Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     


מוסך רון
שימו לב! השרשור הזה בן 1554 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עם כל הכבוד למבחן ולעורכיו, זה לא ישנה הרבה ברמה ארצית והספקים שיש בשוק, ימשיכו למכור מסננים מזוייפים ובאיכות גרועה מאוד.

כל עוד הצרכן מוכן ורוצה לשלם כמה שפחות ומסתפק "בשווארמה ב 10 שקלים", יהיו כאלו בשפע שימלאו את הדרישה.

 

הטיפול בנושא צריך להגיע מכוון יבוא ותקינה והגבלת יבוא סחורה זוג ז' שעלולה לגרום לנזק וגם לכשלים בטיחותים ברכב!

לי לא נראה שזה יקרה בזמן הקרוב או הרחוק.

 

בינתיים, לאלו שמתעקשים על חלקים מקוריים מיבואן הרשמי וטיפולים במוסכים מורשי יבואן ולא מוכנים "לאכול שווארמה ב 10 שקלים", יהנו מרמת תחזוקה נאותה ואמינות של רכבם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 195
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מרק, מוסך זה עסק בסופו של דבר. אם בסרטון היה אך ורק על פילטר מזוייף, אז לא היתי מגיב על זה בכלל. זה ברור מעליו שפילטר מזוייף הוא סכנה ממשית למנוע. אך בסרטון מדובר בפילטר של רשת מוסכים מתחרה, ומדובר בסרטון שיווק כמו שכבר נאמר, ולכן לדעתי זאת לא בדיקה ודעה אובייקטיבית ללא אינטרס למשוך לקוחות ממוסכי צ'מפיון.

זה שונה לחלוטין מדלק, שנרכש בתחנת דלק שלא מתחרה בשום מוסך.

תאר לעצמך שתי מסעדות באותו רחוב, שבעל אחת המסעדות קונה את האוכל של המסעדה המתחרה ואז עושה "בדיקה" וקובע חד משמעית שהאוכל לא היה טרי ועושה קלקול קיבה ומפרסם את זה בפייסבוק ויוטיוב. ברור שזה לא אובייקטיבי.

אני לא אמשיך להגיב בדיון הזה, כי נראה שרובכם לא מבינים או לא רוצים להבין את זה.

אם מטרת הסרטון היתה "להכנס" בצ'מפיון אז היתי מצפה לראות מסמך תוצאות בדיקה מקצועית, ואם אין אז לפחות להצהיר שמדובר בחוות דעת אישית ולהוריד הילוך בהצהרות החד המשמעיות האלה, אחרת זה לא שונה מהדוגמא עם המסעדות.

 

ת׳שמע אתה צודק. אולי בגלל שאתה כל כך דואג לנו תקנה פילטר תחליפי של צ׳מפיון ושלח אותו לחברת VW ותספר להם מה רון רודף הפרסום אמר על הפילטר. תגיד להם שזה לא בסדר כי זה פילטר שהיבואן שלהם בארץ, חברת צ׳מפיון, אישר ויש לה מוניטין ללא רבב.

 

עדכן אותנו מה הם אומרים אם תצליח לשכנע אותם לבדוק את הפילטר. יש לי הרגשה שאם דבר כזה יקרה מישהו יחטוף על הראש וזה לא יהיה מוסך רון...

 

אין דובר גרמנית בקהל שיעלה כתוביות לסרטון?

 

מדהים שיבואן מאשר ומשווק כזה חלק.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואוו, אני בהלם, תבורכו על הבאת המידע הזה לידי כלל הציבור.

תודה רבה מקרב לב.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום הגיון טכני בדברייך.

 

נסה לבקש מהנהלת הפורום למחוק את ההודעה שלך.

 

נקודה כואבת לכל אלה שעושים כסף על חשבון הבורות של הצרכנים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק את מרק, אין היגיון טכני בדבריך. הרשה לנסח את דבריך מחדש ולומר שבמנועי TSI ובכלל במנועים מודרניים יעילות מסנן האוויר קריטית לתוחלת החיים התקינה של המנוע - עם זה אני מסכים, אך עובדה זו לא השתנתה מאז אמצע המאה שעברה שעברו לסינון אוויר באמצעות נייר סינון יבש היעיל במאות אחוזים יותר מפילטר אוויר עשוי רשת מתכת טבול בשמן. מסנן האוויר הוא בעצם "שומר הראש" של המנוע. מסנן אוויר לרוב מסנן חלקיקים קטנים יותר ממסנן השמן ומה שלא מסתנן עובר ושוחה במערכת השמן ולכן מסנן אוויר לא יעיל כמו המקורי (הבדלים עצומים בין החליפיים הלא איכותיים) מגדיל בלאי בעשרות אחוזים לאורך זמן, כך גם החלפת מסנני אוויר תדירה יתר על המידה! (כן כן, להבדיל מהחלפת שמן ומסנן שמן באופן תדיר יותר מהמומלץ)

