Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה ריו 1.2 ידנית - סיכום קצר


discoTD5
שימו לב! השרשור הזה בן 2868 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני חושב שהקיה ריו (במיוחד ה- 5ד') ממש "חמודה", גם מבפנים.

אלמנט הזריזות אמנם היה חסר לי ברכב כזה, אבל אלמנט המזומן כנראה היה מרוויח מזה :-)

 

תתחדש!

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 122
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני מניח שהטויוטה לא נמכרה אלא עברה לסטטוס כיף בלבד.

אם כך, ובגלל שהנסועה לא מאוד גבוהה, האם המהלך משתלם כלכלית?

האם קניית הריו בנוסף לטויוטה, חוסכת בשורה התחתונה כסף?

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהקיה ריו (במיוחד ה- 5ד') ממש "חמודה", גם מבפנים.

אלמנט הזריזות אמנם היה חסר לי ברכב כזה, אבל אלמנט המזומן כנראה היה מרוויח מזה :-)

 

תתחדש!

 

בחו"ל כמו בחו"ל יש מנועים יותר מתקדמים (1.6 GDI..), וכמובן שהאבזור יותר נדיב.

אבל בעניין תמורה למחיר הריו למרות שלדעתי לא מצטיינת בשום סעיף מהווה רכישה כידאית ביותר, אם לא הכדאית ביותר!

הרכב יכול לשמש כרכב משפחתי לכל דבר ועניין, וזו הגדולה שלו לעומת שאר המתחרים (חוץ מהקליאו שאני לא סובל אותה רק בגלל שהיא רנו..).

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה דברים.

ראשית - צריכת דלק לפי 'ליטרים' - 1:17.5 .

תוואי הנסיעה היה - תל אביב, יקנעם, יגור, ירכא, שבילים מעל ירכא, פקקים אינסופיים בירכא בהלוך ובחזור, עוקף קריות, מנהרות הכרמל כביר שהחוף (פקק קיסריה - ינאי) תל אביב. חלקם היו בשבילים מעל ירכא, חלקם בסמטאות הצרות (והמקסימות) של אבו סנן, וחלקם בפקק האינסופי של ירכא שממש השפיע לרעה על צריכת הדלק, גם בעליה וגם בירידה.

מהירות בהלוך בין 100 ל 120. בחזור בסביבות 90-100.

זה רק מחזק את התחושה שהדרדס הכחול באמת חסכוני מאוד.

 

בגללכם, ורק בגללכם, שטפתי את האוטו. וצילמתי. עכשיו צריך לראות איך מקטינים את התמונות. (מחשב חדש).

עריכה. אני חושב שהצלחתי.

DSCF1877.JPG

DSCF1884.JPG

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אחסוך לך כמה דקות של חיפוש; הדרך הכי קלה ומהירה להקטנת תמונות מרובות: http://imageresizer.codeplex.com

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שהטויוטה לא נמכרה אלא עברה לסטטוס כיף בלבד.

אם כך, ובגלל שהנסועה לא מאוד גבוהה, האם המהלך משתלם כלכלית?

האם קניית הריו בנוסף לטויוטה, חוסכת בשורה התחתונה כסף?

הטויוטה נמכרה. השווי שלה גבוה מדי בשבילי בשביל להעביר אותה לסטאטוס 'כיף'.

בימים אלו אני מחפש רכב שטח אחר שיהיה רק לשטח.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר קרוב לחודשיים שאני מתנייד על ריו 4 דלתות 1.4 אוטו' שהחליפה אופל אסטרה 1.6 ואני עדיין ממשיך להתפאל מהעובדה שסוף סוף נמצאה קוראנית שאני אוהב יותר מגרמניה.

לפני האופל הייתה לי I20 ולמרות שהריו ו-I20 אחיות תאומות (לא זהות) קיים הבדל מאוד מאוד משמעותי ביניהם.

נקודה לציון -כל הרכבים שכורים.

וכן, אני מודע לזה שאסטרה וריו לא באותה קטגוריה אבל אני משווה כי לכאורה ירדתי ברמה אבל בפועל זה לא המצב.

