Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2346 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני יודע, לכן רשמתי שזה תלוי ברכב.

 

במכוניות יותר ישנות, איפה שזה לא ממוחשב אפשר היה לשים לב בקלות להבדל בזמן כיבוי הנורה.

 

 

המקרה היחיד בו שסתום anti drain לא נחוץ זה במנועים עם פילטר שמן שמותקן אנכית עם הפתח כלפי מעלה.

 

 

  • תגובות 195
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
הפילטר של רנו מאוד דומה לפילטר של הגרמניות עם כול השסתומים(השסתום האל חזור מפלסטיק ולא מגומי כמו בגרמניות). כן גם שמתי לב שבפילטר המקורי יש שאיריות של דבק.תעלה תמונות .מאיזה אתר הזמנת מחו"ל?

הנה שירשור שפתחתי לפני כמה חודשים. למען האמת לא רואים שם כ"כ את שאריות הדבק בפנים. אבל היו גם היו למיטב זכרוני. לגבי האתר, אני אישית הזמנתי מ-Spareto משיקולים שלי (לקחתי בחשבון עלויות, זמנים וכדומה). ככלל אין מחסור בחנויות אינטרנטיות בחו"ל שמוכרות פילטרים איכותיים, וכמובן ניתן גם לרכוש פילטרים איכותיים של Mann או Mahle-Knecht בארץ, במחירים שבסה"כ די סבירים (אם כי לא הכל זמין כאן - למשל פילטר מזגן bi-functional מסדרה fp).

 

 

אני חושב שבכל הפילטרים האיכותיים עבור כל היצרנים יש שסתום anti drain.

 

 

תודה. אז אני מסיק אם כך ממה שלמדתי כאן, שגם פילטר שמורכב "הפוך" (פתח למטה) יש טעם למלא בשמן לפני הרכבתו. בהחלט למדתי משהו חדש שאיישם בעתיד.

חזיר דיזל

פורסם

בפילטר שמורכב עם הפתח למטה למלא שמן זה אומר לשפוך את השמן מסביב.

 

לא צריך. 3 שניות פעם בשנה זה לא קריטי ולא משפיע על שום דבר.

 

 

שסתום anti drain זה על מנת שזה לא יהיה במצב בכל התנעה, כמה פעמים ביום.

 

 

פורסם

המקרה היחיד בו שסתום anti drain לא נחוץ זה במנועים עם פילטר שמן שמותקן אנכית עם הפתח כלפי מעלה.

לא מדוייק. בגולף שלי קיים שסתום Anti drain בבית המסנן עצמו. ייתכן שגם בחלק מהרכבים המודרנים קיים שסתום כזה בבית המסנן.

איזה כייף לי :)

פורסם

עכשיו כשאני חושב על זה שוב, יש פה לכאורה משהו תמוה, או שאני לא מבין בדיוק את מבנה הפילטר ותפקוד השסתום לעיל.

 

במקרה של פילטר חיצוני רגיל מהסוג המתואר לעיל, ברור שאם הפילטר מורכב עם פתח למעלה, הוא נשאר מלא בשמן גם לאחר כיבוי מנוע. כלומר, אני מסיק שמלכתחילה הפטנט הנ"ל אפקטיבי היכן שהפילטר מותקן במאוזן, או במאונך עם פתח למעלה, או כל זווית שביניהם.

 

אם כך, הבה נסתכל על פילטר שמותקן אנכית עם פתח למטה. נניח שהפילטר מלא בשמן ודוממנו מנוע. באופן רגעי, ברגע הדממת המנוע נותרת עמודת שמן בצד ה"כניסה", שלכאורה לא יכולה לצאת עקב השסתום. עד כאן הכל טוב ויפה. השאלה היא, מה מונע מהשמן הזה לנזול "פנימה" דרך קרב הסינון (כפי שהוא עושה כל העת במצב נורמלי) לתוך ה"פיר" הפנימי של הפילטר, ומשם הלאה ולמטה לתוך צנרת השמן, עד להתרוקנות מלאה של הפילטר?

 

בקיצור, מה הועילו חכמים בתקנתם, או לחילופין, מה אני מפספס?

חזיר דיזל

פורסם

כנראה שללא לחץ, השמן לא זורם באופן חופשי דרך נייר הסינון.

 

 

מה שתארתי לגבי הנורה אני ראיתי בעצמי ברנו קנגו שהייתה לי. זה היה מאוד חד משמעי.

 

הפילטר מותקן ב 90 מעלות בערך.

 

 

היה פילטר מקורי - הנורה כבית מיד. המנוע ישן עם ק"מ גבוה.

שמו תחליפי, הנורה כבית אחרי 2 שניות.

 

החלפתי אותו למקורי בלי לרוקן את השמן - הנורה כבית מיד.

 

מסקנה - שסתום anti drain עובד.

 

 

 

מרק, איפה שיש קרב סינון שמוחלף בנפרד, שסתום anti drain הוא חלק מבית המסנן הקבוע.

 

האם קיים כזה שסתום בבית מסנן שמורכב אנכית אם פתח כלפי מעלה, אני לא יודע.

 

 

פורסם

עכשיו צ'מפיון פשוט חייבים להגיב על הסרטון הזה. כי האיכות החלקים שלהם מוטלת בספק גדול. עד כמה שאני מבין מוסך רון זה לא מכון רשמי לבדיקות כאלה והפילטרים נדבקו בצורה לא מקצועית. מעניין לראות תוצאות בדיקה של מכון כזה שאין לו זיקה כלשהי או ניגוד אינטרסים.

