Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דלק מוטורס, לא הגזמתם? [תמחור מוצרי ושירות BMW]


Speedool
שימו לב! השרשור הזה בן 1871 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לגבי מה אתה מתעסק רלוונטי כי לפי מה שאני מבין מהתגובה אתה שכיר, וחושב כמו שכיר.

 

לגבי כל היתר - זה שלך זה נראה מוגזם, לא עושה את זה מוגזם. אתה בפירוש לא מבין על מה ולמה הולך הכסף ושוב - יכול להיות שדלק חזירים ויכול להיות שלא. כל עוד אין לך נתונים על ההוצאות שלהם, אתה לא יכול לקבוע.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 127
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ודבר שני, האם יש לכבודו מידע פנימי לגבי הוצאות היבואן? כניראה שלא, ולכן לא ברורה לי הסנגוריה המוחלטת של מחירי היבואן. ואם המחיר היה כפול ממה שכיום, היית גם טוען את אותו דבר ומסנגר את היבואן?

 

אני עוד זוכר בזמנו ששמעתי את אותם טענות סנגוריות על חברות הסלולר שעשקו את הלקוחות במשך שנים, היום הרווחים שלהם הצטמצמו פי 3 בערך, והיי איזה פלא, עדיין אפשר להיות רווחיים(גם בלי האינטרנט והטלוויזיה)

 

אין סנגוריה, כי אני, בניגוד אליכם, לא יכול לקבוע האם הם מגזימים או לא. אין לי מספיק ידע ונתונים לצורך כך. לכם כנראה יש. לגבי סלולר - הם עובדים בשולי רווח מאד מצומצמים היום, ובכלל לא בטוח שיוכלו להמשיך לעבוד במחירים האלה.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי כל היתר - זה שלך זה נראה מוגזם, לא עושה את זה מוגזם. אתה בפירוש לא מבין על מה ולמה הולך הכסף ושוב - יכול להיות שדלק חזירים ויכול להיות שלא. כל עוד אין לך נתונים על ההוצאות שלהם, אתה לא יכול לקבוע.

 

לא מזמן הייתה יוזמה למערכת הפורום לנסות ליצור קול צעקה (או מודעות) לגבי מחיר החלפים בישראל, והם ממש לא הראשונים שעשו זאת. עובדה שהחלפים כאן יקרים, לפעמים במאות אחוזים והציגו קודם בהודעות מספר דוגמאות לכך (אני מקבל את הנתונים כעובדה, אין לי היכולת לאמת).

הוויכוח של רומן ורותם הוא בעצם "מי אשם" ביוקר החלפים, האם זו הסביבה העוטפת של העסקים בתחום (הובלה, נמל, מכס, מעמ, תקנים, רגולציות אחרות) או שזו "חזירות" היבואן (לא אוהב את ההגדרה, רק מצטט - בתור צרכן, לא רוצה אל תקנה ממנו).

דעתי הסובייקטיבית האישית מתוך קריאת דוחות כספיים והכרת הרגולוציה בישראל - הסביבה העוטפת אחראית למצב הרבה יותר מאשר ה"חזירות".

 

בקשר לדלק מוטורס, לפני מספר שנים שעוד הייתה פורד פוקוס ברשותי, טיפלתי במוסכים מורשי יבואן בלבד ולא הרגשתי ששוחטים אותי או כל מושג אחר. אני מכיר לא מעט בעלי מאזדה שעושים זאת עד היום ולא שמעתי טענות מיוחדות בנושא (להבדיל ממוסכים מורשים של קונצרן VAG או יונדאי לצורך הדוגמא). על BMW, אין לי באמת מושג, אני לא שם.

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שאשם במחירי החלפים הוא אתם.

כל עוד אתם קונים חלפים אצל היבואן ולא מייבאים לבד ומפיצים את הבשורה - זה לא ישתנה.

לכפות שינויים על השוק באמצעות רגולציה או מחאות דורש לובי חזק מאד, שלנו אין ולא יהיה בחיים.

הדרך הנכונה היא צרכנות, ביום שכל קארספורום והחברים שלהם יטפלו במוסכים נורמאליים ויזמינו חלפים מחו"ל המחירים ירדו (או שהמסוכניקים ישחדו פקיד באוצר ויז**נו את כולנו במיסוי ותקינה).

תראו דוגמא את מוסך גבע שאל אף רמה סבירה ולא איזה מכונאים שהם עילוי מחזיק קהילה שלמה אצלם בזכות מחירים זולים ועבודה עם חלקים שהלקוח מביא.

 

גם סדנאות כמו ג'י-פורס עובדות ככה והלקוחות שלהם נשארים נאמנים.

