Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4627 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בתור מישהו שנהג על רכב עם גיר אוטומטי 3 שנים ועבר לרכב ידני לפני כמה חודשים, אני יכול להגיד לך שיש יתרונות ויש חסרונות (כמו שכתבו פה כבר). לי אישית אין כאבים ברגליים ודברים כאלה אבל מה שכן קצת קשה, מלחיץ ואפילו קצת מסוכן - זה פקקים בעליות. לא פעם קרה לי שההילוך נתקע או שהקלאץ' החליק לי בעליה וכמעט פגעתי ברכב שמאחורי. לפני כמה שבועות עמדתי ברמזור בחיפה והקלאץ' החליק לי ופשוט התדרדרתי בערך 2 מטר אחורה, למזלי לא היה שום רכב באופק.

זאת הסיבה שהרבה מפחדים מגיר ידני ונמנעים מלקנות אותו, בעיקר מבוגרים מתרחקים מזה. הפתרון שמצאתי זה לעשות זינוקים עם בלם יד אבל מן הסתם שזה מעצבן ומהבחינה הזאת אין על גיר אוטומטי שחוסך את הכאב ראש הזה. מה שכן, בדלק חוסכים עשרות שקלים בחודש ולי זה שווה את זה

  • תגובות 74
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
עם תכנון נכון של מהירות הנסיעה אין כמעט צורך בהחלפת הילוכים תכופה. חוץ מזה ברוב הרכבים החדשים דוושת המצמד היא רכה.

 

+1

גם באוטומט. תכנון נכון, ואתם לא נוגעים בבלמים, גם בפקק.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

Liran3331, לפי מה שאתה מתאר אתה צריך ללמוד מחדש לתפעל גיר ידני או לעבור לאוטומט כי נוצרים אצלך מצבים מאוד מסוכנים. לגבי חיסכון בדלק, עם גירים מודרניים ההבדל בצריכה זניח (אם אתה נוסע ממש הרבה אולי תגיע ל120ש"ח חיסכון, אם אתה נוסע מאט אז במקרה הטוב 30ש"ח - הסיכון שאתה מתאר לא שווה את זה), מעבר לזה קיימים גירים רובוטיים ורציפים שחוסכים דלק לאומת ידני. עם תפעול הנוכחי אתה עלול לבטל את כל מה שחסכת איתו בשניה אחת.

לאומת חיסכון ידני/אוטומט דיזל יכול לחסוך הרבה יותר.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

זה לא קורה לעיתים קרובות, תיארת מקרה נדיר שקרה לי ויכול לקרות להרבה נהגים. גם אם כן הייתי מתדרדר על רכב מדובר על מהירות 0 והנזק שהיה נגרם הוא אפסי, אם בכלל.

פורסם

אם אתה מתדרדר על רכב הנזק אולי אפסי (אבל עדיין יכול להסתכם בחיסכון שנתי של דלק), אבל אם על בן אדם - הנזק הוא עצום.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

הכל תלוי במגבלה הרפואית שלך וברמת החומרה שלה.

 

התיבות המודרניות קלות, נוחות ונעימות לתפעול - כך גם תפעול הקלאץ' (רך ונעים).

 

עמידה בפקקים עם תיבה ידנית זה לא שיא הפינוק, גם לא שיא העינוי כפי שנוטים לעשות מזה. אוכל לספר לך שעמדתי עשרות פעמים בפקקים (איילון צפון / דרום, כביש החוף וכו') - לא היה הכיף האדיר בחיי, אבל לא הפריע לי יותר מידי, אני רגיל לזה.

 

קח נסיעת מבחן על מיאטה / תנהג במיאטה של חבר - ותראה אם זה מתאים לך. לא זכורה לי בעיה ספציפית עם תפעול התיבה / קלאץ' שלה.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

אתן קצת מנסיוני.

אני מוגבל ברשיון לאוטומט בלבד בגלל בעיית נכות ברגל שמאל.

במקור הוצאתי רשיון ידני (אפילו טסט ראשון) אבל משרד הבריאות החליט להגביל לי את הרשיון לאוטומט בלבד כעבור שנה.

תמיד קרץ לי לנהוג בידני ואף נהגתי בידני בחו"ל, כן אני יודע שזה אסור.

כפי שאמרו החברים למעלה, היום יש פתרונות של best of bread בצורות של תיבות רובוטיות כמו ה DSG.

לפני כמעט שנה העפתי את הסופר לאנסר וחיפשתי משהו אחר לא סתם משפחומטית.

"מצאתי" את הפיאט בראבו. טורבו 1400 סמ"ק עם תיבה רובוטית. היופי בה שאתה יכול לנהוג ידני ואין קלאץ'. יש לך אפשרות אפילו להעביר הילוכים בהגה. למעשה זה ידני + מחשב אופצונלי שמחליף לך את ההילוכים. עוד יתרון (וחסרון תלוי בסיטואציה) הוא המחיר ריצפה שלו.

