Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2444 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני רואה שברכבים הייברידים יש מצבר כמו בכל מנוע בנזין/דיזל,

למה צריך מצבר כאשר יש ממילא סוללות שיכולות לספק חשמל הרבה יותר חזק מהמצבר הקטן הזה שזרוק בתא המנוע?!

 

מתנצל אם השאלה נשמעת מגוחכת, פשוט מסקרן אותי לדעת.

פורסם (נערך)

לא מגוחכת בכלל.

 

יש כל מיני מערכות ברכב שאפשר באופן תיאורטי לאחד, אבל הניסיון מלמד שכדאי להשאיר אותן מופרדות.

אני יכול רק להניח שבינתיים המהנדסים מצאו שזה מורכב / מסובך / מסוכן מדי לאחד בין שתי הסוללות,

והשאירו את ההפרדה עד ליום שבו מישהו ימצא שיטה לאחד הכול בצורה בטוחה.

 

היו בעבר כל מיני כלי רכב שבהן ניסו לאחד מערכות (בעיקר משאבות) וזה היה סיוט

מכיוון שתקלה אחת הייתה משביתה לך שני מכלולים לא קשורים בו זמנית.

אני בטוח ב-100% שתימצא דוגמה טובה באחד משרשורי האספנות / היסטוריה, אחרי חיפוש מעמיק.

 

עריכה:

לדוגמה - המערכת ההידראולית/פניאומטית של סיטרואן, שבה לפעמים (תלוי בדגם)

מערכת הידראולית יחידה סיפקה את הלחץ הדרוש גם לבלמים, גם להגה-כוח וגם לבולמי הזעזועים.

רעיון נחמד בתיאוריה, במציאות זה היה כאב ראש.

 

(אשמח לכל תיקון לפסקה המאוד לא מדויקת הזאת ^)

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

אני יכול רק לנחש שייתכן ויש מקרים בהם הרכב מודמם במצב שבו הסוללה של המנוע החשמלי ריקה ומצב כזה ימנע את התנעת הרכב ולכן רצוי להשאיר מצבר בנפרד אבל מיכול להיות שיש סיבות נוספות...

  • מעניין 1

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

פורסם

יש מצבר 12V במכוניות היברידיות וחשמליות כדי שהאלקטרוניקה תוכל לעבוד גם שהסוללה הראשית מנותקת. הסוללה הראשית מתנתקת כשהרכב כבוי וכן במקרה של תאונה, משיקולי בטיחות. עם זאת אין במכוניות נברדיות סטראר ובמקום זה יש ממיר מתח DC/DC שטוען את המצבר מהסוללה הראשית.

פורסם
אני יכול רק לנחש שייתכן ויש מקרים בהם הרכב מודמם במצב שבו הסוללה של המנוע החשמלי ריקה ומצב כזה ימנע את התנעת הרכב ולכן רצוי להשאיר מצבר בנפרד אבל מיכול להיות שיש סיבות נוספות...

 

אין במכוניות היברדיות סטארטר. בהיברדיות לא נטענות אם הסוללה הראשית ריקה צריך לגרור את הרכב למוסך ולטעון את הסוללה עם ציוד מיוחד.

פורסם

כאשר הסוללה ההברידית מתרוקנת עדיין רוצים שתהיה אפשרות להניע את הרכב. אגב יש דגמים הברידית בהם המצבר הוא חלק מהסוללה ההברידית. ( איוניק/נירו קצת אחרי תחילת השיווק )

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם
אין במכוניות היברדיות סטארטר.

 

אכן נכון.

 

בהיברדיות לא נטענות אם הסוללה הראשית ריקה צריך לגרור את הרכב למוסך ולטעון את הסוללה עם ציוד מיוחד.

 

לא נכון - אפשר ל"הניע" מכוניות הברידיות עם כבלים.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם (נערך)

הנה הסיבה, כדי שבכלל תוכל לפתוח תא מטען בחניה...

גם אם הליתיום מת לגמרי.

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם
אכן נכון.

 

 

 

לא נכון - אפשר ל"הניע" מכוניות הברידיות עם כבלים.

הבנתי שזה משגע את המחשב כבר שמעתי שטיוטות מתחרפנות בגלל זה לא יודע עד כמה זה נכון אבל יכול להיות שהטעו אותי

 

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

פורסם

בהיברידיות אין אלטרנטור כי מצבר האביזרים נטען מהמצבר הראשי כ 300 וולט המפיק לפחות 3 קילוט"ש.

