Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריכוז סרטוני מצלמות רכב של דבילים


יוסי פרנקוס

פוסטים מומלצים

כן, היה לה מה לעשות וזה היה צריך להיות ריכוז גבוה יותר בנהיגה במיוחד בהתקרבות לצמתים.

התגובה שלה הייתה מאוחר מדי ומעט מדי.

full power על הברקס לא היה פה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא.

הטנדר עומד ברמזור ומחיל לנסוע רק בסביבות השניה ה-7-8 לסרטון, עד ההתנגשות יש כ-3 שניות. בלתי צפיי לחלוטין, ואם הנהגת מרכזת לרגע מבט בכיוון אחר (הרמזור או הימין) אין שום סיכוי שתראה אותו מתחיל לנסוע.

איני מזהה את הצומת, אבל די ברור שמדובר ברמזור מפוצל, ונהג הטנדר לא היה מרוכז ונסע כאשר נפתח הרמזור ישר ולא הרמזור שמאלה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספריאל, מגיע רגע (מרחק מסוים בהתחשב במהירות) שאתה כבר לא מסתכל על הצבע ברמזור אלא מסתכל על הנפשות הפועלות שאיתך, נהגים שמולך (שעומדים משמאל וימין) ואת המשך הצומת.

באותו רגע מסוים שהתכוונתי אליו, אתה כבר לא חושב על הצבע ברמזור כי כבר החלטת לחצות את הצומת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

GTR - הרמזור מתחלף מול עיני הנהגת, כך שברור שהיא תחצה, וגם לא תאט לקראת הרמזור. עכשיו השאלה היא היכן מתרכזים מבטה ותשומת ליבה, וכן מה הרקע לתנועת הטנדר, כיון שמדובר בשעה די חשוכה וצריך להסיק על תנועתו מתוך הפנסים, כולל מה שנע בסביבתו. לא מדובר בבחינת זמן תגובה סטרילית אלא במשהו הרבה יותר מורכב.

 

הסתכלתי על הסרט עכשיו, כאשר אני מרוכז בטנדר. אני מבחין בתחילת תנועתו בשניה 9, כאשר ההתנגשות מתרחשת בשניה 11. ושים לב - זה כאשר אני מחפש את הטנדר, לא מסתכל בתמונה הכוללת ובלי מסיחי דעת (כולל רכבים אחרים בדרך). שתי שניות, בתנאי התאורה הנתונים, נראות כזמן תגובה סביר מאד, אפילו קצר. יודע מה? אני מסופק אם אפילו מערכת בלימה אוטונומית היתה מגיבה הרבה יותר מהר, כיון שהטנדר נמצא מחוץ לקו הראיה של הנהגת.

 

ד"א - ההערה של אור ירוק לגבי מצלמת רמזור מטופשת לחלוטין, מצלמה לא יכולה למנוע תאונה. היא יכולה רק לסייע לאתר נהגים עבריינים ולהורידם מהכביש קודם, אם בית המשפט עושה זאת.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם מה שאמרת על ההערה של אור ירוק (לא ראיתי את ההערה שלהם).

ואני האחרון שישפוט ויכריז אשמה על הנהגת. הוא שאל אם היא יכלה לעשות משהו ואמרתי שכן.

חלילה לא האשמתי אותה שהיא גרמה לזה.

האם היא יכלה לעשות משהו? התשובה היא כן. להיות מרוכזת 100% בנהיגה בצמתים, לא להסתכל לשום מקום אחר (רק על מה שהזכרתי בהודעה קודם) ולא לדבר ולהסיח את הדעת.

וכן, אתה צריך לחפש את הטנדר ואת שאר הרכבים בהתקרבות לכל צומת.

זמן תגובה של 2 שניות זה הרבה הרבה הרבה מאוד זמן. עד שנייה אחת זה סביר בהתחשב בנסיבות לדעתי.

 

העלאתי לפה לפי זמן מה סרטון של מישהי שכמעט נכנסה בי מהצד (בלי שדה ראייה בכלל) ממש בכניסה לצומת ומנעתי את הפגיעה בינינו.

צריך להיות סופר מרוכזים בסביבת צמתים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נקח את כל הנהגים שעוברים באדום ונחבר אותם באותה צומת

לטווח הרחוק זה יקטין פקקים, יצמצם תאונות דרכים ויתן אחלה גמול.

pp-pp.jpg

מצרף עוד סרטון של מעבר באדום, הפעם מלא שכבר נמצא בערך 10 שניות במצב אדום, כלוןמר מעבר בכוונה תחילה, של נהג אופנוע.

הצחוק שלי לא היה על הסיטואציה אלא על חבר שהיה לידי ודפק פרצוף המום.