 

בקיצור - תפסיקו להכניס רכבים בני 10 ליבואן ותמצאו מוסכים נורמאליים, ול'גברים' פה(ולנשים ולמסוקי התקיפה) - לוקח 10 דק' להחליף פלאגים ב90% מהרכבים על הכביש, אם אתם צריכים מוסך בשביל זה - תשלמו.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה לא אמרתי חצי דבר על עלות העבודה. לאבא שלי אין ידע, זהו מחיר העבודה והכול טוב.

 

תמחור הפיוז הוא בעייתי בעיני, גם אם אני לא מבין לגמרי את מאזן ההוצאות הכללי של היבואן.

 

ודבר שני, האם יש לכבודו מידע פנימי לגבי הוצאות היבואן? כניראה שלא, ולכן לא ברורה לי הסנגוריה המוחלטת של מחירי היבואן. ואם המחיר היה כפול ממה שכיום, היית גם טוען את אותו דבר ומסנגר את היבואן?

 

אני עוד זוכר בזמנו ששמעתי את אותם טענות סנגוריות על חברות הסלולר שעשקו את הלקוחות במשך שנים, היום הרווחים שלהם הצטמצמו פי 3 בערך, והיי איזה פלא, עדיין אפשר להיות רווחיים(גם בלי האינטרנט והטלוויזיה)

נסיון במוסכים אין, נסיון בניהול מסעדה יש. מה הקשר?

שלאנשים קל להגיד, "על מה 50 שקל לסלט?, זה עולה לו גג 15 שקל ".

 

מה שאותו לקוח לא יודע זה:

שהטבח מקבל משכורת, שהרואה חשבון מקבל משכורת, שהברמן מקבל משכורת, שהכסאות עליו הוא יושב צריכים החלפה פעם בשנתיים, כנל השולחנות, מלחיות ושאר דברים. המזגן ומהקררים והמכונות שצריכים מפעם לפעם תיקון גם עולה כסף, ואפילו הפרחים שנמצאים לקישוט בכניסה למסעדה ועושים קבלת פנים נעימה - עולים כסף.

הלוואי זה היה נגמר בדברים שיש לי שליטה עליהם אבל גם העירייה שמחה לקחת מס על כל שולחן במסעדה, מס על כל שלט שהודבק על חלונות המסעדה, כמובן ארנונה. הרבנות לא חסכה ממני, אישורים של מכבי אש, אישורים של המשטרה, תמלוגים לאקום, ריביות של הבנק, הפרשת אחוזים על הזכיינות... זאת רק ההתחלה.

 

כל זה על קצה המזלג, ואני מאמין שגם לבעלי מוסך - ובטח מוסך מורשה יש אינסוף הוצאות משלהם.

מרבית בעלי המוסכים שראיתי לא ממש מוסעים על פורש או Q5 חדשה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שאשם במחירי החלפים הוא אתם.

כל עוד אתם קונים חלפים אצל היבואן ולא מייבאים לבד ומפיצים את הבשורה - זה לא ישתנה.

לכפות שינויים על השוק באמצעות רגולציה או מחאות דורש לובי חזק מאד, שלנו אין ולא יהיה בחיים.

הדרך הנכונה היא צרכנות, ביום שכל קארספורום והחברים שלהם יטפלו במוסכים נורמאליים ויזמינו חלפים מחו"ל המחירים ירדו (או שהמסוכניקים ישחדו פקיד באוצר ויז**נו את כולנו במיסוי ותקינה).

תראו דוגמא את מוסך גבע שאל אף רמה סבירה ולא איזה מכונאים שהם עילוי מחזיק קהילה שלמה אצלם בזכות מחירים זולים ועבודה עם חלקים שהלקוח מביא.

 

גם סדנאות כמו ג'י-פורס עובדות ככה והלקוחות שלהם נשארים נאמנים.

 

זה לא פשוט כמו שזה נראה. רוב העם לא יודע ובחיים לא יידע מה להזמין, איך לברור מוצרים איכותיים מזבל, ומה להגיד למכונאי. חוץ מזה, כמו שכתבת - אם זה יהפוך לנפוץ, יזיינו את זה עם תקינה ומיסוי.

 

בקיצור - תפסיקו להכניס רכבים בני 10 ליבואן ותמצאו מוסכים נורמאליים, ול'גברים' פה(ולנשים ולמסוקי התקיפה) - לוקח 10 דק' להחליף פלאגים ב90% מהרכבים על הכביש, אם אתם צריכים מוסך בשביל זה - תשלמו.

