Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4627 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אוסיף קצת מניסיוני.

 

אחרי שנהגתי משהו כמו 650 אלף קילומטרים על רכבים ידניים, הרוב באיזור גוש דן, כולל פקקים - הגעתי למצב שכשאני לפעמים נוהג על רכב אוטומטי אני לא מרגיש שום "אקסטרה" נוחות.

 

זה בשבילי בדיוק אותו דבר.

 

כלומר גם נהיגה על רכב ידני היא "אוטומטית" לחלוטין ולא דורשת שום מאמץ מיוחד.

 

ולמשל אחרי פקק של שעה אני לא יכול לאמור שעם גיר אוטומטי התעייפתי פחות מאשר עם ידני. זה בדיוק אותו דבר.

 

כנ"ל רכב עם מומנט גבוה, טורבו, דיזל, לעומת רכב עם מנוע בנזין קטן - אחרי שנהוגים מספיק ומתרגלים - אין הבדל.

 

זה לא יותר קל ולא יותר קשה באף אחד מהם.

אתה לומד עם הזמן להתאים את תפעול המצערת והמצמד לאופי המנוע וזהו.

 

 

  • תגובות 74
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני נוסע כבר חצי שנה הלוך חזור רחובות-ירושלים בשעות הפקקים, עליות ירידות ומישור , מה שבא ליד, והכל כמובן עם ידני .

כמו שאמרו רבים לפניי , עם תכנון נכון של הנסיעה ובעזרת כוחו של הרגל אני צולח את הנסיעות האלו בכיף ובלי טיפת סבל , וכל רגע של כביש פנוי מחזיר לך את החיוך על הפנים ומזכיר שוב למה קנית ידני.

לפי דעתי , שלא יפחיד אותך הפקקים .

מיליון אירופאים לא טועים

בהצלחה

פורסם

לידני יש יתרונות וחסרונות. החסרונות בקטנה זה אכן הפקקים העומדים. לעומת זה יש יתרונות שנאמרו כבר, אוסיף לכך שאני אוהב להרגיש שהשליטה המלאה בתזוזת הרכב מצויה בכף רגלי. סוג של סריטה. אגב אני נוהג בטורבו דיזל (פלואנס), הקלטצ' שם גבוה לעומת רכב הבנזין הרגיל שלי. בכללי, אין הבדל גדול בין הידניים (התקינים) מבחינת נהיגה. פשוט צריך לאהוב ולהעדיף את מיכלול היתרונות של רכב ידני.

נהג מנוסה
:roll:
פורסם

נו באמת , כמה שטויות אני רואה שנרשמו פה ...

''נהג שנוהג בגיר רגיל , נוהג יותר טוב מנהג בגיר אוטומט'' , מה זאת השטות הזאת ?! ,

פותח השרשור עוד מדגיש שיש לו בעיה אורטופדית ברגל שמאל , אני לא הייתי חושב פעמיים ובמקרה הזה הולך על אוטומט או רובוטי ואני אגיד למה :

אני את רוב שנות הנהיגה שלי נהגתי על גיר רגיל , וקצת פחות מזה על אוטומט , ושתבינו , אני חולה על גיר רגיל , ואצלי אין שום בעיה ברגל שמאל , אבל בכל זאת בפקקים , בגיר רגיל אתה פשוט הורג את הרגל שלך . אז כן , זה גם תלוי בקלאץ' של הרכב אבל בכל זאת , אם אני הרגשתי אי נוחות נסיעה על גיר רגיל בפקקים אז פותח השרשור ירגיש את זה עוד יותר בגלל הבעיה שיש לו .

וטכניקות נהיגה למיניהם בפקקים כאלו ואחרות , כמו שרשמו פה האנשים לא יעזרו יותר מידי , פקק זה פקק , משמע ברקס גז ברקס גז ועד שלא נגמר הפקק , ז''א בפקקים תרצה או לא תרצה תיהיה חייב לשחק די הרבה עם הקלאץ' , אין מה לעשות .

טכניקת ה''זחילה'' , כמו שמישהו גם כן רשם פה , לא תעזור הרבה , כי אם כל הפקק ''תזחל'' , תכניס לפניך 8000 רכבים , כי האחרים לא מפספסים הזדמנות , מפה בפקק , לא תתקדם רחוק עם הזחילה שלך .

 

אם אני , אחד שמאוד אוהב גיר רגיל , תמיד העדפתי גיר רגיל על פני כל מיני אוטומטים , אבל בגלל הפקקים שאנחנו הרבה נמצאים בהם , גם אני כמובן , ואין לי שום בעיות ברגליים , ואני מגיע למסקנה שאין מה לעשות , כמה שאני אוהב גיר רגיל , אני צריך כבר לקנות אוטומט כמה שזה לא כואב לי בלב , אז לדעתי פותח השרשור חייב לשקול טוב טוב האם הוא באמת רוצה גיר רגיל , ולגרום לעצמו כל פעם אי נוחות בפקקים שבהם ימצא את עצמו כמעט כל יום .