 

https://www.youtube.com/watch?v=VpdqgQXZqC0&feature=youtu.be

לגבי הסרטון הבא אחרי שאני צופה בו יש לי כמה נקודות:

1. קודם כל אני בנתיב האמצעי כי היה מחסום משטרתי בגלל תאונה בימני ממש כמה מטרים לפני כן, ובמילא אני יוצא בהמשך לכביש 2 בגלילות

2. נראה שבעקיפה הראשונה שהוא מנסה לעשות אני מאיץ, אבל תסתכלו על מד הקמש - הוא האט ואני נשארתי באותה מהירות.

בכל אופן, הנהג המבוגר הזה לא צריך להיות על הכביש, לא משנה אם עקפתי מימין, נעקפתי לא נעקפתי עקפתי לא עקפתי, האצתי או לא האצתי... הוא מאותת ומיד לאחר מכן עובר נתיב, בלי להסתכל במראה או בצד הרכב לראות אם קיים שם מישהו, בעקיפה השניה הוא כבר הוריד אותי לשול

https://www.youtube.com/watch?v=c7ibpk8vweo&feature=youtu.be

יש לי תחושה שאני הולך ליצור עכשיו 4 עמודים של ביקורת וויכוח :D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך בארבעה עמודים. כתבו לך כבר אלף פעם, זה שאתה נוהג בסדר זה לא מספיק, אתה בבירור לא משופשף מספיק (תרתי משמע) בנהיגה דפנסיבית (כמו שחן קורא לזה). כשאתה רואה אסטרונאוט כזה שאתה כבר יודע מראש מה הולך לקרות, אתה פשוט עובר נתיב, נותן גז, עושה מה שצריך (בזהירות מופלגת כמובן) ועף משם. בטח ובטח שאתה לא נותן לו להתקרב אליך עוד פעם! במקום זה, אתה עוד ממשיך לנסוע במקביל אליו ובשטח המת שלו וממש מחכה שהוא ייכנס בך.

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך בארבעה עמודים. כתבו לך כבר אלף פעם, זה שאתה נוהג בסדר זה לא מספיק, אתה בבירור לא משופשף מספיק (תרתי משמע) בנהיגה דפנסיבית (כמו שחן קורא לזה). כשאתה רואה אסטרונאוט כזה שאתה כבר יודע מראש מה הולך לקרות, אתה פשוט עובר נתיב, נותן גז, עושה מה שצריך (בזהירות מופלגת כמובן) ועף משם. בטח ובטח שאתה לא נותן לו להתקרב אליך עוד פעם! במקום זה, אתה עוד ממשיך לנסוע במקביל אליו ובשטח המת שלו וממש מחכה שהוא ייכנס בך.

 

מסכים. אלי25 חובב הרפתקאות וחינוך וכנראה, זה עושה לו טוב כשהוא נתקל במצבים האלו.

אחרת לא ברור לי כלל מדוע אינו מנסה להתחמק מהם, לעזוב את המקום בהקדם במקום לחפש צרות.

ירצה או לא, דעתו לא משנה את דעתנו או דעתי, האדם מחפש צרות ובסה"כ כנראה חסר נסיון בנהיגה ביום יום, אין מה לעשות.

וואלה, לפעמים לא ברור לי מה המטרה, להדגים כמה טוב אתה נוסע אבל להמנע ממצבים פשוטים כאלו אתה לא יכול? אז מה שווה כל הנהיגה שלך? בחייך, עשה טובה.

בלי קטע רע או משהו כזה, אבל בוא נהיה ריאליים, אם אתה מוצא את עצמך נתקל במצבים האלו יותר מדי פעמים, תחשוב טוב טוב על סגנון הנהיגה שלך ולמה אתה לא מוצא את עצמך עם פתרונות אלה רק בעיות.

 

והאמן לי, האמן לי מאוד שלאורך 10 שנות הנהיגה שלי ומאות אלפי הקילומטרים שצברתי גם כן, משום מה אני לא מוצא את עצמי בסיטואציות שכאלה אלה תמיד נמנע או פועל למנוע אותן, נו אז מה? כל אחד והתחביבים שלו.

שלך כנראה, למצוא את הסיטואציות האלו וזה נחמד, יש במה לצפות אחריי הכל :lol:

 

 

מה דעתכם, היה אפשר לעשות משהו מהצד של הנהגת?

 

לא. קודם כל עם כל הצער שבדבר ויגידו מה שיגידו, ראיתי שאחד מגיב שם שאפשר היה למנוע אבל אני נצמד לעובודות והן:

 

1. הכביש רטוב, רואים בבירור שמזג האוויר גשמי, הכביש רטוב ורואים מים על הכביש בתחילת הסרטון = מרחק הבלימה יהיה הרבה הרבה הרבה יותר ארוך.

 

2. גם אם היא לוחצת וסוחטת את כל הבלמים, במהירות שלה שזה נניח כמה? 70-80 לכל הפחות, במינימום, יהיה לה 1-1.5 שניות לבלום? נו באמת.