אופציה נוספת היא כמובן משפחת VAG עם ה DSG.

 

אני נמצא יום יום בקו בת ים לב תל אביב ומבלה בבקרים כ 40 דק שמרביתם בפקק בכביש 20 מוולפסון עד השלום. כאשר אני מגיע לפקק, אני מעביר לauto +E. ברגע שמסיים את הפקק, חוזר לידני.

 

מקוה שעזרתי

יפעע..

פורסם
בתור מישהו שנהג על רכב עם גיר אוטומטי 3 שנים ועבר לרכב ידני לפני כמה חודשים, אני יכול להגיד לך שיש יתרונות ויש חסרונות (כמו שכתבו פה כבר). לי אישית אין כאבים ברגליים ודברים כאלה אבל מה שכן קצת קשה, מלחיץ ואפילו קצת מסוכן - זה פקקים בעליות. לא פעם קרה לי שההילוך נתקע או שהקלאץ' החליק לי בעליה וכמעט פגעתי ברכב שמאחורי. לפני כמה שבועות עמדתי ברמזור בחיפה והקלאץ' החליק לי ופשוט התדרדרתי בערך 2 מטר אחורה, למזלי לא היה שום רכב באופק.

זאת הסיבה שהרבה מפחדים מגיר ידני ונמנעים מלקנות אותו, בעיקר מבוגרים מתרחקים מזה. הפתרון שמצאתי זה לעשות זינוקים עם בלם יד אבל מן הסתם שזה מעצבן ומהבחינה הזאת אין על גיר אוטומטי שחוסך את הכאב ראש הזה. מה שכן, בדלק חוסכים עשרות שקלים בחודש ולי זה שווה את זה

 

לירן - אני חותם לך שאתה לא ידוע לבצע זינוק בעליה. ממליץ לך לקחת כמה שיעורים אצל מורה בחיפה (או עיר הררית דומה), על רכב בנזין ללא hill hold וללמוד לזנק בסיוע בלם היד. זו הדרך היחידה להמנע מהדרדרות. כמובן שקיימת האפשרות שהרכב שלך לא תקין, אבל אני לא רוצה לחשוב על אפשרות זו, והיא גם פחות סבירה כסיבה להדרדרות שלך.

כאשר למדתי לנהוג היתה אגדה שסיפרה על טסטרים שהניח קופסת גפרורים מאחורי הגלגל האחורי ואז הנבחן זינק בעליה - אם הגקופסא נמעכה הנבחן מכשל. כמובן שמדובר באגדה אבל גם היום, 12 שנים אחרי שעברתי לאוטומטית, אני מוכל להדגים לך את השיטה עם כל רכב שתבחר ואימון קצר (כמה דקות) עליו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני מבלה כל בוקר 40-50 דקות בפקקי גוש דן עם רכב ידני, ואחרי כמה נסיעות פשוט מתרגלים.

השאלה היא מהי בדיוק השפעת המגבלה הרפואית שלך, לפי דעתי לפני שתיכנס להרפתקאה שכזו, פשוט תשכור רכב ידני קטן למשך 4 ימים ותבדוק את ההשפעה.

.We apologise for the inconvenience

פורסם
עם אוטומט הפקק הרבה פחות נורא ודרוש הרבה פחות מאמץ מאשר כל פעם לשרוף קלאץ'.

 

לשרוף קלאץ' ? אתה רציני ?

 

בקיצור מי שרגיל לתיבה הידנית בכלל לא תהיה לו בעייה עם זה - זה חלק מהעבודה, בדיוק כמו מי שיש לו כלב ואוהב אותו גם אין לו בעייה להוציאו ב12 בלילה בכדי לסמן כמה עצים.

 

השאלה היא האם אתה באמת "רוצה" לנהוג באוטו ידני? כמובן נשאר רק עניין המגבלה הרפואית ולגבי זה רק אתה יודע להחליט.

kobi.idan2 כתב:
גיר ידני או רגיל?

Seat Leon 2002 1.8 Manual . Subaru B4 2007 2.0 Manual . Kia Sportage 1997 2.0 Manual . Seat Leon 2002 1.6 Manual . Isuzu D-max 2006 3.0-TDI Manual . Skoda Oktavia 2012 1.4-TSI Manual

פורסם

ד"א - בעתו היה לי רנו 14, כמובן ידני. רכשתי כאשר היה בן 4, נמכר כעבור כ-8 שנים, עם 120,000 ק"מ שחלקם הגדול נעשו בכבישי חיפה, קודם על ידי, בהמשך עבר לידי אשתי. וכדי שתבינו מה המשמעות - אשתי נמוכה מדשא קצוץ, והעבירה ברכב שני הריונות, כלומר לא היה לה קל ללחוץ על הקלאץ' עד הסוף. ולמרות זאת הרכב נמכר בגיל 12 ו-120,000 ק"מ עם הקלאץ' המקורי. מה שאומר שבנהיגה נכונה קלאץ' יכול להחזיק בפקקים ועליות הרבה מאד שנים.