אם הכל תקין, המנוע החשמלי מניע את המנוע שריפה פנימית.

אם המצבר הראשי חלש, מצבר 12 וולט מניע את מנוע שריפה פנימית באמצעות הסטארטר. מנוע שריפה פנימית ישתמש במנוע החשמלי כאלטרנטור לטעינת המצבר הראשי.

 

בב-מ-וו, למשל, יש 3 מצברים! מצבר ראשי להנעה חשמלית, מצבר 12 וולט שנקרא "מצבר אביזרים" בתא המטען ויש מצבר 12 וולט נוסף לגיבוי בתא המנוע, למקרה של כשל מלא, על מנת שניתן יהיה להניע את מנוע שריפה פנימית.

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

פורסם
לא נכון - אפשר ל"הניע" מכוניות הברידיות עם כבלים.

 

הנעה עם כבלים בהיברדיות (וחשמליות) מיועדת למצב שבו המצבר התרוקן, לא למצב בו הסוללה הראשית התרוקנה. אם המצבר התרוקן אבל הסולה הראשית עדיין טעונה, אי אפשר לפתוח את הממסר שמחבר אותה ולכן צריך לטעון את המצבר עם כבלים. אם הסוללה הראשית ריקה, כבלים של 12V לא יטענו אותה. עם זאת, ברכב היברידי לא אמור להיות כזה מצב כי מנוע הבנזין יכנס לפעולה לפני שהסוללה הראשית מגיעה לרמה מסוכנת ויטען אותה.

פורסם
בהיברידיות אין אלטרנטור כי מצבר האביזרים נטען מהמצבר הראשי כ 300 וולט המפיק לפחות 3 קילוט"ש.

אם הכל תקין, המנוע החשמלי מניע את המנוע שריפה פנימית.

אם המצבר הראשי חלש, מצבר 12 וולט מניע את מנוע שריפה פנימית באמצעות הסטארטר. מנוע שריפה פנימית ישתמש במנוע החשמלי כאלטרנטור לטעינת המצבר הראשי.

 

בב-מ-וו, למשל, יש 3 מצברים! מצבר ראשי להנעה חשמלית, מצבר 12 וולט שנקרא "מצבר אביזרים" בתא המטען ויש מצבר 12 וולט נוסף לגיבוי בתא המנוע, למקרה של כשל מלא, על מנת שניתן יהיה להניע את מנוע שריפה פנימית.

 

על איזה דגם של BMW אתה מדבר? לי היתה וולט ויש בה רק מצבר 12V אחד, לטובת האבזרים. אין אלטרנטור, אין סטרטר ואין מצבר 12V נוסף. זה לא נשמע הגיוני להעמיס את כל המערכות הנוספות האלו רק למקרה נדיר ביותר.

פורסם

ב-BMW היברידיות יש 3 דרכים להתנעת מנוע הבעירה הפנימית:

1. באמצעות המכונה החשמלית (Electrical Machine) ה"מנוע" החשמלי הגדול של המערכת ההיברידית. ב-BMW מותקן בין המנוע לתיבת ההילוכים, במקום ממיר המומנט. החשמל במתח גבוה מגיע מסוללת המתח הגבוה של המערכת ההיברידית.

2. באמצעות ה"סטטרטרנטור" (כינוי שלי) - האלטרנטור משמש גם כסטרטר ומתניע את המנוע דרך הנעת רצועת האביזרים. החשמל מגיע ממצבר 12V.

3. סטרטר רגיל - חשמל ממצבר 12V

 

סדר העדיפויות בהתנעה הוא 1-2-3 כאשר מנוע הבערה הפנימית חם. כאשר המנוע קר, סדר העדיפויות הוא 2-1-3 וגם זאת רק כאשר לא ניתן להתחיל את הנסיעה "על חשמל".

 

הרציונל של הסידור הזה הוא על מנת למנוע ככל האפשר השבתה/תקיעה של הרכב עקב תקלה במערכת ההיברידית שלא תאפשר התנעה של מנוע הבערה הפנימית.

פורסם

זה נכון לגבי כל ההברידיות פלאג-אין של ב-מ-וו.

הסטארטר יניע מנוע בעירה פנימית גם אם אתה עומד בעליה והמצבר הראשי בפחות מ 3-4%.

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

×
×
  • תוכן חדש...