Jump to content

deltaHF

  • הודעות

    1,743
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

deltaHF שיחק אותה בתאריך ינואר 29

התכנים של deltaHF היו האהובים ביותר!

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    ראשל"צ

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של deltaHF

חורך אספלט מצוי

חורך אספלט מצוי (8/14)

92

מוניטין

  1. אני מתעניין ברכישת XC60 מאיזור חדרה. היות ואני לא מכיר את האיזור כלל, מנסה למצוא מוסך שמכיר היטב רכבי וולוו או אולי מכון בדיקה מומלץ באיזור. מישהו מכיר? תודה
  2. היי! אני בעיצומו של חיפוש הרכב הבא שלי ובין רכבים נורמליים כגון מאזדה 6, סוזוקי קרוסאובר טורבו, S60 משנת 2015 בערך (המכנה המשותף אם שאלתם זה התקציב 😉) וכו', אני מדי פעם מתפתה לבדוק כל מיני רכבים שקצת יותר מוצאים חן בעיני כמו E39 וE60 של במוו לדוגמה. כך הזדמן לי לעשות סיבוב על S80 ואני חייב לציין שמאוד מאוד נהנתי מהנסיעה בה! נכון לעכשיו עשיתי סיבוב על אחת משנת 2009 עם 2.5 ליטר טורבו 200 כ"ס ומאז הסיבוב הזה התחלתי לחרוש באופן אקטיבי את הלוחות בחיפוש אחר אקזמפלרים שמורים. ואז נתקלתי במנועים הבאים: 2 ליטר 203 כ"ס יחד עם ה1.6 טורבו של פורד שנפסלים על הסף. מנוע ה2.5 ליטר 200/230 כ"ס שאני מכיר ומבחינתי זה הפייבורית. ומנועי 2 ליטר טורבו החדשים יותר שלגביהם יש לי סימני שאלה - הדגמים האחרונים הגיעו עם 245 כמו הS60 שזה אחלה. אבל יש כאלו שרשום להן ברישיון 240 כ"ס. האם מדובר במנוע וולוו או מנוע פורד? ואם מישהו יודע לעשות סדר ברמות הגימור - ביזנס/לקצ'ורי/פרימיום אני אודה לו מאוד. לא מובן לי מי ממוצב מעל מי ומה ההבדלים ביניהם.
  3. מחפש שטיפה נורמלית באיזור ת"א או ראשל"צ/רמלה. כזאת שלפחות עושים שם מאמץ קטן להוציא את הרכב הנשטף ללא שריטות/סווירלים וגם שוטפים טוב. יש חיה כזאת?
  4. אתה צודק. כרגע אין משהו מעניין מבחינתי על הכוונת ולא בא לי להתפשר. הרבה זמן בלי רכב אני לא יכול להשאר אז הרכב המשעמם שכנראה נקנה אמור בעתיד לעבור לידי בת הזוג ולשמש כרכב משפחתי עיקרי בבית. בגלל זה ד"א אני שוקל לשים תקציב כמעט כפול עבור מאזדה/סוזוקי - כדי שכשהרכב יהיה בעיקר בשימושה, סטטיסטית יהיה לי פחות התעסקות בכל נושא האחזקה. היא לא בדיוק ערנית בכל מה שקשור לתופעות חריגות וכו' - תדלק וסע, תזכיר לי מתי טיפול, ביי. אם אני לא טועה כוס פלסטיק היא כ200 גרם לא? שורה תחתונה הכל יכול להיות. אני מתקשה להאמין שזו מקריות או בלאי טבעי ומעדיף לא להכנס לבדיקות ופיתרונות אם הרכב לא נשאר אצלי. זה התחיל פתאומי מדי לטעמי ממצב שאין צורך להוסיף גרם שמן בין טיפולים לפתאום אני צריך להוסיף אחרי 2000 ק"מ. מה שמוזר לי שאין עשן וריח. לכן מעדיף למכור בהפסד תוך שיקלול תיקון התקלה במידת הצורך במחיר המכירה. ואם זו לא הבעיה, הקונה הרוויח על חשבוני.
