Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני 9 שעות, Avatar Schnitzel כתב:

כמובן בעתיד אעבור למכונית חשמלית כמו כולם, אבל לדעתי אם תשבו על הגדר 6-7 שנים עד שהטכנולוגיה החשמלית תבשיל לא תפסידו כלום. 

 

כנ"ל.

 

הטכנולוגיה עדיין לא התייצבה לדעתי, ויש סיכוי טוב שהרכב כבר יהיה לא רלוונטי עוד כמה שנים.

 

מעדיף לתת לearly adopters עם כיסים עמוקים להתגלח על זה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא רק early adopters, מצ"ב הסיפא של כתבה על חודש מאי האיום והנורא של טסלה:

 

לו מאחורי השתלשלות האירועים האלו, שאינם קשורים אחד לשני, ואינם תופעת טבע בלתי נשלטת או כוח עליון הייתה עומדת יצרנית רכב וותיקה ומוכרת - אפשר להניח כי הרבה ארגזי קרטון היו מועמסים בחפציהם האישיים של עובדיה בדרך החוצה מהמשרד. אבל הפעם, זה לא קרה, ולא סתם לא קרה - זה לא קרה לטסלה, יצרנית שאמנם גדלה במהירות, אבל רחוקה מלהציג מספרי מסירות שמאיימים על היצרניות הגדולות בראייה גלובאלית.

יותר מזה השווי של היצרנית הזו בבורסה האמריקנית ממשיך לטפס, הוא אמנם לא בשיא שלה שהגיע עד כדי שווי של 800 מיליארד דולר, אבל גם היום, סביב 600 מיליארד היא גדולה פי 10 מהיצרנית הקרובה ביותר אליה - פורד. אז נכון, שווי חברה לא מעיד על גודל, היקף או מנבא את העתיד. יותר מזה, כבר היום ועוד יותר מכך בשנים הקרובות אנחנו נראה יותר ויותר יצרניות גדולות הולכות וסוגרות את הפער מולה בתחומים שבהם היא עדיין מובילה כמו ביצועים וניצולת של הסוללות.

ועדיין, אחרי לא מעט שנים בשוק הזה, אם יש משהו שכבר למדנו הוא שאת טסלה אסור להספיד. היצרנית הזו עשתה את מה שנחשב לבלתי אפשרי פעם אחרי פעם. החל מהפיכת מכונית חשמלית ממשהו מדליק כמו מילוי הצהרת מס לאייקון נחשק ולסמל תרבותי ולא רק זה, היא הייתה זו שריסקה את הפרדיגמה של יצרן-דילר-לקוח ואת דמי התיווך שנחסכו העבירה ללקוחות בדמות מחיר נמוך. אבל יותר מכל, טסלה היא קולו של דור שגדל לתוך תעשיית רכב וותיקה ומסואבת, איטית, כזו שנדחפה לחדש לא מתוך רצון לתרום ולשפר את העולם אלא כי הכריחו אותה - בין אם זה בהיבט של איכות סביבה או בטיחות.

ואת האנליזות והפרשנויות, אפשר להשאיר לאנליסטים ופרשנים. אבל את האמת הפשוטה של יצרנית שממשיכה להיות תופעה על טבעית גם אחרי מאי השחור שלה אל תחפשו בנתוני ביצועים, או בדיווח לבורסה - הוא נמצא במקום אחר לגמרי, בתנועת הנגד לתעשיית הרכב, תנועת נגד שטסלה היא הגלגלים שלה וכל עוד אנשים ירצו להיות חלק מהמהפכה הזו - טסלה תמשיך לנוע למרות הכל.

 

  • אהבתי 4

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק כדי להעמיד דברים על דיוקם, ברכב היברידי או רכב רגיל עם מערכת עצור וסע אין גם ויברציות בעמידה, ברכב היברידי אין גם ויברציות בזינוקים מהמקום או בנסיעה איטית. ברכב פלאג אין ויברציות בנסיעה בטווח החשמלי שהוא מספק.

 

יצא לי לראות כמה טסלות מודל 3 לאחרונה, התפלאתי לראות אפילו זוג מבוגרים בטסלה כזאת כאשר הנהג הזדחל לו לאיטו, כמו נהג מבוגר, כמעט ציפצפתי לטסלה 😅

 

 המשותף לכל המודל 3 שראיתי ולשאר שוכני הכביש, הוא שכולנו נסענו באותה מהירות זחילה עירונית או מהירות שיוט בינעירונית וזה ממש לא משנה עם הרכב שלך מאיץ ב- 20 שניות או ב- 3 שניות.

