Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיאטה מול 124 - מאת ריצ'רד מידן, EVO.


504L
שימו לב! השרשור הזה בן 2714 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שיפורים יש המון למיאטה, עד לרמת מכונית מסלול, והיא, בשל השפע, הניסיון והמחיר הנמוך יותר, בסיס עדיף בהרבה לשיפורים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 150
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ואם, בלי שום סיבה שנראית לך הגיונית, פלוני שדי ממון בכיסו בוחר לרכוש פיאט. או, נניח, סמארט פורפור במקום טווינגו בעלת מנוע/גיר זהים. מה החטא הנורא בכך? לא בשל איזו סברה מוטעית (נניח, שאייגו יותר אמינה מ-108), אלא כי בא לו? למשל - עיצוב, חיבור אישי, כל שיקול אחר.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מה להוסיף על מה שכתבתי, תצטרכו פשוט לחיות עם זה ולעבור הלאה, כי אני לא מתכוון לעשות עוד סיבוב עם אותם טיעונים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי, הנקודה היא...

 

מה איכפת לי מה איזה ג'רמי קלרקסון חושב X או Y על רכב שאני רוצה לקנות? למה צריך ליישר קו או להוכיח דברים?

 

נדמה לי שאף אחד מהשרשור לא נהג ב 124 (ורק מעטים במיאטה) לכן הויכוח הוא על פרשנות למה שמוצג בהשוואה ב EVO.

עושה רושם שקשה להתווכח על משמעות הכתוב. במיוחד למי שחובב נהיגה ספורטיבית.

 

אין כל ויכוח שברגע שכל אחד ינהג ב 2 המתחרות, זכותו להסביר למה אחת טובה מהשניה. וגם בהתחשב בטעמו. אבל כרגע זה ממש לא המצב.

 

והכל כמובן ברוח טובה. זה בהחלט הגיוני בעיני להנות מנהיגה לא ספורטיבית ובכלל להיות בעלים של רכב מיוחד. ואני כן בטוח שאתה יודע להבחין בניואנסים של יכולות בין 2 מתחרות.

עריכה אחרונה על ידי shayy

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הייתי צריך להחליט?

אני נוטה יותר למנוע גודש,יותר מדבר אלי ברמת השיפור המיידי.

וכנראה את השאר הייתי מגבה בבולמי זעזועים מצוינים ועוד כמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לך, לך ולך. אבל לא רק דעות קדומות יש לך, יש לך גם איזושהי אובססיה טורדנית ותעיד על כך כמות ההודעות שלך בשרשור הזה - הודעות בהן אתה חוזר על עצמך שוב ושוב, כמו תקליט שבור. הודעות בהן אתה סותר את הדברים שרשמת רק 2 הודעות קודם לכן. הודעות בהן אתה אתה מדווח על דברים שרק אתה הצלחת להבין, קרי דברים שלא באמת נכתבו, ובאופן כללי, לאורך כל השרשור אתה מנסה לאנוס את המציאות כדי שתתאים לאיזושהי אג'נדה מדומיינת אשר מתקיימת רק בעולמך.

 

כבר ראינו את זה באינספור שרשורי אלפא רומאו. "חברה לא קיימת", "תראו לי תלושי שכר" ועוד שלל פנינים והזיות. לא נותר לי אלא להסיק שאיבדת את היכולת להציק לאלפא רומאו, אז עברת ל-124. עצוב. מאוד.

 

כל מה שכתבתי על אלפא רומיאו באותו הזמן היה עובדה. וגם אז כתבתי, אם יירצו אלפא חדשה, ייצטרכו להתחיל הכל מחדש, וזה מה שעשו. הכל מחדש, וכמו שכתבתי, על בסיס היכולות והידע של מזראטי (שלכשעצמו, זה לא רע...). היחיד שאובססיבי זה אתה, ויעידו מאות ההודעות שלך, על כל פיסת מידע שקשורה למותג, ואפס ביקורת על כל מה שכתוב עליו "אלפא רומיאו", כמו גם העובדה שזה כל כך מטריד אותך, שאתה חוזר לדברים שנכתבו לפני שנים שוב ושוב, כאילו מינימום אנסתי את אחותך.

כמו שכתבתי לאחרים כאן, שבאופן כפייתי מנסים שוב ושוב להסביר לי שאני טועה, זו דעתי.

לא טוב לך, אתה מוזמן לדפדף הלאה.

 

כל הודעה שאני כותב בשרשור, היא בהתייחסות למה שנכתב אליי. זכותי להגיב לפניות אליי ולהתדיין עליהן, עד שנמאס לי (או למישהו אחר). שוב, לא טוב לך, אל תקרא.

