Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלפא רומיאו 159. נערך


Guest car4fun
שימו לב! השרשור הזה בן 3974 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נגזרת ממחיר הרכישה?

על מאזדה 6 שתעלה 100k לא תשלם אגרת רישוי כזאת. לגבי ירידת הערך אני יודע, אבל 50k בשנתיים?! מוגזם.

 

כן, נגזרת ממחיר הרכישה. הבעיה שלך היא שאתה רוכש רכב שעלה, כחדש, הון תועפות. מי שקובע את האגרה זו המדינה והמדינה מתייחסת, מן הסתם, למחיר הרכישה של הרכב כחדש וממנו (ומקבוצת הרישוי הנובעת ממנו) נגזרת האגרה השנתית, אשר מופחתת בשיעור כזה או אחר מדי כמה שנים. מכל מקום, אני עדיין סבור שזה לא היה צריך להפתיע אותך. הרכב שלי, מודל 2001 (תאריך ייצור 17.04.2000, לשפם הפרופורציות) ששווי השוק שלו (חרף ההשקעה הרבה והבלתי פרופורציונלית בו) אינו עולה על 20K, מחויב באגרת רישוי בסך של 1457 ש"ח - כי כשהוא נקנה הוא עלה מעל 200K ומשתייך לקבוצה 6. אלה נתונים ידועים מראש, אין פה מה לעשות.

 

לגבי ירידת ערך, כלל האצבע (המאד גס, תקרא לזה כלל אצבע משולשת) אומר שרכב בן 3 יעלה כחצי ממה שעלה כחדש. אתה מתעלם מכך שירידת הערך היא יחסית ולא מוחלטת - זה לא שרכב מחויב לרדת X ש"ח כל חודש, אלא X% ממחירו. שוב - כל אלה ידועים. רכב יקר מאבד יותר כסף, ככה זה.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 126
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

עם כל הכבוד, אני ממש ממש לא מסכים עם האמרה הזו.

 

כרגע יש לי אלפא 147, אליה השתדרגתי מפיז'ו 206.

ואני יכול להגיד שההפרש במחיר להחלפת קלאץ ומשולשים הוא סה"כ 200-300 שח בערך, לא יותר, וקח בחשבון שבאלפא הוחלפה גם משאבת קלאץ' פנימית.

 

לכן המשפט מיותר (אלא אם נאמר בהומור, וגם אז, למי שלא מכיר, זה עלול להראות כמו סטייטמנט).

 

אני לא יודע מה ההפרש במחירים עבור הדגמים היקרים יותר, אבל אני מאמין שהוא לא קיים!

 

קראת את השרשור??

זו המסקנה שעולה ממנו - מדובר ברכב נהדר אך ממש לא זול לאחזקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב להוסיף,

שזה באמת חוצפה לגבות סכומים כאלו על אגרת רישוי. אני מבין שהביטוח יותר יקר החלקים והתחזוקה אבל לקנות רכב ב 85-90k ולשלם בכל שנה 3-4k ש״ח על זה שאתה ממשיך להחזיק בו, זאת חוצפה!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחפש כזו חדשה יותר. ממה שהבנתי ממספר אנשים ואחרי שבדקתי שני דגמים, די נפוץ לראות חלקים שלא יושבים "בול" במקום (וזה נסבל בעיני, אלא אם זה משפיע על הנסיעה, למשל יוצר רעשי רוח), ודי נפוץ לראות רכבים שהיו במוסך גם בתחילת חייהם. לשיקולך אם מתאים לך. אותי זה קצת מרתיע (אבל לא מספיק ;-) ).

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב להוסיף,

שזה באמת חוצפה לגבות סכומים כאלו על אגרת רישוי. אני מבין שהביטוח יותר יקר החלקים והתחזוקה אבל לקנות רכב ב 85-90k ולשלם בכל שנה 3-4k ש״ח על זה שאתה ממשיך להחזיק בו, זאת חוצפה!!

