Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4122 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ההתקן שלהם עם השסתומים נשמע כמו מתכון למנוע עצל וחלש.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אתה מתכוון מישהו אמר תקנות זיהום אוויר.

טורבו קיים כבר מאה שנה.

 

יפה לראות שטויוטה מצטרפת לחגיגה. תצרוכת הדלק נראית מרשימה מאוד על הנייר.

מעניין מתי הרכב יגיע לארץ ומה יקרה לגירסאות האטמוספריות.

 

זה נכון שהטורבו קיים כבר מאה שנים אם לא יותר , אבל מנועי טורבו אף פעם לא היו כה מפותחים טכנולוגית וחסכוניים כמו מנועי VAG .

 

זה אומר שהטכנולוגיה בשלה מספיק, האירופאים אכלו את מרורי האמינות הנמוכה של הדורות הראשונים ועכשיו נתחיל לראות מנועי טורבו קטנים אמינים.

 

לא בהכרח נכון , זה נכון של-VAG היו קשיים רבים בלידתם של מנועי הטורבו , אבל הם כבר מזמן מתבשלים במרק הזה והבעיות נשארו כבר בעבר , כאשר היום המנועים שלהם כבר מלוטשים , לשלמות לא מגיעים כל כך בקלות , הדרך ארוכה בבעיות .

זה אומר שכל היצרנים האחרים שמצתרפים לטכנולוגיות האלו עלולים גם לעבור דרך קשיים , אולי פחות מ-VAG אבל בטוח יהיו קשיים .

כי הרי יצרנים אחרים יפתחו כל מיני טכנולוגיות משלהם בשביל המנועים האלו , הם לא יכולים פשוט לקחת ולהעתיק ב-100 אחוז את הטכנולוגיות של VAG , אלא אם כן רק בהסכם הדדי מצידם .

בעבר - Daihatsu Sharade (White) Classic 1997 1.5i MT - עדיין במשפחה

בעבר - Mitsubishi Lancer (White) X 2008 1.8 GTS CVT

בעבר - VW Jetta (White) MK6 2013 1.2TSI DSG7

כרגע (סוף סוף) - Seat Leon FR (not White anymore)) 2016 1.8TSI DSG7

פורסם
ההתקן שלהם עם השסתומים נשמע כמו מתכון למנוע עצל וחלש.

 

לא מדוייק. בתאוריה מנוע חלש יותר, כן. אבל בשימוש נכון עם טורבו/סופר/מנוע חשמלי, שאמור לפצות על אובדן הכח, מקבלים מחזור חסכוני יותר וללא איבוד כח.

בעולם הרכב היום, נצילות זה שם המשחק - ובמחזור אטקינסון פחות איבודי אנרגיה אל מול מחזור אוטו.

 

מעניין שמסביר כיצד מחזור אטקינסון נבדל ממחזור אוטו רגיל, ומדבר גם על היתרונות והחסרונות.
פורסם (נערך)
זה נכון שהטורבו קיים כבר מאה שנים אם לא יותר , אבל מנועי טורבו אף פעם לא היו כה מפותחים טכנולוגית וחסכוניים כמו מנועי VAG .

 

 

 

לא בהכרח נכון , זה נכון של-VAG היו קשיים רבים בלידתם של מנועי הטורבו , אבל הם כבר מזמן מתבשלים במרק הזה והבעיות נשארו כבר בעבר , כאשר היום המנועים שלהם כבר מלוטשים , לשלמות לא מגיעים כל כך בקלות , הדרך ארוכה בבעיות .

זה אומר שכל היצרנים האחרים שמצתרפים לטכנולוגיות האלו עלולים גם לעבור דרך קשיים , אולי פחות מ-VAG אבל בטוח יהיו קשיים .

כי הרי יצרנים אחרים יפתחו כל מיני טכנולוגיות משלהם בשביל המנועים האלו , הם לא יכולים פשוט לקחת ולהעתיק ב-100 אחוז את הטכנולוגיות של VAG , אלא אם כן רק בהסכם הדדי מצידם .

אם טויוטה תעתיק מ VAG בדוק יהיו בעיות, VAG עד עכשיו עם הבעיות שלהם וכנראה שתמיד יהיו.