פורסם
עכשיו צ'מפיון פשוט חייבים להגיב על הסרטון הזה. כי האיכות החלקים שלהם מוטלת בספק גדול. עד כמה שאני מבין מוסך רון זה לא מכון רשמי לבדיקות כאלה והפילטרים נדבקו בצורה לא מקצועית. מעניין לראות תוצאות בדיקה של מכון כזה שאין לו זיקה כלשהי או ניגוד אינטרסים.

הבדיקה מוכיחה מה שנטען - שהמסנן המזויף מזויף ואינו פונקציונאלי כמו המקורי וכמוהו גם החליפי. אין צורך במעבר לזה.

הזול עולה ביוקר

פורסם
הבדיקה מוכיחה מה שנטען - שהמסנן המזויף מזויף ואינו פונקציונאלי כמו המקורי וכמוהו גם החליפי. אין צורך במעבר לזה.

סליחה. זאת לא בדיקה, זה תוכן שיווקי, סרטון קידום עסק.

תוצאות בדיקה צריכות להופיע על מסמך חתום על ידי גורם מוסמך.

פורסם

בדיקת איכות סימון אכן לא נעשתה אבל הסרטון מראה כמה דברים מוחלטים (וידועים) - שסתום אל חזור שלא מחזיק, שטח נייר הסינון קטן יותר וקפיץ שסתום מעקף חלש יותר.

 

מכיוון שלא נבדקה רמת הסינון נניח שאין הבדל.

 

 

אבל כמו שנאמר שם, היצרן קובע את מרווחי טיפולים כשהוא לוקח בחשבן שימוש בפילטרים מקוריים.

 

אם שטח הסינון של הפילטר קטן יותר, הפילטר יכול להסתם לפני מועד הטיפול הבא, כל השמן יזרום דרך שסתום המעקף (שגם בעל קפיץ חלש יותר שנפתח מוקדם יותר) ופעולה הסינון לא תתבצע יותר.

 

 

וכן זה גם תוכן שיווקי. אבל אני חושב שרובינו פה מספיק מבינים בשביל להבדיל בין "סתם" תוכן שיווקי לבין תוכן שיווקי שמראה עובדות ודברים נכונים.

 

 

פורסם

אנחנו מבינים גם שפילטר מקורי יהיה ברמה גבוהה ביותר, ופילטר מזוייף מסכן את המנוע,

אבל זה ממש לא ברור על סמך מה הוחלט שפילטר של צ'מפיון באיכות עלובה\מחזיק 5 אלף ק"מ.

רואים בפרוש שהפילטר "תוצרת צ'מפיון" הוא נחות יותר מהפילטר המקורי וברור מאיזה סיבה - כי הוא זול יותר,

אך יכול להיות שפילטר המקורי תוכנן ל30 אלף ק"מ ופילטר של צ'מפיון ל15 אלף.

דבר נוסף שלא ניתן להסיק זה ההשלכות כתוצאה משימוש בפילטר ברמה הזאת במנוע.

יכול להיות שהמנוע יכול לעבוד עם פילטר כזה שנים רבות ללא שום בעיה, ושהוא "מספיק טוב".

הרי גם ההמלצה של החלפת שמן כל 15 אלף ק"מ היא לא אופטימלית,

השמן לא עומד בתקן הנדרש כבר אחרי 10 אלף ק"מ או פחות מזה, אך ברוב המקרים זה ממש לא קריטי.

פורסם

הבדיקה הזו מצויינת והוכיחה מעל לכל ספק שיש מסנן מזוייף בשוק, והוא נחות מהמקורי במונחים של איכות המוצר, תפקוד האל חוזר, תפקוד (תת תפקוד) של שסתום המעקף, פיזור הדבק וחומרי הייצור ועוד.

 

כמו כן, המסנן שמספקת צ'מפיון יותר דומה למסנן מזויף מאשר למקורי או תואם מקורי.

 

חליפי איכותי מיצרן OEM שאינו מזוייף דינו כמובן כמקורי.

 

במוסך טויוטה פריים חיפה מראים ניירות סינון אחרי פעולה במסנן מקורי ומסנן חליפי מאיכות לא ידועה. ההבדלים ברורים כי המסנן המקורי מתלכלך והחליפי נשאר נקי. ברור שיישאר נקי כי שסתום המעקף לא עושה דבר!

 

תודה רבה לרון על הזמן וההסברים הברורים (לנו, חובבי הרכב) שהפעם מלווים בדוגמאות מצולמות. יישר כוח.

פורסם

כשביקרתי אצל "מוסך רון" לפני כארבעה חודשים והראה לי אז, נסער כולו, את מסנני שמן המנוע שהוא התחיל בבדיקתם

וכבר אז ראה את ההבדל בנייר הסינון ואת ההבדל בשסתום האל חוזר (החשוב).

אני רואה שמאז הוא העמיק לבדוק ולחקור וירד גם אל שורש ההבדלים הנוספים בין המסננים.

אל תתפלאו, אבל איכויות ירודות של חלפים לא מקוריים או תואמי מקור יש אצל הרבה מותגי רכב

ולצערי הרב גם כוללים חלקי בטיחות.

מישהוא חכם אמר פעם: "אינך יכול לקנות זהב במחיר של ברזל, אבל להיפך כן".

יישר כוח לרון ובינתיים גם השכלתי ולמדתי על דרך פעולתו של מסנן שמן מנוע.

בברכה - רפי לין


×
×
  • תוכן חדש...