Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לימודי מדעי המחשב או ניסיון צבאי בתחום?


Step
שימו לב! השרשור הזה בן 2604 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא יודע מאיפה קיבלת את הרעיון הזה- הנדסה זה 4 שנים, תארים מדעיים 3. (כולל מדמ"ח) את מספר האנשים שנרשמים לתכנית ה 4 שנתית של כל פקולטה מדעית אפשר לספור על יד אחת בכל מחזור, הרוב המוחץ של הסטודנטים שנרשמים למדמ"ח לא ממשיכים ישירות לתואר שני אלא קודם כל, בראש וראשונה,מנסים את מזלם בתעשיה. בנוגע לזמנים מעשיים של סיום תואר- למזכירות כל פקולטה יש את הסטטיסטיקות, אתה יכול להתקשר ולשאול.

ברוב הפקולטות בטכניון זמן סיום התואר ארוך מהמוצהר. המערכת המומלצת קרובה לבלתי אפשרית בסמסטרים מסוימים.

ככה זה כשאני "דינוזאור".

כאשר אני למדתי בטכניון, לתואר תלת-שנתי ניגשו רק מי שרצו מראש להמשיך ישירות לתואר 2.

מי שרצה תואר 1 וללכת לעבוד - ניגש לתואר 4-שנתי.

שכחתי שעם הזמן דברים משתנים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 108
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אצלנו בבן גוריון יש אפשרות לפרוס ל-4 שנים למי שרוצה.

למען האמת - מצטער שלא עשיתי את זה מההתחלה. יש סיכוי טוב שאפרוס משנה הבאה. לא ממהר לשום מקום, אז אסיים בגיל 28 במקום גיל 27, לא ביג דיל.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחוץ ניסיון תופס יותר, הרבה יותר,

אם אתה מחפש תפקיד ניהולי יותר בעולם ההייטק הניסיון בתפקיד שהציעו לך(מנהל מוצר) יתאים לך יותר.

 

אם אתה מחפש תפקיד מעשי תבקש לבצע הסבת מקצוע(אפילו אם אתה נועז לנסות ולצאת לקורס תכנות - בבית הספר למקצועות המחשב לא חסרים קורסיסטים בדרגת סרן) ונסה להגיע לתפקיד תוכנה.

 

בצבא יש לך פלפורמה מדהימה לבנות בה ניסיון וכיוצא צבא במקצוע מהעולם הזה(לא תוכנה אלא IT Administrator), הניסיון הצבאי פתח לי דלתות שאף תואר לא היה פותח ועכשיו אני עושה תואר בניהול דרך הפתוחה בקצב שלי רק בשביל התעודה.

 

חברי מעולם התוכנה מדווחים אותו דבר, בזמן שכיוצא תואר ראשון תצטרך להתחיל במשרות ג'וניור ולהתחיל במשכורות נמוכות יותר יוצאי הצבא עם הניסיון מגיעים בקלות רבה יותר לתפקידי סניור בכירים ואפילו לתפקידי ר"צ תוכנה.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או שלא ראית בוגרי מכללות או שאתה מאוד מאוד מאמין ברמה הטכנית של האוניברסיטה.

אני מבטיח לך ששני סטודנטים זהים ביכולתם שאחד למד באונ' תל אביב והשני למד בבינתחומי - הבחור מהבינתחומי יהיה הרבה הרבה יותר טוב (מבחינה טכנית בלבד כמובן).

הנ"ל נכון על עוד הרבה מכללות טובות.

אני לא מבין, אם הם זהים ביכולתם איך השני יהיה יותר טוב?

 

בכל אופן, אני ממש חולק על דעתך כאן, גם בקשר לבינתחומי וגם בקשר למכללות באופן כללי. לא אומר שאין יוצאי דופן, כבר נתקלתי בסטודנטים מבריקים שלמדו במכללות, אבל ססטיסטית הרמה של יוצאי מכללות נמוכה בהרבה מזו של יוצאי אוניברסיטאות. וכן, הדבר נכון גם לבינתחומי, אם כי במידה פחותה.

 

@מלכישוע: צ'קפוינט, מיקרוסופט ועוד מספר חברות ביטחוניות מסווגות: כל הסטודנטים שיצא לי לפגוש עבדו במקביל לחברה ממשרה מלאה על אותם משימות +- ורובם המוחלט גם המשיכו למשרה מלאה - באותו צוות באותו תפקיד.