 

 אני ממש מופתע כל פעם מחדש לראות כמה הכבישים עמוסים לעייפה, גם העירוניים אבל גם הבינעירוניים ואני כותב את זה ללא קשר לטסלה. (והליצן התורן תיכף יכתוב: "על מה אתה מדבר בכביש לכיוון הבקעה בשעה 3 לפנות בוקר אפשר לטחון את הכביש")

 

לכן מצחיק אותי כל פעם מחדש כמה דגש אנשים נותנים לביצועים ברכב שהם רוכשים.

 

ובנתונים המציאותיים האלה בהחלט יש מקום להשוואה בין המודל 3 לכל רכב אחר ובעיקר לרכבים אחרים בתצורה שאינה סדאן.

 

ובהשוואה הנ"ל הטסלה מודל 3 ממש לא מנצחת אוטומטית כמו שחלק מהחברים כאן נשבעים, נהפוך הוא, אבל הסברתי מספיק אני כבר הופך לתקליט שבור.

 

עריכה:  יש כנראה עוד אנשים שחושבים כמוני, יש במקביל שרשור ארוך על חברים שמתלבטים איזה ג'יפון חדש עם מנוע בעירה פנימית לרכוש. אני בניגוד אליהם הייתי רוכש ג'יפון חשמלי, אבל הנקודה היא שיש עוד אנשים שהמודל 3 לא מתאימה להם.

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, evc כתב:

המשותף לכל המודל 3 שראיתי ולשאר שוכני הכביש, הוא שכולנו נסענו באותה מהירות זחילה עירונית או מהירות שיוט בינעירונית וזה ממש לא משנה עם הרכב שלך מאיץ ב- 20 שניות או ב- 3 שניות.

 

 אני ממש מופתע כל פעם מחדש לראות כמה הכבישים עמוסים לעייפה, גם העירוניים אבל גם הבינעירוניים ואני כותב את זה ללא קשר לטסלה. (והליצן התורן תיכף יכתוב: "על מה אתה מדבר בכביש לכיוון הבקעה בשעה 3 לפנות בוקר אפשר לטחון את הכביש")

 

לכן מצחיק אותי כל פעם מחדש כמה דגש אנשים נותנים לביצועים ברכב שהם רוכשים.

 

מצידי - אם הרכב ייתן חבילה כוללת טובה - טווח, פרקטיות, נוחות, מחיר, אמינות, התנהגות, חיסכון בחשמל, לי אישית אין בעיה שיהיו לזה ביצועים של קורולה אוטומטית עם 0-100 ב10 שניות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, robertf כתב:


חוץ ממחיר הרבה יותר גבוהה כמובן, כי רוב הסיכויים שעד אז המיסוי על רכב חשמלי ישתווה לרכב בנזין היום

 

כל הקטע של הטבות מס הוא לסבסד את החשמליות עד שמחיר הייצור ירד. לכן, תיאורטית גם עוד כמה שנים מודל 3 אמורה לעלות 180 אלף שקל כי מצד אחד עלויות הייצור ירדו ומצד שני המס יעלה. 

עריכה אחרונה על ידי Avatar Schnitzel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 37 דקות, evc כתב:

רק כדי להעמיד דברים על דיוקם, ברכב היברידי או רכב רגיל עם מערכת עצור וסע אין גם ויברציות בעמידה, ברכב היברידי אין גם ויברציות בזינוקים מהמקום או בנסיעה איטית. ברכב פלאג אין ויברציות בנסיעה בטווח החשמלי שהוא מספק.

 

יצא לי לראות כמה טסלות מודל 3 לאחרונה, התפלאתי לראות אפילו זוג מבוגרים בטסלה כזאת כאשר הנהג הזדחל לו לאיטו, כמו נהג מבוגר, כמעט ציפצפתי לטסלה 😅

 

 המשותף לכל המודל 3 שראיתי ולשאר שוכני הכביש, הוא שכולנו נסענו באותה מהירות זחילה עירונית או מהירות שיוט בינעירונית וזה ממש לא משנה עם הרכב שלך מאיץ ב- 20 שניות או ב- 3 שניות.

 

 אני ממש מופתע כל פעם מחדש לראות כמה הכבישים עמוסים לעייפה, גם העירוניים אבל גם הבינעירוניים ואני כותב את זה ללא קשר לטסלה. (והליצן התורן תיכף יכתוב: "על מה אתה מדבר בכביש לכיוון הבקעה בשעה 3 לפנות בוקר אפשר לטחון את הכביש")

 

לכן מצחיק אותי כל פעם מחדש כמה דגש אנשים נותנים לביצועים ברכב שהם רוכשים.