 

מעטים הם רכבים בני 10 שמטופלים במוסכי יבואן. לגבי ה-10 דקות - דיברנו על זה אאל"ט. זה ממש לא 10 דקות. זה לצאת לחלוטין מהשגרה, ובברוטו זה לוקח הרבה יותר. למי שלא עובד בזה או לא מתעניין בזה, זה פשוט משהו שלעולם לא יקרה.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד לכל מי ש"מגן" על היבואן בטענת עלויות נלוות (ואם כל הכבוד להודעה הקודמת שלי שאמרת בדיוק ההיפך), העלויות של היבואן לא רלוונטיות. העלויות האלה קיימות גם בגרמניה ואנגליה. אולי שם לא צריך לשלם מס סטייק לארוחת צהריים לעובדי הנמל, מס חברים במכון התקנים ומס אל תדאג במשרד התחבורה, אבל שם אולי (אולי, לא יודע) השכירות גבוהה יותר, המשכורות גבוהות יותר וזה עוד לפני שנכנסתי לתוספת תשלום על פינוי שלג בחורף.

 

הנקודה שמחירי החלפים בארץ יקרים מחוץ לפרופורציה היא נכונה במהותה. אבל האצבע המאשימה צריכה להיות מופנית לכל היבואנים כמכלול, ואם אלו יוכיחו את "חפותם", אז כלפי הממשלה. כמו שאמר שלייקס, אם אתם רוצים להשפיע באמת, תקנו את החלפים בחוץ. בין אם זה בחנויות שמוכרות במחירים הוגנים (ולא חסר כאלו) ובין אם זה באינטרנט. דלק כדלק לא אשמים פה בכלום.

 

רומן, לא מסכים איתך. לכל אחד יש חבר/בנמפשחה שמבין במכוניות ויכול לקחת על עצמו את עניין הטיפול או לכל הפחות הייעוץ ו/או המלצה למוסך אמין והגון. מעבר לזה, אף אחד לא נולד עם הידע להחליף פלאגים, אבל פעם אחת פתחתי יוטיוב וראיתי סרטון על איך עושים את זה בניסאן אלמרה, ואולי לא לקח לי 10 דקות, אבל תוך חצי שעה ארבעתם הוחלפו.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

 

דלק הובאו בתור דוגמא.

אני כשלעצמי, לוקח הצעת מחיר (לגבי טיפולים לא שגרתיים) ואז עושה את השיקול שלי אם לבצע או לא במוסך.

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Spire - מתי הייתה לך אלמרה? עד כמה היית עסוק אז מבחינת לו"ז? תוסיף לזה עבודה ת(ט)ובענית, אישה ושני ילדים והופה - הכל פתאום נראה אחרת.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שלא תמיד הכל אפשרי ותלוי כמה "עולה" הזמן שלך. בזמנו לא הייתי עסוק במיוחד ועשיתי את זה בחניה של העבודה עם סט כלים שלקחתי מהעבודה.

ככה או ככה, כל הסיפור, כולל הלמידה של איך לעשות את זה, קניית הפלאגים (הוזמנו מחו"ל, הגיעו לתיבת הדואר) לקח אולי שעתיים שחולקו על פני יומיים-שלושה. לא יותר מהזמן שנדרש לאדם עסוק להגיע לאיזה מפגש רכב, טיול או פגש במרפסת עם נוקנוקיות.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין על מה ולמה,שרשור תמוה.

על כל רכב חדש שקונים בסוכנות מסודרת משלמים כאן בארץ יותר מ40 אחוז ממדינות אחרות.

אם זה כך? רק דלק חזירים?

בוא נתחיל בזה שמסים ואגרות במדינת ישראל הן מהגבוהים בעולם הרכב. אחר כך בוא נקח

בחשבון רכבי יוקרה.

אי אפשר לדעת כמה מסים או הוצאות משלם היבואן על חלפים או נתינת שרות לרכב כזה או אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קשור ליוקרה, מחירים די קרובים בקרסו על טיפול בסניק, המחירים במוסכים מורשים הם שערורייתיים. אבל מצד שני, אין סיכון שהמכונאי לא מכיר את הרכב (קרה לי עם גאז ועם הסניק הזאת, אז אני משלם כמו גדול).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רומן, באוטו שלך - אתה צודק, אבל לך יש מרכז כובד נמוך ;)

לא מזמן לידידה הלך קויל בטויוטה קורולה איבחנתי+החלפתי+נסעתי לקנות בזמן נטו של שעה וחצי. עלה לי בערך שליש ממה שהיה עולה במוסך, אם הייתי מזמין מאיביי הייתי חותך את העלות בעוד 70%. זמן עבודה נטו של אבחון תקלה עם דונגל OBD ב20 שקל- 5 דק, זמן וידוא (העברתי את הקויל לציל' אחר) עוד 5, זמן החלפה עוד 5. אם הייתי צריך לנסוע למוסך, לאשפז את האוטו, לשבת עם היועץ שירות ולחכות בתור - היה לוקח לי בנטו פי 3 זמן ובברוטו פי 2.