ברור לי שיש סטודנטים שרק מועסקים ככוח עבודה זול ותו לא, אבל אני מאמין שסטודנט איכותי יסנן חברות שכאלו.

הניסיון שלי (גם בחלק מהחברות שציינת) הפוך לגמרי. נסכים שלא להסכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בכלל מדד נורמלי לבדוק דבר כזה?

מדד קושי או מדד פקטור?

קושי מן הסתם קשה למדוד. פקטור, כנראה שזה משהו פקולטי.

לי נדמה שסביר להניח, שאם 100 סטודנטים שהתקבלו לטכניון מעמידים ממוצע 40, אז הבעיה במבחן, או לכל הפחות בהתאמה שלו למה שנלמד. אבל אולי אני טועה.

 

 

מעניין אותי להשוות, אם יש כאן מישהו שלומד מדמ"ח באחת מהאוניברסיטאות (לא בן גוריון, כי אני כאן ויודע מה המצב), איך הממוצעים בשנים השונות, איך רמת ההוראה, האם יש לכם נהלים מוזרים כמו העברת פתקים למרצים במקום שהמרצים יסתובבו בין הכיתות וכו'.

 

לא מדמח ולא דומה, אבל כן יש את הפתקים גם בת"א ברוב הקורסים. תלוי במרצה. החמודים מסתובבים בין הכיתות או שולחים מתרגלים. הפחות חמודים מקבלים רק פתקים ועונים רק על מה שנראה להם. חלקם לא נמצאים בארץ ביום המבחן :lol:

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין, אם הם זהים ביכולתם איך השני יהיה יותר טוב?

נתון: שני סטודנטים זהים ביכולתם, אחד הלך ללמוד באונ' תל אביב והשני הלך ללמוד בבינתחומי.

מי יהיה יותר "טוב" בתחום המעשי כעבור 3 שנים מרגע תחילת הלימודים? לדעתי הבחור מהבינתחומי יהיה טוב יותר, ובצורה משמעותית.

 

הניסיון שלי (גם בחלק מהחברות שציינת) הפוך לגמרי. נסכים שלא להסכים.

או שבאמת יש לי המון מזל והתברגתי רק בצוותים שמתייחסים לסטודנטים כעובדים מן השורה או שדברים השתנו מאז שאתה זוכר אותם... בכל מקרה הניסיון שלי עם החברות הנ"ל מתייחס לשנתיים - שלוש האחרונות, כך שדי עדכני.

בכל מקרה אין סתירה: צוותים שונים מנוהלים על ידי ראשי צוותים שונים. אני בטוח שגם במיקרוסופט וגם בצ'קפוינט יש סטודנטים שמועסקים כדי "לסגור פינות" בעבודות משעממות שלא רוצים לתת לחברה במשרה מלאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע אם הבינתחומי זו דוגמא טובה, אבל אישית כשאני מסתכל על קורות חיים, אני מעדיף בוגר אוניברסיטה.

מה לדעתך יהפוך את הסטודנט מהבינתחומי לטוב יותר? ממה שאני רואה מאנשים שלומדים עכשיו באוניברסיטאות, ישנם גם קורסים מעשיים. ומצד שני, רובי בגורי המכללות שפגשתי (לא כאלו שעשו את התואר על רקע ניסיון מעשי כלשהו) היו די חלשים.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין אותי להשוות, אם יש כאן מישהו שלומד מדמ"ח באחת מהאוניברסיטאות (לא בן גוריון, כי אני כאן ויודע מה המצב), איך הממוצעים בשנים השונות, איך רמת ההוראה, האם יש לכם נהלים מוזרים כמו העברת פתקים למרצים במקום שהמרצים יסתובבו בין הכיתות וכו'.

מתמטיקה בשילוב עם מדמ''ח בת''א.

 

ממוצעים - כל קורס והסיפור שלו, ובתוך כל קורס יש שונות ענקית בין המרצים. כל סטודנט יודע שאת קורס X לא כדאי לקחת כאשר מרצה Y מעביר אותו ולחכות לסמסטר הבא כשיעביר אותו המרצה השני, וזה יכול להתבטא בהבדל של 20 נק' בממוצע.