פונקציונאלית, מסנן שמן שכושל ולא מעביר שמן או שמעביר שמן ללא סינון דרך שסתום מעקף פתוח תמידית - לטווח ארוך זה גזר דין מוות למנוע. אין איך לבצע בדיקה השוואתית למסנן אוויר כי הכל חשוף גם ככה ציוד וידע כיצד לבדוק את החומרים ונייר הסינון, אטימה בבית, רעד, בדיקת חוזק לנייר לאחר ספיחת לחות ועוד מלא בדיקות שיש למסנני אוויר יש רק לחברות מקצועיו בתחום ולאנשי מקצוע שעושים את זה יום יום. הדבר היחיד שאפשר לעשות זה להשוות מידות ואם הנייר לא דומה למקורי במראה זה אומר שהוא לא מקורי וזוהי המסקנה היחידה שאפשר להגיע אליה בבדיקה ויזואלית מלבד סידור וגיאומטריה שמשפיעה על זרימת האוויר, לחץ דיפרנציאלי במערכת ואורך חיים של המסנן. לי יש עוד טריק שלפיו אני יודע אם הנייר עבר עיבוד תרמי כמו שצריך או לא וכמובן שלא רק איכות חומר הגלם חשובה אלא גם תהליך העיבוד בייצור והקפדה על תהליך ואיכות היא קריטית לביצועים הפונקציונאליים של כל המסננים ברכב. יש מסננים שמיוצרים בתנאי חדר נקי (מסנני דיזל מודרניים) ואי הקפדה על תנאי ייצור נאותים תוביל לנזק יקר למערכות הזרקה עקב זיהום המסנן עוד לפני שיצא את מפעל הייצור.

עריכה אחרונה על ידי יאני

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במסנני אוויר קודם כל ובניגוד למסנני שמן סגורים, "הקרבים" חשופים לגמרי ואין שסתומים נסתרים למיניהם ועדיין ממבט כללי או הצבע של והמרקם של המדיה המסננת, אי אפשר ממש לדעת האם המסנן החליפי יעשה את העבודה שהוא צריך לעשות ולאורך הזמן הנדרש.

 

נשארנו, בעלי המקצוע והלקוחות רק עם המידות החיצונית, שגם בזה רואים לא אחד איך נופלים בזה ומתקינים מסנן קטן מידות, שלמעשה מאפשר לחלקיקים שגורמים לשחיקה להיכנס באין מפריע למנוע לגרום לכשל תוך זמן די קצר.

 

גם פה הכלל, למי שחפץ ביקרו של מנוע מכוניתו, הוא לקנות מסנן מקורי או תואם OEM, שידוע שמגיע ממקור מהימן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחזק את מרק, אין היגיון טכני בדבריך. הרשה לנסח את דבריך מחדש ולומר שבמנועי TSI ובכלל במנועים מודרניים יעילות מסנן האוויר קריטית לתוחלת החיים התקינה של המנוע - אם זה אני מסכים. מסנן האוויר הוא בעצם "שומר הראש" של המנוע. מסנן אוויר לרוב מסנן חלקיקים קטנים יותר ממסנן השמן ומה שלא מסתנן עובר ושוחה במערכת השמן ולכן מסנן אוויר לא יעיל מגדיל בלאי בעשרות אחוזים לארך זמן, כך גם החלפת מסננים תדירה יתר על המידה!

פונקציונאלית, מסנן שמן שכושל ולא מעביר שמן או שמעביר שמן ללא סינון דרך שסתום מעקף פתוח תמידית - לטווח ארוך זה גזר דין מוות למנוע. שנית, אין איך לבצע בדיקה השוואתית למסנן אוויר כי הכל חשוף גם ככה ואין פה לאף אחד ציוד לבדוק את החומרים ונייר הסינון, אטימה בבית, רעד, בדיקת חוזק לנייר לאחר ספיחת לחות ועוד מלא בדיקות שיש למסנני אוויר. הדבר היחיד שאפשר לעשות זה להשוות מידות ואם הנייר לא דומה למקורי במראה זה אומר שהוא לא מקור -וואו ממש הישג.