 

מה שאתה עושה, זה לקחת את אחד מעיתונאי הרכב המובילים בעולם, בטח בעולם רכבי הספורט, ולבטל אותו "כעוד עיתונאי" רק כי חוות הדעת שלו לא מתאימה למה שאתה רוצה שתהיה המציאות.

 

הייתי חייב להתעכב על הנקודה הזו. מאיפה הבאת את זה?

 

מרקיונה הצהיר "שאלפות" לא ייבנו מחוץ לאיטליה, כל זמן שהוא מנהל את העניינים ושאלפא צריכה לשקף ערכים איטלקיים מסורתיים.

אפשר להגיד הרבה דברים על מרקיונה, אבל הוא לוקח את המותג ברצינות.

ואת זה אני אומר רק לחיוב.

 

מרקיונה קודם כל הודיע מה הוא לא מוכן שיישא את המותג אלפא. אח"כ מצאו פתרון חלופי להתחייבות של פיאט לפרוייקט.

בשלב ההוא, מבחינת מרקיונה, הוא היה מבטל את כל העניין, ככל הנראה.

 

עוד נקודה ששמתי לב אליה, אולי זה רק אני, אבל התחושה שמלווה את המבחן הזה ברקע היא סלידה קלה מפיאט.

 

מישהו קטל מוצר של פיאט במבחן, הוא בטח מוטה. בטוח.

חבל רק שזה לא נכון:

 

http://www.evo.co.uk/fiat/panda/8514/fiat-panda-100hp

 

http://www.evo.co.uk/fiat/panda/8462/fiat-panda-100hp

 

בכל אופן, טובה או לא, אין כל ספק שהכתבה הזו מדברת על מימד אחד ויחיד: ניהוג, התנהגות וכל מה שקשור. אם ניקח מיאטה, נהפוך אותה לנוחה יותר, קצת כבדה יותר עקב בידוד רב יותר ופנים עשיר יותר, ונסיר ממנה את הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה, זה לא יהיה מפתיע לגלות שהיא פחות טובה מהמקור בכל הנוגע למאפיינים ספורטיביים. יחד עם זאת, הבסיס דומה מאוד, אז כנראה שגרוע זה לא, גם אם פחות מושחז.

 

 

 

השליש הראשון של הכתבה לא מדבר על התנהגות בכלל. למעשה לא מגיעים לניתוח התנהגות כלי הרכב עד לאמצע הכתבה. כמובן שאז מגיעים לכך, כי אחרי הכל, אלו מכוניות ספורט, וזה מגזין שעוסק במכוניות ספורט. מי שרוצה דגש על דברים אחרים, יש את AutoExpress.

 

אף אחד לא קונה רודסטר קטנה כי הוא מחפש "בידוד רעשים"... ואפילו אז וגם אז אפשר למצוא התייחסויות לנקודות שונות, כמו זו שההגה בפיאט לא מתכוונן למרחק, לדוגמא.

 

הנה התייחסות ליכולות השיוט של המאזדה, למי שמחפש דווקא קרוזר:

 

At higher speeds the MX-5 is reassuringly neutral. It flows freely along bumpy roads, absorbing lumps and cambers that would deflect a more firmly suspended car. You feel connected to the car but not distracted by the road beneath it. In the higher gears you can thread it through sweeps and kinks with a gentle squeeze of the steering wheel, enjoying the way it readily settles into an unfussed flow. Simple pleasures, but ones you don’t need exceptional roads, skills or excessive speeds to enjoy.

 

מה שמשאיר אותנו עם המסקנה של הכותב, שהפיאט לא יותר נוחה, היא רק פחות מתנהגת, להוציא נהיגה קלה בסיבובים לא חדים.

וזה לא קשור לדיפרנציאל, למשל, הביקורת על אחיזה לא מספקת של החלק הקדמי.

 

זה לא יהיה מפתיע לגלות שהיא פחות טובה מהמקור בכל הנוגע למאפיינים ספורטיביים. יחד עם זאת, הבסיס דומה מאוד,

 

את האמירה הזו, אני לא מבין.

בעבר טענת שפיאט תשנה את המכונית מהותית, ותהפוך אותה ליותר טובה.

עכשיו, כשמתברר מהמבחן שהיא אכן שינתה אותה מהותית, רק הפכה אותה לפחות טובה לנהיגה (עיצוב זה באמת עניין של טעם), אתה אומר שבעצם המכוניות מאוד דומות, אז לא יכולים להיות ביניהם פערים משמעותיים.

מה זה אומר, שפיאט מסוגלים לעשות את המאזדה ליותר טובה, אבל לא ליותר גרועה?!

כמה יותר גרועה, מתואר יפה בכתבה.