 

כן אציין שלדעתי האפקט הזה מתמצע לאורך התואר - כלומר פעם יצא לך לקחת עם המרצה הקל ובקורס אחר נפלת על המרצה הקשה. אין איזשהו נרמול בציוניל, ורק במקרים מסויימים הסטודנטים פונים (מתבכיינים, לפעמים) לועד הסטודנטים של מדמ''ח ואלה עושים רעש ואז מוסיפים כמה נק'. גם אצלנו רצות תמונות של התפלגויות עם ממוצעים מצחיקים.

 

כל מה שאמרו על זה שמרצים הם חוקרים וההוראה זה נע''ת, מסכים. יש כאלה שיותר מתחברים להוראה ויש כאלה שפחות.

 

בדיקת תרגילים: השנה שינו אצלנו את פורמט העסקת בודקי התרגילים במתמטיקה, וההוראה היתה לבדוק שתי שאלות הוכחה מכל תרגיל בית. עד השנה היו בודקים הכל. כן הרגשתי שזה מאוד פוגע בסטודנטים, במיוחד בסטודנטים של שנה א'. אני בדקתי קורס (חדווא) של שנה ב' והשתדלתי תמיד לבחור את השאלות הכי חשובות, גם אם הבדיקה שלהן קשה יותר.

 

העברת פתקים: לא שמעתי על כזה דבר. בזמן בחינה בכל כמה זמן מגיע מישהו מסגל ההוראה (בד''כ המרצה והמתרגל שניהם) לענות על שאלות. בקורסי מדמ''ח המוניים לפעמים לוקח המון זמן עד שמקבלים יחס, אבל אין קטע של פתקים.

 

 

באופן כללי לדעתי הרבה יותר קל להצליח בקורסי מדמ''ח מאשר בקורסי מתמטיקה. צריך ללמוד אליהם חצי מהזמן והציונים שם יותר גבוהים. אני רואה אצלנו ממוצע 90 במדמ''ח כשקול למשהו כמו 83 במתמטיקה.

 

עם כל זה, אנשים בסוף מצליחים לסיים עם ציונים טובים. לכל הסטודנטים שבשנה א' - אל תתייאשו, הממוצע רק עולה.

 

לדעתי יש הגיון בשיטה שנהוגה באירופה, ECTS, שבה התיון הוא לפי האחוזון שלך בכיתה.

 

אגב, אצלנו ברוב קורסי מדמ''ח נותנים משקל גם לש''ב, מה שלא קיים המתמטיקה.

Gesendet von meinem Nexus 6P mit Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי Guy_M5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע אם הבינתחומי זו דוגמא טובה, אבל אישית כשאני מסתכל על קורות חיים, אני מעדיף בוגר אוניברסיטה.

מה לדעתך יהפוך את הסטודנט מהבינתחומי לטוב יותר? ממה שאני רואה מאנשים שלומדים עכשיו באוניברסיטאות, ישנם גם קורסים מעשיים. ומצד שני, רובי בגורי המכללות שפגשתי (לא כאלו שעשו את התואר על רקע ניסיון מעשי כלשהו) היו די חלשים.

אני מסיים כרגע תואר במדמ"ח באונ' ולרוב האנשים סביבי (אלו שלא עבדו תוך כדי התואר) אין שמץ של מושג, בכלום. כל מקום עבודה שיקח אותם יצטרך להשקיע בהם כמות גדולה של זמן לפני שהם יוכלו להפיק תועלת כלשהי.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לוציפר, אז מה אתה מציע לי בתור סטודנט? להתמקצע לבד בשפות תכנות? לעבוד על פרויקטים באופן עצמאי?

ואם כן, איזה שפות כדאי ללמוד? ממה שאני מבין, החזקות הן C++, C#, Phyton, Java. זה נכון?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסיים כרגע תואר במדמ"ח באונ' ולרוב האנשים סביבי (אלו שלא עבדו תוך כדי התואר) אין שמץ של מושג, בכלום. כל מקום עבודה שיקח אותם יצטרך להשקיע בהם כמות גדולה של זמן לפני שהם יוכלו להפיק תועלת כלשהי.

למה אתה חושב שזה יותר טוב בבינתחומי?

כמובן, מי שעבד בתור התואר - הרוויח, אבל מתכנת מתחיל, ללא ניסיון וידע, הוא עדיין מתכנת מתחיל, לא משנה איפה הוא למד.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נתקלתי אפילו בבוגר אחד של הבינתחומי שהצליח להתקבל לחברות בהן עבדתי, בוגרי טכניון ות״א התקבלו בשפע. למותר לציין שהמבחן בכל חברה הוא אחיד. אולי דווקא העובדה שרמת המרצים באוניברסיטה נמוכה בעוד המבחנים קשים מחשלת את הבוגרים להתמודד יותר טוב עם התעשייה.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שיש מקום להדגיש שאיכות ההרצאה אמנם גרועה, אך הרמה האקדמית בקורסים היא גבוהה.