 

אישורי השמן החדשים לדוגמה 508-509 מטפלים בין השאר בחלקיקים מזעריים שמסנן השמן לא יכולים לסנן , (במידה ומסנן השמן יסנן את החלקיקים הללו הוא ייסתם מוקדם מידי וזמני השרות יתקצרו) המעברים הצרים במנוע במיוחד בין גל הארכובה לתלתל ובין בוכנה לצילינדר צרים מאוד. ולכן תפקיד מסנן האוויר במנועים יורו 6 (וגם 5) למנוע מאותם חלקיקים לחדור למנוע מה שמעלה את חשיבותו.

מבלי לפגוע בנזק לטורבו.

החלקיקים שמסנן מסנן השמן גדולים מידי מלחדור לאותם מעברים ולסכן אותם.

בקצור מסנני אוויר שהמוסך רוכש ב8 ש"ח ומוכר ב60-100 ש"ח עושים נזק למנועים !

 

 

עריכה אחרונה על ידי davidl
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
עם כל הכבוד למבחן ולעורכיו, זה לא ישנה הרבה ברמה ארצית והספקים שיש בשוק, ימשיכו למכור מסננים מזוייפים ובאיכות גרועה מאוד.

כל עוד הצרכן מוכן ורוצה לשלם כמה שפחות ומסתפק "בשווארמה ב 10 שקלים", יהיו כאלו בשפע שימלאו את הדרישה.

 

הטיפול בנושא צריך להגיע מכוון יבוא ותקינה והגבלת יבוא סחורה זוג ז' שעלולה לגרום לנזק וגם לכשלים בטיחותים ברכב!

לי לא נראה שזה יקרה בזמן הקרוב או הרחוק.

 

בינתיים, לאלו שמתעקשים על חלקים מקוריים מיבואן הרשמי וטיפולים במוסכים מורשי יבואן ולא מוכנים "לאכול שווארמה ב 10 שקלים", יהנו מרמת תחזוקה נאותה ואמינות של רכבם.

 

לא מסכים איתך כבר בשישי שמעתי שאנשים שמחזיקים מזוייפים ניקו את המדפים כי ראו שהסרטון הופך ויראלי

סוכן שעובד אצל יבואן מסויים אמר לי שבגללי הם ספגו נזק ענק ושיש צפרדעים ירוקים

מלאים במסננים בכל הארץ .

אני ממליץ לכל מי שנפגע וקיבל מסנן מזוייף למחות מול הגורם שמכר לו את המסנן ולחייב אותו בפיצוי ראוי

רק כך עיי נזק כלכלי שיגרם לאותם אלו שהפיצו ירתיע וימנע דבר כזה בעתיד לדעתי.

תבין המסנן המזוייף נקלט בשוק ברמה שהוא נהיה נפוץ יותר ממקורי אמיתי ,יבואנים הביאו מכולות שלמות

והרווח היה אדיר כי המסנן נמכר לקמעוניים במחירים של 35-50 שח כאשר המקורי אמיתי עולה בצמפיון 180 שח

המחירים לפני מעמ .

לכאורה חנות חלפים או מוסך שקנה אותו יכול היה להרוויח 200 אחוז ועדיין להיות אטרקטיבי מול מחיר היבואן .

המסנן החליפי דרך אגב נמכר בסביבות 50 שח ברשת צמפיון .

 

מסנן מקורי אמיתי אצלנו במוסך רון עולה 115 שח לפני מעמ .

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון שוב כל הכבוד. אני מניח שיש פה גם סיכון לא קטן למי שחושף את זה.

כדאי להמשיך לשים עין כי לא בטוח שזו המילה האחרונה. הסינים כידוע מזייפים הכל וכאשר תופסים אותם הם פשוט משפרים את הזיוף...

 

מסננים מזוייפים שהכיתוב שלהם לא נמחק בקרוב אצלנו.

 

האמת שהמסנן המזוייף הדהים אותי פחות מהעבודה שהיבואן משווק מסנן סיני תחליפי. מבחינתי זו הפתעה הרבה יותר גדולה כמובן לרעה.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון, אתה חוטא בנאיוויות ואתה יודע מה? הלוואי שאני טועה.

היו בעבר כל מיני זיופים של כל מיני חלקי חילוף לרכב, שעלו לכותרות וזה עשה באז לזמן קצר מאוד.

להערתי זה מכה קטנה בכנף לנוכלים.

הזכרון של האנשים הוא קצר, רמת הזיופים רק משתכלת, הזכרון של של המוסכים ושל הלקוחות הוא קצר טווח והשוק יקבל את הזיופים מחדש, בטח גם מאותו יבואן שכבר ידאג לשנות את שמו המסחרי.

