Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם גם לוי יצחק מחלק מענקים בזמן קורונה כמו ביבי?


markb205
שימו לב! השרשור הזה בן 1350 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 2 שעות, falou כתב:

 

א. השאלה היא, האם המחירון באמת קובע את המחיר בפועל?

ב. כן, אבל לא רק. גם כמה מזומנים יש לך קובע, לא?!

 

ג. אתה מגדיל נכסים ומקטין רווחים

 

נניח שלוי יצחק קובע מחיר. המחיר של הנכס במאזן נגזר ממנו.

נניח רכב עולה 10 ש"ח.

מחירון לוי יצחק אחרי שנה הוא 8.

מחיר הרכב במאזן נרשם - 8

בדוח רווח והפסד נרשם פחת של - 2.

 

ככה שלוש שנים, כאשר כעבור שלוש שנים, השווי במאזן הוא - 4.

אם אז החברה מוכרת את הרכב בשווי של 3, היא צריכה לרשום ברווח והפסד הפסד הון של 1 (הפער בין השווי במאזן למחיר המכירה בפועל).

 

כלומר, בסופו של דבר השווי המנופח בא לידי ביטוי.

ואם זה קורה תמיד, אז כעבור תקופה מספיק ארוכה, זה כבר ממש לא משנה. מה שניפחת ברכוש, יורד לך ברווח והפסד (ויתרת המזומנים שבמאזן...), והרכב שיש לך עכשיו במלאי במחיר מנופח, מתקזז עם הרכב  הישן שמכרת בהפסד...

 

החישוב אכן נכון ויפה. העניין הוא ששווי החברה הוא לא באמת הדבר שהכי מעניין את חברות הליסינג מאחר והן לא מנפיקות מניות לעתים תכופות ובטח בעלי השליטה בהן לא מוכרים אותן לבעלים אחרים על בסיס שוטף, אלא אחת לשנים רבות אם בכלל.

מה שמעניין את החברות הללו בהתנהלות השוטפת ובמהלך העסקים הרגיל הינו עמידה בתנאי האשראי שיש להן (הן בנקים, הן גופים כמו חברות ביטוח ופנסיה והן הציבור הרחב) והיכולת שלהן למחזר אותו. התנאי החשוב ביותר באשראי הזה הינו יחס החוב לבטוחה. כמו שכאשר נוטלים משכנתא לבנק יש קריטריונים ברורים לגבי שיעור המימון האפשרי, כך גם חברות הליסינג נדרשות לעמוד בקריטריון כזה הן באופן שוטף במשך חיי ההלוואה (בין כדרישה לקבלת דירוג ושמירתו מחברות כמו S&P ומידרוג) והן כחלק ממסמכי האשראי. ככל ששווי הרכבים גבוה יותר המשמעות הינה כי הדירוג טוב יותר, הריבית על האשראי יורדת ויש יכולת למחזר אותו. אם למשל לחברת ליסינג X יש אשראי בהיקף Y כנגדו משועבדות מכוניות ששוות Y+15% והדרישה היא כי השווי לא יפחת מ- Y+12%. הורדת השווי של המכוניות ל- Y+10% למשל יכול להביא לכך כי חברת הליסינג תפר את מסמכי האשראי והבנק או מחזיקי האג"ח יעמידו את האשראי לפירעון מיידי ומכאן החברה בדרך לקריסה.

 

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, שי כתב:

 