 

רואים את זה כשמסתכלים על בחינות ועל ש''ב בהשוואה למוסדות אחרים, גם בחו''ל.

 

Gesendet von meinem Nexus 6P mit Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתון: שני סטודנטים זהים ביכולתם, אחד הלך ללמוד באונ' תל אביב והשני הלך ללמוד בבינתחומי.

מי יהיה יותר "טוב" בתחום המעשי כעבור 3 שנים מרגע תחילת הלימודים? לדעתי הבחור מהבינתחומי יהיה טוב יותר, ובצורה משמעותית.

כפי שכתבתי, דעתי (שמבוססת ד״א על די הרבה בוגרים כאלה, משני המוסדות) הפוכה משלך. אם כי אני מסכים שבמקרה של הבינתחומי ההבדל יהיה פחות דרמטי (בהשוואה למכללות אחרות), אבל סטטיסטית עדיין קיים ומובהק.

 

או שבאמת יש לי המון מזל והתברגתי רק בצוותים שמתייחסים לסטודנטים כעובדים מן השורה או שדברים השתנו מאז שאתה זוכר אותם... בכל מקרה הניסיון שלי עם החברות הנ"ל מתייחס לשנתיים - שלוש האחרונות, כך שדי עדכני.

בכל מקרה אין סתירה: צוותים שונים מנוהלים על ידי ראשי צוותים שונים. אני בטוח שגם במיקרוסופט וגם בצ'קפוינט יש סטודנטים שמועסקים כדי "לסגור פינות" בעבודות משעממות שלא רוצים לתת לחברה במשרה מלאה.

אני לא יודע לפי מה הסקת שאני ״זוכר״ דברים שקרו מזמן... אני מדבר מהיכרות שוטפת של הנושא (גם מהחודשים האחרונים). כמו שכתבתי, הרושם שלי הפוך לגמרי משלך, כך שכנראה באמת יצא לנו להתקל באנשים/צוותים שמתנהלים באופן שונה לחלוטין באותן חברות.

 

ובכל מקרה, הטיעון שלי הוא לא שאין סטודנטים שעושים עבודות חשובות/מעניינות באף מקום, אלא שהרוב לא, וכפועל יוצא כך גם היחס הכללי לשורה כזו בקורות חיים. אתה מוזמן לשאול ראשי צוותים במקום העבודה שלך אם היו שוכרים (או אפילו קוראים לראיון) בוגר מכללת שקר כלשהו שבקו״ח שלו מופיעה משרת סטודנט בשנה האחרונה ללימודים. כמובן במציאות הנוכחית, בה הם מקבלים עשרות קו״ח על כל משרה שהם מפרסמים.

עריכה אחרונה על ידי malcishua
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לוציפר, אז מה אתה מציע לי בתור סטודנט? להתמקצע לבד בשפות תכנות? לעבוד על פרויקטים באופן עצמאי?

ואם כן, איזה שפות כדאי ללמוד? ממה שאני מבין, החזקות הן C++, C#, Phyton, Java. זה נכון?

משרת פיתוח כסטודנט. הכי חשוב. אם יש לך ממוצע שקרוב ל 85 תציק למגייסת של מיקרוסופט, זה ידחוף אותך קדימה מאוד.

פרויקטים עצמאים זה תמיד מבורך, אם אתה יכול להראות את ה GitHub שלך לאותם פרויקטים זה מעולה גם.

אני נגד לדעת שפת תכנות ספציפית: מפתח טוב אמור לדעת ללמוד - וזו היכולת הכי חשובה לדעתי.

ותראה אם בכלל פיתוח מתאים לך, אני לדוגמה מעדיף מחקר ולכן השתלבתי במשרה שמערבת גם פיתוח וגם מחקר - כשהייתי רק מפתח הייתי הרבה פחות מרוצה.

 

@shugiflex - עם ההודעה האחרונה שלך אני מאוד מסכים. אין ספק שמה שהסטודנטים באונ' המובילות עוברים מחשל אותם והופך אותם לאוטודידקטים טובים יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...