Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם גם לוי יצחק מחלק מענקים בזמן קורונה כמו ביבי?


markb205
 שיתוף
עוקבים 12

Recommended Posts

או יותר נכון, איך יתכן שבתקופה כלכלית קשה זו. מחירון רכב משומש עולה? 

נדהמתי לגלות שמחיר הספורטאז' שלי עלה במחירון אוגוסט באלף שקל לעומת יולי! 

המצחיק הוא שזה מנותק מהמציאות. כי בפועל, יש הצפה של רכבים למכירה. והמוכרים גמישים יחסית. ומחיר הדגם אצל היבואן נותר ללא שינוי. 

אומנם מדובר בעליה של פחות מאחוז (103k במקום 102k) אבל מוזר לגמרי. 

אני חלילה לא מתלונן. אבל ניראה לי שזה אומר משהו על המחירון הקובע בישראל. 

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 1500 00׳,לאנסר 1600 04׳,סוזוקי קרוסאובר 2014

היום:kia sportage 2000 urban top 2017

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

לא באמת. חלק מחברות הליסינג כבר יושבות עם מלאים שהוחזרו באפריל ובמאי ויכולת ההחזר שלהם נשחט/קה קשות. המאזנים שלהם מתפוררים ושווי החברה שלהם משתקף בהתאם ליכולת ההחזר והמאזן הבסיסי.  אם יש לחברה מס

פשוט הזוי , לוי יצחק יכול פשוט לעשות מה שבא לו

יש לי הרבה מה להגיד על לוי יצחק והקשר שלו למציאות, אבל אני חייב לציין שהמקרה הזה דווקא מראה שהוא לא מנותק לגמרי.   קודם כל בא נדבר על חברות הליסינג:   נתחיל עם המספרים: ב-1/1/2020

תמונות שפורסמו בשרשור

אכן - שוק המשומשות "חם". חבר סוחר אומר שכבר מזמן לא היתה לו כזאת בוננזה. רכבים כמעט לא עומדים במגרש...

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4

וולוו XC40 T3 Momentum

וולוו V40 T4 Kinetic Plus (נמכרה)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אכן - שוק המשומשות "חם". חבר סוחר אומר שכבר מזמן לא היתה לו כזאת בוננזה. רכבים כמעט לא עומדים במגרש...
בגלל חוסר וודאות לגבי העתיד , אנשים חוששים להכנס לעסקאות מימון עם בלון לרכב חדש וקונים רכב משומש בכסף שיש להם עכשיו.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רק תיקון קל.

העלאת שווי הרכבים המשומשים לא מעלה את שווי החברה, הוא מעלה את שווי הרכוש של החברה, במאזן. שווי החברה נקבע בבורסה, אם היא ציבורית, ויש עוד נתוני מפתח שמהם נגזר השווי,גם אם מעריכים אותו שלא לפי שווי שוק. 

 

צריך גם לזכור שהמאזן מתפרסם פעם ברבעון, ומתייחס לרבעון הקודם, לא למצב עכשווי. זה לא מתעדכן חודשית. 

 

מקום נוסף בו שווי הרכבים בא לידי ביטוי הוא מרכיב הפחת, בדוח הרווח והפסד, שהוא רכיב של הוצאה . אם מלאי הרכבים מאבד מערכו פחות, שורת הרווח משתפרת.

כמה זה משמעותי... לא בדקתי.

 

נ. ב. לא ברור לי איך מתקנים בספרים אם הרכב נמכר בסוף בשווי פחות משוויו בספרים... אני אבדוק

 

נב.נ

אני קצת חלוד... במקרה ורכב נמכר בשווי פחות, נרשם הפסד הון. כמובן. 

כלומר, אין לחברה תמריץ לשערך רכבים מעל שווי השוק שלהם, לפחות מבחינת הרווח והפסד. 