 

יש הבדלי אבזור בין הדגמים,הבדלים משמעותיים מאד שגורמים לרכב לעלות ואו לגדת בקבוצות הרישוי,במידה ותוותר על אבזור גם הטסט ירד בהתאם.

סעו בצד ימין!!

306XT,307XS,Mito155 HP בעבר

,Giulietta QV. היום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש להורים שלי אלפא 159 הגרסא הכבדה יותר עם המנוע 3.2 4X4

אני חייב לציין שהדומי בין הגרסא הזאת ל2.2 סלספיד הוא במראה החיצוני בלבד, חוץ מזה זה רכב שונה לגמרי מכאנית, צריכת דלק ואמינות.

 

מנסיון של רכב שני שלנו שגם הראשון היה 3.2 האמינות לא גבוהה, במומצע הרכב נגרר פעם - פעמיים בשנה מתקלות שמופיעות כגון אלטרנטור שהלך אחרי שנתיים ברכב בראשון, סלילי הצתה שהלכו באופן מסתורי למדי לאחר שנה באלפא הנוכחית, מצבר שהולך כל שנה על השעון, בקיצור האמינות לא גבוהה במיוחד אבל ההנאה בהחלט כן,

לגבי צריכת דלק היא נעה בין 10 קילומטר לליטר כאשר אתה נוסע רגוע לבין 2-3 קילומטר לליטר כאשר אתה נוסע למפגש אלפא עם מצב רוח ספורטיבי למדי :wink:

 

אם לא בא לך להכנס להרפתקאה אמרו לי שהגרסא של ה2.2 סלספיד הרבה יותר מתונה ואמינה גם מבחינה מכאנית וגם מבחינת צריכת הדלק, והיא לא הרבה יותר איטית, אבל פולטת פחות אופרה ואולי באחיזה בסיבובים קצת מופחתת בגלל חוסר ההנעה הכפולה אבל עדיין מצויינת

 

בהצלחה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-V6 אכן פחות אמינה, קויילים וגלי הינע האשמים העיקריים. ה-2.2 אמינה בהרבה ולא הרבה פחות מהירה בפועל - היא יותר חלשה, אך גם קלה ביותר מ-200 ק"ג.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט, ניסיתי לשכנע את ההורים לקחת את ה2.2 או ה-1.8 טורבו אבל הם סירבו בתוקף בגלל שהם בטוחים ש ל-Q4 יש הרבה יותר יציבות וכוח וכו.. בפעול לא נהגתי על ה2.2 אבל אני משוכנע שאין הבדל כל כך גדול.

לשכן שלי יש את ה-2.2 והוא אומר שהיא הרבה יותר אמינה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת כח וצליל ישנו הבדל ענק בין ה2.2 ל3.2

אני אישית מעדיף את ההתנהגות של ה2.2 למרות יתרונות ההנעה הכפולה של הגירסא החזקה.

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי ברכב מסוג זה השאיפה צריכה להיות לרכישה של הדגם הכי "ישן" והכי זול, אך כמובן לשים לב שהוא מתוחזק כראוי.

ירידת הערך של הדגמים האלו היא המכה הכי רצינית בהוצאות אחזקת הרכב.

אם תרכוש אחת ב-100K ש"ח, בתוך שלוש שנים היא תהייה שווה ככל הנראה באזור ה-50K ש"ח, שזה לא נורא לעומת מי שירכוש אחת ב-180K ש"ח ולאחר שלוש שנים היא תהייה שווה רק 90K ש"ח..

ולכן ההעדפה האישית שלי היא לחפש במקרים כאלו את המודל הישן ביותר ועם רמת האבזור הבסיסית ביותר (אותי אישית מעניין הרכב והניהוג שלו יותר מאשר שליטה מטופשת מההגה או בקרת אקלים שאין לי בה כל שימוש).

וזה נכון במיוחד ב-159 אשר למיטב ידיעתי לא עברה כל מתיחת פנים במשך שנות חייה, תקנו אותי אם אני טועה.

