Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

(מצולם) אוברול מלא VW TWINCHARGER ועוד תיקונים


teyal
שימו לב! השרשור הזה בן 1224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ממשיכים.

בתמונה חיבור צינורות המים והחיווט.

במרכז התמונה מעל קצה צינור היציאה של הטורבו מאלומיניום ניתן לראות את משאבת המים המשנית.

תפקידה לסחרר את נוזל הקרור לאחר כיבוי המנוע, לשם קרור הטורבו.

ברכבים האלו מחשב המנוע לא מקבל היזון חוזר אם המשאבה פועלת או לא.

משמע המחשב לא יודע אם היא פועלת, לכן כמובן שלא יקפיץ תקלה.

תיאורטית המשאבה יכולה לא לפעול שנים רבות ללא שאף אחד ישם לב

לכן אני מאוד ממליץ, למי שיש רכב כזה להאזין מדי פעם לאחר כיבוי המנוע

אם שומעים את זמזום המשאבה.

 

20200912_114103.thumb.jpg.3698968d3d82e3e858701d1a530f205c.jpg

\

מכלול המקרנים.

המכלול כולל את מצנן הביניים, מעבה המזגן, ומקרן המנוע.

מצנן הביניים היה במצב טוב (בדקתי אותו עם מכונת עשן שייצרתי).

וכמו כן ניקיתי אותו מכל משקעי השמן (והיו המון...).

מעבה המזגן גם כן היה במצב טוב המזגן קירר מצויין ולא דלף ממנו גז.

אולם מקרן המנוע הראה סימני נזילה לכן רכשתי מקרן חליפי

היתה לי בחירה בין מקרן סיני של בשן, לבין מקרן ספרדי, הלכתי על הספרדי.

 

20200912_110952.thumb.jpg.4393064bc6b8751a232ad567174a643d.jpg

 

התקנת תת השלדה.

בתמונות ברגים חדשים (חובה עפ"י הוראות היצרן). וקצת סחורה של למפורדר שכאמור אני מאוד חובב

(ממש מרגישים את האיכות כשנוגעים בחלק מתוצרתם).

יחד עם הברגים ניתן לראות ספייסרים קוצניים לתת השלדה.

במקור הספייסרים לא הותקנו בדגמים האלו. מדובר בתיקון שהיצרן הוציא לדגמים מאוחרים יותר

על מנת למנוע נקישות בפניות תחת מאמץ. התיקון הזה ישים גם למודלים המוקדמים יותר כמו שלי.

 

20200912_111559.thumb.jpg.408620dcaf397f522d19c30b6f7e073b.jpg

 

 

20200912_110845.thumb.jpg.50d916a387292d5cb8adad03087a076f.jpg

 

 

תת השלדה מותקנת.

 

20200912_141655.thumb.jpg.a7b34af3eb73fad4c6dc2ca1307ac15d.jpg

 

בתמונה תושבת המנוע הישנה. יש לציין שמעולם לא ראיתי תושבת גרועה כל כך

למעשה כל התושבות היו קרועות ומפוררות התושבת הזו ספציפית אמורה להיות חלק אחד...

כמובן שהאוטו נסע כמו ויברטור. לא מבין איך זה לא הפריע לבעלים הקודם.

 

20200912_141631.thumb.jpg.e3cb414fe2d99728762fa6ea285cfb51.jpg

 

בתמונה התושבת החדשה של למפורדר. ניתן להבחין בשיוף של המק"ט המקורי

מה שאומר שהתושבת זהה 100% למקור רק במחיר נמוך בהרבה...

 

20200912_141616.thumb.jpg.56835b308835df04e402ce7dd61a81e1.jpg

 

המשך יבוא.

עריכה אחרונה על ידי teyal
  • אהבתי 6
  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזמן לא נהנתי כל כך משירשור בפורום!

תענוג ואשמח שתמשיך לעדכן (אולי אפילו לפתוח איזה "בלוג" פה בפורום).

מקווה להגיע לרמת ידע, ביצוע ופסיליטיז כאלה גם מתישהו 😉

עריכה אחרונה על ידי deltaHF
  • מעניין 1
התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממשיכים.

מילוי שמן מנוע ושמן גיר.

שימו לב למשפך לשמן המנוע. מאוד מאוד מומלץ נוח. ללא טיפטופים.

ולא צריך לעמוד שעה עד שמסיימים למלא.

למנוע אני משתמש בקסטרול אדג' ולגיר בשמן תואם של פבי (בערך 40 ש"ח לליטר ודרושים כ 6 ).

 

20200919_111045.thumb.jpg.b0019d2e4d768eec1008611bbdfe3f40.jpg

 

מסנן גיר מקורי. (80 ש"ח בלטביה).

 

20200919_110513.thumb.jpg.1bbc337868dbb786e146d481949d4f27.jpg

 

מילוי שמן הגיר מתבצע מפתח הריקון בעזרת מתאם לצינורית.

שכחתי לצלם את המתאם שלי אבל מצ"ב תמונה באדיבות איביי.