במאזן היא יכולה להנות בינתיים ממאזן מנופח, אבל זה ייתנקם בה בסופו של דבר,במכירה.זו לא מדיניות טובה לטווח ארוך

 

מה שכן, מחירון גבוה עוזר אם הוא מושך את המחירים כלפי מעלה, מה שאומר שהוא לא יכול להיות מנותק לגמרי מהשוק

 

הכותב איננו יועץ השקעות ואין לראות בדברים המלצה לרכוש מניות או רכבים מליסינג. אני רק ממליץ לקנות מניית קודאק לפני שבועיים. 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי המחירון כבר לא השתנה 4 חודשים

אבל שאני בודק מחירון משוקלל

יורד כל חודש באלפיה.

מס הקמ לא השתנה דרמטית פחות מ אלף בחודש.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

עליית מחיר המחירון משפיעה באופן ישיר על חברות הליסינג והטרייד אין. 

א. רווח מיידי ממכירת רכבים משומשים (תוסיפו 500-1000 שקל לכל עיסקה. ותקבלו סכום מטורף). 

ב. מלאי הרכבים מהווה בטחונות מול הבנקים. 

ג. הגדלת סעיף הנכסים במאזן. 

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 1500 00׳,לאנסר 1600 04׳,סוזוקי קרוסאובר 2014

היום:kia sportage 2000 urban top 2017

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לאנשים יש פחות כסף לקנות רכב חדש, אז קונים משומש ולכן המשומשות יורדות בקצב נמוך יותר מבעבר.

 

היצע וביקוש אבל אני לא בטוח כמה זה מהותי במשומשת, לא בדקתי מחירים אבל ממה שאני מבין מדובר על הפרשים של 2-3% משנים קודמות.

 

דווקא הייתי מצפה שהרכבים החדשים יוזלו.

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 39 דקות, markb205 כתב:

עליית מחיר המחירון משפיעה באופן ישיר על חברות הליסינג והטרייד אין. 

א. רווח מיידי ממכירת רכבים משומשים (תוסיפו 500-1000 שקל לכל עיסקה. ותקבלו סכום מטורף). 

ב. מלאי הרכבים מהווה בטחונות מול הבנקים. 

ג. הגדלת סעיף הנכסים במאזן. 

 

א. השאלה היא, האם המחירון באמת קובע את המחיר בפועל?

ב. כן, אבל לא רק. גם כמה מזומנים יש לך קובע, לא?!

 

ג. אתה מגדיל נכסים ומקטין רווחים

 

נניח שלוי יצחק קובע מחיר. המחיר של הנכס במאזן נגזר ממנו.

נניח רכב עולה 10 ש"ח.

מחירון לוי יצחק אחרי שנה הוא 8.

מחיר הרכב במאזן נרשם - 8

בדוח רווח והפסד נרשם פחת של - 2.

 

ככה שלוש שנים, כאשר כעבור שלוש שנים, השווי במאזן הוא - 4.

אם אז החברה מוכרת את הרכב בשווי של 3, היא צריכה לרשום ברווח והפסד הפסד הון של 1 (הפער בין השווי במאזן למחיר המכירה בפועל).

 

כלומר, בסופו של דבר השווי המנופח בא לידי ביטוי.

ואם זה קורה תמיד, אז כעבור תקופה מספיק ארוכה, זה כבר ממש לא משנה. מה שניפחת ברכוש, יורד לך ברווח והפסד (ויתרת המזומנים שבמאזן...), והרכב שיש לך עכשיו במלאי במחיר מנופח, מתקזז עם הרכב  הישן שמכרת בהפסד...

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אבל למה אתה מחשיב את עליית המחירון כניפוח? 

הרי סוכני המכירות במגרשי הליסינג והטרייד נצמדים למחירון. 

ואם מחיר הסגירה נמוך מהמחיר במאזן, זה לא בגלל הקורונה או עליית המחירון. זה בגלל מצבו האמיתי של הרכב והביקוש לו הוא זוכה. 

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 1500 00׳,לאנסר 1600 04׳,סוזוקי קרוסאובר 2014

היום:kia sportage 2000 urban top 2017

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי הרבה מה להגיד על לוי יצחק והקשר שלו למציאות, אבל אני חייב לציין שהמקרה הזה דווקא מראה שהוא לא מנותק לגמרי.