  5. בהחלט מבאס. למרות שאם היא היתה ממשיכה לענות על הצרכים שלי מרכב דיילי, רוב הסיכויים שבמקרה הגרוע הייתי מסדר וממשיך לנסוע בה. ד"א, מה שמעניין זה שמנוע ה0.9 דומה עד זהה בתכנון שלו ל1.2 - למיטב הבנתי פשוט יש שם פחות צילינדר. והבעיה בו פחות נפוצה משום מה. ספציפית כשרכשתי את המגאן, לא הייתי ער לנושא. גיליתי אותו רק בדיעבד. עכשיו כשאני בוחן את המחליפות, אני מגלה שכמעט ולא נשארו רכבים שחפים "ממחלות" ילדות כלשהן שעלויות התיקון שלהן גבוהות יחסית ומגיעות בתדירות של כמה שנים. אם זה הגיר הרובוטי וכל מיני חישמולים שמתגלים כיקרים בגיזרה הקוראנית, מנועים מתאבדים ללא חוקיות אצל פורד, וואג.. טוב אין מה להרחיב, PSA עם עדויות שקוברות את המוניטין של המנוע העיקרי שלהם למרות שמסתמן ששאר הרכיבים סביב המנוע מתגלים כאחלה. בקיצור, נראה שברוב הרכבים המודרנים הקידמה גובה מחיר בדמות תיקון/טיפול משמעותי ויקר כל מספר שנים. ברכישה של רכב חדש כנראה שלא תכיר את הנושא, ביד השניה זה כנראה כבר עניין של מזל אם זה יפול עליך או על הבעלים אחריך. כרגע מכלל האופציות המגוונות שאני בוחן (עם תקציב גמיש מאוד) היחידות שלא מצאתי עליהן תלונות על מחלות כלשהן הן הסוזוקי "קרוסאובר" (אני מכוון לגרסאת ה1.4 טורבו מ2017) ומאזדה 6 סטיישן. מבחינת מחיר שתיהן בגזרת ה60-70 אלף שח עבור 2016-2017. מצד שני יש למשל 308SW שרבים מתים להפטר ממנה וניתן לרכוש כזאת 2016 ב25-30 אלף ש"ח. ואז גם אם אקח בחשבון שיש סיכוי שאצטרך להחליף מנוע זה עדיין כלכלי. האם היא בעדיפות גובהה אצלי? לא. אבל אם אני לא אמצא 6 סטיישן ממש טובה או סוזוקי שמורה, יכול מאוד להיות שאכנס לזה במודע.
  6. דיווח אחרון (והכי מעניין) לשירשור הזה היות והרכב מוצע למכירה. אמ;לק הייתי כנראה צריך להיות זריז יותר בהחלטה לעבור לרכב 5 דלתות. או הצטרפתי לסטטיסטיקה של מנועי 1.2 TCE רעבים לשמן. עד 98K לא היתה צריכת שמן. כנראה שפתחתי פה ועד שהגענו למועד הטיפול ב100K היתה ירידה קטנה במפלס. אם לא היתה מחלה ידועה במנועים האלה אולי הייתי מיחס את זה לאופי הנסיעות בתקופה האחרונה, מאוד קצרות ועירוניות. ואולי חלקית להזעת שמן ממכסה הטיימינג. מודה שלא באמת בדקתי עדיין "לאן נעלם השמן?" אבל אני מהמר על התפתחות הבעיה האופיינית. נכון להיום הרכב על 102K ק"מ - כלומר, 2000 ק"מ מהטיפול ונאלצתי להוסיף 0.5-0.75 כוס פלסטיק של שמן. מבחינת תסמינים לא מצליח לזהות שום דבר, אין עשן או ריח. כנראה שרק בדיקת לחץ הפוך תתן תשובה סופית לנושא. מעבר לזה בוצע טיפול שגרתי ב100K ק"מ. לא זוהה שום דבר חריג מעבר לצריכת השמן ומכאן הרכב יפורסם למכירה במחיר נמוך מאוד או ילך לטרייד אין במידה ויכנס רכב טוב לפני שאספיק למכור. בסה"כ אני עדיין בדעה שזה רכב שנותן תמורה בין הגבוהות לכסף למי שמחפש משהו קצת שונה מהנוף, מאובזר ומודרני. רציתי להיות איש בשורה ולא הלך לי, נושא המנוע בהחלט מבאס גם אם בר טיפול (שיפוץ/החלפה). בתקווה לתקופות שקטות יותר.
  7. אם מעניין מישהו ראיתי עכשיו איזה "דיל" לגרניק הנייד של וורקס ב580 ש"ח נדמה לי.
