Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני 29 דקות, David32 כתב:

הוא לא. יאללה, התקדמנו.

 

כמעט הגעת לפתרון, שגם ככה מיושם.

 

 

אני גם חושב שהמדינה צריכה לממן רכבים חשמליים, גדולים כאלה ארוכים, מלא אוויר בפנים, חלונות, יותר מזה - full self driving אמיתי.

אבל זה צריך להיות בטיחותי, אז בינתיים עד שיהיה full self driving המדינה צריכה גם לממן נהג מקצועי שעשה דוקטורט בנהיגה באוניברסיטת הארוורד עם 10 שנות ניסיון (וגם סגן נהג למקרה שהנהג הראשון עייף. ונהג משנה כדי שהנהג הראשי וסגנו יוכלו לצאת לחופשה ועדיין יהיה נהג זמין שיוכל להסיע בביטחון).

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.3 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בתאריך 25.5.2021 בשעה 22:53, eladts כתב:

יצאה הודעה רשמית על הסרת הרדאר. בשלב הראשון זה יקרה במודל 3 ובמודל Y שמיועדות לשוק הצפון אמריקאי.

ב-2020 היו 44 הרוגים בטסלה לפי https://www.tesladeaths.com/

מכוון שלמצלמות אין כיסוי בתנאי מזג האוויר קשים או בלילה ובעוד כמה תנאים -

אם ב-2021 או 2022 כמות המתים לק"מ נסוע במכוניות ללא רדאר יהיה יותר גבוה מאשר עם רדאר - הם יחזירו את הרדאר?

או ינסו לשפר תוכנה או חומרה של המצלמות?

האם זאת המשמעות של הניסוי הזה על בני האדם?

 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, EvGriga כתב:

ב-2020 היו 44 הרוגים בטסלה לפי https://www.tesladeaths.com/

מכוון שלמצלמות אין כיסוי בתנאי מזג האוויר קשים או בלילה ובעוד כמה תנאים -

אם ב-2021 או 2022 כמות המתים לק"מ נסוע במכוניות ללא רדאר יהיה יותר גבוה מאשר עם רדאר - הם יחזירו את הרדאר?

או ינסו לשפר תוכנה או חומרה של המצלמות?

האם זאת המשמעות של הניסוי הזה על בני האדם?

 

רציני?

 

אתר שמפרסם תוכן אנטי חברה כדי להרוויח כסף משורט ועוד לקרוא לזה "אמין". עכשיו אני גם יכול לקשר את שאר התוכן בכל השרשור הארוך הזה...

 

772052320_.png.4cc42545511a0fc7357cbc7530a4cb6b.png

 

בנוסף, מה אתה בא להגיד? ש0.003% מרכבי החברה היו מעורבים בתאונה שנגמרה במוות?

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, eitanuch כתב:

אתר שמפרסם תוכן אנטי חברה כדי להרוויח כסף משורט ועוד לקרוא לזה "אמין".

אני לא קורא לתוכן הזה אמין, זאת רק הדגמה שיש איזשהו סטטיסטיקה, שטסלה (כמו כל היצרנים) לוקחים בחשבון,

וכמות ההרוגים המדוייקת לא רלוונטית לשאלה של ניסוי על בני האדם.

אם עד 2020 היו 0 הרוגים ואחרי הסרת בהרדאר יהיה, לדוגמה 10 הרגים ב 2021 או 2022 וכולם במכוניות ללא רדאר - אז זה יהיה נחשב לניסוי על בני האדם או לא?

כאשר פורד החליטו לחסוך 20 דולר בתכנון המכונית (תבדוק: unsafe at any speed) והייתה להם סטטיסטיקה נוראית של הרוגים - זה היה מגונה, אז למה לטסלה זה בסדר?

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, EvGriga כתב:

לא קורה לתוכן הזה אמין וכמות ההרוגים המדוייקת לא רלוונטית לשאלה של ניסוי על בני האדם.

אם עד 2020 היו 0 הרוגים ואחרי הסרת בהרדאר יהיה, לדוגמה 10 הרגים ב 2021 או 2022 וכולם במכוניות ללא רדאר - אז זה יהיה נחשב לניסוי על בני האדם או לא?

לא, כי ה-FSD עדיין לא נמכרת כמערכת שאמורה כיום לספק נהיגה אוטונומית מלאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדובר על FSD, הרדאר נחוץ למערכת בלימה אוטונומית - עזרי נהיגה רגילים היום בכל מכונית בטוחה.

כאשר אתה רואה בניסויי ריסוק בובה של ילד חוצה את הכביש והמכונית עוצרת בעצמה - זה רדאר שמזה אותה.

מצלמה לבד לא תזהה בכל מזג האוויר או בלילה.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, EvGriga כתב:

לא מדובר על FSD, הרדאר נחוץ למערכת בלימה אוטונומית - עזרי נהיגה רגילים היום בכל מכונית בטוחה.

כאשר אתה רואה בניסויי ריסוק בובה של ילד חוצה את הכביש והמכונית עוצרת בעצמה - זה רדאר שמזה אותה.

מצלמה לבד לא תזהה בכל מזג האוויר או בלילה.

אני לא מסכים. יש ראיית לילה ונהגים מודים שהם יכולים לראות בזכותה את המתרחש יותר טוב מאשר התבוננות במראות (במודל Y, ראיתי שיש אופציה להסתכל במצלמה האחרונית על מסך הרכב עם ראיית לילה). פעם החומרה לא הייתה מספיקה וגם לא היו שיטות טובות לעיבוד וניתוח תמונה אז השימוש ברדאר היה הכרחי. כיום, המצלמות מגיעות ברזולוציות מאוד גבוהות והאלגוריתמים השתפרו מאוד ב-5 שנים האחרונות.