 

האיבזור לדעתי הוא אחד הפרמטרים ש"עושים" את הרכב הזה. הדבר היחיד שמאוד חסר לי זה בקרת שיוט. מעבר לזה יש שם כל מה שנחוץ. שני שקעי 12V (סוף סוף האישה לא רבה איתי על מטען), USB ו-AUX, משענת יד מתכווננת, 4 רמקולים ו-4 חלונות חשמל, נעילה אוטומטית, אורות DRL (יום), האורות כבים מעצמם ונדלקים עם פתיחת הרכב במידה והמתג מופעל (מערכת לווה אותי הביתה) איתות בנגיעה (3 איתותים, נוח למעבר בין נתיבים), תא המטען נפתח מהשלט (והוא גדול מאוד, רק הפתח קצת צר), שליטה מההגה על המערכת ועל מחשב הדרך האינפורמטיבי למדיי, טיפטרוניק.

 

חסרונות בולטים: שדה ראיה. מלבד הקורות, הורדה של סוכך שמש = נגמ"ש. חוץ מזה - גיר בן 4 יחסי העברה בלבד, איכות פלסטיק ירודה, כפתורי תפעול מזגן נראים מאוד מוזר (כנראה שהתכנון היה להקל בשימוש בזמן נסיעה, לדעתי חשיבות נמוכה וסתם מפריע בעין), פתח צר של תא המטען בסדאן, אין מסך/מקום יעודי לנתונים מחשב הדרך והם לא מוצגים על צג המערכת אלא בקילומטרז'. כלומר - ניתן להציג או טמפ' סביביה או נתנוים על צריכת דלק או הדרך שעברת במקום הקילומטרים מהתדלוק (או ממתי שאיפסת) ולא בנוסף.

Live fast, die young - leave a better looking corpse

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר קרוב לחודשיים שאני מתנייד על ריו 4 דלתות 1.4 אוטו' שהחליפה אופל אסטרה 1.6 ואני עדיין ממשיך להתפאל מהעובדה שסוף סוף נמצאה קוראנית שאני אוהב יותר מגרמניה.

לפני האופל הייתה לי I20 ולמרות שהריו ו-I20 אחיות תאומות (לא זהות) קיים הבדל מאוד מאוד משמעותי ביניהם.

נקודה לציון -כל הרכבים שכורים.

וכן, אני מודע לזה שאסטרה וריו לא באותה קטגוריה אבל אני משווה כי לכאורה ירדתי ברמה אבל בפועל זה לא המצב.

 

האיבזור לדעתי הוא אחד הפרמטרים ש"עושים" את הרכב הזה. הדבר היחיד שמאוד חסר לי זה בקרת שיוט. מעבר לזה יש שם כל מה שנחוץ. שני שקעי 12V (סוף סוף האישה לא רבה איתי על מטען), USB ו-AUX, משענת יד מתכווננת, 4 רמקולים ו-4 חלונות חשמל, נעילה אוטומטית, אורות DRL (יום), האורות כבים מעצמם ונדלקים עם פתיחת הרכב במידה והמתג מופעל (מערכת לווה אותי הביתה) איתות בנגיעה (3 איתותים, נוח למעבר בין נתיבים), תא המטען נפתח מהשלט (והוא גדול מאוד, רק הפתח קצת צר), שליטה מההגה על המערכת ועל מחשב הדרך האינפורמטיבי למדיי, טיפטרוניק.

 

חסרונות בולטים: שדה ראיה. מלבד הקורות, הורדה של סוכך שמש = נגמ"ש. חוץ מזה - גיר בן 4 יחסי העברה בלבד, איכות פלסטיק ירודה, כפתורי תפעול מזגן נראים מאוד מוזר (כנראה שהתכנון היה להקל בשימוש בזמן נסיעה, לדעתי חשיבות נמוכה וסתם מפריע בעין), פתח צר של תא המטען בסדאן, אין מסך/מקום יעודי לנתונים מחשב הדרך והם לא מוצגים על צג המערכת אלא בקילומטרז'. כלומר - ניתן להציג או טמפ' סביביה או נתנוים על צריכת דלק או הדרך שעברת במקום הקילומטרים מהתדלוק (או ממתי שאיפסת) ולא בנוסף.