טויוטה זאת אמינות בשם עצמה ועל כל רכב שיוצא מפס ההרכבה, בכללי אין מה להשוות בכלל לאמינות של היפנים לאירופאים.

עריכה אחרונה על ידי CRuzer669

 

 

פורסם (נערך)
לא מדוייק. בתאוריה מנוע חלש יותר, כן. אבל בשימוש נכון עם טורבו/סופר/מנוע חשמלי, שאמור לפצות על אובדן הכח, מקבלים מחזור חסכוני יותר וללא איבוד כח.

בעולם הרכב היום, נצילות זה שם המשחק - ובמחזור אטקינסון פחות איבודי אנרגיה אל מול מחזור אוטו.

 

מעניין שמסביר כיצד מחזור אטקינסון נבדל ממחזור אוטו רגיל, ומדבר גם על היתרונות והחסרונות.

 

כשמצרפים לזה טורבו זה עוד פחות הגיוני. הרי כל המטרה של טורבו היא לדחוס אוויר, אז אם משאירים את השסתומים פתוחים זה לא מאבד את הפואנטה?

עריכה אחרונה על ידי Keyser

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
פורסם

 

 

לא בהכרח נכון , זה נכון של-VAG היו קשיים רבים בלידתם של מנועי הטורבו , אבל הם כבר מזמן מתבשלים במרק הזה והבעיות נשארו כבר בעבר , כאשר היום המנועים שלהם כבר מלוטשים , לשלמות לא מגיעים כל כך בקלות , הדרך ארוכה בבעיות .

זה אומר שכל היצרנים האחרים שמצתרפים לטכנולוגיות האלו עלולים גם לעבור דרך קשיים , אולי פחות מ-VAG אבל בטוח יהיו קשיים .

כי הרי יצרנים אחרים יפתחו כל מיני טכנולוגיות משלהם בשביל המנועים האלו , הם לא יכולים פשוט לקחת ולהעתיק ב-100 אחוז את הטכנולוגיות של VAG , אלא אם כן רק בהסכם הדדי מצידם .

 

בכלל לא בטוח שיהיו קשיים!

 

מנועים גודשים, בין אם קטני נפח או לא, מיוצרים כבר עשרות שנים בהצלחה ייתירה ואין שום בעיה לייצר מנוע 1200 גודש שאין בו שום מחלת ילדות.

אם הצליחו עם זה באונו טורבו (ועוד מנוע ספורטיבי), אין שום סיבה, 30 שנה אחרי זה "לאכול מרורים".

 

לפולקסוואגן יש כשל במנועים האלה פשוט כי...יש להם חלפים פגומים.

 

זה לא קשור במאום לאיזה בעיה טכנולוגית שהם לא מצליחים לפתור אותה כי המנוע הוא מנוע מיוחד באיזושהיא צורה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם (נערך)
לפולקסוואגן יש כשל במנועים האלה פשוט כי...יש להם חלפים פגומים.

או, בדיוק כמו עם צרפתים (לא רק, גם פורד ו-GM ככה), דחפו הרבה טכנולוגיה באוטו זול (כי אחרת לא יקנו, רק בארץ חושבים שפלוצוואגן זה רכב יוקרה) עם הקטנת עלויות ייצור בכמה שאפשר, וקיבלנו את מה שקיבלנו.

 

לטויוטה יש מנועי טורבו וגם סופרצ'ארג'ר עוד משנות ה80 (מנועי 1JZ-GTE או 4A-GZE המפורסמים שלהם), הם פשוט שמו אותם רק בדגמים ספורטיביים, מהסיבה שלצרכן ממוצע לא ממש אכפת מביצועים, ויותר מעניין אותו אמינות וחיסכון בדלק.

 

הם מתכוונים לשים מנוע טורבו רק מהסיבה ששאר היצרנים עושים את זה, אם כי ציפיתי מהם שילכו בדרך של מאזדה ויהמרו על מנועים אטמוספריים עם יחס דחיסה גבוה דוגמת סקייאקטיב, כי גם מנועים כאלה יש להם.