יש אפשרות למלא שמן מבית הפילטר, אני לא אוהב את זה, זה לא נוח ולא מקצועי לדעתי.

כל הסיפור של שמן הגיר + המסנן עלה לי מעט יותר מ 300 ש"ח...

 

s-l1600.thumb.jpg.d567c866d7f7c9710df9e7f6a24e70fc.jpg

התקנת מכלול המקרנים.

 

20200919_121223.thumb.jpg.a3686d70b9fab6edc9192f5bbce7bd52.jpg

 

 

 

מילוי נוזל קרור. ברכבים שלי אני משתמש אך ורק ב G13 מקורי.

מהול 50% עם מים מזוקקים, לא משתמש בנוזל "תואם" ולא נעליים.

אני רוכש אותו במחיר מאוד אטרקטיבי שאסור לפרסם😀

והיות והוא מרוכז, אז יוצא לי ממש זול.

החלפתי גם את מיכל העיבוי (15 דולר בלטביה). היות ואני אוהב שהפלסטיק שקוף נקי ולא עכור.

 

20200919_132104.thumb.jpg.cad4c08b45f358107ad216c30dab91e5.jpg

 

התקנת מסנן אויר. במסננים אני משתמש בסחורה של קנכט (mahle) או MANN.

 

20200919_132834.thumb.jpg.8ae8c0067795bd3e9e79632587afe6e0.jpg

 

 

בשלב הזה למעשה המנוע מוכן להתנעה ראשונית.

אבל רצוי בשלב הזה לתת סטרטר ארוך, על מנת שייבנה לחץ שמן.

ניצלתי את זה לשם בדיקת קומפרסיה ראשונית.

כמובן שהרינגים טרם התאימו את עצמם, אבל התוצאות מדהימות.

בכל הצילינדרים הקומפרסיה כמעט זהה, בין 210 ל 215. כאמור לפני הרצה.

אני קצת חושש שהראש הונמך מדי ולכן הקומפרסיה הזו.

מניסיון לאחר הרצה הקומפרסיה תעלה ב 5 עד 10 PSI.

ואז אני אהיה ב 220. קצת גבוה מדי לטעמי במנוע מוגדש.

אבל מחשב המנוע יודע להתמודד עם זה.

 

20200919_140403.thumb.jpg.c2fa204a69fcef76e19c91b816643c48.jpg

 

ו... התנעה.

לבקשת רועי הסרטתי, המנוע עובד כמו שעון דוקסה.

אני מאוד מרוצה, אין נזילות, אין דפיקות, אין רעשים.

חיכיתי עד שהטמפרטורה תתייצב על 90 מעלות (בסורק לא בשעון) מאורר המנוע נכנס לפעולה וכיביתי.

 

 

 

כמובן שאי אפשר לעבור פרוייקט כזה בלי התקף לב.

לאחר ההתנעה טפטף מלמטה שמן בכמויות. ישר ראיתי מהיכן זה מגיע.

מסתבר כי לא חיזקתי כהלכה את צינור הזנת השמן לטורבו בחיבור לטורבו.

מזל שזה צינור מאוד נגיש. חיזוק קל והכל יבש.

 

 

 

 

 

 

 

  • אהבתי 6
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האדים/עשן בוידאו זה מהחומרי ניקוי או הנזילה?

איך אתה מתכוון  לבצע הרצה? 

 

לגבי מיכל עיבוי עיבוי,  אתה לא מכיר את השיטה של ניקוי המיכל  עם חול ואבנים? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שאריות של נוזלים על הסעפת אגזוז אחרי כמה דקות זה פסק. לא מכיר את השיטה לניקוי מיכלי עיבוי אשמח ללמוד.
אני חסיד של שיטת ההרצה "המרוקאית".
דהיינו לאמץ את המנוע בק"מ הראשונים על מנת שהלחץ יפתח את הרינגים וישחק אותם אל דפנות הצילינדרים. לאחר ק"מ בודדים החספוס של ההוניג נעלם והרינג כבר לא יתאים את עצמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדהים!
זה הרעש ''הרגיל'' של המנוע?
אולי זה בגלל איכות ההסרטה (או הרמקולים במחשב) ,אבל נשמע מעט יותר מתקתק מממנוע 'סטנדרטי'.

בכל מקרה , שאפו ענק, כל הכבוד!
 

רועי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה למומחים!

בגלל שעד עכשיו לא הצלחתי למצוא תשובה חד משמעית, מתי לפי דעתכם מומלץ להחליף רצועת טיימינג במנוע CZDA 1.4  150?

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואווו שרשור מטורף ממש מקנא, יש לי גולף 1.4tsi שנת 2011 122 כ״ס, למרות שהאוטו ממש שמור הייתי מת לעשות משהו כזה...

עבודה מדהימה באמת ממש אהבתי גם את כל ההסברים והתמונות!!

אני אשמח שתעלה סרטון איך נשמע אחרי הרצה וקצת גז לשמוע אותה זועקת קצת 😛

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1224 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...