Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2842 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי.

 

כרגע המשפחה נוסעת בסיטרואן C4 פיקאסו 2014 ומאוד נהנים מהחוויה. 5 נפשות אז אין באמת שימוש ב2 המושבים הנוספים פרט לאירועים נדירים שבהם סבא סבתא מצטרפים. בעיקר ניהנים מתוספת המקום בבגז.

 

הפכתי לעוסק מורשה ואני צופה מעט יותר נסיעות ולכן רוצה להחליף את הפיקאסו (יש כבר 120K ק"מ) ברכב שיתן לי עדיין את המרווח הפנימי אבל יהיה חסכוני יותר בדלק.

התכנון הוא לקחת ליסינג תפעולי (משיקולי מס) והתקציב הוא עד 200K.

הסתכלתי על מזדה CX5 שנראית אחלה אבל משמעותית פחות מרווחת וכנל טויוטה RAV4. זה מדהים שהיא באותו אורך כמו ה C4 אבל 200 ליטר פחות בגז ו20 סמ פחות בסיס גלגלים. (אין על ההנדסת אנוש של הצרפתים)

אשמח לשמוע המלצות

 

תודה!

 

עמית

פורסם

איך CX-5 חסכונית יותר בדלק?

 

זה אמנם יהיה קצת משעמם, אבל פיקאסו (שכבר קוראים לה היום ספייס טורר) דיזל חדשה יכולה להיות תשובה טובה, ואם לא אז גם 5008 דיזל אפשרית בתקציב.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם (נערך)

ה cx5 הבכירה (דגם 2.5) תעשה במשולב 1:10 . מניסיון במשפחה.

הפיקאסו דיזל תעשה במשולב : 1:16 .

מניסיון אישי. יש כזו בליסינג תפעולי ?!

תעשה את החשבון שלך אבל לדעתי שווה יותר להשאר עם הרכב הנוכחי. כל החלפה רק תגדיל הוצאות.

לא תמצא רכב באורך 4.60 שמרווח כמו הפיקאסו. (גם בגלל שאין תיבת הילוכים בין המושבים הקדמיים)

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם
ה cx5 הבכירה (דגם 2.5) תעשה במשולב 1:10 . מניסיון במשפחה.

הפיקאסו דיזל תעשה במשולב : 1:16 .

מניסיון אישי. יש כזו בליסינג תפעולי ?!

תעשה את החשבון שלך אבל לדעתי שווה יותר להשאר עם הרכב הנוכחי. כל החלפה רק תגדיל הוצאות.

לא תמצא רכב באורך 4.60 שמרווח כמו הפיקאסו. (גם בגלל שאין תיבת הילוכים בין המושבים הקדמיים)

 

יש הכל בליסינג תפעולי, מאחר ואני לא מוגבל ע"י חברה אלא בוחר איזה רכב שאני רוצה.

מבחינת ההוצאות זה לא מדוייק כי בליסינג ההוצאה מוכרת בעוד על הרכב רק מקבלים פחת. לפי החישוב יוצא לי משתלם יותר לקח רכב חדש מאשר להמשיך עם הישן.

 

חקרתי באמת קצת הבוקר וממה שמצאתי עד כה יש 2 רכבים שעונים על הדרישות שלי:

 

5008 דיזל

סקודה קודיאק דיזל.

 

יש מישהו בקהל עם נסיון איתם?

פורסם (נערך)

הקודיאק דיזל במחיר מצויין עכשיו אז אולי זה יתבטא בתשלום החודשי. אנשים מאד מרוצים אבל אין כמו נסיעת מבחן. אל תסמוך על טעמם של אחרים. נסה את שתיהן.

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם

בתור עוסק מורשה לא תקבל הכרה גבוהה יותר בהוצאות מרכישה. רק חלק קטן מהחשבונית מוכר באופן מלא, כל שאר כמו רכישה. מכיר אישית כמה אנשים שחשבו כמוך - עד שמס הכנסה עשה להם חישוב מחדש והם מצאו את עצמם חייבים לרשויות המס סכום של שש ספרות בשקלים - בדוק טוב עם רואה החשבון שלך לפני שתבצע עסקה כזאת.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

רכישה - 15% בשנה מעלות רכישת הרכב נחשבים כהוצאה מוכרת ע"י מס הכנסה. כמו כן גם כל ההוצאות הנלוות על הרכב (ביטוח, טיפולים, דלק וכו'). אין החזרי מע"מ.

 

ליסינג (תפעולי, פרטי וואטאבר) - כל ערך החשבונית מוכר ע"י מס הכנסה. כמו כן כל ההוצאות הנלוות לרכב. מע"מ - עד 40% החזר, תלוי בסוג העסקה.

 

זה תקף לגבי חברה בע"מ.

פורסם
רכישה - 15% בשנה מעלות רכישת הרכב נחשבים כהוצאה מוכרת ע"י מס הכנסה. כמו כן גם כל ההוצאות הנלוות על הרכב (ביטוח, טיפולים, דלק וכו'). אין החזרי מע"מ.

