Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב מפקדים בצה''ל


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3897 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

סליחה על ההתערבות (לא שירתתי בצבא)

 

לדעתי מגיע למפקדים רכבים יותר נורמלים. סא"ל או אל"מ מקבילים באזרחי למנכלי"ם של חברות לא קטנות (מבחינת אחריות וסמכות)

באזרחי בקיה פורטה נוהגים פועלי ייצור!!! כל מנהל מתחיל נוסע בסגמנט מנהלים. וכאן אנשים מתבכיינים על רכבים "אומללים" אין לי מילה אחרת. שקצינים בכירים נוהגים בהם.

 

תא"ל!!!! במאזדה 6? בושה למדינה. באזרחי בתפקיד מקביל הוא היה על רכב פאר גרמני.

 

אבלשכחתי שראש הממשלה נוסע בראב 4 אז סליחה.)

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

פעם אחרונה שבדקתי צה"ל זו לא חברה פרטית.

ולכל תא"ל בנוסף למאזדה 6 יש פגארו צמודה, 1-2 נהגים, רל"ש, 2-6 פקידות, טיסות עם חיל האוויר, משכורת ותנאים שלא יביישו שום מנכ"ל של חברה גדולה.

עכשיו תכפיל את כל זה בהייתי אומר 50, ופה אנחנו מדברים רק על תא"לים.

אני במקומך ממש לא הייתי מרחם עליהם, אם הם ירצו לקנות רכב מסוים כסף לזה לא חסר להם.

פורסם
פעם אחרונה שבדקתי צה"ל זו לא חברה פרטית.

ולכל תא"ל בנוסף למאזדה 6 יש פגארו צמודה, 1-2 נהגים, רל"ש, 2-6 פקידות, טיסות עם חיל האוויר, משכורת ותנאים שלא יביישו שום מנכ"ל של חברה גדולה.

עכשיו תכפיל את כל זה בהייתי אומר 50, ופה אנחנו מדברים רק על תא"לים.

אני במקומך ממש לא הייתי מרחם עליהם, אם הם ירצו לקנות רכב מסוים כסף לזה לא חסר להם.

אני חושב שזה מעל 50 כי יש מעל 30 אלופים.

 

פורסם
תאמין לי שתקציב הבטחון לא מנופח כי לקחו פאגרו במקום סופה.

הענין אינו האוטו, הענין הוא ההמלצה "לא להכנס לכל גרוש" ובצידה ההנחה שהם שם יודעים טוב מאיתנו למה הם צריכים ג'יפ תפנוקים ולא איזו חיית שטח אמיתית ורע מכך, הם גם לא צריכים להסביר לי. ואגב, גם שם דורשים ממני להאמין ואני, מה לעשות, קצת קטן אמונה.

פורסם

בחלק גדול מהמקרים, מדובר באקדמאים בעלי ניסיון מסוים, שהיו מרוויחים יותר באזרחות.

כאמור חלק מהתגובות כאן נכתבות מתוך נאיביות, צרות עיין, בורות.

הפגרו האלה רוב הזמן לא מבלות על מדרכות בקניונים.

ואתה מוזמן לשבת בעצמך בסופה במושב האחורי מאות קילומטרים ביום, ולהיווכח בהבדלים.

פורסם
צה"ל החל להצמיד רכבים לקצינים מדרגת סא"ל משנת 63', בהוראת הרמטכ"ל צבי צור.

סא"ל ואל"מ היו מקבלים סיטרואן דה שבו, אלופים היו מקבלים לארק ( דרגת תת אלוף עוד לא היתה, הופיעה רק ב 68')

בשנת 66' הוחלפה הדה שבו בסוסיתא כרמל 12, ומאוחר יותר בכרמל דוכס.

בשנת 68', כשנוספה דרגת תת אלוף, נקלטו בצה"ל פליימוט וליאנט שניתנו לתתי אלופים, ומאוחר יותר לאלופים שהחליפו בהדרגה את הלארקים.