בעבר - Daihatsu Sharade (White) Classic 1997 1.5i MT - עדיין במשפחה

בעבר - Mitsubishi Lancer (White) X 2008 1.8 GTS CVT

בעבר - VW Jetta (White) MK6 2013 1.2TSI DSG7

כרגע (סוף סוף) - Seat Leon FR (not White anymore)) 2016 1.8TSI DSG7

פורסם

אני לא הייתי נותן לזה להפריד בינך לבין מכונית חלומותיך. בין לקנות טויוטה קורולה ידנית ואוטומטית - אז כן, אוטומטית. אבל בין הקורולה האוטומטית למיאטה, אל תתן לגיר לעצור אותך.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
נו באמת , כמה שטויות אני רואה שנרשמו פה ...

''נהג שנוהג בגיר רגיל , נוהג יותר טוב מנהג בגיר אוטומט'' , מה זאת השטות הזאת ?! ,

פותח השרשור עוד מדגיש שיש לו בעיה אורטופדית ברגל שמאל , אני לא הייתי חושב פעמיים ובמקרה הזה הולך על אוטומט או רובוטי ואני אגיד למה :

אני את רוב שנות הנהיגה שלי נהגתי על גיר רגיל , וקצת פחות מזה על אוטומט , ושתבינו , אני חולה על גיר רגיל , ואצלי אין שום בעיה ברגל שמאל , אבל בכל זאת בפקקים , בגיר רגיל אתה פשוט הורג את הרגל שלך . אז כן , זה גם תלוי בקלאץ' של הרכב אבל בכל זאת , אם אני הרגשתי אי נוחות נסיעה על גיר רגיל בפקקים אז פותח השרשור ירגיש את זה עוד יותר בגלל הבעיה שיש לו .

וטכניקות נהיגה למיניהם בפקקים כאלו ואחרות , כמו שרשמו פה האנשים לא יעזרו יותר מידי , פקק זה פקק , משמע ברקס גז ברקס גז ועד שלא נגמר הפקק , ז''א בפקקים תרצה או לא תרצה תיהיה חייב לשחק די הרבה עם הקלאץ' , אין מה לעשות .

טכניקת ה''זחילה'' , כמו שמישהו גם כן רשם פה , לא תעזור הרבה , כי אם כל הפקק ''תזחל'' , תכניס לפניך 8000 רכבים , כי האחרים לא מפספסים הזדמנות , מפה בפקק , לא תתקדם רחוק עם הזחילה שלך .

 

אם אני , אחד שמאוד אוהב גיר רגיל , תמיד העדפתי גיר רגיל על פני כל מיני אוטומטים , אבל בגלל הפקקים שאנחנו הרבה נמצאים בהם , גם אני כמובן , ואין לי שום בעיות ברגליים , ואני מגיע למסקנה שאין מה לעשות , כמה שאני אוהב גיר רגיל , אני צריך כבר לקנות אוטומט כמה שזה לא כואב לי בלב , אז לדעתי פותח השרשור חייב לשקול טוב טוב האם הוא באמת רוצה גיר רגיל , ולגרום לעצמו כל פעם אי נוחות בפקקים שבהם ימצא את עצמו כמעט כל יום .

 

אתה זה שכותב שטויות.. כל בעלי הידני פה מספרים על ה"שיטה" הזאת, גם אני, ורק מר JentuS12 בא ושולל אותה ועוד בכזאת החלטיות.

 

אני 5 ימים בשבוע עומד בפקק כזה של כביש 4, שהוא סתם בגלל עומס ולא בגלל תאונה, וכאלה פקקים פשוט שמים הילוך ראשון, מרימים את הקלאץ' עד הסוף ונותנים לאוטו להתגלגל לבד בלי גז או עם קצת גז.

יש אנשים שלא מכירים את זה ועושים זינוקים גדולים עם חצי קלאץ' והרבה גז בשביל כל התקדמות קטנה של הפקק, להם זה יהיה מאוד לא נוח.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם

לאחרונה חזרתי למקורות ורכשתי רכב ידני, כבר העברתי נסיעות של 3 שעות בפקק ולמען האמת אין לי תלונות.

haters will hate

פורסם

כמי שנוהג גם על ידני וגם על אוטומט - בפקקים לדעתי, אין תחלופה לרכב אוטומטי. שם זה יותר אידיאלי מרכב ידני.

מצד שני - רכב ידני - יש לך שליטה "מלאה" על החלפת ההילוכים.

יש גם נהגים שאוהבים להיות יותר "מעורבים" בנהיגה ולכן יעדיפו גיר ידני.

לפותח השרשור אנסה לתת עצה קצת יותר פרקטית - אם החלטת ללכת על גיר ידני, אני מציע לך לנסות ולחזק את הרגל החלשה שלך.

זה יעזור לך גם בנהיגה וגם ביום יום (לדוגמה ע"י פיזיותרפיה, התעמלות כלשהי וכו'). כ"כ - תתייעץ עם רופא במידת הצורך.

alfa 156 2.5.

פורסם

תלוי בנהג בלבד.