מה שמעניין את החברות הללו בהתנהלות השוטפת ובמהלך העסקים הרגיל הינו עמידה בתנאי האשראי שיש להן (הן בנקים, הן גופים כמו חברות ביטוח ופנסיה והן הציבור הרחב) והיכולת שלהן למחזר אותו. התנאי החשוב ביותר באשראי הזה הינו יחס החוב לבטוחה. כמו שכאשר נוטלים משכנתא לבנק יש קריטריונים ברורים לגבי שיעור המימון האפשרי, כך גם חברות הליסינג נדרשות לעמוד בקריטריון כזה הן באופן שוטף במשך חיי ההלוואה (בין כדרישה לקבלת דירוג ושמירתו מחברות כמו S&P ומידרוג) והן כחלק ממסמכי האשראי. ככל ששווי הרכבים גבוה יותר המשמעות הינה כי הדירוג טוב יותר, הריבית על האשראי יורדת ויש יכולת למחזר אותו. אם למשל לחברת ליסינג X יש אשראי בהיקף Y כנגדו משועבדות מכוניות ששוות Y+15% והדרישה היא כי השווי לא יפחת מ- Y+12%. הורדת השווי של המכוניות ל- Y+10% למשל יכול להביא לכך כי חברת הליסינג תפר את מסמכי האשראי והבנק או מחזיקי האג"ח יעמידו את האשראי לפירעון מיידי ומכאן החברה בדרך לקריסה.

 

 

ברור.

אבל, כאמור, אם מחיר המכירה של הרכוש נמוך יותר מערכו בספרים, הרי שצריך לרשום הפסד הון, כלומר זה עולה להם ברווח.

זה גם יוצר פער בין התכנון התקציבי להכנסה בפועל.

עכשיו, ואולי זה נכון, אם הבנק מסתכל רק על הרכוש ולא על פרמטרים אחרים... סבבה. אבל כמדיניות חשבונאית, יש לזה מחיר מאוד בעייתי.

 

נשאר רק ללכת לדוחות ולבדוק...

 

נ.ב. אם באופן קבוע מחיר המכירה של רכבים נמוך משווים בספרים, רו"ח אמור להרים דגל אדום

נ.ב.נ. https://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3801694,00.html

 

שים לב, גם אם תמחרת את המלאי בעודף, יצרת חוסר מקביל בסה"כ ההון למאזן וההון החוזר. אתה יכול לקיים כזה תרגיל לזמן מוגבל, כי בסופו של דבר הרכב יימכר והמאזן... יתאזן. 

אני מסופק אם הבנקים מתייחסים רק להון השוטף, מבחינת שווי הרכבים, ולא מסתכלים על הרווח עצמו.

 

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת המממנים של חברות הליסינג מה שמעניין הוא שווי הבטוחה, פחות מה הרווח שחברות הליסינג גוזרות. דומה למשל לכך שהבנק מתעניין בשווי הדירה ובמשכורת שלנו, אבל לא בכמה אנחנו מוציאים בקניון ובמסעדות.

בנוסף בהחלט יתכן שעיקר המשקל של המימון הוא דווקא אג"ח (כלומר הפנסיות שלנו, כפי שצוין בכתבה אליה קישרת) ופחות הבנקים ולכן ההסתכלות הינה של הלוואה מול בטוחה ולא מה הרווח וההון העצמי. 

מי שמעוניין להתעמק יכול לעיין בזמנו הפנוי (ובלבד שיש לו כמות מספקת ממנו) בשטר נאמנות שמסדיר תנאים של אג"ח כזה - למשל בקישור הבא (של אלדן):

https://mayafiles.tase.co.il/rpdf/1267001-1268000/P1267357-01.pdf

סעיף 5 בעמ' 25 מעניין במיוחד.

שווי הרכבים למשל נמדד לפי מחירון לוי יצחק ללא כל הפחתות. כלומר אם רכב מופיע במחירון ב- 80 אלף ש"ח, אך הוא עבר פי שניים קילומטר מהממוצע, תאונת שלדה ומן הסתם הוא רשום כליסינג, עדיין שוויו יחושב לפי 80 אלף ש"ח (בהפחתת מע"מ). באופן מדהים לא פחות, חברת הליסינג יכולה "למשוך" עבור כל רכב כזה הלוואה בגובה 92.5% משוויו, כלומר 74 אלף שקלים, כאשר ברור שהשווי האמיתי שלו אפילו לא מתקרב לכך. לכן ברור עד כמה חשוב לחברות הליסינג מחיר המחירון.

