Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     


מוסך רון
שימו לב! השרשור הזה בן 1525 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תוצאות בדיקה צריכות להופיע על מסמך חתום על ידי גורם מוסמך.

אם וכאשר יהייה לך ניסיון טכני של 30 שנים וקצת בתחום מסויים אתה תגלה לפתע שרק מהתבוננות ומגע בחלק מסויים תוכל להסיק מסקנות לגבי איכות החלק.

 

מכיוון שרון הינו בתחום הרכב כבר יותר מ-30 שנים אז כן הוא בשבילי גורם מוסמך בנושאי רכב והבדיקות שלו מספיק מקצועיות בשביל לקבוע חד משמעית מהו מסנן מזוייף.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 195
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אבל.. מדוע הגיעו במוסך להחלטה, לבדוק את איכות ונתוני פילטרי שמן המנוע השונים.

 

האם היו בעיות של כשלים במנועים, מנועים שנתפסו עקב שימון לא תקין.

פילטרי שמן שהתפרקו במהלך הנסיעה, נכנסו למנוע וגרמו נזק למנוע.

 

מה הסיבה לפירוק הפילטרים (מעבר לסקרנות החיובית, והרצון לבדוק את האיכות)..

מה הנזקים אשר נגרמו

האם פילטרי השמן הלא איכותיים - אכן בפועל גרמו לנזקים - האם יש לכך סימוכין של כשלים מהעבר.

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון מעולה, אחלה סרטון , לדעתי מסנן השמן במנועי TSI פחות חשוב ממסנן אוויר הגורם לפיח מנוע וגורם לתצרוכת שמן, מעניין שתשווה מסנן אוויר.

עריכה אחרונה על ידי davidl
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו מבינים גם שפילטר מקורי יהיה ברמה גבוהה ביותר, ופילטר מזוייף מסכן את המנוע,

אבל זה ממש לא ברור על סמך מה הוחלט שפילטר של צ'מפיון באיכות עלובה\מחזיק 5 אלף ק"מ.

רואים בפרוש שהפילטר "תוצרת צ'מפיון" הוא נחות יותר מהפילטר המקורי וברור מאיזה סיבה - כי הוא זול יותר,

אך יכול להיות שפילטר המקורי תוכנן ל30 אלף ק"מ ופילטר של צ'מפיון ל15 אלף.

דבר נוסף שלא ניתן להסיק זה ההשלכות כתוצאה משימוש בפילטר ברמה הזאת במנוע.

יכול להיות שהמנוע יכול לעבוד עם פילטר כזה שנים רבות ללא שום בעיה, ושהוא "מספיק טוב".

הרי גם ההמלצה של החלפת שמן כל 15 אלף ק"מ היא לא אופטימלית,

השמן לא עומד בתקן הנדרש כבר אחרי 10 אלף ק"מ או פחות מזה, אך ברוב המקרים זה ממש לא קריטי.

 

לדברך ניתן לוותר על המסנן המקורי בכלל ולעבור לתחליפי של צ'מפיון או אולי יבואן מסננים אחר שעומד באורך חיי המסנן הנדרש.

מעניין איך פולקסווגן לא הבינו את מה "שהמקצוענים" בצ'מפיון הבינו ומעדיפים למכור מסננים "יקרים" מתוצרת Mahle או Mann?

 

הנושא של השמנים איך הוא קשור? יש שמנים 504-507 Long life 3 שנבדקו ונמצאו מתאימים לשימוש בכל דגמי פולקסווגן עד 50,000 ק"מ או שנתיים!

עריכה אחרונה על ידי davidl
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם פילטרי השמן הלא איכותיים - אכן בפועל גרמו לנזקים - האם יש לכך סימוכין של כשלים מהעבר.

 

 

 

 

היה מקרה שרון סיפר אליו, לפני די הרבה שנים הגיע אלינם רכב פולקסווגן כלשהו עם רעש שריקה שנשמע כל זמן שהמנוע פועל.

 

פירקו שם חצי מנוע ולא מצאו את מקןר הרעש, עד שפירקו את הפילטר שמן (היה תחליפי) וראו שקרב הסינון התנתק ממקומו, סתם את המעברים וזה מה שגרם לשריקה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישר כול לרון!! שלקח על עצמו להראות לנו את ההבדלים בין המוצרים השונים שמסתובבים בשוק.

 

הבדיקות מספיק טובות לקבוע שמדובר במסננים לא תקינים, גם המזויף וגם זה שמשווק על ידי היבואן.

 

לגבי שטח נייר הסינון והיכולות שלו, אני מסכים עם אלו שטוענים שאלו השערות על בסיס ניסיון כמובן וכדי לקבוע חד משמעית נדרשת בדיקה של מעבדה, אבל מבחינתי הבדיקת שסתום אל חזור נעשתה בצורה מקצועית מספיק ומוכיחה מעל לכל ספק כי המסננים שנכשלו בבדיקה פסולים לשימוש.