בתחילת שנות ה 70' אל"מ קיבלו פיאט 132 1.8 אוטומטיות, תא"ל קיבלו וולבו 144.

רכבי השטח היו וואגוניר מתוצרת ג'יפ האמריקאית.

מאוחר יותר הוחלפו הוואגונירים בג'יפ סיקס מתוצרת הארץ.

בסוף שנות ה 80' מחט"ים ומעלה קיבלו בלייזר CUCV שהחליפו את הבלייזר דיזל 6.2.

את ה CUCV החליפו בסוף שנות ה 90' איסוזו טרופר, ואותם החליף הפאג'רו קינג.

 

אני זוכר שהייתי קטן שלאבא שלי היתה רנו 4 (בזמנו היה סא"ל),

פורסם
V6 ידני משמשים ללימוד נהיגה (היתר), ''המחליפים'' של סופה 2 ידנית.

הדגם שאני ראיתי היה רנגלר אוטומט 4 דלתות אצל קצין מפיקוד העורף.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

ראיתי שהקצינים מתחת למח''ט מסתובבים בבסיסים בישיבות ומנהלים את החטיבה(שטח רואים כשיש תרגיל) כשהמח''ט יורד יותר לשטח מכולם, לכן פג'רו נשמע אחלה פתרון משולב לכביש, שטח ונוחות.

Dodge Ram Lariat 2018

ŠKODA Yeti 2.0 TDI 2011

Isuzu Dmax 3.0 TD 2005

פורסם
מתוך סקרנות, מה הרכבים שמקבלים היום:

 

סא"ל

אל"מ

ת"אל

אלוף

 

בתקופתי היו

 

פיזו 205

פורד אריקה

וולוו

דודג' דארט / פלימוט וולרה

בתקופה שלי (02-05), זה היה ככה:

 

רס"ן (או רמת מ"פ): קנגו, מגאן דיזל ידנית או טויוטה היילקס 2 על 4.

 

סא"ל: מגאן בנזין/דיזל אוטומטית/אופל אסטרה דיזל אוטומטית.

 

אל"מ: סובארו B4

 

תא"ל: איסוזו טרופר+סופה (היה רכב א' ורכב ב')

 

אלוף: קאמרי+איסוזו טרופר

 

אז התחיל עידן הקיצוצים והליסינג בצה"ל, וזה נהיה ככה:

 

רס"ן: יונדאי גטץ (הן גם הגיעו בשלל צבעים, עד אז רכב צבאי היה או לבן או חום).

 

סא"ל: יונדאי אקסנט/קיה ריו. אני זוכר את המג"ד שלי מתלונן על זה שהאוטו מרעיש ולא נוח לעומת האסטרה שהייתה לו קודם.

 

אל"מ: שברולט אופטרה/יונדאי אלנטרה.

 

תא"ל/אלוף: כאן לא היה שינוי משמעותי, חוץ מזה שהחליפו טרופר בפג'רו.

 

דרך אגב, יש חיסכון מאוד גדול בלהעדיף פג'רו על סופה 3 - בשביל פג'רו לא צריך להחזיק מפעל הרכבה ומחלקת פיתוח, את פג'רו קונים מוכן, כנראה גם יותר זול, וגם יהיה יותר אמין וחסכוני.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
פעם אחרונה שבדקתי צה"ל זו לא חברה פרטית.

ולכל תא"ל בנוסף למאזדה 6 יש פגארו צמודה, 1-2 נהגים, רל"ש, 2-6 פקידות, טיסות עם חיל האוויר, משכורת ותנאים שלא יביישו שום מנכ"ל של חברה גדולה.

עכשיו תכפיל את כל זה בהייתי אומר 50, ופה אנחנו מדברים רק על תא"לים.

אני במקומך ממש לא הייתי מרחם עליהם, אם הם ירצו לקנות רכב מסוים כסף לזה לא חסר להם.