 

שב ברכב המיועד בחניה ותראה עד כמה נוח לא נוח לך עם הדוושה השלישית ותחשוב איך זה יהיה בפקק.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

נוסע עם גיר ידני כבר למעלה מ12 שנים רצוף. כשהתחלתי לנהוג הרבה יחסית, זה היה קצת מציק בהתחלה

היום אני אפילו לא שם לזה יותר.

כל עוד מיצרים גיר ידני, אני מאמין שאשאר עם זה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

מניסיון שלי בפקקים תל אביביים, עדיף אוטומטי, בהחלט. אם אתה הולך לפגוש הרבה פקקים בדרך, תכין את זה שברך שמאל שלך נשחקת בצורה רצינית + בלאי מואץ לקלאץ'. העניין גם משפיע פסיכולוגי, כי לפני כל התקדמות בפקק אתה שואל את עצמך אם שווה להתקדם את המטר-שניים האלה, או לא.

 

בקיצור- עדיף אוטומט.

 

אבל- אם זה מה שימנע ממך לקנות רכב חלומותיך (שזה לא נראה ככה, אם אתה אומר שאתה רק "פוזל"), אז זה לא אמור להפריע.

מה שכן, רכב ידני עם קלאץ' רך ונוח, יכול להיות עולם אחר מרכב עם קלאץ' קשה.

172

פורסם
תלוי עד כמה אתה מפונק.

(עוד) באירופה הרוב המריע של המכוניות ידני, ופקקים זו לא המצאה ישראלית. לפחות אצלנו הפקקים במישור.

ליה כל בוקר ממעלה אדומים לירושלים לא בדיוק מישור אך עושה את זה בידני הכיף 8)

פורסם
לאחרונה חזרתי למקורות ורכשתי רכב ידני, כבר העברתי נסיעות של 3 שעות בפקק ולמען האמת אין לי תלונות.

כנ"ל אחרי 11 שנה באוטומט

פורסם
אתה זה שכותב שטויות.. כל בעלי הידני פה מספרים על ה"שיטה" הזאת, גם אני, ורק מר JentuS12 בא ושולל אותה ועוד בכזאת החלטיות.

 

אני 5 ימים בשבוע עומד בפקק כזה של כביש 4, שהוא סתם בגלל עומס ולא בגלל תאונה, וכאלה פקקים פשוט שמים הילוך ראשון, מרימים את הקלאץ' עד הסוף ונותנים לאוטו להתגלגל לבד בלי גז או עם קצת גז.

יש אנשים שלא מכירים את זה ועושים זינוקים גדולים עם חצי קלאץ' והרבה גז בשביל כל התקדמות קטנה של הפקק, להם זה יהיה מאוד לא נוח.

 

כמו שכבר כתבתי , אני אחד שאוהב מאוד גיר רגיל ותמיד אהבתי , ונהגתי בו יותר מאשר על אוטומט . וכן , אולי אני שולל את ה''שיטה'' או ה''שיטות'' של גיר רגיל , אבל ! , לא לגבי כולם אלא לגבי פותח השרשור , כי אתה , ועוד הרבה מהמגיבים פה בנושא , כנראה שלא קראו טוב את הפנייה של פותח השרשור , מציע לכם לקרוא אותה עוד פעם ולפתוח את העיניים שלכם .

כי הרי פותח השרשור בא ומדגיש בהודעה שלו שני גורמים מאוד חשובים שחייבים להתייחס אליהם בנושא בחירת גיר רגיל או אוטומט , שהרבה פה פשוט כנראה התעלמו מזה וממשיכים לדחוף את הטענות שלהם .

גורם ראשון כמו שהוא כותב , הוא - המצאותו בפקקים של יותר מחצי שעה ,4 ימים בשבוע לפחות .

הגורם השני והלא פחות חשוב הוא - בעיה אורטופדית ברגל .

 

עכשיו חברו את שני אלה וקיבלתם יותר סבל ותסכול מאשר הנאה מאותו הגיר הרגיל .

 

אני מבין אם אחד מהגורמים האלו לא היה קיים אצל פותח השרשור אז מילא , פה עוד אפשר להגיד שכן , כמובן גיר רגיל עדיף , אבל לא עם שני גורמים אלו ביחד באותה המשוואה . זו דעתי האישית ולא צריך להרוג אותי בגלל זה :wink: .

בעבר - Daihatsu Sharade (White) Classic 1997 1.5i MT - עדיין במשפחה

בעבר - Mitsubishi Lancer (White) X 2008 1.8 GTS CVT

בעבר - VW Jetta (White) MK6 2013 1.2TSI DSG7

כרגע (סוף סוף) - Seat Leon FR (not White anymore)) 2016 1.8TSI DSG7

פורסם

יש בבית רכב ידני ורכב אוטומטי.

אני וזוגתי אוהבים יותר גיר ידני.

אבל לא סובלים באוטומט.

לא נתקלתי בשום בעיה מיוחדת בפקקים בגיר הידני.

ממליץ על ידני.

אם ראיתם וולוו 240 בפירוקיה אנא ספרו לי על כך

וגם אם ראיתם וולוו 700 או 900


×
×
  • תוכן חדש...