רק הערה אחת - אותו קלאץ' היה מלפני התקנה שאסרה על שימוש באסבסט. ובכל זאת אני עומד מאחורי המסקנה (הלא סטטיסטית) הזו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בגדול זה תלוי בנהג... מתרגלים לידני לאחר זמן מה וכמו שנאמר פה תלוי גם בקלאץ' יש רכבים כמו האוקטביה לדעתי עם קלאץ' מאוד אדיב לעומת טויוטה קורולה הישנה יותר (דעתי האישית) שהקלאץ' שם מוציא את החשק לנהוג

פורסם

תלוי עד כמה הפקק נורא.

אם זה פקק שזוחל במהירות הליכה ומעלה אז זה לא נורא.

משלבים ראשון ומשתדלים לשמור מספיק מרחק מהרכב מלפנים כדי להיות כל הזמן בתנועה ולא להזדקק למצמד.

לפעמים עוברים לשני אם העומס משתחרר קצת.

 

אם זה פקקים שעומדים במקום ואז נוסעים קצת ואז עוד פעם עצירה וכו' - זה די מעצבן.

לא הייתי מוותר על רכב ידני בגלל זה אבל זה לא כיף.

 

גילוי נאות:

אני נוהג ברכב ידני כבר 7.5 שנים אבל בדרך כלל לא בפקקים למזלי.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

מיאטה מאיזו שנה?

 

אני נהגתי קצת על דור שני והקלאץ' היה קשה, ודיי נקודתי בהשוואה לולוסטר שלי ואפילו יותר בהשוואה לרכבים אחרים עם קלאצ'ים יותר קלים ופחות נקודתיים. זאת עלולה להיות בעיה אם הבעיה האורטופדית רצינית.

בנוסף השכרת רכב כנראה לא תתן לך אינדיקציה טובה בגלל שהמיאטה קצת שונה

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
בתור מישהו שנהג על רכב עם גיר אוטומטי 3 שנים ועבר לרכב ידני לפני כמה חודשים, אני יכול להגיד לך שיש יתרונות ויש חסרונות (כמו שכתבו פה כבר). לי אישית אין כאבים ברגליים ודברים כאלה אבל מה שכן קצת קשה, מלחיץ ואפילו קצת מסוכן - זה פקקים בעליות. לא פעם קרה לי שההילוך נתקע או שהקלאץ' החליק לי בעליה וכמעט פגעתי ברכב שמאחורי. לפני כמה שבועות עמדתי ברמזור בחיפה והקלאץ' החליק לי ופשוט התדרדרתי בערך 2 מטר אחורה, למזלי לא היה שום רכב באופק.

זאת הסיבה שהרבה מפחדים מגיר ידני ונמנעים מלקנות אותו, בעיקר מבוגרים מתרחקים מזה. הפתרון שמצאתי זה לעשות זינוקים עם בלם יד אבל מן הסתם שזה מעצבן ומהבחינה הזאת אין על גיר אוטומטי שחוסך את הכאב ראש הזה. מה שכן, בדלק חוסכים עשרות שקלים בחודש ולי זה שווה את זה

אז אתה לא עושה זינוק בעליה נכון.

עובדה, כשאני מזנק בעליה (ויש לי רכב בנזין בלי HILL HOLD ובלי שום מערכת עזר) אני לא מתדרדר על אף אחד. יש מצב שאני מתדרדר ממש בקטנה אבל לא ברמה כזאת שאני נכנס ברכב מאחוריי. גם לא כמעט. דרדור של כמה ס"מ. (זה אגב ראיתי גם קורה במכוניות VAG בעלות HILL HOLD).

 

ברגע שהקלאץ' מתחיל להזיז את הרכב צריך להוסיף גז וזהו. לא מתדרדרים על אף אחד והרכב ממשיך בנסיעה כמו גדול.

 

כן, אני יודע שבבאר שבע אין את העליות של חיפה. אבל יש לנו פה מספיק עליות שאפשר להתדרדר בהן יפה מאוד וזה לא קורה לי.

 

אגב, בפקקים לא נתקעתי יותר מדי עם ידני. אבל לא סבלתי כשזה קרה. נסעתי בשעות עומס וזה לא כזה הפריע לי. קצת מעצבן, אבל לא כזה מפריע. (אני חי עם זה בשלום, מוכן להקריב קצת בשביל צריכת דלק טובה)

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR


×
×
  • תוכן חדש...