 

אגב, מענין אותי מה המחירים בין המסננים שהוצגו בסרטון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל.. מדוע הגיעו במוסך להחלטה, לבדוק את איכות ונתוני פילטרי שמן המנוע השונים.

 

האם היו בעיות של כשלים במנועים, מנועים שנתפסו עקב שימון לא תקין.

פילטרי שמן שהתפרקו במהלך הנסיעה, נכנסו למנוע וגרמו נזק למנוע.

 

מה הסיבה לפירוק הפילטרים (מעבר לסקרנות החיובית, והרצון לבדוק את האיכות)..

מה הנזקים אשר נגרמו

האם פילטרי השמן הלא איכותיים - אכן בפועל גרמו לנזקים - האם יש לכך סימוכין של כשלים מהעבר.

 

 

 

אייל.

 

יצירת סרטון זה נבעה מתלונות של לקוחות שבאו לאבחון לאחר שטיפלו ברכבם במוסכים אחרים והתלוננו על מגוון רעשים משונים ולא תקינים מהמנוע בזמן ההנעות אך לא רק.

 

רון מעולה, אחלה סרטון , לדעתי מסנן השמן במנועי TSI פחות חשוב ממסנן אוויר הגורם לפיח מנוע וגורם לתצרוכת שמן, מעניין שתשווה מסנן אוויר.

 

מסנן האוויר הוא מאוד חשוב(לא פחות ולא יותר ממסנן שמן) אבל לא הוא גורם לפיח במנועי טורבו הזרקה ישירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון אמר לי בזמנו בביקורי אצלו, וגם כתב זאת בפתח דבריו שחשדו התעורר לאחר

תלונות לקוחות שביצעו טיפול במוסכים אחרים, על תקתוקים במנוע וביחוד בהנעת בוקר.

היו לקוחות שלאחר שביצעו טיפול אצל רון טילפנו אליו להגיד לו שכעת המנוע במכוניתם

שקט יותר (מאחר שהוא מתקין מסננים איכותיים) ואז התעורר חשדו בכשל כלשהוא

במסנני שמן והוא התחיל לחקור את מסנני השמן וטיבם והתוצאות הנן בסרטון.

 

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה. זאת לא בדיקה, זה תוכן שיווקי, סרטון קידום עסק.

תוצאות בדיקה צריכות להופיע על מסמך חתום על ידי גורם מוסמך.

חבר הפורום יאני, שהיה שותף להכנת הסרטון, עובד במפעל לייצור מסננים, יש לו גישה למעבדת בדיקות של פילטרים והוא אף מבצע בדיקות איכות סינון למחייתו.

אם הוא הגיע למסקנה שאיכות הסינון ירודה ביותר, אני מאמין לו בלי שאלות.

הוא אף דיבר איתי על בדיקות דומות שהוא ביצע לפילטרים סינים לפני שנים והגיע לאותן מסקנות.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רון אמר לי בזמנו בביקורי אצלו, וגם כתב זאת בפתח דבריו שחשדו התעורר לאחר

תלונות לקוחות שביצעו טיפול במוסכים אחרים, על תקתוקים במנוע וביחוד בהנעת בוקר.

היו לקוחות שלאחר שביצעו טיפול אצל רון טילפנו אליו להגיד לו שכעת המנוע במכוניתם

שקט יותר (מאחר שהוא מתקין מסננים איכותיים) ואז התעורר חשדו בכשל כלשהוא

במסנני שמן והוא התחיל לחקור את מסנני השמן וטיבם והתוצאות הנן בסרטון.

 

בברכה - רפי לין

 

תקתוקי מנוע במיוחד כשהמנוע קר יכול להיווצר עם מסנן איכותי כולל מקורי, במידה ואת המסנן החליפו בלי לוודא שגומיית מסנן השמן הישנה הוצאה או לחליפין הרכיבו מסנן לא מתאים: 03C115561D במקום 03C115561J או להפך (יש בניהם הבדלים קטנים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי מסנן השמן במנועי TSI פחות חשוב ממסנן אוויר .

כזאת שטות מזמן לא שמעתי כאן, וזה לא שאנשים לא כותבים כאן שטויות.

כמו שתגיד "גלגל ימין פחות חשוב מגלגל שמאל".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

בוקר טוב לחברי הפורום ולמנהלים .

כפי שראיתם הסרטון מדבר בעד עצמו ואני יתיחס כאן לכמה שאלות בנושא המסחרי שקשור במסננים

הללו ובהמשך הדרך אני ידבר על השאלות שעלו בהיבט הטכני .

 

את המסננים המזוייפים פגשתי לראשונה לפני כשנה עת התחילו להגיע אלי ספקים מיבוא מקביל

והציעו לי מסננים מקוריים במחיר אטרקטיבי מאד כ30 אחוז פחות מהמחיר ששילמתי עד אותה העת .