 

ובנתונים המציאותיים האלה בהחלט יש מקום להשוואה בין המודל 3 לכל רכב אחר ובעיקר לרכבים אחרים בתצורה שאינה סדאן.

 

ובהשוואה הנ"ל הטסלה מודל 3 ממש לא מנצחת אוטומטית כמו שחלק מהחברים כאן נשבעים, נהפוך הוא, אבל הסברתי מספיק אני כבר הופך לתקליט שבור.

 

עריכה:  יש כנראה עוד אנשים שחושבים כמוני, יש במקביל שרשור ארוך על חברים שמתלבטים איזה ג'יפון חדש עם מנוע בעירה פנימית לרכוש. אני בניגוד אליהם הייתי רוכש ג'יפון חשמלי, אבל הנקודה היא שיש עוד אנשים שהמודל 3 לא מתאימה להם.

 

 

לא כולם מבלים בפקקים כל חייהם. כמו שלא לכולם תתאים הטסלה.

באופן אישי יכול להגיד לך שתוואי הנסיעות שלי הוא 95% בין עירוני ללא פקקים בכלל. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאמור כבר ציפיתי לתגובה כזאת.

 

רוב רובה של האוכלוסיה נוסעת בתוואי פקוק/ עמוס במהלך אורח חיים רגיל.

 

אבל אשמח לשמוע מה יעזרו לך הביצועים של טסלה בכביש בינעירוני פתוח, אתה הרי תתייצב על 120 קמ"ש כמו כולם. אם "תמתח" את גבולות החוק תסע 140 ו- 150 כמו שכל קורולה או איוניק יכולות לנסוע בנינוחות, בהבדל קטן שבמהירות הזאת בטסלה כבר לאחר 150 ק"מ תצטרך גרר שייקח אותה הביתה עם סוללה גמורה.

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, evc כתב:

כאמור כבר ציפיתי לתגובה כזאת.

 

רוב רובה של האוכלוסיה נוסעת בתוואי פקוק/ עמוס במהלך אורח חיים רגיל.

 

אבל אשמח לשמוע מה יעזרו לך הביצועים של טסלה בכביש בינעירוני פתוח, אתה הרי תתייצב על 120 קמ"ש כמו כולם. אם "תמתח" את גבולות החוק תסע 140 ו- 150 כמו שכל קורולה או איוניק יכולות לנסוע בנינוחות, בהבדל קטן שבמהירות הזאת בטסלה כבר לאחר 150 ק"מ תצטרך גרר שייקח אותה הביתה עם סוללה גמורה.

 

תאוצות ביניים מדהימות. כל ליטוף של דוושת הגז מעיף אותך קדימה. אתה לא חייב לנהוג כמו חמור על 180 קמ"ש בשביל ליהנות ממכונית כזאת. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסירות מאי מתחילות להשתקף במאגר משרד התחבורה:

 

סה"כ טסלות מסין הרשומות במאגר הבוקר: 802

 

סביר להניח שנראה עוד כמות יפה נרשמת היום.

 

ההכנות למשלוח יוני בעיצומן - נרשמו במאגר 41(!) דגמי Long Range מתוצרת ארה"ב (כולן עם 6 כריות אוויר) 498 כ"ס. טווח המחירים: מ-231148 ש"ח עד 332547 ש"ח.

נרשמו גם 11 דגמי Performance (גם הם עם 6 כריות אוויר) 513 כ"ס טווח מחירים מ-264428 ש"ח ועד 352492 ש"ח.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.5.2021 בשעה 09:07, EvGriga כתב:

הייתי מעדיף מערכת ללא מגבלות, מאשר אחד ש"מודעת למגבלות שלה". איך זה עוזר לי אם היא מכבה את עצמה בתנאים קשים?

מערכת בטיחות אקטיבית זה קו הגנה אחרון שאמור לתפקד בכל התנאים אם הנהג טעה או לא הבחין במשהו.

נמכרים גם מכוניות ללא מערכות בטיחות אקטיביות בכלל, האם זה אומר שאפשר להסתפק במובילאיי פסיבי אם אתה מודע למגבלות שלו?

טסלה החליטו פה ללכת על 99% כדי לחסוך כסף, מתאים להם. ככה הם בונים גם FSD שלהם, עובד ב 99%, ב 1% עושה תאונה.

 

באיזה תחום בחיינו אתה מכיר מערכת ללא מגבלות? אני חושב שזה שהמכרעת "מכירה" את המגבלות שלה זה הדבר הכי חשוב! 

