Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2218 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 2 שעות, iEminem כתב:

מתעלק על השרשור כדי לשאול משהו - במידה וההמלצה היא לא לעבוד בשנה-שנתיים הראשונות, כמה לדעתכם צריך הסטודנט הממוצע לחסוך לפני שנת הלימודים, בהנחה שמשתמש ברכב+גר אצל ההורים?

אני מתאר לעצמי שזה אינדיבידואלי, מצד שני בעבודה הקודמת שלי המליצו לי לשמור כ100 אלף ש"ח בצד לתקופה זו, משהו שמרגיש לי קצת מוגזם. ממה שאני חושב עליו זה להכניס למשוואה את הוצאות הרכב השנתיות (טסט+ביטוח+טיפולים+דלק), ביטוח לאומי (יש הנחה לסטודנט מובטל?) כמובן הוצאות שוטפות אם יש כמו חדר כושר או חשבונות. והכי חשוב גם לשמור קצת בצד "למקרה ש...".  מנקודת מבט שלכם, כמה הייתם ממליצים לחסוך?

 

מאוד מאוד תלוי בך,

הרכב אצלי עולה 350 שקל ביטוח+דלק.

פעם בשנה יש טיפול וטסט אז תוסיף עוד 2000 שקל להוצאות רכב,סביבות ה600 שקל לפני דלק.

שנתית זה 7200 לפני דלק.

שכר לימוד יעלה לך 13500 בערך,תוסיף על זה חונכויות/מרתונים/כלי כתיבה וחוברות ואתה על איזור ה15,000.

לא יודע כמה אתה מוציא ומבזבז,אבל קפה מידי פעם בקמפוס וארוחת צהריים אם לא היה לך כוח להכין+לצאת עם חברים מידי פעם-אצלי זה היה מתכנס לאיזור ה500 שקל בחודש,והייתי על הצד הנמוך,מאוד תלוי בך,

אבל זה עוד 4000-6000 שקל בשנה.

בקיצור,בגסות עם עיגולים לעבור שנת לימוד בלי להתקמצן ולסוע חופשי ברכב תעלה לך בערך 35,000.

 

ביטוח לאומי 120 או 140 שקל בחודש,תעבוד 3-4 שעות בחודש באגודה או משהו,גם תקבל טיפה דמי כיס ולא תשלם את החרא הזה שנקרא בט"ל.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

  • תגובות 135
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

@halperin96 שכחת ירידת ערך הרכב ו/או תיקונים לא צפויים. אלה מסתכמים בעוד כמה מאות ש"ח לחודש. כלל האצבע שלי לסעיפים אלה הוא 1000 ש"ח לחודש, אבל זה גס מאד ויכול להיות יותר לרכב חדש, ופחות לרכב בגיל ביניים ללא תקלות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 33 דקות, sperial כתב:

@halperin96 שכחת ירידת ערך הרכב ו/או תיקונים לא צפויים. אלה מסתכמים בעוד כמה מאות ש"ח לחודש. כלל האצבע שלי לסעיפים אלה הוא 1000 ש"ח לחודש, אבל זה גס מאד ויכול להיות יותר לרכב חדש, ופחות לרכב בגיל ביניים ללא תקלות.

 

מה הקשר ירידת ערך?

קניתי רכב במזומן,זהו הוא אצלי,אין שום סיבה לדחוף את זה בתזרים החודשי.

אני לא יודע איזה רכבים אתה קונה,אבל כל רכב שהיה לי בבית בעשור האחרון לא נדרש לתיקונים מיוחדים עד בערך 200,000 ק"מ או גיל 7-8.

מקווה שיימשך ככה וגם הנוכחית לא תאכזב.

 

אין שום צורך בתרחישים אפוקליפטיים.

לא שכחתי כי זה חסר משמעות.

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
לפני 57 דקות, halperin96 כתב:

 

מאוד מאוד תלוי בך,

הרכב אצלי עולה 350 שקל ביטוח+דלק.