 

המסנן ושאתה מציע במחיר נמוך יותר מאשר היבואן, הוא מקורי לגמרי או OEM של MANN?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אישורי השמן החדשים לדוגמה 508-509 מטפלים בין השאר בחלקיקים מזעריים שמסנן השמן לא יכולים לסנן , (במידה ומסנן השמן יסנן את החלקיקים הללו הוא ייסתם מוקדם מידי וזמני השרות יתקצרו) המעברים הצרים במנוע במיוחד בין גל הארכובה לתלתל ובין בוכנה לצילינדר צרים מאוד. ולכן תפקיד מסנן האוויר במנועים יורו 6 (וגם 5) למנוע מאותם חלקיקים לחדור למנוע מה שמעלה את חשיבותו.

מבלי לפגוע בנזק לטורבו.

החלקיקים שמסנן מסנן השמן גדולים מידי מלחדור לאותם מעברים ולסכן אותם.

בקצור מסנני אוויר שהמוסך רוכש ב8 ש"ח ומוכר ב60-100 ש"ח עושים נזק למנועים !

 

 

לא חידשת כלום לגבי כך שמסנני החליפיים עושים נזק, אך אין זה מצדיק את חוסר הטכני במה שרשמת תגובה קודם ולכן אל תוסיף חטא על פשע ותרשום פה דברים לא נכונים על סינון אוויר או שמן. אין אף שמן בעולם באף תקן בעולם שמסנן את עצמו ללא אלמנט סינון כימי ופיזיקלי. גם היום וגם לפני 20 שנה ואף יותר, מסנן השמן הקונבציונאלי לא סינן את החלקיקים בגדלים שמסנן האוויר סינן. גם אם תרכיב מסנן שמן עוקף מערכת זרימה מלאה והוא יסנן עד גודל פסיכי של חצי מיקרון, עדיין מסנן אוויר לא תקין יעשה בלאי למנוע ובעיקר לרינגים למרות שהשמן יצא לכאורה נקי מאוד.

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון, אתה חוטא בנאיוויות ואתה יודע מה? הלוואי שאני טועה.

היו בעבר כל מיני זיופים של כל מיני חלקי חילוף לרכב, שעלו לכותרות וזה עשה באז לזמן קצר מאוד.

להערתי זה מכה קטנה בכנף לנוכלים.

הזכרון של האנשים הוא קצר, רמת הזיופים רק משתכלת, הזכרון של של המוסכים ושל הלקוחות הוא קצר טווח והשוק יקבל את הזיופים מחדש, בטח גם מאותו יבואן שכבר ידאג לשנות את שמו המסחרי.

 

המסנן ושאתה מציע במחיר נמוך יותר מאשר היבואן, הוא מקורי לגמרי או OEM של MANN?

 

תקשיב גם אם יש סיכוי שזה באמת יקרה - לפחות מי שירצה לקחת לתשומת ליבו יוכל ויהיו לו את הכלים לדעת מתי לחשוד.

ויהיו מי שיקחו את זה גם לכיוון יותר ארוך טווח.

המסנן שרון רושם מקורי - הכוונה היא למקורי של VW לא לתחליפי של מאן.(למרות שבמקרה זה, אך לא תמיד, מאן הוא היצרן של שניהם וזה אותו מסנן)

 

OEM = יצרן הרכב, קרי VW

Tier - ספק החלק או מערכת לקו ההרכבה של הרכב

 

לאחר סיום פס הייצור ולתקופת השירות והאחריות של היצרן:

מסנן מקורי לתקופת שירות הרכב במוסכים = OES יהיה זהה במפרט ובמראה למסנן שהורכב על פס הייצור של הרכב רק שיכול להיות מעוד יצרנים

חליפי = חליפי (לא משנה מי היצרן, גם אם הוא היצרן שמייצר את המקורי ואת ה OES וגם אם הוא צ'ינג צ'ונג שמייצר במרפסת בסין) רק בארץ מפרידים חליפי איכותי - קוראים לו OEM בשם מכובס המתאים לשוק הישראלי כדי להפריד מהזבל האחר שיש בשוק.

אם הייתה פה תקינה נורמלית המצב היה אחרת.

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יאני, לגבי OEM זה לא מדוייק.

 

משמעות של OEM - יצרן משנה שמייצר חלפים עבור יצרן אחר שמשווק אותם אחרי זה כמקוריים תחת הלוגו שלו.

 

במקרה המדובר, MANN זה בדיוק יצרן OEM עבור פולקסווגן ולא פולקסווגן עצמה היא ה OEM.