זה לא אומר שהיא תכבה את עצמה בדיוק באמצע קפיצה של ילד כביש, אבל שום מערכת אקטיבית לא יכול למנוע דריסה של ילד קטן/נמוך שקופץ לכביש מבין מכוניות חונות בסימטה צרה

אם הנהג נסע שם ב 50 קמ"ש, והנהג לא ראה אותו בזמן,  וגם המערכת לא "רואה" (אולי מערכת טרמית אבל לא ראדר)מבעד לרכבים חונים.

 

וטסלה החליטו פה ללכת על 99% (לי אישית זה לא ברור שזה כדי לחסוך כסף) אבל זה לא אומר שהיא כבר מבצעית/פעילה כיום בכבישים בפועל.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשמל כבר הופך לאחד הנושאים היותר פופלריים בדיונים על היבטי המיסוי והכנסות המדינה.

 

" גורם באוצר אמר לנו בשבוע שעבר, שלאוצר אין הרבה ברירות בנושא. "בשורה התחתונה מיסוי הרכב מהווה יותר מ-10% מהכנסות המדינה ממסים. מי שסבור שהמדינה יכולה להרשות לעצמה לוותר על הכנסות של 18 מיליארד שקל בשנה, אפילו בתקופה "רגילה", מוזמן להציע אלטרנטיבות מיסוי או קיצוץ בהיקף מקביל בסעיפים אחרים".

 

 

למשל המאמר הזה https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001372675

 

התמונה אגב לפי הקרדיט שייכת למאגק, אבל מספרי הרישוי מעניינים כי ה BMW החשמלית היא מ המחיצית הראשונה של 2017 לפחות על פי לוחית ה 7 ספרות שלה 😉

 

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, robertf כתב:

כך שעל רכב כמו המודל 3 הבסיסית שנהגת בה תשלם 300 אלף ש״ח

לדעתי, כול עוד נמכרים אלפים בודדים של רכבים חשמליים מדי שנה, המדינה תאריך את הטבות המס לרכב חשמלי כמו שהיא עשתה במשך כמה שנים עם מס קניה של 30% על רכבים היברידיים.

לפי התוכנית המקורית של רשות המסים הובטחה עליית מס על ההיברידיות הרבה לפני ממה שקרה בפועל.

95% מהביקוש בארץ מתרכז במכוניות שעולות עד 22 אלף דולר לפני המסים ורכבים חשמליים עדיין רחוקים משם ויישארו רחוקים עוד הרבה זמן, לדעתי.

עליה מהירה של המס תהרוג את הביקוש עלהם, וזה לא נראה יפה בקונוטציה הבינלאומית, גם ככה ישראל היא מדינה שמייצרת הרבה פליטות פחמן דו-חמצני.

לא שמכוניות חשמליות יעזרו עם זה, כי רוב החשמל בארץ עדיין מייצרים מפחם וגז.

במקום לדאוג לפליטות CO2, היה עדיף לבדוק מה קורה עם עננים שחורים של זיהום אוויר(בניגוד לחוק) ממנועי דיזל ישנים של משאיות ואוטובוסים.

מנועי בנזין מודרניים כמעט ולא מזהמים.

כל התחבורה היבשתית מייצרת רק כ-20% מס"כ פליטות CO2 במדינה, ככה שנלחמים פה בשברירי אחוזים של הפליטות.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, evc כתב:

שכולנו נסענו באותה מהירות זחילה עירונית או מהירות שיוט בינעירונית וזה ממש לא משנה עם הרכב שלך מאיץ ב- 20 שניות או ב- 3 שניות.

מה אתה רוצה מהם? זה רכב חדש, עושים לו הרצה.

  • מצחיק 1

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, zaf כתב:

חשמל כבר הופך לאחד הנושאים היותר פופלריים בדיונים על היבטי המיסוי והכנסות המדינה.

 

" גורם באוצר אמר לנו בשבוע שעבר, שלאוצר אין הרבה ברירות בנושא. "בשורה התחתונה מיסוי הרכב מהווה יותר מ-10% מהכנסות המדינה ממסים. מי שסבור שהמדינה יכולה להרשות לעצמה לוותר על הכנסות של 18 מיליארד שקל בשנה, אפילו בתקופה "רגילה", מוזמן להציע אלטרנטיבות מיסוי או קיצוץ בהיקף מקביל בסעיפים אחרים".

 

 

 

 

זו  ה-אטרקציה ברכב חשמלי היום. מבחינה כלכלית זה (סוג של) ארביטראג'. אתה קונה נכס ומשתם בו בפער מחירים משמעותי משוויו הריאלי.

ברור שהמיסוי על רכב חשמלי ועל חשמל לתחבורה יעלה דרמטית תוך שנים ספורות..

בנתיים, במיוחד מי שהנסועה שלו משמעותית נהנה מהמגושמות של הרשויות.

כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...