  8. אני חשבתי בהתחלה לשפצר איזה משקולת יפה, בסופו של דבר בהפעלה הראשונית חיברתי אבן עם איזולירבנד לקצה ומאז זה נשאר ככה.
  9. תודה רבה, זה די מאשר את מה שחקרתי. שניתן שניתן לחשב את ימי החופשה ע"פ אחוז המשרה אבל אז ערכו של יום צבורה הינו כשל יום עבודה מלא. או לחשב את ימי החופשה כשל עובד במשרה מלאה ואת ערך יום הצבורה כערך ממוצע בהתאם למשכורת. מה שהבחור מנסה לעשות זה להקטין בעזרת שתי שיטות החישוב במקביל - גם ימי חופשה ע"פ היקף משרה וגם ערך יום ע"פ כמות שעות יומית יחסית.
  10. התיעצתי עם הרו''ח שלי ולא היתה לו תשובה וודאית עבורי (חישובי שכר הם לא תחום העיסוק המרכזי שלו). לכן לפני שאני משלם כסף לעו''ד/חשב שכר כדי להבין לצד מי עומד החוק, אולי מישהו כאן כבר נתקל בסוגיה הזו ויוכל לשפוך מעט אור. הייתי מועסק ע"' מעסיק א' מינואר 2018 עד פברואר 2021 כעובד שעתי, 4-5 ימי עבודה בשבוע וכ3-4 שעות עבודה ביום. בפברואר העסק נמכר לבעלים חדש, "פוטרתי" והועסקתי מחדש ע"י מעסיק ב'. מעסיק א' צריך לשלם את הפרש החוב שלו כלפי, דמי הבראה, ימי חופשה צבורים וכו'. לטענתו החישוב שבוצע ע"י הרו''ח שלו היה שגוי ולכן צברתי לא 30 ומשהו ימים אלא כ10 ימי חופשה לאורך התקופה בטענה שהיקף המשרה לא מלא. כמו כן, השכר שלי התבסס על X ש"ח שכר שעתי בסיסי + עמלות אשר ע"פ הסכם העבודה הינן חלק מהמשכורת הקובעת. כעת הוא טוען שערך יום צבורה אמור היה להיות מחושב ע"פ שכר הבסיס השעתי בלבד. הוא ביצע תיקון רטרו לכלל התלושים אחורה, חישוב מחדש ויש פער של כ6000 ש"ח בין מה שהייתי אמור לקבל טרם התיקון שהוא ביצע לעומת מה שהוא טוען שמגיע לי כרגע. היות ובסך הכל מדובר על סכום כסף לא ממש גדול, לא בא לי לפנות עו"ד ולהשקיע בזה זמן וכסף כשאני בכלל לא יודע מי מאיתנו צודק. אשמח להסבר במידה ומישהו מכיר או נתקל בסיטואציה דומה כי ממה שאני קראתי באתר כל זכות, הוא לא צודק. מצד שני אני רחוק מלהיות משפטן.
  11. גם אצלי לא קורה, תוודא שהצינור מחובר כמו שצריך למחברים עצמם ושאין נזק לאורך הצינור. נשמע שיש לך שאיבה של אויר איפשהו לאורך הצינור ולכן הוא לא שואב את המים.
  12. השירשור הזה עדיין חי אז בתור מי שפתח אותו לפני שנתיים, מרגיש שמחובתי לעדכן. גם אצלי הפלסטיק של החיבור לצינור נשבר מעט, לא השפיע על התיפקוד אבל הוספתי איזולירבנד ליתר ביטחון. בינתיים הוא ממשיך לתפקד אצלי ללא בעיות, והסוללה (כשהיא תקינה,מסתבר שזה לא טריוויאלי) מתפקד הרבה מעבר למצופה. אף פעם לא נתקעתי בגלל שנגמרה לי הסוללה גם לאחר שטיפת שני רכבים ברצף. מים לעומת זאת נגמרים הרבה יותר מהר 😉 אני עדיין חושב שזה פיתרון מעולה למי שאין מקור מים וחשמל זמינים. נראה שיש עכשיו עוד כמה דגמים חדשים בשוק, אחד מהם של שיואמי שנראה מאוד קומפקטי אבל לא התעמקתי. ברגע שיש גישה לחשמל אז הפיתרון של בוש כנראה הוא המוצלח ביותר. ואם יש גישה לחשמל ומים הצלחתם בחיים 😁
×
×
  • תוכן חדש...