פעם בשנה יש טיפול וטסט אז תוסיף עוד 2000 שקל להוצאות רכב,סביבות ה600 שקל לפני דלק.

שנתית זה 7200 לפני דלק.

שכר לימוד יעלה לך 13500 בערך,תוסיף על זה חונכויות/מרתונים/כלי כתיבה וחוברות ואתה על איזור ה15,000.

לא יודע כמה אתה מוציא ומבזבז,אבל קפה מידי פעם בקמפוס וארוחת צהריים אם לא היה לך כוח להכין+לצאת עם חברים מידי פעם-אצלי זה היה מתכנס לאיזור ה500 שקל בחודש,והייתי על הצד הנמוך,מאוד תלוי בך,

אבל זה עוד 4000-6000 שקל בשנה.

בקיצור,בגסות עם עיגולים לעבור שנת לימוד בלי להתקמצן ולסוע חופשי ברכב תעלה לך בערך 35,000.

 

ביטוח לאומי 120 או 140 שקל בחודש,תעבוד 3-4 שעות בחודש באגודה או משהו,גם תקבל טיפה דמי כיס ולא תשלם את החרא הזה שנקרא בט"ל.

השכר לימוד הוא בערך 10K ולא 13K עד כמה שזכור לי...

אבל גם זה - די שקר.

יתנו לך קורס קיץ במערכות הפעלה כך שאתה יכול לעשות רק אותו בקיץ ולהוריד עומס מסמסטר רגיל, לא תיקח?

בטח תיקח, ואז זה עוד בערך 5000₪ רק לקורס אחד.

פורסם (נערך)
לפני 4 דקות, Morningstar כתב:

השכר לימוד הוא בערך 10K ולא 13K עד כמה שזכור לי...

אבל גם זה - די שקר.

יתנו לך קורס קיץ במערכות הפעלה כך שאתה יכול לעשות רק אותו בקיץ ולהוריד עומס מסמסטר רגיל, לא תיקח?

בטח תיקח, ואז זה עוד בערך 5000₪ רק לקורס אחד.

 

לא,למה שאני אשלם על קורס מחיר של סמסטר?נשמע מאוד מפגר.

הלימודים מאוד אינטנסיביים,ההפסקה בקיץ היא הכרחית.

image.png.87ec29a959ccced08e90899bb12ab562.png

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)
לפני 2 דקות, halperin96 כתב:

 

לא,למה שאני אשלם על קורס מחיר של סמסטר?נשמע מאוד מפגר.

הלימודים מאוד אינטנסיביים,ההפסקה בקיץ היא הכרחית.

לא מפגר בכלל...

אתה לוקח את הקורס בקיץ במחיר של סמסטר שלם והזמן שזה מפנה לך מאפשר לך להמשיך לעבוד בסמסטר רגיל ב 70-110₪ לשעה.

מוזמן לעשות את החישוב ולבדוק מה יוצא יותר משתלם.

 

ותכלס, קורס אחד, קשה ככל שיהיה - לא באמת דורש יותר מדי תשומת לב.

 

וזו הסיבה גם שכאשר פתחו אצלנו מערכות הפעלה בקיץ נרשמו כל כך הרבה (בערך 80% מהמחלקה) שהיו צריכים לפתוח 2 כיתות.

עריכה אחרונה על ידי Morningstar
  • רעיון גרוע 1
פורסם (נערך)
לפני 11 דקות, Morningstar כתב:

לא מפגר בכלל...

אתה לוקח את הקורס בקיץ במחיר של סמסטר שלם והזמן שזה מפנה לך מאפשר לך להמשיך לעבוד בסמסטר רגיל ב 70-110₪ לשעה.

מוזמן לעשות את החישוב ולבדוק מה יוצא יותר משתלם.