 

קודם כל בא נדבר על חברות הליסינג:

 

נתחיל עם המספרים: ב-1/1/2020 נעו על כבישי ישראל 231746 כלי רכב בבעלות חברות הליסינג השונות.

נכון לסוף יולי (נתונים לא סופיים) נעו על כבישי ישראל 232368 כלי רכב בבעלות חברות הליסינג השונות.

 

מתחילת 2020 נרכשו 37000 כלי רכב ע"י חברות הליסינג (כרבע מסך המכוניות חדשות שנרכשו)

 

זאת אומרת שהחברות מכרו מס' מכוניות מאד דומה לזה שהם רכשו, והם עשו את זה בלי ירידת מחירים משמעותית.

 

ותשאלו למה? כי האינטרס של כל החברות הוא לשמור על שוק יציב ולכן גם הגופים המממנים מראים אורך רוח כי הם מבינים שהתעקשות תשבור את הענף עליו הם יושבים.

 

ממס' עסקאות ליסינג בהן הייתי מעורב בזמן האחרון (לא מדגם מייצג) נראה דווקא שיש מגמה של עליית מחירים של בערך 20% בעלויות ליסינג פרטי לפחות.

 

תכל'ס רוב העובדים שיצאו לחל"ת ועדיין לא חזרו, הם לא עובדים בכירים שהיה להם רכב, אלא עובדים זוטרים שיכולים לחלום על רכב ליסינג. רוב הסביבה שלי הם עובדי הייטק עם רכבי ליסינג, ואף לא אחד מהם שולק להחזיר את רכבו לחברה - למרות שרובם המוחלט עובד מהבית קרוב לחצי שנה.

 

יתרה מזאת רבים מהעובדים שהיו משתמשים בתחבורה ציבורית, ולא רכשו רכב בגלל בעיות של חוסר בחניה ועומס בכבישים, חשבו מסלול מחדש ורכשו רכב כדי לא להיות תלויים בתחבורה ציבורית שזמינותה לא ברורה, ונסיעה בה כרוכה בסכנת הדבקות.

 

רכב חדש:

יוני, ויולי (נתונים לא סופיים) די דומים ואפילו קצת טובים יותר מהחודשים המקבילים ב-2019. משיחה עם מי שעוסקים במכירת רכב חדש, יש לא מעט אנשים שמפצים את עצמם ברכב חדש במקום החופשה בחו"ל שהם לא יכולים לצאת אליה.

 

נתונים ראשוניים מראים שעד סוף יולי נמסרו קרוב ל-150000 כלי רכב לעומת 187000 בתקופת המקבילה אשתקד. אני לא חושב שהפער יסגר עד סוף השנה,  אבל אם לא תהיה קטסטרופה אני מוכן להסתכן להמר שהוא כנראה יצטמצם עד סוף השנה, גם בגלל שאנשים לא יהיו בחופש באוגוסט, וגם בגלל שהשנה רוב החגים נופלים על שבת וספטמבר-אוקטובר  יהיו חודשים בלי הרבה ימי חופשה. 

 

שורה תחתונה: המספרים כנראה לא משקרים, והמצב (כנראה) פחות חמור ממה שהתקשורת מנסה לצייר.

  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שחברות הליסינג עמוסות ברכבים שהוחזרו לפני תום החוזה. 

חבר קיבל השבוע הצעה מחברה גדולה לחוזה לשנה וחצי על אקסטרייל משומש בן שנה ב-2300 שקל+מעמ ואגרות רישוי. 

חברות הליסינג לא מצליחות ליצר כסף מהרכבים המוחזרים. לא בחוזה "כניסה לנעליים" (המשך ליסינג של לקוח אחר) ולא במכירת הרכב. 

החברות אפילו עברו לשיטה של הקפאת רישיונות של רכבים עומדים כדי לחסוך בעלויות האגרה השנתית. 

יש אומנם תנועה ערה של לקוחות. אבל הביקוש קטן מההיצע. 

זה אמור להוזיל את המלאי ולא להיפך. 