 

הכתבה הזו אינה נוגעת בהיבטים כמו נוחות, יכולות שיוט, רמות רעש, איכות תא הנוסעים וכו'.

 

כמו שאתה רואה, כן יש התייחסות, ואפילו מפורטת לנוחות ויכולות שיוט.

רמות רעש, ברודסטר?! גם לכושר הובלת מטענים אין התייחסות.

והנה ההתייחסות בכתבה לאיכות תא הנוסעים:

 

Inside, the two are almost indistinguishable,

 

לכן, אנחנו חוזרים לנקודת ההתחלה: כן, זה לא מפתיע לגלות שהמיאטה יותר חדה מהפיאט ובעלת יתרונות באגף הניהוג. מנגד, הפיאט הינה קרוזרית ומכונית נוחה יותר, וזה מדבר לקהל רחב בהרבה..

 

זה באמת יהיה מפתיע לגלות כזו מסקנה, דווקא, כי לא קיימת בכתבה. בשום מקום לא כתוב שהפיאט קרוזרית עדיפה, רק שהיא מתנהגת פחות ופחות טוב באופן יחסי, כלל שנוהגים מהר יותר (למעשה, מתנהגת לא טוב) ושמנוע פחות מוצלח מזה שבמאזדה.

 

הנקודות של הכתבה היא שהפיאט יותר מכוערת (עניין של טעם), בפנים זהה, עם מנוע פחות טוב, וטובה רק לשיוט. לכן המאזדה מנצחת באופן מוחלט.

 

זה מה שכתוב.

עובדה.

 

 

עכשיו, שוב, אפשר לחזור ולטעון שמיידן הוא כסיל שלא מבין כלום.

גם התקפות אישיות זה קו הגנה, למי שאין לו טיעונים.

 

אבל, ככל הנראה, בעוד ה-124 אבארט היא מכונית שמביאה גישה קצת שונה למיאטה המקבילה, בספיידר הרגילה כיוונו נמוך מדי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הייתי צריך להחליט?

אני נוטה יותר למנוע גודש,יותר מדבר אלי ברמת השיפור המיידי.

וכנראה את השאר הייתי מגבה בבולמי זעזועים מצוינים ועוד כמה.

 

למה שאתה רוצה קוראים 124 אבארט. קצת יותר מהמנוע + בולמים עדיפים (כנראה בהרבה).

 

שוב נשאר העניין, שאם אתה רוצה מכונית שהיא יותר מכוונת נהג ושיפורים, המיאטה, הקלה יותר עם סרחי העודף הקצרים יותר, עדיפה כבסיס. כאמור, מעבר ליתרונות הדינמיים של גוף קצר וקל יותר, יש לה גם הרבה פתרונות aftermarket וניסיון בשיפורים בעולם, עד רמת מכונית מסלול.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה פחות מעניין. הרי אם זכרוני אינו מטעני, גם הביקורות על הביקורות על הג'וליה היו פושרות, ומאחורי ההגה דווקא היה לא רע.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו, שוב, אפשר לחזור ולטעון ש-מידן הוא כסיל שלא מבין כלום.

 

אין תחליף להתרשמות אישית בנהיגה, אבל יש כמה חבר'ה שקולעים בומבה כדרך קבע, תוך כדי כתיבה משובחת.

דיקי מידן הוא אחד מהם.

 

כמו גם כריס האריס, אנדרו פרנקל, קולין גודווין, סטיב סאטקליף ומאט פריור.

 

או בקיצור, This crazy lot:

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתקלתי בפרסום הבא:

http://www.autoevolution.com/news/fiat-124-spider-named-european-gay-car-of-the-year-2017-114563.html

 

זכייתה של הספיידר במכונית "הגאה" של 2016, וחשבתי שהנה הטיעון שלי הוכה, ויש למכונית הזו נישה. כלומר, יש מי שחושב שהעיצוב שלה עליז דיו בכדי ליצור בידול אמיתי.

 

ואז מסתבר שהמיאטה לקחה את התואר שנה שעברה...

 

אבל לפחות יש כאן תיקו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיווקית, הדבר הנכון מבחינת סמל"ת הוא להתחיל לייבא את ה-124 הרגילה מיידית.

 

כל פרסום יכול להיות לתועלת, קל וחומר תואר כזה או אחר, שניתן למינוף.

 

מעבר לנישה הספציפית - והלגיטימית - ישנם גייז שנחשבים לאייקוני אופנה/מובילי דעת קהל וכו'.

 

במחיר הנכון, יש לפיאט לא מעט פוטנציאל בקרב בוגרי מיני/פיאט 500/נוסטלגיקנים בני 60 פלוס וכו'.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2714 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...