 

לדוגמא (לא טסלה):

 

https://spectrum.ieee.org/cars-that-think/transportation/self-driving/do-selfdriving-cars-need-night-vision

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, EvGriga כתב:

לא מדובר על FSD, הרדאר נחוץ למערכת בלימה אוטונומית - עזרי נהיגה רגילים היום בכל מכונית בטוחה.

כאשר אתה רואה בניסויי ריסוק בובה של ילד חוצה את הכביש והמכונית עוצרת בעצמה - זה רדאר שמזה אותה.

מצלמה לבד לא תזהה בכל מזג האוויר או בלילה.

עד כמה שידוע לי בסובארו יש כבר הרבה זמן מערכת שפועלת על מצלמות בלבד ונחשבת למאוד טובה/אמינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ch2856 כתב:

אכן, אבל היא בהחלט לא מתפקדת היטב או בכלל בגשם זלעפות, ערפל וכו'. 

נכון, אבל הרכב מכבה את כל המערכת האוטומית ומדיע לך ע לזה. המערכת לא עושה "ניסוי בבני אדם" אלא מודעת למגבלות שלה.

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מעדיף מערכת ללא מגבלות, מאשר אחד ש"מודעת למגבלות שלה". איך זה עוזר לי אם היא מכבה את עצמה בתנאים קשים?

מערכת בטיחות אקטיבית זה קו הגנה אחרון שאמור לתפקד בכל התנאים אם הנהג טעה או לא הבחין במשהו.

נמכרים גם מכוניות ללא מערכות בטיחות אקטיביות בכלל, האם זה אומר שאפשר להסתפק במובילאיי פסיבי אם אתה מודע למגבלות שלו?

טסלה החליטו פה ללכת על 99% כדי לחסוך כסף, מתאים להם. ככה הם בונים גם FSD שלהם, עובד ב 99%, ב 1% עושה תאונה.

 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
  • רעיון גרוע 2

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, EvGriga כתב:

הייתי מעדיף מערכת ללא מגבלות, מאשר אחד ש"מודעת למגבלות שלה". איך זה עוזר לי אם היא מכבה את עצמה בתנאים קשים?

מערכת בטיחות אקטיבית זה קו הגנה אחרון שאמור לתפקד בכל התנאים אם הנהג טעה או לא הבחין במשהו.

נמכרים גם מכוניות ללא מערכות בטיחות אקטיביות בכלל, האם זה אומר שאפשר להסתפק במובילאיי פסיבי אם אתה מודע למגבלות שלו?

טסלה החליטו פה ללכת על 99% כדי לחסוך כסף, מתאים להם. ככה הם בונים גם FSD שלהם, עובד ב 99%, ב 1% עושה תאונה.

 

במקרה של מובילאיי, לדעתי עדיף בלי. יותר מידי false positives. 

 

אני לא יודע מאיפה גירדת את ההשערה של 99/1 אחוזי סיכוי לתאונה. כנראה שזה נתון שגרדת מהאוזן. המערכת עדיין לא פה ואתה כבר יוצא בהצהרות לגבי ביצועיה.

רדאר זו לא טכנולוגיה מושלמת. למצלמות יש הרבה יתרונות על רדאר ואפשרי שכיום המערכות שנשענות על מצלמות יתעלו על רדאר. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא מה שהוא התכוון וגם אני כתבתי על זה בעבר. הוא בסך הכל נתן דוגמה מספרית לגישה "הפרקטית" של טסלה/מאסק, המרכאות בכוונה שכן לא יודע עד כמה אפשר לדבר על פרקטי כאשר מדובר בחיי אדם. אתה מכיר את חזון אפס ההרוגים של וולוו? אז מאסק בעצם אומר אי אפשר בשלב זה ואם כיום יש X הרוגים כתוצאה מתאונות דרכים ועם המערכת שלי יהיו רק 0.5X הרוגים אז מה זה משנה אם היא לא באמת 100% אוטונומית? יהיו פחות הרוגים וזה מה שחשוב. הבעיה היא שהחלק הלכאורה אוטונומית גם גורם פה ושם להרוגים שלא היו מתים אם המערכת לא הייתה בפעולה. במילים אחרות, צריך לאפשר כל דבר שמסייעה לנהג, אך כל מה שמנסה להחליף אותו לגמרי, בשלב זה, עדיף שישאר התחום המעבדה והניסוי (בקרת שיוט אדפטיבית לדוגמה). 

 

באופן אישי, לא מובנת לי ההתלהבות מכל המערכות האלו. מערכות גיבוי לנהג אנושי? מצוין, אבל אם זה לא רמה 5? כל מערכות בקרת השיוט האדפטיבית מיותרות, אולי למעט נהיגה בפקקי תנועה. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, ch2856 כתב:

באופן אישי, לא מובנת לי ההתלהבות מכל המערכות האלו. מערכות גיבוי לנהג אנושי? מצוין, אבל אם זה לא רמה 5? כל מערכות בקרת השיוט האדפטיבית מיותרות, אולי למעט נהיגה בפקקי תנועה. 

 

מעולם לא היה לי רכב עם מערכות כאלה. מודה. עם זאת, ברכב הבא שלי אני אדרוש שיהיה כי זה לא מיותר, אבל למען האמת לא אתעקש שזה יהיה מושתת על רדאר כי אני לא רואה יתרון. 

 

ריבוי מערכות הוא לאו דווקא יתרון. מכיר את occams razor? העיקרון אומר שהפיתרון הפשוט ביותר הוא הכי טוב ומכליל. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...