אגב המסמך מגלה כי אין בהכרח קשר בין המחירון לשווי הרכב בדוחות הכספיים של אלדן:

image.thumb.png.f147a44587573fdbe2f62215be0ad839.png

 

עריכה אחרונה על ידי שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא צורת ההתחשבנות שלהם שקופה מאד, וכנראה משפיעה על תשואת האג"ח (לטוב או לרע בהתאם לדעתו של המשקיע באגחי"ם הללו) מכאן אפשר להבין שהשקעה באג"ח של "אלדן" היא לא חסרת סיכון.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, markb205 כתב:

המצחיק הוא שזה מנותק מהמציאות. כי בפועל, יש הצפה של רכבים למכירה. והמוכרים גמישים יחסית.

תראה, אני לא יודעת איפה יש הצפה ושל מה, אבל חבר יקר מחפש כבר תקופה איזה SUV בסגנון. 

התייאש מהשוק של CX5 ועבר לבדוק ספורטאז'ים (מרמת גימור גבוהה ועם נתונים טובים) בעיקר שומעת ממנו על זה שהוא לא מספיק להגיע למוכרים כי הרכבים נחטפים. 

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, markb205 כתב:

חבר קיבל השבוע הצעה מחברה גדולה לחוזה לשנה וחצי על אקסטרייל משומש בן שנה ב-2300 שקל+מעמ ואגרות רישוי. 

 

חבר קיבל הצעה לאקסטרייל חדש מהניילון 2436 + מע"מ לחודש. אז אני מבין שהנחה של 136 ש"ח לחודש על רכב משומש מלמדת על "משבר גדול בענף"...

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, שי כתב:

מבחינת המממנים של חברות הליסינג מה שמעניין הוא שווי הבטוחה, פחות מה הרווח שחברות הליסינג גוזרות.

 

אני שואל שוב, אם שווי הבטוחה יותר נמוך ממחיר המימוש שלה, הרי בסופו של דבר המאזן נפגע, בצד של המזומנים. אני מניח שגם הבנקים יודעים לקרוא הפסד הון על מכירת רכוש שוטף בשווי נמוך מערכו במאזן, ולהבין מה זה אומר...

כנ"ל המוסדיים שקונים אג"ח.

כלומר, אם יהיה זיוף גדול מדי בשווי המלאי, זה יבלוט למי שיודע קצת לקרוא.

לפני 5 שעות, שי כתב:

שווי הרכבים למשל נמדד לפי מחירון לוי יצחק ללא כל הפחתות. כלומר אם רכב מופיע במחירון ב- 80 אלף ש"ח, אך הוא עבר פי שניים קילומטר מהממוצע, תאונת שלדה ומן הסתם הוא רשום כליסינג, עדיין שוויו יחושב לפי 80 אלף ש"ח (בהפחתת מע"מ). באופן מדהים לא פחות, חברת הליסינג יכולה "למשוך" עבור כל רכב כזה הלוואה בגובה 92.5% משוויו, כלומר 74 אלף שקלים, כאשר ברור שהשווי האמיתי שלו אפילו לא מתקרב לכך. לכן ברור עד כמה חשוב לחברות הליסינג מחיר המחירון.

 

 

באותו אופן מדהים, רכב שעשה קילומטראז' נמוך במיוחד יהיה שווה יותר. אין היגיון לקחת סיפור תיאורטי ואנקדוטאלי ולהפוך אותו לכלל. בסופו של דבר, אין לנו סטטיסטיקה של נסועת הרכבים, לשקלל ממנה את שוויים, ואנחנו לא יודעים... אולי כשיש תאונה שווי הרכב משוקלל בהתאם לספרים (לפחות כך צריך להיות).

לכן ברור למה מחיר מחירון הוא חשוב, אבל הוא לא יכול להיות מופרז מדי כלפי מעלה.

בכל מקרה הבעייה עדין נותרת, אם שווי המכירה נמוך משמעותית מהשווי בספרים, כשיטה מתמשכת. הדוחות יגלו את הבלוף. כמובן שאם יש ירידה בלתי צפויה בשווי הרכבים, זה עניין אחר.

 

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מדבר על ליסינג תפעולי כאשר הלקוח משלם רק את אגרת הרישוי. 