 

בכללי יש לטויוטה היצע מנועים ענק - ממנועי 3 בוכנות ועד V12 אימתני, אטמוספרי או מוגדש, בנזין ודיזל, רק תבחר.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Toyota_engines

 

בזמן שVAG חשבו על איזה בודי עוד אפשר להלביש על חיפושיט משנות ה30, לטויוטה כבר היו מנועי V8.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

מנועים "עצלים" תמיד יהיו יותר אמינים.

מזכיר לי את הרכבים התורנים אצלנו: VW, טויוטה וסיטרואן - איזה רכב לדעתכם המבוקש ביותר שעובד ללא הפסקה?

ה-VW כמובן...

פורסם (נערך)

טויוטה הלכו למנועי טורבו כי כנראה שתקנות זיהום האוויר או הרצון להגיע לנתוני צריכת דלק שלא מתאפשרים ממנוע אטמוספרי הכריחו אותם ללכת למנועי טורבו.

קהל הלקוחות של טויוטה הוא שמרני. לא מעניין אותו טורבו או כל קשקוש אחר גם אם לכל השאר יש. מעניין אותו שזה יעבוד יהיה יעיל ולא התקלקל.

גם את טויוטה זה לא מעניין, וגם אותם מעניינים בדיוק הדברים האלה. ניתן גם לראות שהמנוע החדש נבנה בעיקר לחסכון בדלק, וכנראה זיהום אוויר מופחת. הרי יכלו להוציא ממנו ביצועים גבוהים בהרבה(ראה ערך פג'ו 308). כך שהמטרה של הטורבו פה היא לא שיפור ביצועים אלה בעיקר שיפור יעילות.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

לעניות דעתי הטורבו ממלא תחליף זול למערכת הייבריד ברכבים שמחליפים בין מחזור אוטו לאטקינסון בטורים נמוכים כאשר הרכב מאיץ או עובד על מחזור אוטו הטורבו מייעל את המחזור ובמהירויות שיוט כאשר המנוע עובר למחזור אטקינסון הטורבו כביכול כבר לא פעיל והרכב עובד על יעילות המחזור בלבד.

גם כן במצב הנ"ל מספיק טורבו בעל לחץ גדישה נמוך כי אתה לא באמת משתמש בו בטווח המהירויות הגבוהה מה שנראה מתכון טוב לאמינות אך לא להאצות ביניים או בכלל האצות.

 

אגב כול מי שמפטפט על מנועי טורבו אירופאים בעלי מחלות ילדות ולא אמינים זה לא קשור לטורבו אלא לתכנון המנוע עצמו רוב הבעיות בואגיות הן במערכת התזמון ככה גם במנועי הpsa המוגדשים תעיפו מבט לכיוון מנועי הtjet\multiair של םיאט המנועים הללו קיימים כבר שנים בשוק ללא שום תלונות מיוחדות

פורסם
זה נכון שהטורבו קיים כבר מאה שנים אם לא יותר , אבל מנועי טורבו אף פעם לא היו כה מפותחים טכנולוגית וחסכוניים כמו מנועי VAG .

 

 

 

לא בהכרח נכון , זה נכון של-VAG היו קשיים רבים בלידתם של מנועי הטורבו , אבל הם כבר מזמן מתבשלים במרק הזה והבעיות נשארו כבר בעבר , כאשר היום המנועים שלהם כבר מלוטשים , לשלמות לא מגיעים כל כך בקלות , הדרך ארוכה בבעיות .

זה אומר שכל היצרנים האחרים שמצתרפים לטכנולוגיות האלו עלולים גם לעבור דרך קשיים , אולי פחות מ-VAG אבל בטוח יהיו קשיים .

כי הרי יצרנים אחרים יפתחו כל מיני טכנולוגיות משלהם בשביל המנועים האלו , הם לא יכולים פשוט לקחת ולהעתיק ב-100 אחוז את הטכנולוגיות של VAG , אלא אם כן רק בהסכם הדדי מצידם .

זה לוא דווקא בענין מנועי טורבו. זו דרך הפעולה שלהם, נדיר למצוא טכנולוגיה חדשנית אמיתית אצל המזרחיים (יפניים קוריאנים וכו'). הם נותנים לאירופאים להתמזע עם הטכנולוגיה החדשנית ומאמצים אותה רק אחרי שלמדו מהטעויות שלהם.