 

אם אתה אוהב DIY, אתה יכול להתקין את בקרת השיוט בעצמך. יש שרשור בפורום על זה. לא עולה הרבה כסף. אני בהחלט אעשה את זה, אבל רק אחרי שהאחריות הכללית תיגמר. :-D

 

לא יודע אם זה תופס לאוטומטית, אבל למה שלא?

 

דרך אגב, על האוטומטית, שאני שומע שהיא פשוט שותה דלק חופשי. יש אמת לדבר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב, על האוטומטית, שאני שומע שהיא פשוט שותה דלק חופשי. יש אמת לדבר?

 

יצא לי לנהוג בריו (1.4, סדאן, אוטומטית) נסיעה קצרה יחסית ולא מספקת כל כך להתרשמות אמתית, אבל היא בהחלט השאירה לי רושם טוב למדי. שיפור ענק לעומת הריו הקודמת בכל פרמטר. ממש אין מה להשוות ביניהן...

היתרונות ששמתי לב אליהן הן נוחות נסיעה די טובה בעיר (קצת נוקשה, אבל לא רעה בכלל), מרווח די טוב (אך לא רחבה מספיק), איכות חומרים בינונית, אבל הרכבה ברמה גבוהה ברוב המקרים, עיצוב פנימי מרשים ועדכני שלא היה מתבייש להימצא גם במכוניות משפחתיות אמתיות. גם בידוד הרעשים היה סביר לגמרי והאבזור נדיב.

החסרונות הן בעיקר קורות קדמיות גדולות וקו חלונות גבוה יחסית. גם מקדימה, גם מהצדדים וגם מאחור שמקשות על שדה הראייה, ביצועים חלשים למדי גם בתנועה עירונית והגה שלא הצלחתי ממש להתחבר אליו (בדומה לרושם שלי עם שאר רכבי קיה). לצריכת הדלק לא שמתי לב כי הנסיעה הייתה קצרה והרכב לא היה שלי ככה שלא היה אכפת לי כל כך מהדלק. אני רק יכול להגיד, שרעה במיוחד היא לא הייתה, גם בנסיעה מאומצת יחסית. את ה-1.2 אני בכלל לא מכיר, אבל אני מניח שהיא חסכונית יותר.

 

מההתרשמות הקצרה שלי מגרסת הסדאן האוטומטית, אני חושב שמדובר ברכישה ראויה כתחליף למשפחתית בגודל מלא (גם יונדאי I25 יכולה להיות אלטרנטיבה טובה). ההבדל המהותי בינה לבין ה-C אליזה/301 והראפיד זה שבקיה מרגישים שמדובר ברכב שלם, ולא ברכב שמיועד לעולם שלישי וחסכו בו על דברים קטנים ושטותיים. בנוסף 7 שנות אחריות ובעלי הרכב שמעידים על צריכת דלק מפתיעה באים לטובתה.

 

פותה"ש תתחדש ותהנה מהרכב. לדעתי לפחות מדובר בתמורה מעולה למחיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה החפוזה והאכזרית יחסית!!

אתחיל מהסוף, נראה לי שחוץ ממוטי שמשתמש ברכב לצורכי עבודה וצובר ק"מ בקצב מטורף לי יש את הריו הכי ותיקה בפורום.

הרכב עוד מעט בן שנתיים ויש לו כ 25 א' ק"מ.

בצד החיוב אציין:

1- צריכה דלק מדהימה של 16.5 ק"מ/ל בנסיעה שרובה בדרך כרמיאל צפת - אי אפשר לבקש יותר מזה!!

2- למרות קמצוץ הסמ"קים והמשקל הגבוהה, הרכב זריז בהחלט ואין לו רגשי נחיתות. (המנוע התחיל לתת את מרכולתו אחרי 8 א' בערך).

3- האיבזור מצויין.. יש דברים חסרים, אך יש דברים שאין לאחרים. תיקו.

4- התנהגות הרכב בטוחה מאוד. אני אומר את זה מניסיון של שנתיים בכבישים הכי מעפנים בישראל.. שום דבר לא יזיז אותה מהדרך :) גם לא כתמי סולר מסריחים בטירוף שצצו לי בסיבוב החד אחרי אמירים/שפר.. בקרת היציבות השאירה אותה נטועה במסלול בשקט ובלי דרמה למרות מהירות כניסה מהירה..