רכב כזה (דיזל 7 מושבים) מתומחר בעיסקאות הליסינג תפעולי מלא סביב 3300 + מע"מ לא בימי קורונה. 

2300 + 200 בחישוב חודשי של עלות אגרת הרישוי =2500 ש"ח.  בסכום כזה לא מקבלים איוניק.

חשוב לציין גם שניתן לצאת מהעיסקה בכל עת ללא קנסות והתחייבות לספק רכב לאחר השבחה שלא עבר יותר מ 30k ק"מ. 

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים



 
חבר קיבל הצעה לאקסטרייל חדש מהניילון 2436 + מע"מ לחודש. אז אני מבין שהנחה של 136 ש"ח לחודש על רכב משומש מלמדת על "משבר גדול בענף"...




בליסינג תפעולי?

Sent from my SM-G970F using Tapatalk



שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.8.2020 בשעה 23:13, falou כתב:

 

 

באותו אופן מדהים, רכב שעשה קילומטראז' נמוך במיוחד יהיה שווה יותר. אין היגיון לקחת סיפור תיאורטי ואנקדוטאלי ולהפוך אותו לכלל. בסופו של דבר, אין לנו סטטיסטיקה של נסועת הרכבים, לשקלל ממנה את שוויים, ואנחנו לא יודעים... אולי כשיש תאונה שווי הרכב משוקלל בהתאם לספרים (לפחות כך צריך להיות).

לכן ברור למה מחיר מחירון הוא חשוב, אבל הוא לא יכול להיות מופרז מדי כלפי מעלה.

בכל מקרה הבעייה עדין נותרת, אם שווי המכירה נמוך משמעותית מהשווי בספרים, כשיטה מתמשכת. הדוחות יגלו את הבלוף. כמובן שאם יש ירידה בלתי צפויה בשווי הרכבים, זה עניין אחר.

 

 

 

 

 

בדוחות המתואמים , שהם נשלחים לבורסה , יבצעו שיערוך של כל הרכב לפי המחירון , וכאשר רכב נמכר ,

גם אם נמכר במחיר מתחת למחיר המחירון , יש אכן הפסד  הוני,

אבל ההפסד יכול להתאזן למשל מול רווחים הוניים אחרים (למשל רכב שנקנה מתחת למחיר המחירון , וכעת משוערך למחיר המחירון יצור רווח הון. )

היות שהדוחות לא מפרטים כל רכב בנפרד , הסך הכללי , כל עוד מצבת הרכבים  עולה - נשמרת באותו סדר גודל , לא יווצר הפסד גדול , אם בכלל. 

 

ואם מחיר המחירון מנופח , הרווח שיווצר מהשערוך של הרכב החדש שנקנה , יהיה גבוה מההפסד על רכב אחר שנמכר מתחת למחיר המחירון. 

 

 

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.8.2020 בשעה 23:17, PriceDevil כתב:

ליסינג פרטי-תפעולי כולל טיפולים וביטוח ו-20000 ק"מ בשנה.

 

אם המחיר הזה היה ידוע לי, לא הייתי רוכש רכב חדש.  בהנחה כמובן שההנחה היא לרוחב על כל רכבי ה 7 נקומות, כי האקסטרייל לא מספיק מרווח. 

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.8.2020 בשעה 23:13, markb205 כתב:

אני מדבר על ליסינג תפעולי כאשר הלקוח משלם רק את אגרת הרישוי. 

רכב כזה (דיזל 7 מושבים) מתומחר בעיסקאות הליסינג תפעולי מלא סביב 3300 + מע"מ לא בימי קורונה. 

2300 + 200 בחישוב חודשי של עלות אגרת הרישוי =2500 ש"ח.  בסכום כזה לא מקבלים איוניק.

חשוב לציין גם שניתן לצאת מהעיסקה בכל עת ללא קנסות והתחייבות לספק רכב לאחר השבחה שלא עבר יותר מ 30k ק"מ. 

באיזה חברה מדובר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, avi 1234 כתב:

באיזה חברה מדובר?

אלבר, אם אני לא טועה. 

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1350 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...