בטכנולוגיה הנוכחית ניתן לראות את זה גם בתיבות הילוכים, לקח שנים עד שהמזרחיים התחילו להוציא תיבות רובוטיות דו מצמדיות אבל כשהן כבר יצאו (היונדאי) לא שומעים על שום בעיות אמינות כי הם למדו מהטעויות של האירופאים החלוצים.

פורסם

לא מבין מה רע במנוע של טויוטה? המנוע 1.2T של פולקסווגן שיושב בלאון(המקביל לדעתי של האוריס) מגיע עם 11 כ"ס פחות ו1.5 קג"מ פחות ובעל ביצועי תאוצה זהים לטויוטה, אז דווקא יש כאן משהו מעניין במיוחד אם טויוטה תעמוד ביעד צריכת הדלק(שאגב בלאון היה רחוק(13) מנתוני היצרן כ20 ק"מ לליטר).

 

אבל בנימה יותר אישית, אני אשמח אם זו תהיה תחילה של החזרת המותג הספורטיבי מבית טויוטה ויחזרו היאריס טורבו והקורולה עם הסופרצ'ארג'ר שבעבר שווקו רק ביפן ואירופה...שילבו ביצועים ואמינות עם נפחים קטנים מהמקובל אפילו כיום(מנוע 1.8 האטמוספרי שהפיק 189 כ"ס לקורולה ללא סופרצ'ארג'ר) אולי יהיה פה מגוון יותר בתחום מכוניות ספורט עממיות.

2008 AUDI S3

Former: Toyota Yaris TS 2003

פורסם
זה לוא דווקא בענין מנועי טורבו. זו דרך הפעולה שלהם, נדיר למצוא טכנולוגיה חדשנית אמיתית אצל המזרחיים (יפניים קוריאנים וכו'). הם נותנים לאירופאים להתמזע עם הטכנולוגיה החדשנית ומאמצים אותה רק אחרי שלמדו מהטעויות שלהם.

בטכנולוגיה הנוכחית ניתן לראות את זה גם בתיבות הילוכים, לקח שנים עד שהמזרחיים התחילו להוציא תיבות רובוטיות דו מצמדיות אבל כשהן כבר יצאו (היונדאי) לא שומעים על שום בעיות אמינות כי הם למדו מהטעויות של האירופאים החלוצים.

 

ספר את זה לב.מ.וו (או לכל שאר היצרנים האירופיים), שפשוט ׳העתיקה׳ את טכנולוגיית ההייבריד של טויוטה - שאגב, היא טכנולוגיה מוצלחת פי כמה מהטכנולוגיות האירופיות כמעט בכל היבט.

פורסם
זה לוא דווקא בענין מנועי טורבו. זו דרך הפעולה שלהם, נדיר למצוא טכנולוגיה חדשנית אמיתית אצל המזרחיים (יפניים קוריאנים וכו'). הם נותנים לאירופאים להתמזע עם הטכנולוגיה החדשנית ומאמצים אותה רק אחרי שלמדו מהטעויות שלהם.

בטכנולוגיה הנוכחית ניתן לראות את זה גם בתיבות הילוכים, לקח שנים עד שהמזרחיים התחילו להוציא תיבות רובוטיות דו מצמדיות אבל כשהן כבר יצאו (היונדאי) לא שומעים על שום בעיות אמינות כי הם למדו מהטעויות של האירופאים החלוצים.

מנועי טורבו היו בשימוש כבר לפני 30 שנה, ודווקא רנו היו מהחלוצים בתחום, למרות שמנועי הטורבו שלהם היו פרימיטיביים ולא כללו אפילו הזרקת דלק.

וולבו וסאאב הציעו מנועים מוגדשים ומתקדמים שהפגינו אמינות מצויינת.

תקנות זיהום האוויר המחמירות באירופה גרמו להם לפתח מנוע קטן ומוגדש, אחרת הם פשוט לא יוכלו למכור מכוניות באירופה, הקנס יהפוך את המכירה ללא משתלמת.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)


×
×
  • תוכן חדש...