 

ותכלס, קורס אחד, קשה ככל שיהיה - לא באמת דורש יותר מדי תשומת לב.

 

וזו הסיבה גם שכאשר פתחו אצלנו מערכות הפעלה בקיץ נרשמו כל כך הרבה (בערך 80% מהמחלקה) שהיו צריכים לפתוח 2 כיתות.

 

אז תעשה אותו במהלך הסמסטר אם לא לא באמת דורש יותר מידי תשומת לב.

עוד לא נתקלתי בקורס שהיה לי עמוס ברמה של לוותר על כזה סכום בשבילו.

 

לגבי הפעלה ספציפית,זה קורס של סמסטר 4 במדמ"ח,כשמגייסים אותך ביריד אביב מצפים שכבר תהיה אחריו כשאתה מתחיל לעבוד בקיץ.

 

במקרה הכי גרוע אני אמשוך עוד סמסטר בסוף ואזרוק שם קורסי השלמה.

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)

@halperin96

הטעות הקלאסית של הישראלי.

 

נניח שקנית רכב ושילמת 30,000 ש"ח. כעבור שנה האכב נגנב, חברת הביטוח שילמה את ערכו במחירון, 24,000 ש"ח. עכשיו חסרים לך 6,0000 ש"ח כדי לקנות רכב שווה ערך לקניה הקודמת שלך. אותם 6,000 ש"ח יחסרו לך, אלא אם תחסוך 500 ש"ח בחודש. לכן אתה צריך לחשב 500 ש"ח בחודש כחלק מעלות החזקת הרכב.

 

כמובן שהדבר נכון לכל מצב בו תרצה לחזור ולרכוש רכב שווה ערך לזה שנמכר/נגנב/הלך טוטאל/הושבת מכל סיבה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון גרוע 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 47 דקות, sperial כתב:

@halperin96

הטעות הקלאסית של הישראלי.

 

נניח שקנית רכב ושילמת 30,000 ש"ח. כעבור שנה האכב נגנב, חברת הביטוח שילמה את ערכו במחירון, 24,000 ש"ח. עכשיו חסרים לך 6,0000 ש"ח כדי לקנות רכב שווה ערך לקניה הקודמת שלך. אותם 6,000 ש"ח יחסרו לך, אלא אם תחסוך 500 ש"ח בחודש. לכן אתה צריך לחשב 500 ש"ח בחודש כחלק מעלות החזקת הרכב.

 

כמובן שהדבר נכון לכל מצב בו תרצה לחזור ולרכוש רכב שווה ערך לזה שנמכר/נגנב/הלך טוטאל/הושבת מכל סיבה.

הוא לא באותו מצב כמו שלך ולכן זה לא נכון במקרה הזה.

הוא רוצה לדעת כמה כסף יורד לו בחשבון כל חודש בזמן שהוא סטודנט. זהו.

לירידת ערך אין שום משמעות פה.

אם הרכב יגנב הביטוח ישלם.

 

פורסם (נערך)
לפני 50 דקות, sperial כתב:

@halperin96

הטעות הקלאסית של הישראלי.

 

נניח שקנית רכב ושילמת 30,000 ש"ח. כעבור שנה האכב נגנב, חברת הביטוח שילמה את ערכו במחירון, 24,000 ש"ח. עכשיו חסרים לך 6,0000 ש"ח כדי לקנות רכב שווה ערך לקניה הקודמת שלך. אותם 6,000 ש"ח יחסרו לך, אלא אם תחסוך 500 ש"ח בחודש. לכן אתה צריך לחשב 500 ש"ח בחודש כחלק מעלות החזקת הרכב.

 

כמובן שהדבר נכון לכל מצב בו תרצה לחזור ולרכוש רכב שווה ערך לזה שנמכר/נגנב/הלך טוטאל/הושבת מכל סיבה.

בקיצור,בולשיט.

צר לי.

ואולי נכנס בך נהג אוטובוס וקצה שלדה נגרם והרכב אפקטיבית שווה 25% פחות.