 

 

 

פילטר מקורי - פילטר עם לוגו של פולקסווגן, של יצרן MANN שהוא ה OEM.

 

 

פילטר של MANN ללא הלוגו זה פילטר תחליפי.

 

ברור ששניהם יכולים להיות אותו דבר בדיוק.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אישורי השמן החדשים לדוגמה 508-509 מטפלים בין השאר בחלקיקים מזעריים שמסנן השמן לא יכולים לסנן , (במידה ומסנן השמן יסנן את החלקיקים הללו הוא ייסתם מוקדם מידי וזמני השרות יתקצרו) המעברים הצרים במנוע במיוחד בין גל הארכובה לתלתל ובין בוכנה לצילינדר צרים מאוד. ולכן תפקיד מסנן האוויר במנועים יורו 6 (וגם 5) למנוע מאותם חלקיקים לחדור למנוע מה שמעלה את חשיבותו.

לא קיים שום הבדל באפיצות הקיימת בין הבוכנה לצילינדר במנועי יורו 4 לבין יורו 6. המירווחים נשארו כפי שהיו כ-5 מאיות המילימטר.

 

אם יש לך דוגמא מעשית לשינוי שהתחולל במירווח בין הבוכנה לצילינדר במעבר בין יורו 5 ל-6 אשמח לראות חומר טכני עם ציון מידות המירווח במנועי TSI.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יאני, לגבי OEM זה לא מדוייק.

 

משמעות של OEM - יצרן משנה שמייצר חלפים עבור יצרן אחר שמשווק אותם אחרי זה כמקוריים תחת הלוגו שלו.

 

במקרה המדובר, MANN זה בדיוק יצרן OEM עבור פולקסווגן ולא פולקסווגן עצמה היא ה OEM.

 

 

 

פילטר מקורי - פילטר עם לוגו של פולקסווגן, של יצרן MANN שהוא ה OEM.

 

 

פילטר של MANN ללא הלוגו זה פילטר תחליפי.

 

ברור ששניהם יכולים להיות אותו דבר בדיוק.

בוקי, סליחה, אני מכבד אותך מאוד אבל אתה טועה. אני עובד בתחום הזה וזו השפה המקצועית המדויקת ובשפה הזו סוגרים חוזים וזה משהו שאני עשיתי בעבודה שלי באופן קבוע. שפת השוק בארץ וגם בעולם שונה וזה בסדר, אני מנסה פה ללמד מה השפה המקצועית בין החברות שעוסקות בתחום.

 

יצרן משנה שמספק את חלפיו בזמן האחריות למוסכים תחת המפרט של החלק המקורי - זה לא OEM זה OES ה S זה SUPPLIER ה M ב OEM זה MANUFACTURER. במקרה זה: MANN עם הלוגו של MANN (במקרה של הפילטר MANN החליפי ללא לוגו VW), הוא מסנן חליפי וזהו, אך זה לא אומר שהוא נחות מהמקורי, זה נכון שMANN הוא ספק ליצרני הרכב ובמקרה זה של המסנן הספציפי הזה, אך עדיין הוא חליפי כי הוא ממותג במותג הפרטי של היצרן ולא עם לוגו היצרן VW.

 

ובמקרה של הפילטר "המקורי" הוא OES קרי, מקורי בשפה שלנו והוא יכול להיות מספק שונה אך יהיה זהה למסנן מספק ה TIER.

הפילטר שבא עם האוטו החדש הוא מקורי TIER ולא OEM - יותר נכון לקרוא לזה בשם המלא: TIER1,2,3 OEM SUPPLIER.

 

הפרויקט לחברה המספקת לפרויקט OEM שהוא בעצם - הרכבת רכב חדש, נקרא פרויקט TIER וזה המכרז עליו מתמודדים.

פרויקט OEM זה פרויקט שאין ספק משנה ברכיב שאתה מספק ליצרן הרכב לקו ההרכבה וזה רק בחברות מאוד גדולות כמו בוש MAHLE , MANN וכדומה שיש להם שרשר אספקה שעובדת JIT ומייצרים ומספקים ישירות לקו ההרכבה כמעט בלי מלאי ביניים - לדוגמא ספקים של טויוטה. זו השפה שבה סוגרים חוזים בעולם המקצועי בין היצרנים. אפשר להמשיך לדבר בשפה המובנת של השוק שלנו כי יותר קל - בוא נקרא לזה - שפת חלפים מדוברת.

עריכה אחרונה על ידי יאני

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1554 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...