 

לגבי אבזור, לדעתי לא עושה שכל להוסיף עוד המון כסף על אביזרים לא נחוצים (ראבק, כל כך קשה להזיז את היד מההגה וללחוץ על הכפתור במערכת?!), מה גם שיש תוספות שממש מטומטמות כגון חישוקי 18 אינץ' (לא מועיל לשום דבר חוץ ממחירי צמיגים בשמיים).

 

לגבי הטסט, כפי שכבר אמרו זה נגזר קבוצת הרישוי של הרכב.

האם אתה יודע באיזה קבוצת רישוי המאזדה 6 "המפוארת" שאותה ציינת?

תתפלא, יכול להיות שגם על מאזדה 6 תשלם אגרת רישוי גבוהה (להערכתי היא באזור ה-2,500 ש"ח).

 

אבל אם אתה שוקל מאזדה 6 ככל הנראה האלפא מראש לא מתאימה לך.

אגב, גם ה-6 לא בדיוק שומרת על מחירון..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-159 לא עברה מתיחת פנים חיצונית, אך היו עדכונים - באזור 08-09 (לא זוכר במדויק) היה עדכון מתלים, שהתבטא בהשלת כ-45 (!) ק"ג ממשקל הרכב, והיה גם עדכון בכפתורי בקרת אקלים, כשנוסף כפתור OFF. לקראת סוף שיווק הדגם התחילו, כנראה, לזרוק משאריות הסטוק וכך יחידות רבות קיבלו מחוונים והגאים של TI.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי ברכב מסוג זה השאיפה צריכה להיות לרכישה של הדגם הכי "ישן" והכי זול, אך כמובן לשים לב שהוא מתוחזק כראוי.

ירידת הערך של הדגמים האלו היא המכה הכי רצינית בהוצאות אחזקת הרכב.

אם תרכוש אחת ב-100K ש"ח, בתוך שלוש שנים היא תהייה שווה ככל הנראה באזור ה-50K ש"ח, שזה לא נורא לעומת מי שירכוש אחת ב-180K ש"ח ולאחר שלוש שנים היא תהייה שווה רק 90K ש"ח..

ולכן ההעדפה האישית שלי היא לחפש במקרים כאלו את המודל הישן ביותר ועם רמת האבזור הבסיסית ביותר (אותי אישית מעניין הרכב והניהוג שלו יותר מאשר שליטה מטופשת מההגה או בקרת אקלים שאין לי בה כל שימוש).

וזה נכון במיוחד ב-159 אשר למיטב ידיעתי לא עברה כל מתיחת פנים במשך שנות חייה, תקנו אותי אם אני טועה.

 

לגבי אבזור, לדעתי לא עושה שכל להוסיף עוד המון כסף על אביזרים לא נחוצים (ראבק, כל כך קשה להזיז את היד מההגה וללחוץ על הכפתור במערכת?!), מה גם שיש תוספות שממש מטומטמות כגון חישוקי 18 אינץ' (לא מועיל לשום דבר חוץ ממחירי צמיגים בשמיים).

 

לגבי הטסט, כפי שכבר אמרו זה נגזר קבוצת הרישוי של הרכב.

האם אתה יודע באיזה קבוצת רישוי המאזדה 6 "המפוארת" שאותה ציינת?

תתפלא, יכול להיות שגם על מאזדה 6 תשלם אגרת רישוי גבוהה (להערכתי היא באזור ה-2,500 ש"ח).

 

אבל אם אתה שוקל מאזדה 6 ככל הנראה האלפא מראש לא מתאימה לך.

אגב, גם ה-6 לא בדיוק שומרת על מחירון..

זה לדעתך.

 

אתה שוכח ש159 היא מכונית סלון/מנהלים. זה לא 4C (לא בניהוג מן הסתם ולא בייעוד).

לדעתי זה לגיטימי בהחלט לחפש אקזמפלר שכן כולל פינוקים כאלו ואחרים. ייתכן שעבורך זה בעל משמעות נמוכה, אפילו נמוכה מאוד, אבל זה לא אומר שזה טיפשי.

 

מעבר לכך, לגבי מאזדה 6. מה גורם לך לחשוב ככה? ניהוג?

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3974 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...