אולי ואולי ואולי,ספקולציות חסרות משמעות.

תרד שנה תקנה ב24.

 

וחלאס להתנשא.

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)

אלה לא ספקולציות. הוא יצטרך להחליף רכב, ולממן את ההפרש בין הישן לחדש. זו ירידת הערך, והתעלמות ממנה היא טעות. 

 

אם תהיה ירידת ערך תאונתית היא אמורה להיות מכוסה על ידי הביטוח. ירידת ערך שנובעת מגיל ושחיקה הם על חשבון הבעלים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
Just now, sperial כתב:

אלה לא ספקולציות. הוא יצטרך להחליף רכב, ולממן את ההפרש בין הישן לחדש. זו ירידת הערך, והתעלמות ממנה היא טעות. 

ממש לא. יש לך טעות בסיסית בזה שהוא יצטרך לקנות שוב רכב ב 30K.

הרכב שלו היה שווה 24K, יתכבד ויקנה את אותו רכב ב 24K זהה למה שהיה לו לפני.

וזו רק דוגמה.

פורסם

גם התעלמות מזה שאולי יהיה חור בגומי וחברה שלו תיכנס להריון או שיתקוף אותו סרטן אלים שיעלה טיפול יקר.

 

אתה בסופו של דבר מחשב כמה כסף יירד לך מהחשבון בחודש.

לא כמה כסף עלול לרדת לך מהחשבון בכל מיני מקרי קצה.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)

בוא נסתכל על זה בעוד דרך: דווי הרכוד הכולל שלו יפחת ב-6000 ש"ח. אם הסכום שיש לו בבנק לא השתנה הרי שסה"כ הוא "שווה" לאחר שמה 6000 ש"ח פחות. אם הוא יחסוך ה"שווי" שלו לא ישתנה אלא שהרכב יהיה שווה 6000 ש"ח פחות וחשבום הבנק 6000 ש"ח יותר, בקו התחתון מאוזן.

 

הגישה שלכם היא סיבה מרכזית להזקקות של אנשים להלוואות לרכישת רכב, מסתכלים על חשבון הבנק היום ולא בודקים מה צפוי בעתיד. ואז, כאשר נוצר צורך, משלמים את ירידת הערך בתוספת ריבית.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 15 דקות, sperial כתב:

בוא נסתכל על זה בעוד דרך: דווי הרכוד הכולל שלו יפחת ב-6000 ש"ח. אם הסכום שיש לו בבנק לא השתנה הרי שסה"כ הוא "שווה" לאחר שמה 6000 ש"ח פחות. אם הוא יחסוך ה"שווי" שלו לא ישתנה אלא שהרכב יהיה שווה 6000 ש"ח פחות וחשבום הבנק 6000 ש"ח יותר, בקו התחתון מאוזן.

 

הגישה שלכם היא סיבה מרכזית להזקקות של אנשים להלוואות לרכישת רכב, מסתכלים על חשבון הבנק היום ולא בודקים מה צפוי בעתיד. ואז, כאשר נוצר צורך, משלמים את ירידת הערך בתוספת ריבית.

 

בוא נסתכל על זה בעוד דרך,

 

קניתי את הרכב שלי לפני שנתיים ב70,עכשו ריסקתי אותו בתאונה הוא שווה 54,קיבלתי מהביטוח 54.

נניח אחרי כל ההוצאות נשאר לי 50,אז אקנה רכב ב45-48.

סוף העולם?צריך לקחת הלוואה להשלים ל70?ל54?אולי לקנות חדש ב140?לא נראה לי....

 

הגישה שלנו היא הגישה ההגיונית,שאם קניתי רכב הוא ישרת אותי.

כמה פעמים כבר הלך לך רכב בתאונה?זה מקרי קצה שלא שווים התייחסות.

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25


×
×
  • תוכן חדש...