לא יודע מה מקור הנתונים שלך, אבל לא לכל תא"ל יש פג'ארו או רכב שני

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
פורסם (נערך)
היום:

סא"ל - מיצובישי אטראז', חלק קיבלו לפני שנתיים קיה ריו מהדור הנוכחי או יונדאי i25

אל"מ - רכב משפחתי כלשהו (קרוז, פורטה, לנסר) או רכב 7 מושבים כמו טויוטה וורסו או מאזדה 5 אם יש לו 4 ילדים ומעלה.

תא"ל - אוונסיס (זה מה שראיתי, אולי מקבלים עוד סוגי רכבים)

אלוף - נכון לאתמול, קאמרי.

 

אוסיף ואומר שלתא"ל מקומבן במקומות הנכונים יכולה להיות גם פורד S-MAX, שזה רכב מעולה. מי שירצה יוכל לשים ידיו גם על קיה קרניבל. רכב מגשם אבל מאוד נוח.

אלופים מתניידים גם בפאסאט וכרב חום בג'יפ לנדקרוזר אזרחי לכל דבר.

בטח יש עוד כמה שאני שוכח.

 

להתניידות בשטח אני לוקח סופה בכל יום על פני פג'ארו, ולמען האמת על פני הרבה רכבים אחרים, אבל לרכב נוחות בלתי נסבלת ממש, לפחות הייתה עבורי. אל"מים בשגרה צריכים רכב "חום" אבל שיהיה גם נוח, אז הביאו פג'רואים.

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
מתוך סקרנות, מה הרכבים שמקבלים היום:

 

סא"ל

אל"מ

ת"אל

אלוף

 

בתקופתי היו

 

פיזו 205

פורד אריקה

וולוו

דודג' דארט / פלימוט וולרה

 

ממה שידוע לי:

סאל- או אטראג' או קיה ריו , טויוטה ורסו

אלמ- טויוטה קורולה

תאל- מאזדה 6, ראיתי גם פורד גאלקסי

אלוף- פולקסוואגן פאסט או פיגו 508

פורסם
לא יודע מה מקור הנתונים שלך, אבל לא לכל תא"ל יש פג'ארו או רכב שני

נכון.

למפקדי חילות שאינם קרביים (חימוש, תחזוקה, שלישות) יש רק רכב אחד.

אין להם שום צורך בפאג'רו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

בחיל האויר

 

רנג-רב סרן = מיציבישי אטראז , קיה ריו

סגן אלוף= מיציבישי אטראז

אלוף משנה= פורד גלקסי ,סובארו B4

תת אלוף= טיוטה ורסו

אלוף = מסוק :twisted: ,ורסו, פגרו אזרחית ,

GSX-R

מיציבישי חמודה שעושה הרבה בעיות אבל אהובה :-D

פורסם
הענין אינו האוטו, הענין הוא ההמלצה "לא להכנס לכל גרוש" ובצידה ההנחה שהם שם יודעים טוב מאיתנו למה הם צריכים ג'יפ תפנוקים ולא איזו חיית שטח אמיתית ורע מכך, הם גם לא צריכים להסביר לי. ואגב, גם שם דורשים ממני להאמין ואני, מה לעשות, קצת קטן אמונה.

 

העניין הוא אנשים שמחלקים ציונים בלי לדעת מה השאלות ומה התשובות.

 

הפאגרו לדעתך הוא גיפ תפנוקים, שיתנו לו סופה 3.

 

במציאות יכול להיות שלצבא עולה פחות להחזיק פאג׳רו. יש מצב טוב שבשקלול מחיר רכישה, אחזקה וערך מכירה בסוף - הפאגרו יוצא יותר זול או יותר מתאים. אולי המפעל שמייצר את הסופה בכלל לא ניגש למכרז?!

אבל אין לך מושג מה ההצעות שהם קיבלו ומה היו שיקולים לרכישת הרכב. וכבר קבעת פסק דין. העיקר לזרוק רפש.

 

אגב, גם לא כתוב בשום מקום שאנשי קבע או עובדי מדינה צריכים להתקיים במינימום תנאים. כן יש מקום לצ׳פר איפה שאפשר כמקובל במגזר הציבורי


×
×
  • תוכן חדש...