למזלי נזכרתי באימרה שאמר לי אבי כשההיתי עוד ילד , הוא אמר 'שוורמה בעשר שקל אל תאכל"

ההגיון הזה של שכל ישר הציל אותי גם הפעם אך לצערי המון מוסכים ורבים מהם מוסכי רשת צמפיון ורוב חניות

החלקים רכשו את המוצרים הללו למרות הספק שעלה מהם .

בהמשך הדרך בשנה האחרונה התחילו להגיע אלי רכבים עם בעיות של רעשים בשרשרת התיזמון בהנעה במנועים

שהתופעה אינה מצויה בהם .בנוסף רעשי מנוע משונים שניכר שהגיעו בגלל חוסר בלחץ שמן וגם כמה רכבים

שבהאצה חזקה דלקה להם נורת השמן ,כמה רכבים שגומיית השסתום הלבנה שיצאה מחרירי המסנן .

מהר מאד הבנתי שהחלפה של מסנן פותרת את הבעיה .

לפני כ 10 חודשים פתחתי את המסננים האלו ונוכחתי בזיוף הודעתי ללקוחות שהגיעו אלי ומפאת חוסר הזמן לא יצאתי עם סרטון

כי סרטון כזה אתם מבינים מחייב מחקר יסודי והמון השקעה .

לאחרונה הבחנתי שהמסננים המזוייפים מתחילים להיות נפוצים יותר ויותר עד ששתיים מתוך שלוש מכוניות

שמגיעות אלי בפעם הראשונה ומותקן להם מסנן "מקורי"המסנן מתברר כמזוייף .

 

במקביל החלטתי לטפל גם בנושא המסננים החליפיים שמספקת חברת צמפיון מוטורס ושעליהם כבר התרעתי

לפני מס שנים כאן בפורום אבל כפי שראיתם שום דבר לא השתנה.

ברור שהיבואן כשל כאן כאשר איפשר שימוש באיכות כזאת ירודה של מוצר כאשר לי ברור שמישהו כאן עשה קומבינה

על חברת פולקסווגן העולמית כי הרי אין מצב שהיא היתה מאשרת שימוש במסנן כזה כפי שראינו .

מספיק לראות את המסנן המקורי כדי לדעת את רשימת הדרישות ואיכות המוצר שהחברה דורשת מהספקים שלה

כדי להבין שיש כאן ישראבלוף.

לכאורה יבואני הרכב צריכים לשמש כמצפן מקצועי לענף המוסכים כולו ולא לרדת לרמות כאלו של חיסכון בשניים או שלושה

יורו ליחידה ולשווק מוצר כפי שהובא כאן ועוד יובא בהמשך כי אני חושב גם לטפל במסנני האויר והמזגן החליפיים שנפוצים בשטח .

עריכה אחרונה על ידי מוסך רון

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישר כול לרון!! שלקח על עצמו להראות לנו את ההבדלים בין המוצרים השונים שמסתובבים בשוק.

 

הבדיקות מספיק טובות לקבוע שמדובר במסננים לא תקינים, גם המזויף וגם זה שמשווק על ידי היבואן.

 

לגבי שטח נייר הסינון והיכולות שלו, אני מסכים עם אלו שטוענים שאלו השערות על בסיס ניסיון כמובן וכדי לקבוע חד משמעית נדרשת בדיקה של מעבדה, אבל מבחינתי הבדיקת שסתום אל חזור נעשתה בצורה מקצועית מספיק ומוכיחה מעל לכל ספק כי המסננים שנכשלו בבדיקה פסולים לשימוש.

 

אגב, מענין אותי מה המחירים בין המסננים שהוצגו בסרטון.

 

איך אנחנו יודעים שהבדיקה של השסתום נעשתה בצורה מקצועית? עשו את זה לפי הוראות תקינה בינלאומיות?

לדעתי זה ממש לא מדמה את מצב האמיתי שבו הפילטר עובד, לדוגמא זה שהבדיקה נעשתה על פילטר ריק,

המשקל של השמן היה יכול ללחוץ על שסתום הגומי וכתוצאה לחסום את המעבר.

דבר שני זה שהפילטר הזה לא חומם ל100+ מעלות כמו שקורה במנוע,

החום היה יכול לתת יותר גמישות לשסתום והאל חוזר וכתוצאה השסתום היה "מתמקם" בצורה נכונה בהפעלה ראשונית.

כו'.

אבל מה זה משנה עכשיו? האפקט כבר הושג וכל אלה שיש להם פילטר חליפי של צ'מפיון נוהרים למוסך רון להחליפו.

לכן לדעתי יש בעיה רצינית פה, ה"בדיקה" הזאת בהחלט מעלה חשד מסויים, אבל לא קובעת שום דבר באופן חד משמעי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1525 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...