עכשיו - סבבה, היה לי את הכלי שצריך וידעתי מה אני עושה.

אבל בוא נגיד שאתה לא יודע מה אתה עושה ואתה רוצה להזמין פלאגים למאזדה\יונדאי. להבין איזה פלאג צריך מספר-הרכב\גוגל=15 דק', להזמין מאיביי עוד 15 דק', לקנות את הכלי המתאים בפעם הבאה שאתה בהומו-סנטר הקרוב נגיד חצי שעה+נסיעות, לראות סרטונים ביוטיוב על החלפות פלאגים - שעה?, מה נשאר? לקפוץ לדואר.

זמן העבודה למי שזו הפעם הראשונה שלו 20 דק' כולל לאונן קצת עם סמרטוט על המכסה מנוע ולצלם סלפי לאינסטוש?

 

וזה אם אני לוקח בחשבון מישהו שחצי כח מבין עניין ולא עשה דבר כזה בחיים, עקומת הלמידה כאן היא מאד מהירה ובפעם השנייה זה יקח רבע מהזמן.

שים לב שלא דיברתי על החלפת שמן (שזו פעולה די בסיסית אבל כן דורשת הרמה של הרכב, כלומר 600 שקל של ציוד (ג'ק עגלה וסטנדים, מפתח פילטרים, בוקסה ייעודית לפקק שמן המוזר שיש ברנו שלכם) שמחזיר את עצמו בפעם השנייה\שלישית שעושים משהו באוטו.

 

*לפני שעפים עליי - ברור לי שזה לא לכל אחד, לא מצפה ממי שמבקשים ממנו פלאייר והוא יורד לתיבת דואר להביא לך פרסומת של פיצה להיות מכונאי. כן מצפה שאנשים שיש להם ידע טכני בסיסי והחזיקו פעם ראצ'ט ביד שלהם להצליח בזה. לתלות תמונה על הקיר בבית לא לוקח יותר זמן, אז מה ההבדל? תפסיקו לפחד מהאוטו, ככל שתכירו ותבינו אותו יותר, הסיכוי שהוא יהרוג אותכם ואת הילדים שלכם יקטן.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לידידה

בזמן נטו של שעה וחצי.

היה לי את הכלי שצריך וידעתי מה אני עושה.

 

latest?cb=20161018133118

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסיון במוסכים אין, נסיון בניהול מסעדה יש. מה הקשר?

שלאנשים קל להגיד, "על מה 50 שקל לסלט?, זה עולה לו גג 15 שקל ".

 

מה שאותו לקוח לא יודע זה:

שהטבח מקבל משכורת, שהרואה חשבון מקבל משכורת, שהברמן מקבל משכורת, שהכסאות עליו הוא יושב צריכים החלפה פעם בשנתיים, כנל השולחנות, מלחיות ושאר דברים. המזגן ומהקררים והמכונות שצריכים מפעם לפעם תיקון גם עולה כסף, ואפילו הפרחים שנמצאים לקישוט בכניסה למסעדה ועושים קבלת פנים נעימה - עולים כסף.

הלוואי זה היה נגמר בדברים שיש לי שליטה עליהם אבל גם העירייה שמחה לקחת מס על כל שולחן במסעדה, מס על כל שלט שהודבק על חלונות המסעדה, כמובן ארנונה. הרבנות לא חסכה ממני, אישורים של מכבי אש, אישורים של המשטרה, תמלוגים לאקום, ריביות של הבנק, הפרשת אחוזים על הזכיינות... זאת רק ההתחלה.

 

כל זה על קצה המזלג, ואני מאמין שגם לבעלי מוסך - ובטח מוסך מורשה יש אינסוף הוצאות משלהם.

מרבית בעלי המוסכים שראיתי לא ממש מוסעים על פורש או Q5 חדשה...

 

שים לב שאנחנו לא חלוקים בעניין הזה.

במסעדה אתה לחלוטין משלם על העבודה של הטבח שחוסך לך זמן/ מכין משהו שאתה לא יכול להבין, וזה מובן לגמרי.

אבל אם בחשבון היית מלבד העבודה של הטבח/השף, מפרט את העלויות- 2 העגבנית, בצל ומלפפון ב- 30 שקל, אז זה היה בעייתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1871 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...