 

בצד השלילה:

1- שדה הראיה באמת מוגבל, אך בגלל הגובה שלי וצוואר הג'ירפה שלי אני מתמודד עם זה די בקלות.

2- נוחות הנסיעה בינונית. כנראה שהצמיגים הירוקים התחילו להתייבש והתופעה מתחילה להציק.

3- רגישות מסויימת של המנוע לתנאי מזג האוויר - בימים שרביים תגובת הדוושה עד חצי מהלכה רפויה ולא חדה - ורק רמיסה של הדוושה תגרום למנוע להבין שמדובר בהאצה :x כנראה שצריך עידכון תוכנה או לימוד מצערת. ייבדק בטיפול הקרוב.

 

סיכום:

לא יכולתי לבקש יותר מזה ב 80 א' ש"ח. הרכב בסדר גמור, הטיפול הראשון היה בסדר גמור (450 ש"ח במוסך אילן נחימוב בחיפה), ואיכות הבניה מצויינת. הרכב מרגיש צעיר ממש כמו בהתחלה, ומרגישים שהמחיר הזול לא מתבטא באיכות ירודה.

הרכב מומלץ בחום!!

שבוע טוב.

 

התפרצת לדלת פתוחה :-) . מסכים עם רוב הדברים שנכתבו.

הרכב אצלי שנה וארבעה חודשים וגמע קילומטראז' נמוך יחסית למונית (62000 ק"מ).

אף על פי שמדובר במונית ,אני נהג יחיד ,ושומר עליה בקפדנות .היא נראית כאילו עתה נתקבלה (וזה לא קל לשמר מונית בצורה כזו).

הרכב עם מנוע טורבו דיזל ואין לי טענות לגבי הזריזות (להפך) ,או צריכת הדלק .

 

 

בברכה

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב אלטרנטיבות,

המחיר שהוצאתי את האוטו היה כמה אלפים מתחת ל 80.0 אלף. אני לא מפרסם את המחיר כי הגעתי דרך מישהו שמכיר מישהו אחר, שמכיר את הבנדודה של אישימוטו קיאה מנכ"ל הקונצרן בקוריאה, ובקיצור, עם לחץ מתון וכמה ימים שקשרתי את איש המכירות התותח בקשירת בננה, יצא מחיר תחרותי מאוד מאוד. תחרותי כמעט במחיר זהה לזה שקיבלתי מחברת ליסינג, יד שניה 0 ק"מ.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לנהוג בריו (1.4, סדאן, אוטומטית) נסיעה קצרה יחסית ולא מספקת כל כך להתרשמות אמתית, אבל היא בהחלט השאירה לי רושם טוב למדי. שיפור ענק לעומת הריו הקודמת בכל פרמטר. ממש אין מה להשוות ביניהן...

היתרונות ששמתי לב אליהן הן נוחות נסיעה די טובה בעיר (קצת נוקשה, אבל לא רעה בכלל), מרווח די טוב (אך לא רחבה מספיק), איכות חומרים בינונית, אבל הרכבה ברמה גבוהה ברוב המקרים, עיצוב פנימי מרשים ועדכני שלא היה מתבייש להימצא גם במכוניות משפחתיות אמתיות. גם בידוד הרעשים היה סביר לגמרי והאבזור נדיב.

החסרונות הן בעיקר קורות קדמיות גדולות וקו חלונות גבוה יחסית. גם מקדימה, גם מהצדדים וגם מאחור שמקשות על שדה הראייה, ביצועים חלשים למדי גם בתנועה עירונית והגה שלא הצלחתי ממש להתחבר אליו (בדומה לרושם שלי עם שאר רכבי קיה). לצריכת הדלק לא שמתי לב כי הנסיעה הייתה קצרה והרכב לא היה שלי ככה שלא היה אכפת לי כל כך מהדלק. אני רק יכול להגיד, שרעה במיוחד היא לא הייתה, גם בנסיעה מאומצת יחסית. את ה-1.2 אני בכלל לא מכיר, אבל אני מניח שהיא חסכונית יותר.