 

ליסינג (תפעולי, פרטי וואטאבר) - כל ערך החשבונית מוכר ע"י מס הכנסה. כמו כן כל ההוצאות הנלוות לרכב. מע"מ - עד 40% החזר, תלוי בסוג העסקה.

 

זה תקף לגבי חברה בע"מ.

 

בחברה בע"מ ההוצאה מוכרת עד לגובה שווי השימוש ובלבד שהרכב צמוד לעובד המשלם מס על שווי השימוש. עוסק מורשה לא משלם שווי שימוש, יוכרו 45% מההוצאות המשנות ( דלק, תיקונים וכו') וכן 2/3 מהמע"מ מותרים בקיזוז. 15% מערך הרכב יוכרו כל שנה כפחת על הוצאות רכישת הרכב אין לקזז מע"מ.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם
מוכרת עד לשווי שימוש כולל ההוצאות הנלוות או רק על הרכב?

 

כולל כל ההוצאות.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם
כולל כל ההוצאות.

 

הזמנתי עכשיו אקליפס קרוס, שווי שימוש רציף 3,966 שח, לפי מה שאתה אומר, כל ההוצאות על הרכב מוכרות עד לסכום הזה ושקל לא מעל? כולל דלק?

פורסם
הזמנתי עכשיו אקליפס קרוס, שווי שימוש רציף 3,966 שח, לפי מה שאתה אומר, כל ההוצאות על הרכב מוכרות עד לסכום הזה ושקל לא מעל? כולל דלק?

 

אני לא רואה חשבון, שאל את רואה החשבון שלך.

 

לגבי עוסק מורשה אני מכיר את זה טוב יותר, לגבי חברה בע"מ, יש פרשונויות שונות - לא רוצה להכנס לזה.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

שווי שימוש נועד לתלוש המשכורת של העובד בלבד, מתווסף לברוטו. חשבונית הליסינג מוכרת במלואה (כמו כל חשבונית אחרת מספק כזה או אחר), כמו כן כל הוצאות הנלוות לרכב מוכרות גם הן במלואן.

פורסם

אני לא רואה חשבון, אבל כן מכיר קצת את החוקים (אם לא עידכנו משהו בשנים האחרונות)

ולכן מי שיעשה שימוש במידע הזה - עושה זאת על אחריותו בלבד. זהו פורום רכב ולא פורום מיסים וחשבונאות.יש לפנות לרואה חשבון מוסמך לקבלת ייעוץ לפני קבלת החלטת על רכישת רכב לעסק, ולא לסמוך על עצות של גורמים שאינם מוסמכים ובמיוחד אנשי מכירות של חברות ליסינג.

 

תודה - ההנהלה

 

חברה בע"מ:

כל ההוצאות על הרכב מוכרות, החשבונית החודשית לליסינג וגם ההוצאות השוטפות - דלק וכדומה.

אם הרכב משמש לשימוש החברה או עובדי החברה בזמן הפעילות בלבד - רכב הובלות שחונה בחניון החברה בלילה ובסוף שבוע

או רכב טכנאים שמפוצץ בכלי עבודה וחונה במגרשי החברה בלילה אז אין קשר לשווי מס.

אם הרכב מוצמד לעובד אז העובד משלם מס לפי שווי שימוש ללא קשר לעלות האמיתית של הרכב.

 

במקרה של רכב לעובד היטק שנוסע רק מצפון תל אביב לרמת החיל אז הוצאות הדלק יהיו נמוכות מאוד לעומת איש מכירות או

סוכן שטח שנוסע ברכב 9 שעות ביום ועושה 50,000 בשנה ..

בכל מקרה לחברה כל ההוצאות מוכרות ושני העובדים משלמים מס לפי שווי השימוש.

 

עוסק מורשה:

במקרה של עוסק מורשה - ההנחה היא שהרכב צמוד לבעל העסק .

במקרה ולעוסק מורשה יש עובדים והרכב מוצמד לאחד העובדים אז העוסק מורשה מתנהג כמו חברה לגבי הרכב הזה.

 

נחזור להנחה שהעוסק מורשה הוא המשתמש ברכב אז הוא זכאי לבחור בין 2 חלופות:

 

הכרה של 45% מההוצאות על הרכב ללא קשר לשווי השימוש או הכרה של ההוצאות שמעל שווי השימוש.

נניח לצורך הפשטות ששווי השימוש הוא 5500 ש"ח

במידה וההוצאות הן רק 6000 ש"ח ניתן לבחור בין הכרה ב 500 ש"ח הוצאות או 2700 ש"ח הוצאות

ברור שעדיף 2700 ש"ח.

במידה והיו הרבה הוצאות באותה שנה (נניח הלך הגיר וצריך גיר חדש) וההוצאות הגיעו ל 11,000 ש"ח בממוצע לחודש.

אז ניתן לבחור בין 45% שהם 4950 ש"ח או 5500 ש"ח שזה ההוצאות מעל שווי השימוש.

×
×
  • תוכן חדש...