפילו IDE... שאלוהים ירחם אם משהו מתקלקל.

אני מתקשה לראות את הרכבים האלו שורדים מעבר ל 20-25 שנה והופכים לאספנות.

סולל, יצא לי כמה וכמה פעמים לפתוח מחשבי מנוע של בוש מוטרוניק 17 מהסוג שמותקן בגולפים שלי.
(בעוונותי גם עשיתי רימאפים, אולי בעתיד אפרט...).

הדבר הזה אטום לחלוטין,  בנוי כמו טנק, לפתוח אותו זה מלחמת עולם הכוללת שימוש בבלאוור שפכטלים וסכינים.

הוא בנוי מרכיבים שרידים, אין את הקבלים העלובים האלו שמתנפחים כמו בMB של מחשבים.

הבעיות מתחילות כשפותחים אותם ולא אוטמים חזרה.

יכול להיות שיתר המחשבים שרידים פחות, אינני יודע, לא פתחתי אותם.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1233 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...