עריכה אחרונה על ידי markb205

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 1500 00׳,לאנסר 1600 04׳,סוזוקי קרוסאובר 2014

היום:kia sportage 2000 urban top 2017

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חברות הליסינג (בשלב זה) לא לחוצות. יש חוזים שנשברו, אבל אל תשכח שכל שבירת חוזה נושאת בתוכה קנס שנותן לחברת הליסינג אוויר למס' חודשים. בשלב זה יש חוזים במחירים טובים למכוניות שחזרו, אבל לא מדובר בעסקאות התאבדות. חברות הליסינג יש מספיק זמן ואורך נשימה, כדי לשמור על רמת מחירים סבירה בשוק בשלב זה, וגם נותני האשראי מודעים לזה שכדאי להם להתאזר בסבלנות, אחרת גם הם יהיו בבעיה.

 

כרגע יש ירידה של 40% ברכישת רכב חדש ע"י חברות ליסינג בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ידוע לי שחלק מהחברות החוכרות בחרו להאריך את חוזה הליסינג בתנאים הקיימים כדי לא להכנס לחוזים חדשים בתנאי אי ודאות. יתכן גם שבחלק מהמקרים מוצעים רכבים שחזרו ללקוחות שחוזה הליסינג שלהם הסתיים, בתנאים ששווה להם לקחת, וללא קנס במקרה של סיום לפני הזמן.

עריכה אחרונה על ידי PriceDevil
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, falou כתב:

 

א. השאלה היא, האם המחירון באמת קובע את המחיר בפועל?

ב. כן, אבל לא רק. גם כמה מזומנים יש לך קובע, לא?!

 

ג. אתה מגדיל נכסים ומקטין רווחים

 

נניח שלוי יצחק קובע מחיר. המחיר של הנכס במאזן נגזר ממנו.

נניח רכב עולה 10 ש"ח.

מחירון לוי יצחק אחרי שנה הוא 8.

מחיר הרכב במאזן נרשם - 8

בדוח רווח והפסד נרשם פחת של - 2.

 

ככה שלוש שנים, כאשר כעבור שלוש שנים, השווי במאזן הוא - 4.

אם אז החברה מוכרת את הרכב בשווי של 3, היא צריכה לרשום ברווח והפסד הפסד הון של 1 (הפער בין השווי במאזן למחיר המכירה בפועל).

 

כלומר, בסופו של דבר השווי המנופח בא לידי ביטוי.

ואם זה קורה תמיד, אז כעבור תקופה מספיק ארוכה, זה כבר ממש לא משנה. מה שניפחת ברכוש, יורד לך ברווח והפסד (ויתרת המזומנים שבמאזן...), והרכב שיש לך עכשיו במלאי במחיר מנופח, מתקזז עם הרכב  הישן שמכרת בהפסד...

 

יש לך טעות קטנה בחישוב 

 

הרכב עולה במחירון 10 

חברת הליסינג קונה אותו ב 7.5 ,

אחרי שנה מורידה פחת ממחיר הקניה , לפי תקנות רשות המיסים וזה שווי המלאי לצרכי מס (הפחת מוריד את תשלום המס ) 

 

לעומת זאת יש דוחות כספיים שבהם משערכים את הנכסים לפי הערכת שמאי, ליום המאזן , במקרה הזה לוי יצחק  

כאן אחרי שנה רושמים רווח הון של 0.5 שקל 

 

הענין הוא שכאשר מוכרים רכב אחד , קונים רכב אחר במקומו , ולכן בדוחות הכספיים המשוערכים , הסכומים נשארים אותו דבר / עולים. 

 

עד אשר מצבת הרכבים מפסיקה לעלות או עד אשר הבנק / הגורם המלווה דורש יותר בטחונות

ראה מקרה אוטו-קל , שלמרות השערוכים במאזן הציגו שווי חיובי (הרכבים המשוערכים לפי לוי יצחק פחות ההלוואות היתה יתרה של כמאה וחמישים מליון שח )

בפועל החברה נמסרה לקרסו , תמורת זה שהבעלים הקודם הזרים לחברה עוד כ 7 מליון ש"ח (אם אני זוכר נכון ) והבנקים ויתרו על 200 מליון שח מהחוב (שוב מקווה שלא טועה בסכום , זה בכל אופן סדר הגודל )

 

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...