 

מההתרשמות הקצרה שלי מגרסת הסדאן האוטומטית, אני חושב שמדובר ברכישה ראויה כתחליף למשפחתית בגודל מלא (גם יונדאי I25 יכולה להיות אלטרנטיבה טובה). ההבדל המהותי בינה לבין ה-C אליזה/301 והראפיד זה שבקיה מרגישים שמדובר ברכב שלם, ולא ברכב שמיועד לעולם שלישי וחסכו בו על דברים קטנים ושטותיים. בנוסף 7 שנות אחריות ובעלי הרכב שמעידים על צריכת דלק מפתיעה באים לטובתה.

 

פותה"ש תתחדש ותהנה מהרכב. לדעתי לפחות מדובר בתמורה מעולה למחיר.

 

סליחה, אבל אני לא ראיתי שום מדידה של קילומטרים לליטרים, או ליטרים לקילומטרים, או שום דבר דומה. אז למה אתה מצטט אותי? :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה, אבל אני לא ראיתי שום מדידה של קילומטרים לליטרים, או ליטרים לקילומטרים, או שום דבר דומה. אז למה אתה מצטט אותי? :lol:

 

כתבת שהאוטומטית שותה דלק חופשי ואני מנהיגה די קצרה לא שמתי לב לזה (אני לא יכול להעיד על צריכה אמתית מבדיקה שערכתי, כי לא ערכתי. אבל גם בנהיגה די אגרסיבית יחסית בתוך העיר לא הרגשתי שהיא בולעת יותר מדי דלק. זה מה שסיפר זה שהשאלתי ממנו את הרכב). זה פשר הציטוט, רק שהמקום שלו היה אמור להיות כמה שורות מתחת, איפה שהזכרתי את צריכת הדלק, שאגב אותו בן אדם סיפר לי שהוא מוציא בתוך העיר צריכת דלק של 1:10.5 בנהיגה לא ממש חסכונית. מחוץ לעיר הוא מספר על צריכה של 1:14, שזה נחמד לפי דעתי, בהתחשב בזה שהוא באמת לא נהג שאפשר לקרוא לו חסכוני... :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב אלטרנטיבות,

המחיר שהוצאתי את האוטו היה כמה אלפים מתחת ל 80.0 אלף. אני לא מפרסם את המחיר כי הגעתי דרך מישהו שמכיר מישהו אחר, שמכיר את הבנדודה של אישימוטו קיאה מנכ"ל הקונצרן בקוריאה, ובקיצור, עם לחץ מתון וכמה ימים שקשרתי את איש המכירות התותח בקשירת בננה, יצא מחיר תחרותי מאוד מאוד. תחרותי כמעט במחיר זהה לזה שקיבלתי מחברת ליסינג, יד שניה 0 ק"מ.

 

תגיד, שקלת גם פיאסטה ידנית? עשית השוואות ביניהן? או שישר הלכת על ריו. פשוט על הנייר אלה שני הרכבים העדיפים לפי פרמטרים שלי (בטיחות, שימושיות, חסכון בדלק, עיצוב) בסגמנט הסופר-מיני, אז אם התלבטת ביניהן, מעניין לשמוע את ההשוואה. ותתחדש כמובן, רכב יפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האלטרנטיבות שהיו 'על השולחן' בשבילי היו:

פיאט 500, מיני ONE והריו. למה? ככה.

המיני ירדה בגלל המחסור בחלפים ובעיקר בגלל פערי המחיר.

הפיאט 500 ירדה כי בסופו של דבר העדפתי משהו יותר שימושי. (אני עם 3 ילדים). היתה נקודת זמן שאם איש המכירות של פיאט היה לוחץ במחיר ונותן הצעה שאי אפשר לסרב לה הייתי סוגר. הוא היה קצת אדיש.

מכוניות פולקסוואגן/סיאט/סקודה נפסלו בגלל אחריות קצרה ויותר מדי סיפורים על היבואן. מבחינתי אין עשן בלי אש.

הפורד לא עלתה על הפרק. בסופו של דבר יש לי במשפחה נסיון מאוד טוב עם מכוניות קיאה והרכב מנצח לא מחליפים. חיפשתי אמינות, חסכון ואחריות.

זה די ברור שלכל אחד יש שיקולים שונים, ויותר מזה בכל תקופת חיים השיקולים משתנים.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2868 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...