כמה ומה המרחק שהיא תבלום בכביש רטוב ממהירות של 70-80 לכל הפחות (אולי זה גם 90-100) בתוך כ 1-1.5 שניות? תעשו את החישובים.

 

3. גם אם היא הייתה סוחטת את הבלמים, בסה"כ הנזק היה קטן בקצת, לא בהרבה מדי וסביר להניח שהפגיעה הייתה קשה כך או כך.

 

4. לא, עדיף שהיא לא תשחק עם ההגה ותסטה עם הרכב ותתחיל להרוג הולכי רגל על המדרכות או להתהפך או להכנס ברכבים אחרים בזוויות אחרות, יש מקרים שבהם אין ברירה וזה לבלום ולהתפלל.

 

5. ה ABS שלה היה נכנס למסיבה, אם הצמיגים שלה היו של לינג לונג קינג דונג (סיני) אז שלום על ישראל כך או כך, תצמדו לעובדות.

 

 

יגיד מה שיגיד האדון שהסביר וחושב שבתוך 2 שניות ובואו נהיה נדיבים, 3 שניות במקרה הטוב שהאישה יכלה לחשב הכל, לבלום ממהירות של 70-80 לכל הפחות ולמנוע תאונה, ממש אבל ממש לא, עם כל הכבוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני די נהנה מהמצבים האלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שאתה נוהג בסדר זה לא מספיק, אתה בבירור לא משופשף מספיק (תרתי משמע) בנהיגה דפנסיבית (כמו שחן קורא לזה).

 

אז הדברים לא נופלים על אזניים ערלות. טוב לדעת.

 

לגבי הנהגת בצומת: קודם כל, שתי שניות לזמן תגובה זה מעל לגבול העליון לנהג מרוכז, אז בכל מקרה יש קצת זמן לבלום.

 

בלימת חירום מורידה הרבה מהירות גם על דרך רטובה, ולרכך את הפגיעה זה גם נחשב! אולי אי אפשר למנוע את ההתנגשות אבל אם המרת התנגשות עם נפגעים בהתנגשות נזק בלבד או עם פציעות יבשות - למי אכפת?

 

הבלימה גם פותחת חלון זמן לנהג השני לזוז מהדרך ו/או מאפשרת לנהג הבולם להשתמש בהגה כדי לחמוק או לנסות להקטין עוד יותר את עוצמת הפגיעה.

 

עוד משהו, כשאני מגיע לצומת אני לאו דווקא מאט (אלא אם כן יש בעית שדה ראיה או שאני מגיע מאוד מהר - מה שבדרך כלל לא קורה) אבל לפני הכניסה לשטח הצומת אני מרופף לרגע את הרגל על דוושת הדלק ושוהה מעל דוושת הבלם, או אפילו נוגע בה קצת. זה מקצר את זמן התגובה. כדי לסבר את האוזן:

 

ריחוף מעל דוושת הבלם: גילחת 0.25 עשיריות שניה בממוצע.

נגיעה בדוושת הבלם, גילחת כפול מזה ויותר, והבלימה תהיה יותר מאוזנת.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם היא יכלה לעשות משהו? התשובה היא כן. להיות מרוכזת 100% בנהיגה בצמתים, לא להסתכל לשום מקום אחר (רק על מה שהזכרתי בהודעה קודם) ולא לדבר ולהסיח את הדעת.

וכן, אתה צריך לחפש את הטנדר ואת שאר הרכבים בהתקרבות לכל צומת.

ניסאן, -כנראה שיש לך מכ"מ של כיפת ברזל ו"חץ", שמסוגל לטפל באיזה 150 מטרות בו זמנית.

 

למוח האנושי יותר קשה למצוא את הטנדר בתוך ים הפנסים שמסביב (שחלקם נייחים, חלקם נעים וחלקם מאיצים), עם הקונטרסטים הדי חדים, ותוך כדי ניטור מחווני הרכב, פסי סימון הנתיבים, מה שנראה רק במראות ועוד מיליון משימות מקבילות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספריאל, אתה מוזמן לחפש את הודעותיי בשרשור הזה ותיווכח לבד איזה מכ"ם יש לי ומה אין לי.

העלאתי לפה מספר סרטונים, שבהם אתה יכול לראות שזמן התגובה שלי הרבה יותר מהיר וממוקד בפעולה שלי, תוך מניעת פגיעות וודאיות שככל הנראה אתה לא היית מצליח להימנע מהן (לפחות לא עם הגישה שלך עכשיו).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שישי האחרון בערב בשיא הסופה שהייתה, כביש החוף (התאריך במצלמה לא מעודכן), אלוהים מכה בחרון אפו עם מכת ברק בגאטסו תמימה שמתפוצצת במופע זיקוקים.

זה היה הרבה יותר מרשים במציאות, קשה קצת לראות בסרטון..

 

https://www.youtube.com/watch?v=o3htgOZyKJY

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...